Naar de keuring? Of toch maar niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Naar de keuring? Of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 20:17

ik hoop dat de tinkerliefhebbers/deskundigen mij kunnen helpen.

Sterre is een 6 jarige tinkermerrie, officieel is haar afstamming onbekend maar haar vader is Venco en haar moeder is mijn eigen oude tinkermerrie Tinkerbell. Ik heb toen gekozen zonder dekbon te dekken omdat tinkerbell nooit in het register is opgenomen.

Nu zit ik te twijfelen om met Sterre naar de keuring te gaan voor opname in het register.
Vorig jaar ben ik gaan kijken naar de keuring in hagestein en toen werd er een paard niet opgenomen omdat hij niet getypeerd kon worden als tinker.

Nu vind ik Sterre natuurlijk een tinker, en zijn d'r beide ouders tinkers, maar ze is wel klein en luxe voor een tinker, en ze heeft ook niet mega veel manen en sokken.
ik heb geen idee wat ik kan verwachten qua score.

Dus ik ben heel benieuwd naar jullie mening, wat kunnen we verwachten??

Afbeelding


Afbeelding

http://i1331.photobucket.com/albums/w59 ... pdkvmw.jpg

http://i1331.photobucket.com/albums/w59 ... 2tyu8a.png


Filmpje draf http://magis.to/ej0gUkZRQlI-JzsGDmEwCXh2?l=vsm&o=i&c=c
Laatst bijgewerkt door balance op 07-07-15 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max. 2 foto's ter illustratie, rest in link

Daisy_Izzy
Berichten: 108
Geregistreerd: 28-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:23

Lijkt een beetje op een fries x tinker :P

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Naar de keuring? Of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:26

Ik vind haar net zoveel tinker als haar vader en sommige andere Grai's :)

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 06:49

Ik vind het wel duidelijk een tinker hoor :) de bouw, en het hoofd. Inderdaad jammer van de sokjes, maar ik denk dat ze wel kan worden opgenomen :)

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:08

Volgens mij was mijn paard op hagestein de enige die niet is opgenomen in het stamboek (keuring was eind september).

Mijn paard is ook maar half tinker en ben gegaan om het een kans te geven. helaas was er nog te veel haflinger in hem op te nemen. In zijn bouw miste hij typische tinker dingen.
achteraf ben ik overal op gaan letten en is hij inderdaad in alles wat meer haflinger dan tinker.
ik noem hem gewoon mijn haflinger in een tinket velletje!

Deze foto is gemaakt op de keuring:
Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:10

Kan je haar niet dmv dna test laten opnemen?

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:12

snowdon schreef:
Ik vind haar net zoveel tinker als haar vader en sommige andere Grai's :)



Ik denk inderdaad dat ze het meeste kans maakt om bij de grai's in gedeeld te worden. Gezien de cob en vanner veeeel meer sok hebben.

Was overigens 1 van de aanmerkingen bij mijn paard. Te weinig sok. Maar die had ook weinig voor een tinker.

Verder had hij overigens een mooi keuringsrapport en staat hij in het bijboek van het stamboek.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:39

Ik ben met mijn volle tinker (v. Crosby m. Tara) ook naar de keuring geweest, hij heeft ook weinig sok en wat iele beentjes. Maar hij had de bouw van een Vanner en de benen van een Grai...............Was moeilijk om te typeren, uiteindelijk is het een Vanner geworden met een (flinke) onvoldoende voor beenwerk en sokken. Maar dat maakt mijn kanjer er niet minder om!! Ik vond het een super leuke ervaring en Devin volgens mij ook wel :D Hij heeft in ieder geval zijn beste beentje voorgezet <3

Onze eerste poging in de B dressuur. Maar dan heb je een Idee over zijn beenwerk
Afbeelding

Afbeelding

Lol toen ik ging kijken voor een Foto van zijn sokken viel het me pas op dat ik weinig foto's heb waar hij helemaal op Staat :+ 8)7 Maar op deze foto's heb je enig Idee...........

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Naar de keuring? Of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:58

ik gok dat ze wel opgenomen word bij de grais, je ziet ook echt wel venco erin terug.

idd misschien dna afnemen...

deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 10:10

Dank je wel elisexjoelle, dat stukje van de kruizing met haflinger had ik gemist. Maar denk dat het idd jou paardje was die ik had gezien. Sterre heeft wel iets meer sok, de eerste twee foto's had ik haar net afgespoten. Qua manen heeft ze wel gelijk denk ik.

Ik denk ook wel dat ze als ze getypeerd wordt het grai zal worden, voor een vanner is ze sws al te klein 1,40m en voor een cob te licht.

Hoe gaat dat met DNA? Omdat haar moeder ook niet bekend is in het stamboek of register.

Bedankt allemaal voor de reacties zover, en het delen van foto's en verhalen.