Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LauravW22

Berichten: 56
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:03

Hallo allemaal,
Ik zit echt met mijn handen in het haar. Mijn Frieze paard heeft al een jaar last van mok, iedere keer krijg ik het weg en komt het net zo hard als de sokken weer aangroeien. Ik heb dus maar besloten om de sokken niet meer aan te laten groeien, maar ik krijg de mok niet meer onder controle.

Heb al vele dingen geprobeerd, zoals mokzalfjes van de ruitersportzaak, mokzalfjes van de dierenarts, 5 keer behandeld tegen mijt, schimmel en schurft en ik ben nu bezig met sudocreme. Echter krijg ik het niet meer weg en als het op 1 plek verdwijnt komt het op de andere plaats weer terug. Ook krijgt ze nu kale plekken op haar been en haar haar wordt heel dun. Kan dit door alle middeltjes komen?

Wat kan ik nu nog doen? Ik hoor zoveel verschillende middeltjes en manieren dat ik het niet meer weet..

Het wassen met sebacil heb ik nog niet gedaan? Hoe vaak hebben jullie dit moeten doen voordat de mok volledig weg was?

Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen aan een oplossing, want mijn paardje wordt er niet echt vrolijk van...



LauravW22

Berichten: 56
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:56

@Ilsemarie: Ze had inderdaad eerst wel mijt zij de dierenarts en hiervoor heb ik haar 3 keer in 3 maanden tegen behandeld (gewassen en na 2 weken herhaald). Ze stampt niet meer en schuurt ook niet meer aan haar been.

De mok zit van onder haar sprong tot aan de hoefrand en gaat niet verder omhoog. De kale plekken schuiven steeds meer naar beneden en de mok zit gewoon nog steeds overal boven en onder dus.

Wanneer zie je dat de mijt dan helemaal weg is? En waar kun je sebacil kopen?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Solmyrkvi en 140 bezoekers