[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:54

Kimley: hopelijk is het singeldrama met de Prolite eindelijk voorbij!

MariekeTV: fijn dat het weer iets beter lijkt te gaan! Waar zit het eigenlijk in dat het net niet helemaal lekker gaat?

Paddraigh: genieten zeg zo van dieren spotten onderweg en de mooie omgeving!

Een witte staart is niet ideaal idd :+

Dacht dat ik het al eens genoemd had, blijkbaar niet. Is ook niet echt iets om rond te strooien natuurlijk :+ Even kort, echt een rotjaar achter de rug, mijn eigen 4 jarige dressuurbelofte moeten laten gaan vanwege een aangeboren aandoening, daarna kreeg ik de kans om een 4 jarige te rijden en uit te brengen voor iemand anders, paard met heel veel potentie, werd ik ziek moest ik daarmee stoppen, ging het eerst alleen maar bergafwaarts, en nu gelukkig de laatste maanden gaat het beter en kan ik weer serieus met Luna bezig. Wel heel veel dromen en dingen op moeten geven. Ben wel blij dat ik nu weer wat vooruit kan kijken. Hoop zo dat ik goed genoeg blijf zodat ik Luna volgend jaar kan starten, ben ik toch weer een beetje terug ofzo. En natuurlijk de plannen voor een eigen veulentje fokken! Ook wel lekker om weer een paard voor mezelf te hebben, ook al moet ik dan nog even wachten.

Luna rijden ging overigens heel goed. Galop is eigenlijk al wel klaar op B niveau, aanspringen ging beide kanten om weer zo netjes. Had vanuit de volte spelenderwijs wat pasjes travers meegepakt en dat deed ze ook goed. Moest wel lachen, gaf de hulp voor achteruit; 'ik kan dit!!' kwart baan verder en zelfs de bocht door voordat ze weer stil stond :') Nouja lekker verder puzzelen zo. Donderdag wil ik een serieuze start maken met de verruimingen. Toch wel heel leuk dat ik zo snel weer wat op niveau aan het trainen ben, had ik echt niet verwacht!

Nadeel wel echt dat ze weer dikker was geworden, zo zonde. Ze staat op kort gras met onbeperkt ruwvoer maar dat lijkt niks voor haar te zijn. Gelukkig komt de winter er nu weer aan.

“When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile”

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:40

MariekeTV: jammer, hopelijk krijgt ze nog wat meer vertrouwen!

paddraigh: haha de grapjas

cp112: mag je terecht trots op zijn! En leuke foto's, ziet er allemaal heel geslaagd uit, leuke hindernissen ook! Mis het crossen ook wel. Eerst maar eens een normale hindernis proberen :') Fientje loopt lekker, is die ook van jullie?

Kimley: wat fijn zeg zoveel verbetering onder het zadel door de singel! Heb zulke verhalen wel meer gehoord :j

Ben ook wel blij met het weer, bak was behoorlijk zwaar door de droogte, dus mag van mij wel wat regen vallen haha.

Esaqar: <3 , knapperd en super dat ze het zo goed deed!

Robbie88: leuk die boscrossen! En ook al zo'n knappe Tinker, leuk dat je hem gaat starten!

Gisteren weer fijn gereden met Luna, stil staan zonder achteruit zit er weer op. En begin gemaakt met verruimingen, tjah het is niet een paard met ruime gangen, dus even wennen :+ Voor haar doen pakte ze het goed op en met sterker worden vast nog iets winst te behalen maar daar gaan we niet onze punten mee pakken zeg maar :')

“When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile”

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:19

MariekeTV: fijn dat de zwangerschap goed verloopt! Wat heb je ook een knappe paarden <3

Joyce: wel ervaring met slowfeeders, maar niet met die van de foto dus kan je helaas niet helpen, wij hadden zo'n grote witte plastic bak in een frame, en daarin klikten we een net vast, was wel echt ideaal.

