Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:34

Heeft ze echt alleen mok? Weet je zeker dat ze geen mijt heeft waardoor ze sneller mok krijgt?
Mijt = inderdaad sebacil/neocidol... totdat het weg is en preventief blijven gebruiken. Dat doet verder niets tegen mok. Maar de kans is groot dat ze mok krijgt doordat ze mijt heeft (mijten eten gangetjes waardoor de huid open is en dus veel gevoeliger voor mok.)

Wat zegt de dierenarts? Geen mijt geconstateerd? Stampt ze wel eens? (teken van jeuk)
maar kale plekken enzo duid wel op mijt. Gaat het het been ook steeds verder omhoog?

ilsemarie.com - voor elke gelegenheid een passend cadeau! Maar ook Relatiegeschenken & geborduurde bedrijfskleding!



Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:59

@bellabeer: dit lijkt me mijt?! Heb je daar al naar laten kijken of al behandeld met sebacil/neocidol? Stampen & schilfers... lijkt mij toch echt mijt! En daardoor krijgen ze ook heel snel mok (mijten vreten gangetjes in de huid, dat jeukt en daardoor is de huid open en ontstaat snel mok).

Dus mijn gouden tip... boel eraf scheren (als ze echt dikke sokken heeft, mijn fries heeft zich zo ook gered) en dan behandelen voor mijt (niet zuinig, desnoods keer vaker, je kan het beter in een keer goed aanpakken dan blijven aanmodderen. en later preventief blijven behandelen bv door wassen met teatree shampoo regelmatig als ze veel in de modder staat) En dan zal de mok vermoedelijk ook snel over zijn. Ik zou de dierenarts er naar laten kijken maar dit lijkt mij een heel simpel geval van mijt, zeker door het stampen en de herkenbare schilfers.

ilsemarie.com - voor elke gelegenheid een passend cadeau! Maar ook Relatiegeschenken & geborduurde bedrijfskleding!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AstridJ, lrm, Nicky1963 en 36 bezoekers