Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GCofOz

Berichten: 631
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: wapserveen

Re: Centraal Mijt topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:30

Wat heel erg goed helpt tegen mijt en een stuk vriendelijker, gezonder en veiliger is dan wassen met Sebacil en/of spuiten met dectomax/ivermectine, is gewoon vlooienshampoo voor honden.

Je kunt de vlooienshampoo gebruiken die je bij je DA bestelt, maar ook de vlooienshampoo die je bij de dierenspeciaalzaak kan kopen werkt prima.

Eerst de sokken wassen met lauwwater en groene zeep, goed uitspoelen en daarna wassen met de vlooienshampoo. Door het gebruik van lauwwater worden de korstjes die de mijten veroorzaken eerder zacht zodat je ze makkelijk weg kan halen.
De shampoo goed lang laten intrekken. Ondertussen met je vingers echt goed door de sokken 'wrotten' zodat je echt alle korstjes los/weg krijgt. Ik laat de shampoo iets van 5 minuten intrekken.
Daarna goed uitspoelen en afhankelijk wat er op de shampoo fles staat, na 2 weken herhalen. Ik droog de sokken wel altijd af met een handdoek. Zeker in de kootholte.

Ik heb een merrie die vol met mijt in de sokken uit Engeland kwam. Niets hielp echt afdoende (ook sebacil niet) maar nu dankzij de vlooienshampoo is ze er vanaf.


GCofOz

Berichten: 631
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: wapserveen

Re: Centraal Mijt topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:31

Bekende en verkrijgbare middelen tegen mijt
- Vlooienshampoo voor honden


GCofOz

Berichten: 631
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: wapserveen

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:09

Lowara schreef:
nee, voor de wond zou ik het ook niet doen,maar echt puur om de mijt weg te krijgen.
dit omdat volgens mijn zus de sokken als perfecte schuilplaats kunnen dienen voor de mijten, waardoor je ze met het middel niet goed weg kan krijgen.
Hierdoor kan het zijn dat je er maar niet vanaf komt.
bij het wegknippen/scheren van de sokken haal je al halve bevolkingen weg, en schijnt het middel gewoon zijn werk te kunnen doen op de overige mijten die er nog zitten?

verder 2 vragen:

als mijt in de achterbenen zitten, zitten ze dan bij voorbaat ook in de voorsokken? ( zoals vlooien die overspringen?)

Mag ik Arwen peesbeschermers omdoen, en die vervolgens veilig voor mijn andere Tinker gebruiken? of heb ik dan kans dat die ook mijt krijgt?


Waarom probeer je niet eerst vlooienschampoo. Kan ook bij wonden gebruikt worden. De paarden vinden het zalig wanneer je hun sokken met shampoo behandelt en helemaal wanneer je ook nog eens lekker lang door die sokken wrot om de korstjes weg te krijgen. Wel lauw water gebruiken.

Sebacil zou ik echt niet op een openwond gebruiken. Het is zulk gemeen, bijtend spul.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eve_16, LiDi, M_Vainqueur, Rubio en 24 bezoekers