tinkers van tom price

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
piene

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Bussum

tinkers van tom price

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 20:04

Vandaag las ik op facebook dat de paarden van ........... afgeschoten zijn door de rspca
Ik kan bijna niet naar de foto's kijken wat is daar aan de hand? Mag de rspca zomaar gezonde dieren afschieten?
Waarom zijn ze niet opgevangen?
Laatst bijgewerkt door Animal op 22-04-14 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit tekst gehaald

Zoefje1201

Berichten: 67
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:03

ik las laatst ook al iets over tom price en zn tinkers... had ook iets met de rspca te maken.
maar lijkt me niet dat ze zomaar paarden af mogen schieten, vooral niet in de hoeveelheid die ......... heeft/had...

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:06

Ik vind het niet heel vreemd als ik eerlijk moet zijn.
Die paarden grazen op land dat niet van hem is en er is een groot overschot aan paarden. Die kunnen nooit ondergebracht worden bij andere mensen omdat er gewoonweg te veel tinkers zijn. Daarbij kosten tinkers in Engeland en omstreken de laatste tijd nog geen 200 pond met paspoort en chip. Dus wat kun je anders nog doen? Natuurlijk zou het ideaal zijn dat al deze paarden voor de slachtprijs verkocht werden en van dat geld de resterende kudde gevoerd kan worden maar ik betwijfel dat zich daar veel mensen aan willen wagen. En dan heb je het gedoe van de paspoorten nog.
Wat ik begrepen heb uit de artikels is dat de politie de paspoorten van deze dieren in bezit heeft waardoor verkoop niet mogelijk is (al durf ik te wedden dat die tinkers sowieso al niet allemaal een paspoort hebben want veel fokkers vragen zoiets pas aan bij verkoop).

En ik heb gehoord dat zelfs paarden die al verkocht waren gewoon afgeschoten zijn geworden. Maar uiteindelijk vind ik dat het z'n eigen schuld is. Als je zo grootschalig bezig bent alleen omdat je de grootste fokker wilt worden en geen land hebt om ze op te houden dan ga je toch al eens je hengsten uit de kuddes halen? En hoe verzorg je zo'n gigantische kuddes? Is het verantwoord om zoveel paarden te houden en zeker weten dat ieder paard altijd ontwormd werd? Altijd bekapt? Hoe weet je dat zeker? Ik zal hier vast een aantal mensen mee beledigen omdat hij veel fans heeft maar ik vind dit echt een schande. Dit had veel eerder aangepakt moeten worden dan werden deze paarden niet zomaar afgeschoten. En dan kunnen mensen wel zeggen niemand wilde zijn weides huren en ze steukten elkaar op om hem niet te helpen maar dan ga je als fokker toch ook niet verder met fokken als je plaatsgebrek hebt en weet dat dit soort problemen spelen?

En dan de vele 'verwaarlozing' berichten. Waar rook is zal toch ook wel vuur zijn, niet?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: tinkers van tom price

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:17

Ik vind het interessant om te lezen de naam zegt me wat maar ken er weinig van. Wist niet dat er zo een enorme overschot wat ondertussen aan tinkers lang daar en zo voor een appel en een ei gaan bij wijze van. -O-

locorette
Berichten: 564
Geregistreerd: 18-11-07
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:20

Tjah er is een overschot, maar waarom deze paarden allemaal doden? Bepaalde bloedlijnen moeten gewoon in stand blijven. Ik zou het echt heel erg vinden als deze zouden verdwijnen.

Daarbij klopt het dat hij een aantal paarden niet goed erbij heeft staan, maar je wil niet weten hoe ze er in Nederland mee om gaan. Ook in Nederland weer een geldkwestie blijkbaar..

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: tinkers van tom price

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 01:01

helemaal eens met chimello! je kan het eens zijn of oneens met de RSPCA, maar zij zijn niet de daadwerkelijke schuldenaar....

