Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:47

Na lang sukkelen toch maar eens een berichtje hier.
Mijn Tinker heeft altijd wel wat last van mijt gehad. Maar altijd prima onder controle, hij had plekjes die niet groter zijn als een vingernagel. Ik ben ook behoorlijk streng behandelen. Hij heeft het overigens ook alleen aan de voorbenen
Echter is voor de winter 1 been erger geworden. En ondanks mij inspanningen blijft het ook verergeren.

Ik heb hem een hele periode gewassen met Sebacil ( alleen de sokken wel, in de winter helemaal wassen is mij iets te koud) en hij is in november ingespoten met Dectomax.
Op zijn linker voorbeen worden de korsten steeds erger, beginnen vanaf de binnenkant knie naar beneden.
Het rare is wel dat hij geen jeuk lijkt te hebben. Staat niet overmatig te stampen of te bijten in zijn sokken.
Ook is het been nergens dik.
En het is 100% zeker mijt.

Kan het zijn dat de mijten resistant worden van sebacil? ( ik gebruik het al 10 jaar met enige regelmaat)
Iemand enig idee wat ik nog kan doen? De veearts komt sowieso in maart terug voor zijn tanden dus dan wordt dat ook weer nagekeken

Brandon :+:

nieky1993

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:02

Ik ben dus duidelijk niet de enige met die ervaring, kun je dat spul ook zo krijgen of moet je dat vragen aan de DA?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:59

Iemand hier ondertussen al meer ervaring met finecto+ of dat nieuwe spul van galopping goop voor de mijten?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:34

Granoek schreef:
Gaat wel beter maar pfff het geneest zo langzaam :( zitten korsten op de wonde maar ze blijven in ieder geval dicht nu, hij schuurt er niet meer aan.
Ik ben maar hele tijd aan het denken op er neocutigenol op te smeren, maar daar zit antibiotica in en iemand heeft me ook gezegd die niet te vaak te gebruiken. Maar Dexter had eens een hele dikke snee achter zijn oor en die was na 2 dagen gewoon volledig dicht, dus dat spul werkt wel echt als een trein..

Wij gebruikte dat altijd bij de sportpaarden als ze mok hadden. Eentje had chronische mok en werd hier altijd mee ingesmeerd ( dus dagelijks). Nog nooit gehoord dat je het niet te vaak mag gebruiken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie