Hengstkeuze voor Tinker x Welsh cob

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Hengstkeuze voor Tinker x Welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-22 14:27

Hallo allemaal,

Volgend jaar is het weer zover om mijn merrie te laten dekken.

Mijn merrie is ongeveer rond de 1,50 en is zwartbont. Ze heeft echt een top karakter en dit willen we ook graag bij het volgende veulen. Graag fokken we iets meer tinker dan welsh cob. We hebben nu een mooi veulen staan van dit jaar van Shamrock Go-Go. We zijn dus eigenlijk op zoek naar een hengst die behang goed door geeft en misschien iets zwaardere veulens geeft. De merrie heeft een 1e partbred premie bij het ICS en we houden het het liefst in dit stamboek. Maar we staan altijd open voor suggesties vanuit een ander stamboek. We hebben wel alleen 1 ding en dat is dat we het liefst nog natuurlijke dekkingen doen. D
Hieronder wat foto's van de merrie in kwestie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nylke E.M. x TH's Vanilla Ice Miniveulen verwacht in Mei, hoe verrast ze me deze keer?! Volgen jullie mee met mij?
[KS-MK] Een mini voor Nel Nspsx Nmprs


Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Re: Hengstkeuze voor Tinker x Welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-22 14:55

Hallo,
Helaas willen wij niet zo ver reizen voor een hengst. Dit is voor ons bijna 3 uur reizen namelijk, het mooiste zou zijn 1 of 1 1/2 uur. Mij was deze hengst namelijk ook al opgevallen maar is helaas gewoon te ver.

Nylke E.M. x TH's Vanilla Ice Miniveulen verwacht in Mei, hoe verrast ze me deze keer?! Volgen jullie mee met mij?
[KS-MK] Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Re: Hengstkeuze voor Tinker x Welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-22 16:20

Is helaas nog 2 uur rijden, wel super bedankt voor de opties :)

Nylke E.M. x TH's Vanilla Ice Miniveulen verwacht in Mei, hoe verrast ze me deze keer?! Volgen jullie mee met mij?
[KS-MK] Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-22 17:38

Kabayo schreef:
2 uur is toch niks? Zeker niet als het een goede keuze is.

Ik kan dat alleen niet beoordelen want op de fotos van Ts kunnen we niks zien

Ik weet helaas niet hoe ik de foto's groter kan krijgen. Ik ga het even proberen.

Nylke E.M. x TH's Vanilla Ice Miniveulen verwacht in Mei, hoe verrast ze me deze keer?! Volgen jullie mee met mij?
[KS-MK] Een mini voor Nel Nspsx Nmprs


Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-22 19:36

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Nylke E.M. x TH's Vanilla Ice Miniveulen verwacht in Mei, hoe verrast ze me deze keer?! Volgen jullie mee met mij?
[KS-MK] Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-22 19:38

Kabayo schreef:
2 uur is toch niks? Zeker niet als het een goede keuze is.

Ik kan dat alleen niet beoordelen want op de fotos van Ts kunnen we niks zien


Helaas is de merrie geen grote fan van de trailer. Ikzelf zou het helemaal prima vinden, maar ik ben helaas niet de enigste die er over beslist :o

Nylke E.M. x TH's Vanilla Ice Miniveulen verwacht in Mei, hoe verrast ze me deze keer?! Volgen jullie mee met mij?
[KS-MK] Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-22 11:50

@GCofOz We zullen hem op het lijstje zetten.
@ Yavanna Ik heb de merrie samen met mijn moeder en die vond 2 uur reizen wel lang. Ik heb haar dit dus ook al voorgelegd dat je eenmaal even verder moet reizen om een mooie hengst te hebben die goed aansluit. Zij is er zelf niet zo in thuis, dus daarom dat ik het ook wil regelen en verder uitpluizen. Ze staat namelijk prima op de trailer maar ze vind het te ver, maar zolang je de merrie goed comfort biedt op de trailer zie ik ook nergens een probleem van.
Ik heb ook silver Ozzy van de gorterstraat op de lijst staan. Maar zo ook tine alano's dream.

Nylke E.M. x TH's Vanilla Ice Miniveulen verwacht in Mei, hoe verrast ze me deze keer?! Volgen jullie mee met mij?
[KS-MK] Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Re: Hengstkeuze voor Tinker x Welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-22 13:30

@l_aura1 Het is dat ik geen Welsh cob voor volgend jaar zoek. Maar wauw wat een knappe hengst is dat zeg!! Mijn moeder wil op dit moment alleen maar tinkerhengsten namelijk, maar als ik een sportpaardje wil fokken dan weet ik het wel :o

Nylke E.M. x TH's Vanilla Ice Miniveulen verwacht in Mei, hoe verrast ze me deze keer?! Volgen jullie mee met mij?
[KS-MK] Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Re: Hengstkeuze voor Tinker x Welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-22 14:39

@Melissa1996 Ah dat van Alano is jammer, dan valt deze al af. Wel fijn dat hij zo makkelijk in omgang is. Ik ga even verder kijken naar de hengst Toffe JR een beetje maat is namelijk ook wel fijn. Deaglan weet ik wel zeker dat deze genoeg behang meegeeft aan het veulen. Shenco Blue kon ik nog niet dus deze ga ik ook even opzoeken. In ieder geval super bedankt.

Nylke E.M. x TH's Vanilla Ice Miniveulen verwacht in Mei, hoe verrast ze me deze keer?! Volgen jullie mee met mij?
[KS-MK] Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-23 16:55

We gaan toch ook nog kijken voor kunstmatige inseminatie het liefst vers. Als iemand hiervoor opties heeft hoor ik ze graag.

Nylke E.M. x TH's Vanilla Ice Miniveulen verwacht in Mei, hoe verrast ze me deze keer?! Volgen jullie mee met mij?
[KS-MK] Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Re: Hengstkeuze voor Tinker x Welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-23 19:26

Ik ga het is even voordragen hier

Nylke E.M. x TH's Vanilla Ice Miniveulen verwacht in Mei, hoe verrast ze me deze keer?! Volgen jullie mee met mij?
[KS-MK] Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-23 23:16

Caily schreef:
Het nadeel van ki vind ik wel dat er behoorlijk wat kosten bij komen, en als de merrie leeg blijft zie je daar niks van terug.

Ik vind Deaglan het mooiste aansluiten bij jouw wensen en merrie. Zijn veulens hebben vaak niet alleen prachtig behang, maar ook erg veel massa een fijne maat.

Ik heb een geweldige zoon van hem mogen beleren en trainen, wat een geweldig karakter. Daar weer een dochter van, dus kleindochter van Deaglan, is nog steeds bij mij en oprecht het meest vrolijke een leuke paard wat ik ooit heb gehad. Die is echt overal voor in een doet nooit moeilijk. Dat is echt karakter, want heb haar zelf gefokt en haar leeftijdsgenootje (ook eigen fok en zelfde merrielijn) is een stuk complexer.

Oke ik heb even gekeken en hij ziet er wel super gaaf uit. Is inderdaad mooi zwaar gebouwd en mooi behang

Mariska_28 schreef:
Als je KI overweegt dan kun je ook eens bij de irish tinker stable kunnen kijken. Die hebben meerdere mooie zware hengsten staan, in de meest mooie kleuren.

Ikzelf heb vorig jaar een veulen gefokt met ITS Viper van hun, en eerlijk ik heb nog nooit zo'n geweldig veulen gehad qua karakter. Hij is wel vrij groot, dus veulen wordt waarschijnlijk wel groter dan de merrie.


Helaas is dit voor ons te duur. Het zijn inderdaad wel mooie hengsten.

Nylke E.M. x TH's Vanilla Ice Miniveulen verwacht in Mei, hoe verrast ze me deze keer?! Volgen jullie mee met mij?
[KS-MK] Een mini voor Nel Nspsx Nmprs


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584 en 5 bezoekers