Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:07

Haak hier ook even in, heb Caira al ge-PB't voor advies Knipoog , misschien hebben jullie ook nog ideeen/tips.
Kyara heeft dus een enorme mok-explosie opeens. Ze staat al een maand of 2 op de merriebrok, de laatste weken flink meer (zo'n 2 kg per dag) i.v.m. naderende bevalling (veulen is inmiddels geboren). Het kan volgens mij ook bijna niet anders dan dat het daardoor komt, normaal heeft ze weinig last van mok en/of rasp. Ik ben dan ook al gestopt met de merriebrok (geef als vervanging per dag een kg muesli (Quattro van Mijten, speciaal voor sobere rassen) en een Pavo Summerfit koek, en Mare Care), en hoop dat er snel verbetering komt. Vandaag heb ik haar helemaal gewassen met tea tree shampoo, en heb de mokplekjes (vooral op haar achterbenen) ingesmeerd met sudocreme. Omdat ze natuurlijk een veulen aan de voet heeft, wil ik geen al te drastische middelen gebruiken verder. Sebacil heb ik wel maar wil ik niet gebruiken nu.
Caira adviseerde al om drainagecompositium te geven om afvalstoffen af te voeren, iemand verder nog tips ? Ze wordt echt helemaal gék van de jeuk, bijt zichzelf tot bloedens toe. De mok zit in de kootholtes maar ook op de voorkant van het been.

;-)


Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:44

Pel, dat was Petra (van Whisper), die had ik ook al gevraagd Knipoog

;-)

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:16

Waar tegen heb je met de Ivomec Pour On behandeld, Lien ?

;-)

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:48

Ik verdenk Keeva namelijk ook van mijten ... staat hevig te stampen de laatste tijd. Maar zie niks in de sokken. Kan ik Ivomec zonder gevaar gebruiken ?

;-)

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:17

Dan ga ik Keeva toch ook 'ns Ivomeccen Knipoog . Is inderdaad dan voor Keeva Pel, dus wat dat betreft geen bezwaren.
Arme Gwennie met d'r schimmeltjeshoofd Ach gut

;-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers