GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azara71
Berichten: 756
Geregistreerd: 21-03-14
Woonplaats: ................

GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 18:31

GRIZZLY BEAR

Geboren in mei 2016
Moeder Hannah du Vallon - Vader Beckham Boss (zoon van Hugo Boss)

Onverwachts kwam hij op ons pad, we zochten naar een volwassen beleerd paard voor beginners (voor mijn vriend), Grizzly was toen al verkocht toen ik hem de eerste keer zag op foto. Jammer ..
Toen waren we overigens nog niet van plan een nieuwe paard aan te schaffen maar hij was me wel op gevallen :o

En toen kwam zijn verkoop album (Facebook) weer boven water, hij stond weer te koop ! :j

Dus toen sprongen mijn vriend en ik er boven op, ik heb nog goede gesprekken gehad met zijn fokker zowel via de mail als via telefoon en het klikte ! En zo was Grizzly weer verkocht *\o/*

Als ik nu terug kijk naar de foto's dan denk ik, hoe heb ik toen kunnen kiezen voor zo'n scharminkel :')

Afbeelding

Achteraf bleek zijn fokker niet zo handig met een foto toestel :')

Maar goed de lange maanden wachten volgden tot hij afgespeend kon worden, en gelukkig kreeg ik elke week wel nieuws van hem :D

Op de laatste foto's zag hij er al heel anders uit

Afbeelding

Afbeelding

En toen kwam de grote dag *\o/* Lang geleden dat we een veulentje verwachten, en nog een speciale tijd omdat 5 jaar geleden ook mijn eerste paard en toen nog veulen ook rond die zelfde datum aan kwam <3

Dus na meer dan 7 uur reizen was hij daar eindelijk ! En zo anders dan op de foto's die mij toe gestuurd waren. Een prachtig koppie met een hele lieve uitstraling, een super zacht vachtje <3 Hij was wat angstig maar dat kan ook niet anders na zo'n lange reis, en wou dus zo snel mogelijk naar zijn nieuwe vriendinnetjes toe :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En smiddag's zag ik dat hij toch iets te bazig werd tegenover zijn nieuwe vriendinnetjes (Fancy van 2.5 en Gaïa van 6 mnd). De bedoeling was geweest dat hij meteen naar de volwassenen ging maar toen hij uit de trailer kwam was hij trillerig en Azara (de dominante) kennende zou ze hem niet warm ontvangen.

Aan het eind van de middag was hij dus weer helemaal rustig en toen hebben we besloten om hem alsnog bij de volwassenen te zetten, en zoals verwacht ontving Azara hem alles behalve liefdevol |o

Ze duwde hem meteen in een hoekje en begon er op los te trappen, zover dat Grizzly in het schrikdraad kwam te zitten en half in de heg. Toen zijn we er bij gesprongen en Aza weg gejaagd >;)

En toen volgde gecross door het land :')
Het lieve was dat mijn allereerste paard (waar ik het eerder over had) het meteen voor hem opnam en tussen Grizzly en de anderen in ging staan <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan krijg ik zo'n mooi foto moment van mijn twee veulentjes, de volwassene en het jonkie <3

Afbeelding


De rust is nu gelukkig zo goed als terug gekeerd, Azara moet nog steeds niks van hem hebben maar Grizzly blijft nu uit haar buurt. De andere dames tolereren hem tot op zekere hoogte :')

Afbeelding

Afbeelding

Grizzly word dus onze toekomstige dek hengst, we hebben nu al de merries voor hem.
Fancy, Chelsea en misschien Azara + het veulen dat Ginger draagt als het een merrie is en anders blijft Ginger bij ons :o

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:10

Leuk veulen! Van welke Hugo Boss is hij? Lion King of die van Coates?

Azara71
Berichten: 756
Geregistreerd: 21-03-14
Woonplaats: ................

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 10:38

Lion King ;)

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:43

ik zit gewoon te genieten van de foto's! Heerlijk hoor en wat een lekker ding die Grizzly!!

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:46

He zeg, wat een snoezig kopje! En wat een heerlijk leven gaat hij tegemoet.

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:52

Wat een schatje om te zien! Heerlijke uitstraling <3

Babsding

Berichten: 744
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Overijssel

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:51

Prachtig dier!

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 07:48

Lief veulen!

Lijkt mij alleen niet geschikt voor de fok zo overbouwd is ie. Hoop dat het nog bijtrekt.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 07:52

Wat is ie leuk!!

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:37

Wat een vreselijk schattig monstertje :)
Welk ras is het dan? Of lees ik daar overheen? Ga je naar de hengstenkeuring met hem?

Een practische vraag: vanaf komend voorjaar zal hij geslachtsrijp zijn maar nog piepjong. Waar zet je hem dan neer? Heb je ook een ruin waarmee hij kan!

Jayney

Berichten: 842
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:33

Haha zijn eerste foto's bij zijn fokker zijn inderdaad een beetje sullig genomen, maar ook op zijn 1e foto goed te zien dat hij al flinke stampers eronder heeft.

