[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:34

Echt leuk dat beide tinkers uit dit topic uitgelicht halen! Waren ook beide prachtige foto's!

Ben vandaag bezig geweest met 2 tinkers bij Snowville, echt heel leuk <3

“When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile”

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:21

Ellen: jeetje wat schrikken zeg! Gelukkig is het relatief goed afgelopen.

Kimley: mooi dat bitloos zoveel beter werkt!

Esaqar: wat balen zeg! Hopelijk herstelt het snel.

Robbie88 wat leuk een LOTR meeting! En heerlijk die spontane foto's!

Luna lijkt gelukkig goed op te knappen. Beetje te goed want ze heeft mijn zusje zand laten happen op buitenrit. Vandaag zelf gereden en ze deed goed haar best, woensdag weer les. Luna heeft een snor :+

Afbeelding

“When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile”

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:09

Esaqar: hoe gaat het nu met Carrera, al verbetering?

Kimley: echt mega verschil qua manen, lang staat haar veel mooier, en lekker ontspannen aan het werk zo!

Robbie88: mooie plaatjes! Hoe kom je zo aan de kleding?

Had vandaag mijn handen vol aan Luna in de les :+ gelukkig wel alles goed kunnen oplossen en ook wel constructief bezig geweest. Zaterdag gaat ze naar de nieuwe stalling, komt ze ook weer lekker op de wei met een vriendje, zal haar ook goed doen denk ik.

Tinkers om te beleren doen ook goed hun best. En per 1 januari ga ik een warmbloed ruin van 1.70 trainen van een vriendin voor de verkoop. Lekker divers en geen tekort aan paarden zo :')

urosa

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 18:59

Haha nee klopt, leerzaam was ie wel en uitdagend huiswerk meegekregen, bezig met aanspringen vanuit stap en stilstand.

Snap ik! Niks aan zulke ongelukken. Wel fijn dat ze nu weer regelmatig liep!

Vandaag bij project inrij tinker geweest en voor het eerst draf onder het zadel meegepakt, vond ie wel heel spannend maar hij was braaf en leert snel. Kan zijn dat ik als voorbereiding voor Bestgaand van het NSvT al een keer mee doe in Bronneger. Maar goed, eerst de basis maar eens erin haha

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:32

JoycexEnya: naar van je val, maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen! Leuke foto's! Ben daar op het buitenterrein ook geweest voor cross training, erg gaaf :D

CP112: <3

Robbie88: mooie plaatjes van je wedstrijd, fijn dat het weer zo lekker gaat!

Zal weer beetje proberen bij te houden. Luna is gelukkig PSSM1 vrij! Maar staat wederom stil vanwege buikproblemen. Phoenix (inrij tinker) gaat goed, donderdag voor het eerst de galop meepakken. En woensdag is de ruin aangekomen die in training gaat voor verkoop. Helaas zadel nog niet binnen dus we zijn paar keer aan de longe bezig geweest. Woensdag voor het eerst erop. Heb dus een mini en maxi om te rijden :') tinker van 1.40 versus warmbloed van 1.70, zo blijf je van alle markten thuis.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:05

Dankzij Kimley direct een goede deken voor Luna haha. Wij zijn weer beetje aan het optrainen, helaas wel weer dunnere poep, dus als de dierenarts (tandarts) komt laten we ook gelijk even bloed trekken. Staat nu al aantal weken op goed hooi dus dat kan het niet meer zijn.
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:44

Wat een stilte hier :wow:
Hoe is het met iedereen?

Luna heeft bijna een week op de kliniek in Wolvega gestaan, het gaat nu gelukkig weer een stuk beter en heb al fijn op haar gereden weer <3

Bleek dat ze wel bijna 15cm zandlaag in haar darmen had, na een paar dagen spoelen was ze al 20 kg lichter. Wel erg, we zijn totaal niet serieus genomen door Arts&Dier uit Klijndijk, ze was gewoon te dik (dit ontkennen wij niet) en ze moest er maar door en was niks aan de hand. Gelukkig hebben we naar ons gevoel geluisterd en zijn we geswitcht. In Wolvega wel erg fijn geholpen.

