Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kannie

Berichten: 1665
Geregistreerd: 02-06-05

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:30

ben al jaren bezig met de bestrijding van schurft op zita's benen. tijdens de dracht en wanneer ze een veulen aan de voet heeft gaat het altijd goed, maar zodra het veulen wordt afgespeend gaat het heel rap. mijn conclusie is dus dat het in haar geval ook zeker met stress te maken heeft (verminderde weerstand) laat haar altijd inspuiten door de veearts en heb in belgië een liter cebacil gekocht. het probleem is dat zita het heel erg vervelend vindt als je aan haar achterbeen-sokken zit. is bijna niet te doen, heb haar ook wel eens geschoren, na die keer heb ik dit nooit meer voor elkaar gekregen. knippen is zelfs al levensgevaarlijk. één keer zat ze er zo erg onder dat ik haar heb laten verdoven om haar benen goed te kunnen behandelen, maar mevrouw kwam er dwars doorheen zodra ik aan haar achterbenen begon (terwijl ze stond te zwaaien op haar benen)
het blijft een probleem, maar met spuiten en wassen is het nog een beetje in de hand te houden. ga dat vlooienspul voor honden ook nog eens proberen....

Pandorette bevallen na 338 dagen dracht



kannie

Berichten: 1665
Geregistreerd: 02-06-05

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:33

@caira; ja ik weet zeker dat het mijt is, da heeft een afschraapsel getest....

Pandorette bevallen na 338 dagen dracht

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, Anne77, Mizsz_Kitty, Nancy01 en 86 bezoekers