wie herkend dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:28

Ik denk niet dat het hijgen zomaar door de warmte komt. Mijn tinker begint wel te zweten met dit weer, maar hijgen niet. Paarden verliezen vooral warmte door te zweten, en niet zo zeer door te hijgen. Hijgen zorgt ervoor dat er meer zuurstof in het bloed komt. Dus een zuurstoftekort om de een of andere reden zou een mogelijkheid zijn.
Ik zou de longen inderdaad eens laten nakijken.
Heb je al eens geprobeerd om nat hooi te voeren?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: wie herkend dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:59

Zo'n vermoeden had ik al inderdaad. Paarden hijgen niet zomaar door warmte.
Goed dat je nu het probleem weet!
Waarschijnlijk krijg je een kuur ventipulmin, dat moet het slijm oplossen.. Maar de oorzaak van dat slijm zou ik ook proberen te achterhalen. Kan natuurlijk een simpele verkoudheid zijn, maar bij tinkers zie je ook vaak een allergie of overgevoeligheid.. Die van mij heeft bv heel veel last van stof en schimmel, dus ik maak het hooi altijd nat en voer nooit voordroog of kuil omdat het kleinste schimmelplekje een flinke reactie kan veroorzaken.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers