Waar een goede tinker kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:23

Gabbe schreef:
Net ingereden vind in een klein probleem omdat ik vrijdag van een net ingereden paard ben afgestuiterd ben en nu dus twee ruggenwervels gescheurd heb en er wat stukjes af zijn. Nu weet ik dat tinkers wel wat koeler zijn maar toch. Ik ga gewoon alle site's afzoeken en hopelijk kom ik iets tegen!



1 kleine tip, laat het paard ALTIJD voor rijden door de huidige eigenaar!
Dat is voor ons ook een wijze les geweest, mijn man (kan best rijden) is er een keer binnen 5 seconden op de kop vanaf gelanceerd! Nou dat doet ze anders nooit!! Mmm nee nee tuurlijk niet.

En ook bij een goede handelaar goed uitkijken!

En laat je gevoel spelen!

Nog een tip,ik heb zelf een advertentie hier op bokt gezet, zo ben ik aan Troy gekomen <3 <3

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 15:29

Voorrijden doe ik idd altijd! Dit was een bekend paard voor mij en had hem dus al zien lopen en dit was gewoon domme pech maar wel de conclusie voor mij dat ik gewoon niet ervaren genoeg ben voor een paard wat pas 5x ohz heeft gelopen.

Gevoel is idd belangrijk voor mij zo ben ik aan saluut gekomen toen ik zijn hoofd zeg dacht ik jij gaat mee en met rijden klikte het ook dus hij ging idd mee:) als ik dalijk weer wat beter te been ben ga ik zeker een oproep neerzetten zodat ik wel gelijk kan gaan kijken.

Aniekepiek

Berichten: 2370
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Berlicum

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:49

Wij hebben 2 merries een ruin en een veulen te koop :) een merrie is bereden en bomproef gaat regelmatig mee op buitenrit!! en de ruin zijn we aan het beleren, heeft woensdag voor de tweede keer iemand op gezeten en hy is enorm braaf.

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 18:00

Aniekepiek schreef:
Wij hebben 2 merries een ruin en een veulen te koop :) een merrie is bereden en bomproef gaat regelmatig mee op buitenrit!! en de ruin zijn we aan het beleren, heeft woensdag voor de tweede keer iemand op gezeten en hy is enorm braaf.


Klopt het dat deze niet op jullie site staat?

Aniekepiek

Berichten: 2370
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Berlicum

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:10

Masha, mayon, shienna en mambo zijn te koop! Ik heb ze denk ik nog niet allemaal by verkoop staan!

Tiahastrona

Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:27


F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 21:30


Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:08

Ik heb mijn paard via een advertentie op sporthorses gekocht. En gelukkig geen spijt van gekregen :D

Maar het blijft altijd spannend, je hebt toch een beeld voor ogen van wat je graag wil met je nieuwe aanwinst en het is echt niet leuk als dit niet blijkt te lukken/werken.

Een naam googelen en speuren op bokt of er ooit wat over je eventuele aankoop of de verkoper is geschreven kan bruikbare informatie geven.

Mocht je je nog bedenken over merries of ze het voordeel van de twijfel willen geven, dan weet ik een brave merrie te koop. Ik heb nooit iets gehoord over merriestreken of andere vervelende kuren. Ik heb er een buitenritje op mogen maken en heb er toen lekker ontspannen op rond gereden. Terwijl ik niet zomaar op een vreemd paard naar buiten ga.

In elk geval succes met je zoektocht!

Aniekepiek

Berichten: 2370
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Berlicum

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:41

Ik vind 3500,- wel veel voor n ruin..

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:43

Ik weet nog een leuke vos bonte ruin van 3.5 jaar oud, zoon van Tolkien van Weremere. Leuk dier, erg intelligent maar nog niet ingereden.

http://stalvanweremere.webs.com/tekoopenverkocht.htm

Naar beneden scrollen, het is Pelgrim van Weremere (we noemen hem Pim) Zal even zoeken naar een recente foto. Heeft manen nu tot bijna zijn knieën, mooie volle voorpluk manen en staart.

Afbeelding
Foto van april 2013

SeaSide

Berichten: 2314
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:04

Ik heb mijn tinker bij stal vosgesangh vandaan geweldige mensen met heel veel verschillende soorten tinkers.

Ben ook wezen kijken bij een handelaar ....de koning had daar niet zon beste ervaring en een heel erg zielig ponytje

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 10:28

Aniekepiek schreef:
Ik vind 3500,- wel veel voor n ruin..


Dat vond ik ook en niet om minderwaardig te doen maar kan daar een kwpn van kopen die al aardig in de sport loopt.
Maar daarom vraag ik me nog steeds af wat is de prijsklasse van een tinker.. Snap dat Merie's duurder zijn maar heb je nog bepaalde afstammelingen die duurder zijn?

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 10:29

Benfan schreef:
Ik weet nog een leuke vos bonte ruin van 3.5 jaar oud, zoon van Tolkien van Weremere. Leuk dier, erg intelligent maar nog niet ingereden.

http://stalvanweremere.webs.com/tekoopenverkocht.htm

Naar beneden scrollen, het is Pelgrim van Weremere (we noemen hem Pim) Zal even zoeken naar een recente foto. Heeft manen nu tot bijna zijn knieën, mooie volle voorpluk manen en staart.

[ Afbeelding ]
Foto van april 2013


Wat een leukerd! Zonde dat hij nog niet ingereden is! Hoe groot is hij?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:34

teiger150 schreef:
Ik heb mijn tinker bij stal vosgesangh vandaan geweldige mensen met heel veel verschillende soorten tinkers.

