Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:40

Misschien dat ik nu een hele rare vraag ga stellen.
Maar Sally had eerst maar 1 plek in de knieholte van haar rechtervoorbeen die ik onder controle had. Hij ging niet weg maar werd ook niet erger.
Nu staat ze sinds deze week steeds langer op de wei. Het is nu opgebouwd van 9 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds. En het viel me op dat de plek aan haar voorbeen ineens weer verergert is, en ook had ze een nieuwe plek aan een achterbeen.
Verder is er helemaal niets verandert.
Zou het kunnen dat het door het gras komt? Dacht zelfs misschien een overschot aan voedingsstoffen van het gras ofzo.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

tinker_sally

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:24

Mijn merrie is gestopt met stampen toen ik haar net had. Na 2x behandelen met Frontline.
Is de enigste keer tot nu toe geweest dat ze liep te stampen.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:07

Ik gebruik ook de mokthee bij sally. Vorig jaar hielp het super.
Nu ben ik deze week er weer mee begonnen hopelijk gaat het weer zo werken.
Ik bestel mijn chevadonyll bij animo ruitersport. Met een paar dagen heb ik het binnen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:22

Hier hele goede ervaring met limeplus van dechra dacht ik.
Agradi verkoopt het.
Het stinkt gigantisch naar rotte eieren maar bij mijn merrie heb ik na 3,5 jaar de rasp in haar knieholtes eindelijk onder controle. En soms is het zelfs bijna weg maar dan verhuist ze naar bv een andere wei die bemest is en komt het weer terug.
Ik doe zaterdags aanhouden voor dat spul te spuiten en eens in de zove weken kam ik de korstjes weg.
Wel heb ik de haren er rond kort geknipt. Dus haar sokken beginnen iets lager dan normaal.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie