even voorstellen mijn bruine tinker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkywinkyx

Berichten: 9
Geregistreerd: 29-12-16
Woonplaats: musselkanaal

even voorstellen mijn bruine tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:41

hallo heb sinds gister bokt dus even mijn tinkertje voorstellen. Ze heet tinky winky en ze komt uit engeland. ze moest nog wel veel leren maar ze is erg braaf *\o/* soms kan ze wel heel erg gespannen zijn dat je dus gewoon echt even moet wachten met wat je wil anders word ze beetje gek. maar voor de rest lekker voorwaarts :j zijn er hier mensen met ook een bruine tinker of een tinker uit engeland? zitten jammer genoeg geen papieren bij weet alleen dat ze 8 jaar is
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: even voorstellen mijn bruine tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:49

Leuke pony en wat fijn dat je er blij mee bent!

Wel ziet het er op de foto's uit alsof je een beetje aan de lange kant bent. Misschien raakt ze wel een beetje uit balans daarvan en ze daarvan gespannen raakt.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:57

Welkom op Bokt! Leuke tink heb je ;)
Mijn Engelse man komt uit Sussex, hij is niet bruin maar grijs.
Afbeelding
Afbeelding

Ik denk inderdaad dat ze nog aan jou moet wennen kwa balans en daardoor wat gaat vluchten. Rustig opbouwen en kilometers maken!

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: even voorstellen mijn bruine tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:00

Mooi hoofdje heeft ze!

Veel plezier met en van elkaar gewenst.

Je lengte kan prima en gewicht ook maar het kan idd voor haar heel erg wennen zijn omdat er opeens lange benen langs haar lijf zitten. Komt goed.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:03

mooney schreef:
Leuke pony en wat fijn dat je er blij mee bent!

Wel ziet het er op de foto's uit alsof je een beetje aan de lange kant bent. Misschien raakt ze wel een beetje uit balans daarvan en ze daarvan gespannen raakt.

Haha is dit een geintje? Lange kant????


ik vind het een prachtig dier. En laat je niet gek maken hoor, je bent helemaal niet aan de lange kant. Je benen zijn juist perfect van lengte voor haar.

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:49

Wat een leukerd veel plezier samen!

1 van mijn tinkers komt ook uit Engeland :j

Goner
Berichten: 295
Geregistreerd: 12-06-16

Re: even voorstellen mijn bruine tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:00

Oh my <3 Ik hou van bruine tinkertjes

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:22

Prachtig paardje!
heb je hem zelf uit engeland laten komen?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:22

Ik heb momenteel (o.a.) 2 tinkers uit Engeland en heb eerder nog twee ruinen uit Engeland gehaald!
1 daarvan was een bruine (Fred :D ) En ons eerste tinkerveulen (Charlène) was ook een bruine, die hebben we echter vorig jaar verkocht.

Charlène op haar huidige adres:
Afbeelding
Afbeelding

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:21

Toydoll schreef:
mooney schreef:
Leuke pony en wat fijn dat je er blij mee bent!

Wel ziet het er op de foto's uit alsof je een beetje aan de lange kant bent. Misschien raakt ze wel een beetje uit balans daarvan en ze daarvan gespannen raakt.

Haha is dit een geintje? Lange kant????


ik vind het een prachtig dier. En laat je niet gek maken hoor, je bent helemaal niet aan de lange kant. Je benen zijn juist perfect van lengte voor haar.

Nee dat is geen geintje en als je niet had gereageerd dan had ik het erbij gelaten :+

Ik zeg toch ook niet dat TS er niet op zou mogen? Ik zeg alleen dat (vooral haar bovenlichaam)wat aan de lange kant is en dat dat spanning kan veroorzaken doordat de balans lastiger wordt voor de pony. Niet iets wat erg hoeft te zijn, maar wel handig om dat bewust mee te nemen in de training.
Ik heb ongeveer dezelfde verhouding gehad toen ik nog reed op mijn pony, maar daar hield ik wel rekening mee in de training waardoor het soepeler ging. Uiteindelijk besloten dat het mooi was geweest en gaan mennen.
Ik zeg nergens dat ts een bepaald iets moet doen. Ts geeft aan dat er spanning is, ik geef een mogelijke oorsprong van die spanning ;)

Barron

Berichten: 373
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:29

Afbeelding


Ja, hier ook een bruine Tinker en uit Engeland. Hij is inmiddels al weer 15 jaar in Nederland. In het begin ook erg gespannen, maar met wat geduld en respect voor zijn bijzonderheden, mijn grote vriend geworden. Inmiddels is hij behoorlijk relaxed en een grote knuffel.

Veel plezier en geluk met je mooie paard.

tinkywinkyx

Berichten: 9
Geregistreerd: 29-12-16
Woonplaats: musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 19:57

hallo ja sommige vinden me misschien lang maar ze raakt niet gespannen omdat ik er op wil hoor het is omdat ze nog niet zolang ingereden is en ik ben verplaatst van stalling (opstappen op een vreemde plek vind ze nogal eng) want op vorige stalling stapte ik op met losse teugel en bleef ze net zolang staan tot ik wou dat ze ging lopen :)

tinkywinkyx

Berichten: 9
Geregistreerd: 29-12-16
Woonplaats: musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 19:58

Barron schreef:
[ [url=m/bQVlub.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja, hier ook een bruine Tinker en uit Engeland. Hij is inmiddels al weer 15 jaar in Nederland. In het begin ook erg gespannen, maar met wat geduld en respect voor zijn bijzonderheden, mijn grote vriend geworden. Inmiddels is hij behoorlijk relaxed en een grote knuffel.

Veel plezier en geluk met je mooie paard.



oh wauw wat een mooie <3

tinkywinkyx

Berichten: 9
Geregistreerd: 29-12-16
Woonplaats: musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 19:59

mooney schreef:
Leuke pony en wat fijn dat je er blij mee bent!

Wel ziet het er op de foto's uit alsof je een beetje aan de lange kant bent. Misschien raakt ze wel een beetje uit balans daarvan en ze daarvan gespannen raakt.



hallo ja sommige vinden me misschien lang maar ze raakt niet gespannen omdat ik er op wil hoor het is omdat ze nog niet zolang ingereden is en ik ben verplaatst van stalling (opstappen op een vreemde plek vind ze nogal eng) want op vorige stalling stapte ik op met losse teugel en bleef ze net zolang staan tot ik wou dat ze ging lopen :)

tinkywinkyx

Berichten: 9
Geregistreerd: 29-12-16
Woonplaats: musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 19:59

snowdon schreef:
Ik heb momenteel (o.a.) 2 tinkers uit Engeland en heb eerder nog twee ruinen uit Engeland gehaald!
1 daarvan was een bruine (Fred :D ) En ons eerste tinkerveulen (Charlène) was ook een bruine, die hebben we echter vorig jaar verkocht.

Charlène op haar huidige adres:
[ [url=m/jeQmWP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CLWtZm.jpg]Afbeelding[/url] ]



oh wauw wat een mooie <3

tinkywinkyx

Berichten: 9
Geregistreerd: 29-12-16
Woonplaats: musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 20:00

dingogirl schreef:
Prachtig paardje!
heb je hem zelf uit engeland laten komen?



nee ik zelf niet heb hem in nederland overgekocht :)

tinkywinkyx

Berichten: 9
Geregistreerd: 29-12-16
Woonplaats: musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 20:03

Janntjuh schreef:
Welkom op Bokt! Leuke tink heb je ;)
Mijn Engelse man komt uit Sussex, hij is niet bruin maar grijs.
[ [url=m/ZsnTS9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VVFpZM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk inderdaad dat ze nog aan jou moet wennen kwa balans en daardoor wat gaat vluchten. Rustig opbouwen en kilometers maken!



hallo ja sommige vinden me misschien lang maar ze raakt niet gespannen omdat ik er op wil hoor het is omdat ze nog niet zolang ingereden is en ik ben verplaatst van stalling (opstappen op een vreemde plek vind ze nogal eng) want op vorige stalling stapte ik op met losse teugel en bleef ze net zolang staan tot ik wou dat ze ging lopen :) dankjewel ja heb dr nu bijna halfjaartje maar ze is zo veranderd eerst kopschuw en niet echt van aandacht zijn naar een paardje die niet meer kopschuw is en gewoon lekker aandacht wil. we zijn ook met grondwerk begonnen en ze kan een trucje kusje geven

DaniqueM
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-05-15

Re: even voorstellen mijn bruine tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:15

Wat een leuke pony! Veel plezier met hem

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:49


xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Re: even voorstellen mijn bruine tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:14

Hier ook iemand met een tinker uit engeland! Mijne heet white legs en komt uit wales. Staat pas een paar maanden in nederland

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:15

Wat een knapperd zeg!

Kan goed zijn dat het allemaal nog nieuw is en ze daarom moet wennen. Mijn laatste aanwinst heb ik sinds augustus en is in juni uit Engeland gekomen. In t begin was ze erg gespannen maar liet ze ook alles toe. Totdat ze wat meer gesteld was toen kreeg ze wat meer spanning bij de meest simpele dingen zoals opstappen. Zij is ook 8 (wordt dit jaar 9) maar heb haar in principe als compleet groen paard behandeld en dat ging super.

Inmiddels besloten te stoppen met rijden omdat ze duidelijk liet blijken niet meer te willen en last te hebben van haar buik. Mevrouw is namelijk drachtig :D hadden gerekend op maart/april ongeveer maar waarschijnlijk komt het veulen toch misschien al in februari.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: even voorstellen mijn bruine tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:36

Mijn Betsy komt uit ierland Afbeelding

Minisprout
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:52

Hier ons bruine puppy. Gewoon in Nederland geboren maar toch ook bijzonder (voor ons dan in ieder geval :) .

Moet er wel bij vertellen dat ons bruine paardje in de winter meer lijkt op een zwart harig monster.
Afbeelding


Afbeelding

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:07

Ohh leuk! Blijft een mooi proces he, zo'n dier alles aanleren.
Ik heb zelf in juni/juli een 13 jarige zadelmakke Tinkermerrie uit Ierland gekocht.
Afbeelding

Liet ook alles uit angst toe, en begint inmiddels wat meer eigen 'karakter' te tonen wat wel prettig is. Hele lieve rustige merrie, maar wel eentje met een duidelijke eigen mening :D wordt hier ingezet als les en therapie pony. En een echt kleintje, ze is ongeveer 1,35 hoog.

Afbeelding

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:59

Mutsje komt uit Engeland. Heb haar nu 4 jaar.
Afbeelding

Gekocht bij een handelsstal en 4 maanden daarvoor is ze naar nederland gekomen volgens haar inentingen.
Ze was nog erg groen met rijden bij aankoop.
Ondertussen is ze ook voor de kar beleerd, maar dat ging zo makkelijk dat ik geloof dat ze dat in engeland ook al had gedaan.

Ze heeft helaas niet het coole karakter dat in de boeken omschreven staat. Haar volbloedkant heeft de meeste overhand.
Maar zou haar ondanks haar soms aparte trekjes niet meer kunnen missen <3