Ze staat nu een maandje op een bestraat pleintje op dieet, volgende maand terug voor controle.

Zag dat eind juli keuring is in Bronneger, weet iemand hier of er dan ook weer een koudbloedwedstrijd is?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:54

Wij gaven elke maand al een zandkuur, maar blijkbaar heeft ze op de vorige stalling zoveel zand binnen gekregen dat we aan het dweilen waren met de kraan open. Op de kliniek is ze meerdere keren per dag met sonde gespoeld. Mest is sindsdien eindelijk weer mooi ipv koeienvlaai.

Jammer dat Mira zo aan het spoken is. Wist niet dat je zwanger was, maar gefeliciteerd!! *\o/*

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:29

Robbie88: alweer M1 met winstpunten zag ik al, lekker hoor! Pakt ze de oefeningen voor de M2 ook al lekker op?

Horsieslii: prachtige foto's!

Ga volgende week weer lessen en dan overleggen wanneer we ons wedstrijd debuut in de L1 gaan plannen. Luna heeft niet hele ruime gangen dus dan zijn een midden draf en midden galop op een voldoende rijden wel uitdagend denk ik. :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:50

Kimley: heb al even gereageerd in je topic, maar echt heel tof voor je *\o/*

JoycexEnya: mooie foto's!! Stoer dat je het zo samen overwonnen hebt.

Isa147: manen zijn mooi een stuk gegroeid!

robbie88: groot gelijk qua wedstrijden! Knap ander vriendje! Mag je wel wat meer over vertellen :D

Hier met Luna lekker aan het werk, bak is helaas wat zwaar aan het worden, hopelijk nu weer wat beter door de regen. Zin in de les van zaterdagochtend, tijd geleden dat het kon *\o/*

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:25

Kimley: nou je hebt al meer reacties dan ik in het vorige Luna topic :') Mouse loopt er altijd lekker over zo aan de longe!

cp112: weer opladen dus voor volgend jaar! OMG you are killing me, dat veulen van Fief <3

Shelly21: mooie foto's! En lekker hoor, alweer 5 winst in de M1. Is ook veel leuker zo een beetje afwisselen dat je samen plezier houdt. Ik mis het crossen en springen ook echt wel!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:39

JoycexEnya: jammer van de singelwondjes! Inmiddels weer wat beter? Wel fijn dat je dan nog de Fjord achter de hand hebt haha. Is het goed gegaan?

Zomervacht van Luna is ook gewoon strak, hoeven niet te scheren.

Evelien_vp: prachtige foto's!

MariekeTV: fijn dat het zo goed gaat met jullie! Zadel staat Splash erg goed!

Robbie88: Camfri is wel erg knap!

Danuah: prachtige foto van jullie samen!

Esaqar: fijn dat je weer lekker aan het trainen bent en dat ze nu voorwaarts is, heeft ze dat nog steeds vastgehouden? En snap dat het lekker is als je de vrijheid weer terug hebt!

Hier leek even haar buik weer wat op te spelen, maar gelukkig ging het na de maandelijkse zandkuur weer beter. Heb donderdag weer les, zin in!

En dan zaterdag gaan we Luna voorwassen want zaterdag 13 juli voor het eerst op pad om onder begeleiding van Stal Larmoyeur een proef te rijden.

Was speciaal gericht op voorbereiding van de kampioenschappen ("Optimaal presteren.. Laat je zien"), daar komen wij niet terecht :') maar had even een email gestuurd wat dan mijn doel was en kreeg terug dat ze het ontzettend leuk vonden dat we mee wilden doen. Ben wel benieuwd of we dan de enige koudbloed zijn. En heel benieuwd hoe Luna het dan doet zo op vreemd terrein rijden, afhankelijk van die dag toch maar eens een schop onder de kont en echte debuut maken. Heb al een email gestuurd voor lidmaatschap rijvereniging.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:19

Danuah: lekker zo met elkaar aan het spelen!

Esaqar: fijn dat ze nog steeds zo heerlijk voorwaarts is, en wat leuk dat je nu een eigen trailer hebt! En heerlijk zo samen op pad geweest!

Hier heb ik na een nachtje feesten tijdens de TT Assen (vrijdag), last van mijn keel, super irritant. Door de medicatie voor mijn MS wordt mijn weerstand minder, en normaal geef ik mensen geen hand/3 kussen. Maar heb ook niet altijd zin om het tegen iedereen te zeggen, dus denk laat maar. Harde les zo :+ Ben er ook echt niet lekker van. Mezelf wel naar Luna gesleurd, en wel even fijn gereden. Ze doet nu weer een beetje apart in de rechtergalop, als ik dan haar niet naar buiten laat kijken springt ze verkeerd aan en het gaat wat onstuimig. Maar goed, paardrijden blijft work in progress :') Voor de rest gaan de oefeningen wel heel fijn, en travers ook al mee begonnen in de stap.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:45

Esaqar: lekker dat je weer op buitenrit bent geweest! Haha ik ging ook altijd gewoon met die paarden naar buiten, toegeven, de ervaring is wat anders, maar het is juist wel heel goed voor zulke paarden.

Maar ik klaag niet dat ik nu lekker op meestal brave Luna rondhobbel :+

Wij hebben ons opgegeven voor de ICS keuring in Zuidwolde *\o/* Mijn zusje wilde altijd nog eens naar de keuring en dit was even een leuke impulsieve beslissing.

Ik kon helaas niet lessen vandaag, zat gisteren bij de huisarts. Keelontsteking door virusinfectie, moest rust nemen. Ben de rust wel zat, maar voel wel dat ik er nog niet ben. Hopelijk kan ik zaterdag dan weer lekker rijden.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:21

Kimley: :wave: Mouse ziet er nog steeds goed uit :D

Hier kon ik vandaag eindelijk weer rijden, en echt lekker gewerkt!
Ook nog behoorlijk lang bezig geweest om te oefenen met vlechten. De vorige keer dat ik ging vlechten ben ik uit wanhoop gestopt :') Dus al blij met het resultaat zo. Wilde graag onderhands omdat ik het toch mooier vind, maar kreeg daar intern wel paar keer storing van :+ , en dubbel moet wel, haar manen zijn echt mega dik en ook best lang. Donderdag nog een keer oefenen en dan zaterdag voor het echt

Afbeelding

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:17

Kimley: haha ik vond het beiden eerst erg ingewikkeld :')

Olejon: wat een mooie trailer! En leuk dat je zo fanatiek aan het lessen bent!

Luna haar manen zijn ook inmiddels weer best lang!
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:24

Luna krijgt het ook te warm met haar manen los. Met vlechten is het wel goed te doen.

Maar omdat ze zo ontzettend veel en dik haar heeft vind ik het persoonlijk ook wat zwaar. Merkte met rijden bv ook echt positief verschil toen we de manen door de dubbele hengsten vlecht verdeeld hadden.

Ellen: vind het korte haar erg goed staan!

Esaqar: doe mij die manen maar, vlecht stuk makkelijker :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:21

Vandaag heeft Luna het echt goed gedaan! Ze was super braaf en relaxt. Dat is wel heerlijk, je hebt niks om te managen zo. Stond gewoon direct te chillen uit de trailer. Dat ben ik dan weer niet gewend haha. En ook helemaal niet kijkerig, eerste binnenbak ever #boeiend. Ow, buiten proefje rijden? #peanuts

Moest Luna best wel begeleiden/corrigeren dus zie je soms wel aan mijn houding. Maar leuk aandenken zo! En we hadden anders wel winst gehad dus dat was een leuke bevestiging. Ook fijne tips gehad dus nu weer even lekker door trainen. In augustus dus eerst de keuring en dan ga ik denk ik september voor het eerst starten. Maar de kop is er zo af!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:50

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Ben nog steeds aan het nagenieten haha

Iris92: dat is altijd wel jammer als ze zo aan elkaars manen knabbelen, heel gezellig, maar wel zonde :+ Maar het korte staat zo van boven ook wel vrolijk!
Vervelend zeg dat je even zo'n moeilijke tijd achter de rug hebt, hopelijk nu betere tijden :(:)

Joyce: ben je nog naar het strand geweest? Ik woon in Drenthe.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 18:15

Kimley: wat fijn een nieuw zadel *\o/* Fryso's vind ik ook meestal fijn zitten :j ben ook niet heel kieskeurig. Tot nu toe vind ik alleen de KM S line verschrikkelijk :+ Hoofdstel is mooi en staat haar echt goed!

Iris92: wat een mooie foto's zo! Ik vind 1,6 en 7 het mooist :D

JoycexEnya: fijn dat je nu zo kon genieten van de crossles!

Shelly21: Hij blijft stoer! En nog gefeliciteerd met je 3de prijs!

Nientsje: och jeetje wat heftig allemaal :(:) gelukkig is Feike er weer helemaal bovenop gekomen, hij ziet er goed uit <3

Esaqar: Leuke foto! En fijn dat de les zo goed ging! Waar ga je heen qua pensionstalling?

Luna is vandaag verhuisd naar de nieuwe stalling, daar hebben ze ook een 20x60 bak, zin om verder te trainen. Reden nu altijd in een 20x30 bak, en wel heel fijn om wat langere zijde te hebben om te oefenen met schakelen in de galop, en dan voornamelijk het terug schakelen :+ Morgen ga ik dan voor het eerst kijken, even met mijn zusje afgesproken en dan ga ik dinsdag weer rijden.

Had donderdagochtend een hele fijne les gehad met Luna! Instructrice:'Oh, ze loopt al helemaal mooi in 3 sporen de schouderbinnenwaarts, M1 gaat makkelijk lukken!!' Ik: ff rustaaaagh :') scheelt dat ik toch niet versneld kan promoveren haha. Mag alleen direct L1 starten.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:41

Shelly21: fijn dat je zo'n leuke clinic hebt gehad en alleen op pad kunnen geeft wel heel veel vrijheid ja!

Esaqar: was leuk om je even in het echt te zien :D Fijn dat Carrera gelijk zo op haar plek is en ze goed bevalt. En oeps van de uier, hopelijk snel rustig en geen uierontsteking etc :+

Kimley: lekker ontspannen ritje zo van de foto's!

Wij zijn zondag dus ook naar de ICS keuring bij Stal 't Heideveld geweest, Luna heeft een mooie 1ste premie gekregen met 147 punten. Verder heeft ze haar werkproef ook gehaald! Werkproef was aan het einde van de dag, en Luna is nogal een binnenvetter (stond al een paar uur in een paddock) dus die ging even in de staak nadat ik opstapte, wel goed kunnen begeleiden naar de ontspanning maar de puf was er wel uit. Voordeel van een proef uit je hoofd rijden is dat ik hem onderweg makkelijk kon inkorten, dat was wel nodig :') Zelf was ik er trouwens niet veel beter aan toe haha. Dan merk je toch even extra dat je niet meer gezond bent. Nouja zaten we mooi samen op één lijn :')

Vandaag even lekker weer wezen trainen, weer het verruimen en terug schakelen in de galop opgepakt, dat vind ze nog wel erg lastig, voorruit is een stuk makkelijker dan terug. Daarna bezig met stap-galop oefenen, daar had ze zo'n lol in dat ik aan de hand moest uitstappen, anders ging ze steeds aandraven, zo fanatiek wilde ze verder aan het werk, dat was wel grappig :+

Foto's van zondag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:01

Esaqar: haha daar was ik op dat moment ook niet meer opgekomen, was beetje murw van het wachten :')
Thanks voor de complimenten! En ja het was duidelijk dat dingen wat anders liepen dan verwacht :+
Leuk plan en gaaf zo'n oefencross! Dat mis ik ook. Op deze stal zijn wel hindernissen dus zal eens kijken hoe Luna dat ervan af brengt. Had zondag al wat over balkjes gestapt en gedraafd, maar daar keek ze niet eens naar dus wel positief. Eerder de vraag of ze haar benen wel op gaat tillen als er echt een sprong staat :o

Shelly21: bah wat balen! En ook heftig dan je halve arm zo in het gips.

