Western tinkers meld je hier!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:44

Afbeelding

hier ook tinker met een Freemax

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:03

Leuk ik zocht op google en kwam dit topic tegen, dacht dat die oud was maar toch niet.
Lijkt me leuk om recreatief western te rijden met mijn tinker, maar ze is best wel onzeker, zou het wel geschikt zijn, ik dacht misschien wel leuk om te doen, dat ze daardoor kan ontspannen.

Ik heb jaren geleden western gereden, en gelesd met mijn fjord, maar ook niet meer.
Ook lijkt mij een westernzadel echt heerlijk zitten, wil wel boomloos dus laat de passervice komen (zit bij mij nu om de hoek, zo fijn)

Het gaat om deze knappe dame <3
Afbeelding

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:11

Wat is betsy leuk opgeknapt!!!

Ja westrn is leukhoor , ik rijd ook recreatief western lkkr relaxt en zonder stress
Bakoutfit. Buiten met bit
Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:04

Ja lijkt me zo gaaf.
Ik zal ook eens weer actief worden in het tinkerhuiskamer topic.
Net even gepast zonder neusriem :PAfbeelding

Paddy is ook echt knap geworden <3, die korte manen staat hem erg goed :D

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:06

Dank je !! Inmiddels zijn ze alweer een stukje langer, waren zo dun geworden onderin dat ik ze maar gekortwiekt had ...
Gaat.het rijden goed met betsy verder?!
Knal kleurtje hoofdstuk ! (Biothane?)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:08

Ik rijd Betsy niet heel vaak, neem haar wel vaak mee als handpaard. Ze is nog steeds overbouwd dus wil haar niet te intensief rijden, bang haar groei te stoppen.
Ja klopt, normaal zit er een bloemhackamore aan. Wil hem voor Betsy in het paars

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:13

Jackytje schreef:
Hier.

Mijn ruin zit tussen full en xfull in.. Maar ik rijd bitloos, dus ik weet niet in hoeverre deze comment relevant is. Enfin, één keer bit hoofdstel ingehad en dat was eentje van Barefoot, de Nut. Die kon groot genoeg en zat heel fijn. Verder behoorlijke struggles om een mooi bitloos western hoofdstel te vinden die niet te klein is of te groot. :P


Die van mij zit aan een grote Full, maar helaas zijn alle westernhoofdstellen gemaakt voor kleine quarterhoofdjes :+ De Barefoot vind ik dan weer niet zo heel erg mooi. Maar misschien moet ik me daar dan maar even overheen zetten :') Mijn laatste optie is naar de tuigmakerij om te vragen of hij iets op maat kan maken en wat het prijskaartje dan is :+


Secretlin: hoe bevalt de freemax? Ik heb hem ook op het oog, vind het een prachtig zadel. Zit er over te denken om in plaats van mijn zware boomzadel voor een fijne en licht boomloze te gaan.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:23

Laat ik hier ook maar even weer inspringen.

Ik rij nog steeds western, inmiddels al weer bijna 3 jaar om de week les.
Zelf heb ik een westernzadel van 4Hsaddlery aangemeten door eurohorse.
Qua hoofdstellen heb ik het best makkelijk, hij heeft namelijk een gewone full, dus geen probleem met een hoofdstel vinden.

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:34

Mijne heeft maat pony :o
Heb nog het westernhoofdstel van mijn fjord liggen :D
Die maar eens passen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:40

Maat pony? :wow:

Dit is overigens mijn Tanker. Hoofd is een flinke full en met dekens heeft ze maat 205. Maar ze tikt de 1,60 dan ook bijna aan. En ongeveer net zo breed :+

Afbeelding

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:44

Knappe paarden! Hier bevalt de freemax goed, rijd er veel mee en lang, mijn billen moeten er.wel aan wennen .. heb eenmaal niet veel zitvlees ,en heb de arizona nut een tijd gehad die zat stukje zachter, dus zal wennen zijn. Maar paard loopt er goed onder

Hoofdstel hier ook.geen probleem gelukkig. Rijd in de bak met fra en buiten Met bithoofdstel,
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 02-10-17 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:48

hier tot nu toe ook super, ik heb wel veelzitvlees haha vind hem zonder seatsaver ook zacht.

moet alleen wachten op bredere fork

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:30

xJitskee schreef:
Maat pony? :wow:

Dit is overigens mijn Tanker. Hoofd is een flinke full en met dekens heeft ze maat 205. Maar ze tikt de 1,60 dan ook bijna aan. En ongeveer net zo breed :+

[ [url=m/V1GNen.jpg]Afbeelding[/url] ]


wat grappig om dan het verschil te zien.
Mijne heeft maat 215 qua deken is 1.66m en heeft gewoon een maat full (okee ik geef toe zijn hoofd had in verhouding best wat groter mogen zijn, maar niemand is perfect :') )