Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
x_Rebecca

Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:22

:wave:

Ik hoop dat er hier iemand is die mij uit mijn twijfel kan halen.
Sinds zondag heb ik een tinker, bij de aankoop al meteen gezien dat ze aardig wat rasp en mok heeft aan alle vier de benen.
Maandag eerst gewassen met betadineshampoo, omdat er zulke klonten aan de sokken hingen dat er eigenlijk niets mee te beginnen was.

Daarna behandeld met mokzalf (sebacil) en het oogt al wel iets rustiger hoog aan de benen, maar onder aan zijn haar sokken zo dik, dat ik geen idee heb of daar ook mok zit of niet. Daar zitten namelijk wel (weer) schilfertjes.

Ze heeft het best ernstig (ook stukjes huid kapot) en ik zit nu heel erg te twijfelen of het niet verstandig is om de sokken af te scheren om goed te kijken wat er waar precies allemaal aan de hand is. Wat is jullie ervaring met het scheren van de sokken en mok? Wordt het er beter van, of maakt het het alleen erger? Ik heb nu ook het idee dat het boven aan erger is dan onder, maar dat kan dus ook komen door de hoeveelheid haar...

Op de foto kun je het wat hoger in de benen ook zien (vooral achter) dit was overigens wel voordat ik haar had.

Afbeelding

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')



x_Rebecca

Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:04

BoRo schreef:
Lastig al die mijten! Ik heb mijn paard wel laten spuiten..... Op advies van de da. Ik ben ook benieuwd welke shampoo en smeersels!


Wat is jouw ervaring daar mee?
Mijn pony wordt helemaal gek van de jeuk aan haar achterbenen vooral. Het lukt me niet om het onder controle te krijgen. Al heel vaak gewassen, sokken er af gehaald, smeerseltjes, DA er al meerdere keren bij gehad. Ben ondertussen aardig moedeloos...

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


x_Rebecca

Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:52

Met wassen bedoel ik doordrenken met sebacil. Ik weet wat jij vindt van het behandelen op de manier van sokken er af en alles, dat laat je vaak genoeg weten.

Ik vroeg om de ervaring van BoRo die het paard wel heeft laten inspuiten.

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')



x_Rebecca

Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:17

Kun je niet een veeartsenpraktijk opbellen? Ik krijg het altijd mee zonder dat ze ooit bij mijn paard zijn geweest.

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


x_Rebecca

Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:31

Lijkt haast wel ringworm.

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


x_Rebecca

Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:47

Ik heb de spray van finecto, maar heb niet de indruk dat het veel doet.
Mijn pony heeft van de week een spuit gekregen tegen de mijten. Ik kreeg het echt niet onder controle en de DA zei dat ze het heel vaak doet als mensen de rest (scheren/wassen etc) hebben geprobeerd. Ze had er nog nooit iets geks bij meegemaakt. Mijn pony doet t ook prima, stuk chiller in elk geval.

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


x_Rebecca

Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:12

Bij mij op de fles van cydectin pour on (we hebben een melkveehouderij) staat ook heel groot dat het absoluut niet geschikt is voor gebruik op paarden. Ik weet wel dat ik het er niet zo maar op ga smeren in elk geval.
Olikea, is jou niet verteld voor de zekerheid na ongeveer 10 dagen nog een laatste keer te wassen na de spuit? Werd mij wel verteld zodat je zeker weet dat alles weg is.

Mijn pony staat nog helemaal zonder jeuk in elk geval :D.

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, LDRD en 38 bezoekers