CP112: gefeliciteerd met alle prachtige resultaten, de dag had niet beter gekund zeg! Leuke foto's zo ook :) En leuk zeg al die veulens voor volgend jaar.

Jodym en Shelly21, wat vervelend zeg! Veel sterkte, hopelijk hebben jullie beide alles snel weer op de rit.

Esaqar: fijn dat het rijden lekker ging! Haha ik deel je smart qua dikke paarden :')

Ga hier vanmiddag weer even Luna rijden, het is lekker weer {:}

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:10

MariekeTV: Luna blijft ook een bolletje wol deze winter, ging vorig jaar ook gewoon prima icm rijden. Jammer dat het toch niet lukte met de bijrijder, maar ach dit is ook prima.

Robbie88: gefeliciteerd met je winstpunt en L2 klassering!

Ellen_xx: heftig zeg van die singelplekken, jij de prolite al geprobeerd? Anders zou je de fairfax nog kunnen proberen, wel heel duur maar materiaal is weer zachter dan de prolitie.

Jane2: waardevol zo'n brave Storm!

Dinsdag goed getraind! Vanmiddag zusje les geven op Luna en stap ik daarna nog eventjes op voor de galop enzo.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 12:34

Kimley: het scheren is niet te trainen? Slim om met longeren de prolite te gebruiken! Ziet er goed uit zo!

Gisteren nog even lekker gereden met Luna, lig er nu ook gelijk een week uit. Heb nieuwe pijn medicatie voor mijn rug maar dat valt onder antidepressiva. Gisteren begonnen en mag nu een week niet auto rijden. Beetje jammer als je in een gat woont. Nouja is niet anders. Na een week ben je wel gewend en dan mag je wel weer rijden.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:27

Shelly21: super! gefeliciteerd met je winstpunten!

MariekeTV: haha toch niet verkopen dus? Leuk jubileum met Splash, hij is knap!

Belle Boef: wij hebben ook een Wintec 500 dressuur met een witte boom, dat is de wijdste voor die serie, maar goed dat is per Tinker zo verschillend, hangt af van een schoft, rondgeribtheid, is geen peil op te trekken!

Nientsje: Feike staat er goed bij!

Paddraigh: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, wat een leukerd!

Kimley, zal je even zoeken op instagram!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:27

<3 wat een schatje <3

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:13

Wij scheren ook niet :')

Luna zit een beetje te kwakkelen, voornamelijk darmklachten, dus zusje heeft DA vanmiddag gebeld voor overleg en we willen testen op PSSM1.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:48

Luna staat 24/7 buiten en is bikkelhard, die heb ik het nog nooit kou zien hebben terwijl de vorige winter best streng was.

@ MariekeTV: PSSM1 staat niet echt bekend om darmproblemen toch? Heb me er ook nog niet helemaal in verdiept. Eerst de test maar even afwachten. Hebben toch wat twijfels omdat ze heftig reageert op gras met hoog fructaan gehalte (maar dan niet op de hoefbevangeheid manier), opzadelen en singelen niet zo leuk vind, en ook met rijden soms echt wat moet opstarten. Maar beide hiervoor soms ook helemaal niet. Nouja we wilden eerst nog met haar fokken dus moest het sowieso.

urosa

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:41

Gave foto's Shelly!

Vandaag weer heerlijk gereden met Luna. We komen echt elke keer stukje verder qua africhting. Trots. Was wel warm zeg! Moet er zelf ook aan wennen haha

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:35

Ellen_xx: jakkes dat zijn vervelende blessures, hopelijk ben je er snel weer vanaf.

Nientsje: ;( sterkte, nog even lekker genieten van elkaar de komende periode!