Ben ook wezen kijken bij een handelaar ....de koning had daar niet zon beste ervaring en een heel erg zielig ponytje

Deze zou ik ook willen aanraden.
Hier hebben wij in mei een erg leuke brave tinkerruin vandaan gehaald. Goede service, en ze nemen echt de tijd voor je. Ook erg veel keuze :j
Ook hebben ze een nette regeling bij eventuele gebreken.
De onze bleek zomer eczeem te hebben ( hij was in oktober door hun naar nederland gehaald, en net rond het eczeem seizoen verkocht, dus had het daar niet laten zien), maar is allemaal netjes geregeld en opgelost :j
Ze zitten wel in de wat duurdere prijzen segment vind ik zelf, maar heb je toch wat meer garantie dan bij pak hem beet een particulier.

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:34

Ik denk dat je voor een leuke goed gereden tinker ook al gauw wel roond de 2000 a 2500 zit.

Mijn eerste tinkermerrie kocht ik voor 1500 maar daar zat wel wat werk aan maar was wel erg leuk dier uiteindelijk.... De huidige eigenaren hebben haar voor 1000 kunnen kopen, van andere mensen.
Maar dat is echt geluk hebben denk ik..
En het is maar net wat je wil. Kies je voor een prachtie uitstraling en een goed karakter betaal je gewoon meer. Kies je voor goed karakter en maakt het uiterlijk je niet uit ja dan kan je ook wel thuis komen met een minder dure...

vickers
Berichten: 680
Geregistreerd: 07-02-09

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:35

Ik heb mijn Tinker jaren geleden gekocht bij de Tukker Tinkers.
Fijne mensen, mocht mee op proef.
Succes.

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 10:40

Niene87 schreef:
Ik denk dat je voor een leuke goed gereden tinker ook al gauw wel roond de 2000 a 2500 zit.

Mijn eerste tinkermerrie kocht ik voor 1500 maar daar zat wel wat werk aan maar was wel erg leuk dier uiteindelijk.... De huidige eigenaren hebben haar voor 1000 kunnen kopen, van andere mensen.
Maar dat is echt geluk hebben denk ik..
En het is maar net wat je wil. Kies je voor een prachtie uitstraling en een goed karakter betaal je gewoon meer. Kies je voor goed karakter en maakt het uiterlijk je niet uit ja dan kan je ook wel thuis komen met een minder dure...


Het gaat mij vooral om het karakter en werk eraan geen probleem mijn ruin kon niks kwam van een manege en die heb ik ook tot L2 gekregen vind ik alleen maar leuk. Als het maar geen bokker/renner is tuurlijk alle paarden doen wel is wat is ook geen probleem maar niet constant.net ingereden is ook geen big issue als hij maar te sturen is en er een rem op zit de rest komt later wel.

De tukker had ik idd ook al een leuke zien staan. Denk dat het binnenkort een rondje Nederland word.

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:07

Mijne komen ook bijna allemaal bij de Tukker weg, vind 3500 euro voor een goede doorgereden tinkerruin die ook de echte Cob uitstraling en bijbehorend behang heeft helemaal niet duur :o zal dan maar neit vertellen wat de mijne koste, hij is bereden en betuigd en erg braaf en dat je daar voor betalen moet vind ik niet vreemd :+

Anoniem

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:12

Wil je een tinker zonder eczeem kopen, dan zou ik persoonlijk wachten tot de zomer.
Tegenwoordig hebben velen een deken op en kan schade aan manen zo miniem zijn, dat dat in de winter al gemakkelijk is bij gegroeid. Dus wil je daarin zekerheid, dan zou ik in de zomer langs gaan. Paarden met eczeem en zonder deken, ook is het even, reageren normaliter veel heftiger op alle vliegen op hun lijf.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:49

Mijn tinker (drumhorse) heb ik voor 3000 kunnen kopen hier op bokt. Erg leuke merrie die veel van paps (ITS O'Malley) weg heeft. Haar vorige eigenaar heeft alleen met haar buiten gereden en niet veel dressuurmqatig. Dit doen wij nu, gecombineerd met zeker 1x in de week naar het duin, af en toe een sprongetje, veel spelen en af en toe lange lijnen. Moet zeggen.. Zit wel talent in zeg *D

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:01


Aniekepiek

Berichten: 2370
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Berlicum

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:31

Mayon staat voor 1900,- te koop en we hebben een bereden dragende merrie voor 2500,- en n grote onbeleerde merrie met wat betere afstamming ook voor 2500,-

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:58

Wat jammer van je ervaring, en daaruit vooroordeel over merrie's. Wij hebben hier op stal 6 Tinkermerrie's die actief bereden worden, eentje is wel eens iets te voorwaarts, maar amazone voelt zich er nooit onveilig op. Eentje is inderdaad in d'r hengstige periode wat lastig (maar ze is pas 4 en tot nu toe wordt het ieder jaar beter), en de andere vier dames zijn altijd even braaf en lief.

Als je eens langs wilt komen, je bent hartstikke welkom (zie onderschrift), echter zijn geen van de paarden te koop :o

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:00

Ik heb goede ervaringen bij McCloud, je moet er wel wat van afweten want als je de ervaring niet hebt praten ze je prut aan, heb je wel ervaring dan krijg je een geweldig paard mee

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:01

Aan een minder ervaren, wat onzeker iemand, zou ik Mc Cloud niet aanraden. Geloof best dat een ervaren koper daar een leuk paard ertussen uit kan pakken, maar er lopen ook mindere paarden tegen, al heeft de verkoper voor allemaal een even mooi praatje klaar.