Ben lekker met Luna aan het trainen. Rij nu een half uur en wil dat nog wat verder uitbouwen qua conditie. Galop werk meer opgepakt en daardoor verbeterd ze echt. En de 20x60 baan plus betere bodem scheelt een boel. Krijg steeds meer vertrouwen zo in de wedstrijd van 15 september :):)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:57

Shelly21: gelukkig kun je zo al wat meer met de vinger, en fijn dat je vriendinnen hebt die hem in beweging houden! Naar welke keuring ga je?

Esaqar: wat een gave foto van jullie! En dat van draf vanaf de zijkant valt vast reuze mee :+

limilou: welkom! En Luna stond niet te zweten, maar met rijden wel sneller warm. Hebben het trainen aangepast, altijd s ochtends en daarna lekker douchen.

Luna trainen gaat nog steeds erg lekker, verkeerd aanspringen lijkt weer verleden tijd en verder ook in de les wat meer richting het M bezig geweest qua trainen, wat actiever van achteren en meer opgericht, dat pakte ze echt niet gek op dus ben nog helemaal happy met de progressie <3

Gisteren op de poetsplaats ontdekten we bij haar rechterbeen, een spier bij de knie die helemaal verhard was. Na beweging werd het wat zachter, maar ze was duidelijk wat stijf. Besloten om wel los te werken, verbeterde ze ook van, vervolgens gekoeld en ingesmeerd met coolingsgel. Vandaag ging mijn zusje heen en was het gelukkig weer wat beter. Ik kan dinsdag pas weer trainen, morgen gaan we naar een festival :D maar hopen dat het dan weer helemaal goed is.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:36

Shelly21: dat het van grazen kan komen heb ik ook gehoord! Andere optie die ik heb gehoord is luchtzakjes.

Esaqar: niet meer over twijfelen, past echt makkelijk en staat mooi!

Wij gaan L1 starten, maar werk altijd graag vooruit haha. Nog maar 2 weekjes voor het wedstrijd debuut :):)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:01

Jodym: altijd weer leuk op zoek naar een nieuw nieuw zadel! Was het proef zitten geslaagd?

Esaqar: goed zo *\o/* Waar wil je gaan starten?

limilou: wat irritant zeg dat ze niet even om Lou hebben gedacht en ze nu last heeft! Is het inmiddels al wat rustiger? Mooie sfeer zo op de foto's!

Was gelukkig de verharde plek/verrekte spier klaar. Speelde de afgelopen dagen haar buik weer op (ze heeft nog teveel zand in haar buik, zijn we hard mee bezig onder begeleiding van de DA om het eruit te krijgen, maar gaat langzaam) Had ze echt een opgeblazen hangbuik. Na het rijden is het elke keer wel weer beter en we geven nu de zandkuur even wat langer, hopelijk verbeterd het verder.

Ondanks de beperking wel weer een goede les gereden, in het begin was ze wat stugger waardoor ook het aanspringen weer verkeerd ging, maarja ook wel logisch met zo'n buik die in de weg zit. Zusje heeft nog wel wat foto's gemaakt.

Pasje schoudervoor:
Afbeelding
Terugschakelen in draf:
Afbeelding
Wegrijden en wat richting halsstrekken
Afbeelding

Afbeelding

Morgen weer rijden en hopelijk is haar buik dan weer wat beter. Volgende week zondag is het immers al zo ver :):)