Lief dat 1 van jou merries hem gelijk in bescherming nam. Ik verwacht dat deze man heel mooi uit gaat groeien. Nu met zijn 6 maanden al erg mooi zwaar type ik hou er van <3 Zit een mooie bloedlijn achter :j

Ginger is die sabino/blagdon merrie toch? Vind haar prachtig! Maar als een hengst veulen is blijft ze nog een jaar tot er een merrie uit komt en dan terug naar de eigenaresse (want zij is een leen merrie toch) of mag ze dan gewoon blijven bij jullie?

Anoniem

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:38

Wat een propje. <3 En wat een mega lange vacht!
Ik denk dat hij uitgroeit tot een prachtig compact paard!

Azara71
Berichten: 756
Geregistreerd: 21-03-14
Woonplaats: ................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 11:34

Sizzle schreef:
Wat een vreselijk schattig monstertje :)
Welk ras is het dan? Of lees ik daar overheen? Ga je naar de hengstenkeuring met hem?

Een practische vraag: vanaf komend voorjaar zal hij geslachtsrijp zijn maar nog piepjong. Waar zet je hem dan neer? Heb je ook een ruin waarmee hij kan!


Het is een Tinker ;) Hugo Boss en The Lion King bloedlijn :D En ja hengstenkeuring gaan we zeker heen met hem !

We hebben twee ruinen waar hij bij kan staan ;) Benji de vos bonte die hem dus in bescherming neemt tegen de lelijke dames, is daar een van <3


Jayney schreef:
Haha zijn eerste foto's bij zijn fokker zijn inderdaad een beetje sullig genomen, maar ook op zijn 1e foto goed te zien dat hij al flinke stampers eronder heeft.

Lief dat 1 van jou merries hem gelijk in bescherming nam. Ik verwacht dat deze man heel mooi uit gaat groeien. Nu met zijn 6 maanden al erg mooi zwaar type ik hou er van <3 Zit een mooie bloedlijn achter :j

Ginger is die sabino/blagdon merrie toch? Vind haar prachtig! Maar als een hengst veulen is blijft ze nog een jaar tot er een merrie uit komt en dan terug naar de eigenaresse (want zij is een leen merrie toch) of mag ze dan gewoon blijven bij jullie?


Nee nee Benji nam hem in bescherming, dat is mijn ruin ( de vos bonte waar hij mee op de foto staat ;) )

Wat Ginger betreft, ze stond al een poosje te koop. Bruikleen was de oplossing voor haar eigenaresse die haar niet kon houden. Dus nu blijft ze bij ons voor een veulentje in 2017. Als het een merrie veulen is blijft deze bij ons en gaat Ginger terug naar haar eigenaresse (of we zouden de jackpot moeten winnen :o ) en als het een hengst veulen word (die we dus niet gaan aanhouden) word deze verkocht en kunnen we Ginger dus in zijn plaats over nemen ;)


Ik zie net dat we in uitgelicht staan ! *\o/*

Afbeelding

Bedankt !! *\o/* *\o/*

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:41

Mooi z on heavy horse in wording :)

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:22

Wat een leukerd! Als je Azara nu eens verteld dat dit misschien haar toekomstige lover is, misschien vind ze hem dan minder stom.. :P
En die bonte ruin vind ik ook wel erg charmant zeg, mooie aftekening :D
Kabayo schreef:
Lijkt mij alleen niet geschikt voor de fok zo overbouwd is ie. Hoop dat het nog bijtrekt.
Hij is toch pas 6/7 maanden, dan zijn ze nooit op hun mooist.. :=

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:23

bekende omgeving haha super mooie foto's van super mooie paardjes!!

marachels

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:24

Wat een lief hoofdje zeg <3
En wat mooi om te zien dat je andere paard het zo voor hem op nam, heel leuk :)

julian

Berichten: 852
Geregistreerd: 13-10-05

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:05

Hij lijkt veel op zijn vader als veulen.

Azara71
Berichten: 756
Geregistreerd: 21-03-14
Woonplaats: ................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 12:04

_l_amanda_l_ schreef:
Wat een leukerd! Als je Azara nu eens verteld dat dit misschien haar toekomstige lover is, misschien vind ze hem dan minder stom.. :P
En die bonte ruin vind ik ook wel erg charmant zeg, mooie aftekening :D


Denk niet dat dat gaat werken :') Misschien volgend jaar als ze hengstig is :o Maar dan staan ze waarschijnlijk niet meer samen haha.

En bedankt voor Benji ! Is mijn grote liefde, geen Tinker, maar mijn aller eerste paardje <3


julian schreef:
Hij lijkt veel op zijn vader als veulen.


Vind je ? Ik vond Beckham toch al iets forse op dezelfde leeftijd, vooral zijn nek veel gespierder dan die van Grizzly :)

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: GRIZZLY BEAR - Een klein hengstje met een grote toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:10

Wat een schatje zeg!! Wordt denk ik een hele mooie hengst! Papa vind ik ook mooi :)

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:40

Kabayo schreef:
Lief veulen!

Lijkt mij alleen niet geschikt voor de fok zo overbouwd is ie. Hoop dat het nog bijtrekt.


Wat had je dan verwacht van een veulen van een half jaar oud :')