keuze

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pitjoutje
Berichten: 76
Geregistreerd: 19-07-06

keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 14:28

Laatst bijgewerkt door balance op 19-08-12 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: geen foto tag; foto's in link

xDKFJx
Berichten: 136
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Wijchen

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:16

Ik kan niet zeggen welke erop lijkt, maar ik vind nummer 1 echt hartstikke leuk! En nummer 3 ook.

X

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:53

Wil je er 1 gaan kopen? Kijk dan vooral hoe het karakter is, idem van de moeder.

pitjoutje
Berichten: 76
Geregistreerd: 19-07-06

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 17:59

ja hoor, maar deze merrie's lopen in de wei gewoon met een hengst voor de fok.
de veulens mogen binnenkort weg en ik kan niet kiezen welk eentje ik wil voor mij dus hoor ik eens naar jullie meningen
grt

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:01

Ja dat is lastig, veulentjes zijn allemaal zo leuk.....jij hebt ze in het echt gezien? dus weet jij het beste welke het leukst is en welke ouders het beste bij jou passen!

Succes met je keuze

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:03

Is het niet slimmer een paard te kiezen naar zijn karakter en niet naar een foto?

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:05

vooral goed kijken naar wat je in dit paard wilt later, iets sportiever? of juist lekker buitenrij paard.
en dan het karakter bekijken.
wil je een merrie of ruin of hengst?
merrie kan je nog mee fokken.hengst evt ook.
wil je eentje met mooi behang later, valt vast nu ook al iets aan te zien!
ik zou daar een beetje op af gaan,
een lijstje voor jezelf maken en dan kijken welke het meeste aan je eisen voldoet.
misschien wat vaker langs gaan zodat je wat meer met ze om kan gaan en hun karakter ook een beetje kan bekijken...

veel succes! ze zien der btw, wel SUPER schattig uit!!

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:13

Ik zou ook niet kunnen kiezen met dit soort foto's/

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:33

Van de foto's zou ik veulen nr 3 kiezen. Maar misschien heeft dat veulen wel geen fijn karakter.

Freya101
Berichten: 132
Geregistreerd: 02-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:55

Mijn voorkeur gaat naar veulentje 2
maar idd,karakter is belangrijker. :)

frenia

Berichten: 9429
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Lierde (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:51

mhmmm
zo vanaf deze foto's is het erg moeilijk kiezen, je ziet geen totaalplaatje, geen bouw enz
vanaf eerste gevoel zou ik voor nr 2 gaan, dat komt voor mij door de bles en ik heb het idee dat die wat zwaarder beenwerk en wat meer sok heeft en een mooier, kleiner hoofd. maar ik heb geen idee van de leeftijd van de veulens en of ze veel schelen.
maar dat is dus erg persoonlijk, niemand kan aan de hand van jouw voorkeur een keuze maken, dat moet je zelf doen.

verder vind ik dat je een veulen moet kiezen omdat dat het beste bij je past, niet omwille van het feit dat het het meest op een ander veulen lijkt :?

zelfs als lopen ze gewoon in een kudde, dan nog kan je ze toch wel benaderen en kennis maken
en ook met de moeders en de vader(s) en kijken met welk veulen het het meeste klikt?

als dat niet kan, dan zou ik je nog eens aanraden elders te gaan kijken, bezint eer ge begint!
ik heb geen idee hoeveel ervaring je hebt, maar als deze veulens tot afspeenleeftijd niet in handen zijn geweest, dan wens ik je alvast veel succes want dan krijg je bij aankoop niet echt een lief leuk klein schattig veulentje, maar een flinke brok in handen, waarbij je wel eens flink zou kunnen moeten vechten om die de eerste dingen te leren.
bovendien kan je dan ook erg moeilijk op de eerste karaktertrekken afgaan, die kunnen dan heel erg omslaan zowel in positieve als in negatieve zin
ik denk dat je dan beter bij een kleinere fokker of particulier kan gaan kijken, die zich intensiever bezig houdt met het veulen dat je koopt.

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:22

geneen van alle
als jij al hulpt nodig hebt bij het kiezen, klinkt het mij meer als
thjaa ik moet er eentje, en ik ga wel inneminimutte doen

je moet een foto zien, ook al is het een kromme foto, en denken wauw, die wil ik in het echt zien
je moet aantrekkings kracht hebben, en zo te lezen heb je dat bij geneen van deze 3
want dan zou je niet een bokt mening vragen in mijn ogen
dan zou het me gestolen kunnen worden wat een ander zegt, ik ben verliefd en dat is het geen wat telt

Yaemyn

Berichten: 613
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Sverige

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:06

3 vind ik er het leukst uitzien. :j

butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:27

stalnijmegen schreef:
geneen van alle
als jij al hulpt nodig hebt bij het kiezen, klinkt het mij meer als
thjaa ik moet er eentje, en ik ga wel inneminimutte doen

je moet een foto zien, ook al is het een kromme foto, en denken wauw, die wil ik in het echt zien
je moet aantrekkings kracht hebben, en zo te lezen heb je dat bij geneen van deze 3
want dan zou je niet een bokt mening vragen in mijn ogen
dan zou het me gestolen kunnen worden wat een ander zegt, ik ben verliefd en dat is het geen wat telt


Het kan ook anders juist zijn op de foto bah maar in het echt geweldig.

Maar ga kijken persoonlijk en kies dan voor jezelf.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:10

Ik zou eens gaan kijken, wat heb je aan een foto daar zie je het karakter toch niet aan?
En foto's zijn soms lang niet zo mooi of realistisch. Sowieso moet je zelf de keuze maken wat voor paard leuker is, dat vraag je toch niet aan vreemden?

Esmee1988
Berichten: 98
Geregistreerd: 28-05-12

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:14

Als ik van de foto uit moet gaan zou ik gaan voor foto num.3 maar hangt er vanaf merrie of ruin/hengst?
En wat is het karakter?

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:44

ik persoonlijk moet al een klik met een foto hebben , voordat ik ga kijken.
Ben te vaak van een koude kermis terug gekomen.

Verwacht vooral niets , maar als je een klik hebt , dan moet die het worden ...

butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:49

Lepel wij deden altijd een rondje ik zag er 1 en dan kozen mijn pa, ma en toen ex ook nog wat paarden uit wel binnen mijn eisenlijste (iedergeval geslacht, ras en leeftijd) en ben toch bij 1 van hun uitgekomen.

Makkelijker we rijden niet voor 1 paard maar maken er gelijk een dagje paarden kijken van

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:52

Als ik van de foto moet kiezen.zou ik voor veulen 2 gaan deze heeft wat ik kan zien het meeste behang aan de benen.en heeft wat grover been werk.ook spreekt deze mij het meeste aan op de foto's

pitjoutje
Berichten: 76
Geregistreerd: 19-07-06

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 08:14

lieve mensen, het karakter van die paarden ken ik niet,ze kwamen direct naar mij toe zowel de merrie's als de hengst die daar in kudde verband lopen ,de veulens daarentegen waren wat onwennig aan mensen ,maar je kon wel zien dat ze nieuwsgierig waren ,ik moet dus kiezen op wat ik het liefst zie,maar zoals ik aantoon aan jullie via foto vind ik deze drie het mooist,maar op wat letten? er zat ook een merrie bij die super in beharing was ,maar ik denk dat mama zomerexeem heeft ze had bijna geen manen meer,anders was het wrs dit veulen ,maar vrees ervoor dat ze het ook zal hebben op latere leeftijd dus daarom durf ik haar niet te nemen ,het is niet de bedoeling dat jullie kiezen ik vraag gewoon raad zoals keona juist schrijft heb ik nu echt veel aan zal zwaar behangen zijn en een grof type worden veulentje2
binnen 2 weken ga ik nog eens kijken naar de veulens en dan de keuze maken.

furyke

Berichten: 3549
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: elsloo

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:28

Moeilijk te zeggen idd aan de hand van foto's.
Maar als je dat ene veulen met veel behang leuk vind, kun je misschien die merrie wat beter bekijken.
Heeft ze echt ZE of heeft ze een goede weidemaat, die haar manen heeft afgegeten?

Lautje138
Berichten: 159
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:05

Als ik op het uiterlijk af zou gaan, dan zou ik zekerweten voor 3 gaan! Wat een mooi sprekend koppie met zo op de foto te zien, mooie aftekeningen.

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:38

Je kan ook een veulentje uitzoeken bij een serieuse fokker.

Die kan je dan heel veel vertellen over de merrie en hengst en wat voor karakter en bouw het veulen heeft.

Zoals deze veulen foto's / handel bij mij overkomt is het echt een "zeeman" handel.

Lulychellu

Berichten: 1027
Geregistreerd: 11-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:05

veulen 2 en veulen 3 vind ik het leukst, veulen 2 door de bles, maar ja innerlijk zou me de doorslag geven en de grootte ;)

DeCobvan

Berichten: 562
Geregistreerd: 10-10-10
Woonplaats: Kerkwerve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:06

hmm ik zou misschien verder kijken als ik jou was..
opzoek gaan naar iemand die veel ervaring heeft en jou een goed en eerlijk advies geeft.
er staan namelijk zoveel goede en leuke veulens te koop.
misschien ben je dan een paar euro meer kwijt maar ik zou het er zeker voor over hebben.