hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deniesje1983

Berichten: 385
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Eindhoven

hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 19:11

Voor de mensen onder ons die een tinker hebben hoe staan jullie eigenlijk gestalt met een tinker daar bedoel ik mee staan jullie op een tinker stal of pensionstal of heb je ze aan huis staan.

En als ze op een stal staan hoe druk is het daar dan daar bedoel ik mee hoeveel paarden dat daar staan enz.

Ik sta zelf op een pension stal
Bij ons staan er nu iets meer dan 50 paarden dus best wel druk
En er kunnen er nog meer staan

Dit waren mijn vragen ben eigenlijk wel benieuwt
Hoe jullie tinker staat

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:18

Mijn tinker staat nu aan huis.
Daarvoor heeft hij 5 jaar lang op een wei gestaan die ik huurde.
En nog een jaar eerder heeft hij een jaar lang op een pension gestaan, maar dat vond ik helemaal niks. Paarden stonden alleen overdag op wei, en 's winters zelfs vaak maar een halve dag. Mijn tinker verveelde zich op stal en ging aandacht vragen door te stampen. Nee, tinkers horen lekker dag en nacht buiten te lopen :)

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:32

Mijn tinker (en groninger van mijn hubby) staan ook lekker bij ons thuis, heerlijk is dat!
We kunnen zelf lekker bepalen hoelang ze buiten staan, meestal van half 7 tot een uurtje of 4 (ligt aan het weer en zomer of wintertijd).

Wij hebben ook heel lang op een pensionstal gestaan, dat was ook reuze gezellig.
Op een pension heb je wel meer contact met andere ruiters , dat heb je minder als je ze thuis hebt staan.
En ook daar kwamen onze paarden de hele dag buiten.

Het heeft beiden voors en tegens vind ik

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:41

In pension
Staan in de winter over het algemeen van 7-16 uur buiten. Bij slecht weer wat korter. Zodra het weer mooi weer is dag en nacht buiten op paddock of land.

McThirsk

Berichten: 863
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:06

Mijn tinker staat bij een boer, in een kudde van totaal 10 paarden.
Hij staat 24/7 buiten.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:35

In pension op een vakantie manege.
S'winters is het er erg rustig en zómers is het er vooral in de vakanties druk.
Sil vind het geweldig.

Misschien na 1 jan verhuist ie samen met shetje naar een bokker die haar paarden aan huis heeft staan.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:40

Pensionstal :) klein schalig en leuke mensen, ook lekker boers. Ongeveer 40 paarden maar wel aparte kleine groepjes per paddock die best wel flink zijn. In de zomer staan lekker op de wei ook in aparte kuddes (oudjes, apartelingen, 24/7 wei en de rest) dus allemaal goed verdeeld. Ze staan wel altijd s'nachts binnen.

Ze is ook de enige bonte en tinker, dus valt wel lekker op *D

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:42

Pensionstalling waar momenteel totaal 14 paarden staan.
Momenteel staat ze in de paddock met een fries.
Met de zomer op de weide met de fries, een draver, en nog een tinker

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:50

Kleinschalige particuliere pensionstal. Hier staan in totaal 5 paarden waarvan drie in pension. In de zomer staan ze vaak 24/7 buiten, en in de winter in de paddock met 2 anderen, en snachts op stal. Heerlijke stalling, alleen hebben de eigenaren alles te koop gezet. Zal dan over een tijdje op zoek moeten naar een nieuwe stalling.... ;(

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:52

Mijn merrie staat bij een boer, in een groepje van 7 dravers (waarvan 1 veulen) en een Fries. 's Zomers zijn het er minder. Ze staat in de zomer overdag op het land en in de winter overdag in de bak, dus 's nachts op stal. Ik had haar eigenlijk 24/7 buiten willen hebben maar het is nu even niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:53

Mijn tinkertje bij een schuur van een boer met 3 andere paarden waaronder 1 veulen

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:05

Dublin staat op een pensionstal met 13 paarden, allemaal aparte groepjes van 1/2 en 3 paarden per eigenaar en land. Dublin staat met nog een Tinker van een vriendin van mij samen in een landje. Dublin staat 's zomers 24/7 op het land, behalve met onweer dan gaat hij op stal. En 's winters overdag op het land en 's nachts op stal.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 01:09

Thuis, 'snachts op stal met zijn 3'en en er staan nog 8 dag en nacht buiten.

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 01:13

Onze 2 tinkers staan ook bij een boer, daarvoor waren ze bij een fokker en daarvoor in Engeland :)

Bij ons staan ze 24/7 op de wei en s'winters op stal/schuilstalletje.
En gewoon lekker veel hooi :)

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 03:35

Op een Tinkerstal :D En tevens pensionstal :) De staleigenaren (die erbij wonen) hebben zelf 7 Tinkers, er staan behalve mijn Caily nog 4 Tinkers in pension. Daarnaast nog 11 paarden van andere rassen als ik me niet vergis. Ze staan verdeeld over 4 groepen waarvan er een groep in de winter 's nachts op stal gaat, de rest staat lekker altijd buiten. Mijn dame heeft momenteel haar eigen privé paddockje omdat ze (hopelijk tijdelijk) ander hooi moet hebben. De groep waar ze in thuis hoort bestaat uit 5 Tinkers.

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:09

Pensionstal van +/- 45 paarden waarvan mijn paard in een kudde van 25 in een hit actief systeem 24/7 buiten staat :)

jolleknol

Berichten: 348
Geregistreerd: 21-07-11

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:32

ik sta zelf met mijn tinker op een pensionstal :) erg gezellig klein boerderijtje van 2 wat oudere mensen. er staan in totaal 4 pony's nu. 2 van mij, 1 van een vriendin en nog 1 van de eigenaren van de boerderij :). er is nog plek voor ponys omdat er laatst 3 zijn weg gegaan :P we hebben beschikking tot een kleine rijbak en het is ongeveer 2 straten van mijn huis vandaan. staan zomers met z'n 4en op de wei en in de winter staan mijn paardjes in de bak overdag en snachts binnen. ben erg blij dat ze toch in de buurt van mijn huis staan haha :')

irischcob
Berichten: 128
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: Arnhem

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:35

Mijn tinker staat op een westernstal + pension . Heel kleinschalig en ze staat in een kudde van 14 paarden.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:36

Mallow schreef:
Pensionstal van +/- 45 paarden waarvan mijn paard in een kudde van 25 in een hit actief systeem 24/7 buiten staat :)

Nonnie89

Berichten: 253
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:38

Mijn tinker staat bij een boer, samen met nog 13 andere paardjes. Hij staat de hele dag buiten en snachts lekker op stal.
het is er erg gezellig.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:40

Mijn tinker staat op een pension stal met 30 paarden. In de winter iedere dag lekker buiten in kleine groepjes , die van mij staat samen met een ander tinkertje op de paddock en daar staan ze vanaf 8 uur tot uurtje of 4 a half 5 in. Zomer periode 24\7 buiten.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:46

Mijn Tinker staat op een pensionstal, 24/7 buiten in een groep van 6 paarden met onbeperkt ruwvoer. Op de pensionstal staan ongeveer 45 paarden.

deniesje1983

Berichten: 385
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 12:20

Leuk zo de verschillen te horen
Maar de meeste staan toch op een rustige stal.
Zelf zou ik eigenlijk ook wel wat rustiger willen staan
En niet met zo veel mensen om je heen.
Mijn keuze zou uit gaan denk ik naar een tinker stal of bij een boer
Waar +- 7 tot 20 paarden staan
Maar denk niet dat je dat hebt hier in noord brabant omgeving nuenen

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:46

De Tinkerboerderij in Uden is maar een half uurtje bij jou vandaan, zij bieden ook pension aan

http://www.tinkerboerderij.nl/

Echter kampen zij nu met rhino, dus op de korte termijn verhuizen zit er niet in.

bianca23
Berichten: 230
Geregistreerd: 12-11-10
Woonplaats: Deest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:02

Hoi
Ik heb een tinker van 8 met atrose we stonden op een pensionstalling daar stond hij overdag buiten en rond 16 uur naar stal. Vanwege zijn atrose liep hij s'morgens dan slecht.
Nu hebben we thuis wat verbouwd achter en een tinker erbij gekocht inmiddels al 1,5 jaar.
Ze lopen nu samen thuis een hele overkapping om te eten en droog beschut te staan een stuk met stro op de grond en een hele paddock gemaakt! Nu gaat het stukken beter met hem omdat hij in beweging blijft.

Ik vind het heerlijk om ze thuis te hebben!! Idd minder gezelligheid maar heb me aangesloten bij een rijvereniging dus inmiddels kan ik ook weer gezeliig met meerdere mensen rijden.

Gr bianca.