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: tinkers van tom price

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:05

Toch zien de paarden er niet uit alsof ze op sterven na dood zijn.
De link moet je maar even kopieren en plakken, het lukt niet om er een goede link van te maken.
http://swns.com/news/vets-kill-100-negl ... bject_map=[1374768199438665]&action_type_map=[%22og.likes%22]&action_ref_map=[]

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:58

http://www.bbc.co.uk/news/uk-wales-23196550
op bonvenstaand filmpje denk je mischien bij eerst beeld ook...valt mee...totdat je een van de kopjes in beeld ziet!
Ze zijn jaren bezig met deze zaak en gaan heus niet om een paar modderpoten deze dieren in beslag nemen.
*naam* en familie zijn fout bezig geweest en eindelijk veroordeeld.

aricia

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: nabij de grens friesland/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:21

De beelden van de paarden die in de schuur opgesloten waren ,achtergelaten om te sterven zagen er wel op sterven na dood uit Naat ....

Het zal je land maar zijn ,waarin die paarden gejaagd worden omdat een persoon teveel gefokt heeft en ze daarom niet kan voeren en het overzicht compleet kwijt is .
Nu zal ik wel een aantal mensen op mijn dak krijgen maar er is zoveel gefokt met die paarden daar ,en ingeteelt dat die bloedlijnen niet zo maar zijn uitgestorven :o .
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik achter de Rspca sta.

Er zijn in Engeland en Ierland gewoonweg veel te veel paarden .
In Ierland zijn afgelopen 2 jaar al 5000 paarden geeutanaseerd , allemaal loslopende paarden ......
Er worden al zoveel paarden geimporteerd vanuit Engeland ,waarvan een heel gedeelte rechtstreeks vanuit Ned. doorgaat naar Duitsland en Oostenrijk om vervolgens in Italie of Polen aan hun einde te komen in het slachthuis en dat zijn meest Tinkers .
Ik ben echt niet tegen import maar wel op die massale manier , de vrachtwagens vol importeren wat al een tijdje gebeurt lost het paarden overschot overzee's blijkbaar niet op .

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: tinkers van tom price

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:52

Ik kan alleen maar gelijk geven aan bovenstaande :o Heb zelf door de jaren heen genoem dieren van TP ontvangen met "zogenaamde" uitmuntende bloedlijnen waar achteraf niets van bleek te kloppen, op enkele uitzonderingen na, waren deze dieren allemaal verwaarloosd of staatsgevaarlijk :x Heb daarom voor 2 jaar geleden al mijn "handelsrelatie" met diegene die zijn paarden naar DL haalde en nog haalt stopgezet :j

Ben ook niet tegen import maar kijk op MP en bij sommige fokkers die spul uit het buitenland halen, die dieren zijn bijna allemaal mager en hebben al tijden geen hoefsmid gezien of nog nooit een smid gezien, dat is voor mij geen verantwoord fokken meer maar vermeerderen en dat kan het ras geen goed doen!

Heb zelf ook dieren uit Engeland en Ierland via Rudy Asbroek en JunkernBeel maar die dieren waren bij aankomst alleen maar moe van de reis, niets mager of lelijke hoeven etc etc, lief en en braaf en duidelijk gewend om met mensen om te gaan zijn ze ook :j

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: tinkers van tom price

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:00

Filmpje laat idd wat anders zien. :( Maar ook bij de RSPCA opvangadressen zie je zelfs 3 mnd na opvang nog erg slecht uitziende dieren lopen, daar klopt dan ook iets niet.
Er is veel gefokt, veel te veel, en in de rich days verkocht dat natuurlijk behoorlijk. Als je ziet wat die lui in de USA ervoor vragen, dat soort bedragen zullen ze zelf ook hebben betaald met importeren. Ik weet dat de transportkosten naar de USA al rond de 10.000 dollar zitten, daar de prijs van de dieren bij...