Mallow: wat leuk! Ben benieuwd :D

Gisteren ook helaas niet kunnen rijden. Luna heeft de hele tijd al last van haar buik door het hooi (nouja meer voordroog of soms kuil). Gisteren was ze al opgezet, toch opgezadeld, maar ze kon haar achterbeen helemaal niet goed onderbrengen door de buikpijn dus maar afgestapt (normaal wordt het beter door rijden maar vond dit wat te extreem). Zusje is gelukkig wel aan het oriënteren op andere stalling, hooi willen en gaan ze helaas niet veranderen. Nouja weten nu dat het heel belangrijk is voor haar. Toen ik haar in eigen beheer had kreeg ze gewoon mooi hooi, wat duurder, maar vind ik zo belangrijk. Jammer dat het vaak met pensionstallen een heel ding is, goed ruwvoer. PSSM1 test is ook aangevraagd, dus die uitslag even afwachten (anders moeten we nog wat anders selecteren) en dan hopelijk klaar met dat gekwakkel.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:11

cp112: gefeliciteerd met de verkoop! Mooi dat het mee valt met de pijn en hoop voor je dat het lukt!

Leuk zo'n minimeeting en prachtige foto's JoycexEnya!

Vanochtend naar Luna geweest en liep al weer wat fanatieker mee uit de wei, dus ondanks de opgeblazen buik toch maar gaan rijden en dat ging lekker! Ze genoot ook duidelijk even van de galop, lekker voorwaartse drang zonder rennerig te worden en ze volgde mooi mijn hand zodat ik haar wat uit kon leggen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:51

Kimley: oei yakkes, beestjes! Krijg dan zelf ook altijd direct overal jeuk :') gelukkig heb je ze snel de das omgedaan haha. Fijn dat het scheren goed ging! Ze ziet er strak uit!

Mallow: je maakt het wel spannend! Hij heeft in ieder geval mooi stevig beenwerk en veel behang.

Esaqar: gekkie jij blijft echt makkelijk op Carrera passen :+

Robbie88: klinkt als een vervelende blessure zeg! Lukte het rijden wel?

Luna is zo'n 1.43 en ik 1.68 voor het mooie zou ik zelf liever iets groters hebben maar zou deze maat voor de perfecte tinker niet laten staan. Heb overigens ook een rijtopic geopend tijdje geleden en gewoon nul reacties (okay, 2 dan) Duidelijk niet populair op bokt :')

Ellen_xx: wat vervelend zeg van je topic :(:) zaten ook een paar flinke nare reacties bij. Om heel eerlijk te zien vind ik haar qua maat ook wat te klein voor je zo van de foto's, en staat je vorige ruin wel mooier. Maar goed, je bent er wel bewust mee bezig, en dan praat ook niet de reacties goed van sommige bokkers.

Luna was gisteren helaas net weer wat minder dan dinsdag, weer duidelijk buikpijn en daardoor ook wat onregelmatig in ademhaling. Dus maar even rustig losgewerkt omdat beweging altijd wel goed doet en het kort gehouden, haren zijn opgestuurd voor de test dus ben benieuwd, hopelijk snel uitslag.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:26

CP112: <3 ze is knap, ook als ze wel wit wordt die bouw en uitstalling veranderen niet #boeiend :')

Paddraigh:volgens mij had ik de link wel geplaatst hier haha. Als iemand nog benieuwd is :+
[RIJ-ITP] Tinker merrie Luna aan de dressuur!

Volgende topic komt denk ik pas weer op de nieuwe stal als ze weer beter in haar vel zit :(:)

Klinkt goed zeg van je horloge! Heb je dan in natuurgebieden ook echt een kaart met ruiter routes?

Kimley : haha dan zouden wij wel een mooie pas de deux combi vormen :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:05

Paddraigh: dat is ideaal zeg als je veel buiten rijd! Ik heb in het Drents Friese Wold ooit eens Google maps op de telefoon moeten aanzetten omdat we verdwaald waren :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:18

Ellen: wat eens schatje Filim <3 en slim om dan even dikkere deken op te doen.

Kimley:haha lekker vroem door het bos heen dus. Is ook echt wel fris ineens!

Mallow: spannend, slim dat je wel eerst laat testen. Wij wachten ook op de uitslag maar dan achteraf. Een plekje op een PP zou wel ideaal zijn!

Mandyy: haha die Mac, hij ziet er goed uit!

Mijn zusje is dit weekend met Luna naar buiten geweest. Ik ga morgen rijden en donderdag als het goed is weer les :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:39

Mallow: wat een leukerd, wanneer komt hij naar jou toe?

Paddraigh: gave actiefoto! Dat was ook een leuk dier trouwens zo van de foto. En lekker zo'n tochtje samen met man en paard :)

Esaqar: ook lekker genoten! Leuke groepsfoto!

Gistermiddag nog lekker gereden, was wel koud zeg :brr: en droog gehouden.
Vanochtend last minute les, wilde eigenlijk donderdag maar kon ze niet. Moesten hard werken maar ging echt goed. Voor de eerste keer stap-galop meegepakt en dat doet ze dan ook zomaar :D
Vervolgens merk je dan toch dat je niet gezond bent, moest vanmiddag een poos slapen op de bank :+
Zaterdag bij andere stalling kijken. Ben benieuwd!

urosa

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:56

Wow wat een blubber!!

Ze voeren kuil en Luna kan daar echt niet over. Constant opgeblazen buik, buikpijn,soms spuitpoep. Willen ze niet veranderen. En het weide beleid qua wisselen past ook niet bij haar. Als we de uitslag van de PSSM1 test binnen hebben gaan we de knoop doorhakken. Had ze eerst in eigen beheer. Breng je een slank gezond paard weg... En nu.. Opgezet, dik. Niet fijn. Baal dan wel dat ik de verzorging niet meer trok. Een fijne pensionstal is zo lastig te vinden.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:08

Kimley: snap ik, wat heerlijk een eigen stal met je vriend! En ook nog gezellig samen buiten rijden! Pff die van mij gunt de paarden geen blik waardig }:0

Paddraigh ook lekker de paarden bij huis. Af en toe ook wat praatjes dus :+

Ellen_xx: hoop ook dat we snel een fijn plekje vinden! Jammer dat Mira nu ook eventjes last heeft.

Onlylienn: wat een schattig hoofdje en uitstraling! Weet je ook een kruising waarmee verder?
Die blijft niet te klein hoor!

Ik ben 1.68 en Luna is zo'n 1.43
Afbeelding

Mallow: wij hopen nu een fijne stal te vinden met ander weidebeleid en waar ze gewoon hooi voeren of tenminste goede kwaliteit voordroog. Geen kuil meer. Zaterdag dus eerste plekje bekijken!

Cp112: wat loopt ze al lekker te sjouwen zeg!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:13

Onlylienn: ow dat komt helemaal goed joh, dat zwaart dan sowieso nog uit!

30 november gaat Luna verhuizen naar de nieuwe stalling! Eigenaresse was aardig en eigenlijk alles was mogelijk in overleg dus dat is fijn. De nieuwe bak is wat kleiner en staat her en der wat gras in :') maar die wilden ze wel lostrekken en ooit ook eens helemaal aanpakken. Stallen zijn mooi en voor zusje goede uitrij mogelijkheden. Ben benieuwd.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:44

Ellen_xx: wat lief zeg dat hij zich zo goed als oudste gedraagt nu, hij ziet er echt schattig uit van de foto's <3 hoefsmid in die omgeving kan ik je helaas niet aan helpen.

Onlylienn: wat is ze leuk! Je ziet er echt beide rassen goed in terug. En zou me absoluut geen zorgen maken, lijkt zo makkelijk goed te komen.

MariekeTV: heerlijke hoofdjes zo <3

paddraigh: ook weer lekker buiten gereden! En klein? dat is al groter dan Luna haha

Kimley: ochjeej, zadels is ook altijd wat! Ik weet nog dat je zo blij was met je nieuwe haha.
Die Fries lijkt echt giant zo :') Was idd heerlijk weer! Heb ook nog zo'n soort foto van vorige week :+

Afbeelding

Ik had gisteren nog gereden maar Luna zat onder de groene poep drek, hele achterbenen en staart. En voelde wel dat ze niet lekker in haar vel zat dus even kort gehouden. Sinds vandaag staat ze op de paddock, maar was alleen maar kuilachtig voer op terrein te vinden. Als het donderdag nog niet beter is gaan we zelf hooi kopen, dat mocht nu wel omdat ze op de paddock blijft tot vertrek.

Verder vandaag bij CP112 geweest, en dat was heel leuk! Mooie paarden gezien en veel gekletst.
Daarna even langs mijn moeder gegaan om werk foto's te maken, ben bezig met haar nieuwe website.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:51

Ellen: van harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*
Fijn dat Mira ook door anderen wat makkelijker te rijden is! Wel vervelend van je hoofdpijn :(:)

Kimley: knappe Mouse weer strak inde vlechten! Ow leuk! Hopelijk kun je daarna wat langer met je zadel haha

Jane2: fijn dat je dochter zo lekker en goed heeft gereden met beide paarden.

Cp112: zou gaaf zijn zeg als je haar dan straks kan volgen als politiepaard!

Luna had vandaag, na 2 dagen in de paddock, eindelijk weer vaste ontlasting en droge benen! Hele poos bezig geweest om haar staart van de gedroogde poep te ontdoen.. Pff. Dat beest heeft ook de dikste staart die ik ooit heb gezien :+ Vervolgens fijn gereden en goed getraind!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:59

MariekeTV: vind Splash echt knap <3 Fijn dat je niet meer hoeft te mesten nu! Alleen knuffelen is leuker haha. Luna haar staart is gelukkig normaal met anti klit ook goed bij te houden

Ellen: Mira heeft dus ook altijd wat last van haar darmen met gras enzo?

Spannend CP112, hoop echt dat het doorgaat, zou gaaf zijn!

Hier een dagje rust, kon gisteren niet meer rechtop staan ivm rug, beetje te lang voorover gebogen staan met de staart van Luna, en daarna natuurlijk de paddock nog gemest. Gelukkig na nacht slapen weer een stuk beter en trekt nu ook mooi verder bij.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:38

Zal even de foto topics bekijken en reageren!

Danuah: wat verdrietig dat je afscheid hebt moeten nemen van je merrie, ze zal altijd wel een speciaal plekje in je hart houden :(:)
Maar wat gaaf dat je naar Engeland bent geweest en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten, hij heeft wel uitstraling en aparte kleur zeg! Ben heel benieuwd naar de merrie!

Nientsje: naar dat het nog steeds slechter gaat met je pake :(:) maar fijn dat er ook iets zoiets leuks in je leven is gekomen!

snowlove: welkom, en hij heeft een lieve uitstraling! Onze Luna komt ook uit Ierland, had ook wat trauma en 'verkeerd' gedrag, maar nu een super leuk dier aan!

Kimley: leuk zo'n sprongetje meepakken!

Luna vandaag hooi gebracht, we kopen tot de verhuizing zelf in. Zoek de verschillen, rechts is het door ons gekochte hooi en links wat ze voeren op stal..
Afbeelding

Dit weekend had ze zo'n last dat mijn zusje niet is gaan rijden. Vandaag was ik niet helemaal lekker dus besloten niet op te stappen. Morgen heb ik eigenlijk les dus ben benieuwd.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:47

Shelly: van dat Xaf weer helemaal hersteld is en veel plezier met oefenspringen.

Welkom Janine! En gefeliciteerd met jullie aanwinst.

Robbie88: gefeliciteerd met je eerste plek en winstpunt! Fijn dat het zo goed gaat. En leuk zo'n shoot op de planning.

Vanochtend wel les gehad met Luna maar ze was niet helemaal zichzelf, opzadelen problematisch en sloom onder het zadel. Les op aangepast en nog best fijn gereden! Buik was na een dag wel al minder opgezet. Hopelijk zet het zo door. Uitslag PSSM1 test pas 10 december binnen.