Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kinke

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:56

Ik had hetzelfde probleem, zo goed mogelijk aangebracht met een spons maar ik zag haar een paar dagen later nog steeds net zo hard schuren. Na een rondje internet kwam ik erachter dat pour-on voor koeien ook goed schijnt te werken en laten wij nou koeien hebben :) Ik heb dus Noromectin aangebracht en dat heeft super geholpen. Is nu ongeveer een half jaar geleden en nog geen jeuk weer gesignaleerd. Ik heb dit overigens wel overlegd met onze veearts, die had er nog geen ervaring mee voor deze toepassing maar vond het erg interessant.

Kinke

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:15

Ik ben blij dat ik mijn merrie 6 maanden geleden met pour-on van onze koeien heb behandeld. Werkte als een tierelier :)
Maar daarvoor had ik wel even een gesprekje met onze DAP, zij hadden het nog nooit gebruikt bij paarden. Hij wou het ook niet voorschrijven ivm ons bedrijfsbehandel- en bedrijfsgezondheidsplan. Gelukkig hadden we nog voorraad :D Vorige maand kwam de veearts langs om onze kalfjes te enten en toen hebben we het er nog uitgebreid over gehad, ze vond het helemaal geweldig en zou het ook gaan toepassen bij paarden waarbij niets lijkt te helpen :)

Kinke

Re: Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:04

Ik heb eerst ook een poging gedaan met wassen, hielp geen ene moer. Dus toen op de gok de pour-on voor onze koeien Noromectin. Binnen 2 dagen was de jeuk weg en nu 1 1/2 jaar later nog steeds schoon.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie