Aankoop tinker plus veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sharoncaith
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-17

Aankoop tinker plus veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-17 09:40

Dames even een vraag..
Vanmiddag gaan we eindelijk na jaren nadenken kijken voor een leuke lieve tinker.
Degene waar we verliefd op zijn op foto is een tinkermerrie van 8 jaar maaar. Met een veulen van een week. Nu is dat voor mij opzich geen probleem maar ik kan haar nu natuurlijk niet proefrijden. En of ze even aan de longe mag/kan weet ik nog niet. Iemand een idee hoe ik toch kan zien/merken of zei geschikt is? Thnx alvast voor het meedenken

Trotse eigenaar van een 8jarige tinkermerrie en haar 4 weken oude veulentje..



sharoncaith
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-17 10:29

Gillbo schreef:
Waar wil je haar voor gaan gebruiken? Hebben ze geen foto of film materiaal van haar onder het zadel. En los in de bak/wei moet wel kunnen neem ik aan.
En een klik merk je ook wel vanaf de grond.
En als de koop doorgaat krijg je haar dan na het veulen of komt het veulen mee?
Keuren bij aankoop is sowieso handig om te soen


Veulen gaat met ons mee en die blijft bij ons. Gewoon lekker recreatie gebruik en ja foto en film wel maar gaat me toch om het gevoel zeg maar qua rijden van der. En ze loopt nu in de wei dus denk dat ik idd even vraag of ze in de bak mag..

Trotse eigenaar van een 8jarige tinkermerrie en haar 4 weken oude veulentje..

sharoncaith
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-17 18:41

Ik heb vanmiddag de gok gewaagd en toch gewoon langs gegaan met is het wat dan zien we wel verder is het niets jammer maar helaas.
Daar aangekomen werden we al heel vriendelijk ontvangen. Paard goed bekeken aan de hand rond gelopen en laten draven zag er heel goed en soepel uit. Ook nog even gebit laten zien was ook prima. Daarna het zadel erop daar reageerde ze totaal niet op. Mevrouw was erg beschermend naar de veulen toe naar aanrakingen enzo alles pikte ze. Dus echt een kinder pony die aan alle eisen voldoet. De klik was ook goed. Merrie heeft een heel zacht karakter. Bewegingen waren verder erg goed. Qua grootte was ze aan de juiste kant hoeven en tanden waren goed. Geen reactie met het zadel op der rug leggen. Dus we nemen de gok. Wachtwn nog 3 weekjes met het vervoeren ivm het veulen. En dan kunnen we na die tijd het rustig hier op gaan pakken qua rijden en beweging.

Trotse eigenaar van een 8jarige tinkermerrie en haar 4 weken oude veulentje..

sharoncaith
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-17

Re: Aankoop tinker plus veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 06:49

Thnx allemaal... nu alleen nog even kijken qua brok... aangezien ze dus nu alleen maar hooi krijgt en een beetje bietenpulp... jullie een idee qua goede brok aangezien ze best wat spiermassa verloren is door de bevalling...

Trotse eigenaar van een 8jarige tinkermerrie en haar 4 weken oude veulentje..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 69 bezoekers