[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:24

Mag ik hier ook (weer) mee kletsen? :Y) :+


Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:15

Gewoon lekker zo laten, werkt hier het beste. Niet teveel toevoegen aan de sokken enzo.

Zal ik me nog voorstellen of weten jullie wie ik ben?

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:12

Ik zal mezelf dan maar even voorstellen, heb je vragen, stel ze gerust.

Ik ben Iris, 24 jaar, getrouwd en wij wonen in Sleeuwijk. Samen hebben wij 2 honden, een Amerikaanse Stafford van 2,5 en eentje van nu 8 maanden.
In 2013 samen Romeo gekocht, helaas vorig jaar november plotseling overleden. In december vorig jaar heb ik Ciarra gekocht.



Ciarra is een hele lieve, maar ook gevoelige merrie van mei 2011, 1,50 hoog. Op de kleinste dingen kan ze heel erg reageren ( bijv. Andere laarzen ). Onbeleerd gekocht, veel tijd, bloed, zweet en tranen erin gestopt, maar sinds juni hebben we een startkaart en zijn we inmiddels B+7. Ook rijden we lekker veel buiten en springen we zo nu en dan!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:15

bumper schreef:
Hoi hoi

Ik zoek een dressuurzadel met diepe zit en veel wrong voor op mijn tinker. Ik zie Door de bomen het bos niet meer. Het is de bedoeling dat deze niet te duur is en na het volledig inrijden 1 evt op maat.
Hebben jullie nog namen voor me?


Sorry ik kan je niet helpen, heb zelf ook veel zadel geprobeerd maar een barefoot loopt ze het fijnst onder, heb nu de lexington.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:25

Leonoor schreef:
Iris, kom je ook keer bij ons starten? Welkom hier!

Qua zadels, das zo lastig en persoonlijk....


Willen wel, heb alleen geen eigen vervoer dus ben afhankelijk. Heb bij ons op stal 4/5 wedstrijden per outdoorseizoen. En verder probeer ik t lopend af te kunnen, maar soms heb ik een lief vriendinnetje net zoals aanstaande zaterdag, dus moet misschien wel keer te regelen zijn.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:48

Ik moest er ook heel erg aan wennen aan m'n boomloos, had eerst de Londen. Maar moet zeggen dat ik er nu als een huis in zit en moeite heb met gewone zadels.
Ik heb nog wel een JC Saphir vzh te koop 18 inch, brede boom, maar je wil dressuur...

Jane2, mooi sjabrak! Past er goed bij!

Wat goed van Murphy! *\o/*

Leonoor waar kan ik de data en plaats vinden?

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 06:55

Haha, ja het voorste gedeelte lijkt inderdaad.
Weet je zeker dat ze gesprongen is? Ciarra kruipt namelijk op haar knieën onder draden door..... Stroom erop is echt wel een dingetje voor haar, zeker als ze hengstig is anders staat ze binnen no time bij d'r grote vriend in de wei...

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:22

Sterkte bumper!


Hier ook gewoon bakje vol gedaan en na 3x snapte ze het gelukkig.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:43

Wat super Morris!

Vanavond echt maar 15 minuten gereden, ze liep echt zo fijn. Morgen moeten we starten dus hoop dat ze dan net zo fijn is, of ik net zo ontspannen haha.
Wel voor het eerst in een binnenbrak starten, ben benieuwd. Vorige keer 10 minuten in een andere binnenbak geweest en dat ging redelijk...

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:56

Welkom!

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:25

Shelly21 schreef:
Iris92 schreef:
Wat super Morris!

Vanavond echt maar 15 minuten gereden, ze liep echt zo fijn. Morgen moeten we starten dus hoop dat ze dan net zo fijn is, of ik net zo ontspannen haha.
Wel voor het eerst in een binnenbrak starten, ben benieuwd. Vorige keer 10 minuten in een andere binnenbak geweest en dat ging redelijk...

Succes wij starten morgen ook!


Jij ook succes! *\o/*

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:34

Shelly21 jammer volgende keer beter!

Clocloken fijn dat je fijn gereden hebt!

Ik vind ok alle paardjes hier leuk!

Wij hebben zaterdag ook wedstrijd gehad, voor het eerst binnen. Ze schrok zich de pleuris van haar eigen spiegelbeeld, haha. Niet heel fijn gereden in de eerste proef, maar mijn gevoel laat me wel vaker in de steek, wil alles te perfect. Helaas in de 2e proef een paar fouten gemaakt ( verkeerde galop, toen zat ze goed maar ging ze wisselen, fijn hè? Ze bleef wisselen ). Uiteindelijk in de eerste proef 188 punten gereden en in de tweede 179,5.

Foto's zijn niet heel duidelijk, maar niet minder leuk. We waren lopend naar de locatie gegaan.

Afbeelding

Afbeelding


Nu 10 december weer wedstrijd, eigenlijk in november nog, maar helaas moet ik dan toch werken..

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 06:53

Ik vind Robby erg leuk!

Is hij nog groen? Een vriendin zoekt een leuke tinker.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:26

Vandaag gesprongen, althans mijn nichtje... Ze had nog nooit op Ciarra gereden dus moesten even aan elkaar wennen, maar uiteindelijk ging het best lekker!


Afbeelding

Afbeelding

Net weer vlees voor de hondjes gehaald, kunnen ze weer 2,5 maand voorruit.

Het weer vind ik wel heerlijk, m'n paardje ook, mag van mij wel tijdje zo blijven.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 07:28

Hier ook nergens last van gewoon sok laten zijn.

En Romeo had ook een korte rug, hier lag de London goed op. Ciarra is echter enorm lang. De lexington zit een stuk smaller (maar niet geschikt voor paarden met korte rug )

'Onze stal' heeft telefoon gehad of we onze paardjes andere kleedjes op konden doen als ze echt kleedjes nodig hadden want de kerstrode en fel gele kleedjes verstoren haar uitzicht.... ( staat er 1 met rood en 2 met geel sinds 4 dagen ).... ( zitten buiten het dorp )

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:14

Mooie hooiruif!

Cp, jammer volgende keer weer beter!

Shelly, goed gedaan! Gefeliciteerd!

Zaterdag heeft een stalgenootje haar gereden, meisje van 13, eerste keer dat ik er niet bij was, maar ging super goed!
Zondag gesprongen met haar, waren wat opstart probleempjes maar uiteindelijk heeft ze goed gesprongen!

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 07:01

Woow, jullie gaan hard...
Hier drukke weer gehad en nog een drukker weekend voor de boeg.
Wel lekker aan het rijden met haar.

Ciarra heb ik ruim 3 weken geleden geschoren en staat nu onder 100 grams, maar soms heeft ze het wel warm, staat overdag nog op de wei en in de nacht op stal (buitenstal)

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 08:33

Goedemorgen....
Ik zal eerdaags even bij lezen, ben sinds vorige week zaterdag ziek geweest en nog wat tijd in het ziekenhuis gespendeerd en echt geen behoefte aan bokt...
inmiddels gaat het week beter en ga vandaag weer lekker werken, gisteren Ciarra voor de tweede keer geschoren, wat kwam er alweer een hoop haar vanaf!
Verder gaan we nu lekker trainen om 12 dec onze laatste 2 puntjes binnen te halen zodat we volgend jaar outdoor L kunnen starten. *\o/*

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:24

Hopelijk droog weer straks in het bos!

Leuk filmpje!

Ciarra had gisteren de houdoe en bedankt stand aan staan. Maar nadat ze flink aan de kletter ging heb ik heel fijn kunnen rijden!
4 december heb ik haar alweer een jaar, de tijd vliegt... maar dat maakt ook dat ik de 14e Romeo al een jaar kwijt ben... :(

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:04

Wauw... kimley prachtig, dat beloofd wat!

:brr: ik vond het koud vandaag, Ciarra ook maar een 200 gram op gedaan.


Afbeelding


Gisteren tussen de buien door een buitenrit gemaakt, lekker rondje gedaan!


Afbeelding

Ze was enorm druk, waardoor ze viel en gelukkig weer opkrabbelde om vervolgens weer te struikelen, gelukkig zijn we niet tegen de grond gegaan. Heel stuk haar weg van d'r knie helaas, andere kant gelukkig zat er haar. Krassen van d'r ijzers en de haren staan op de tegels....
Gelukkig liep ze niet mank en is haar knie niet dik geworden.


Vandaag weer lekker in de bak aan de slag geweest, stalgenootje heeft een stukje gefilmd.
Zie genoeg verbeter punten, maar daar kunnen we aan werken. Ze is nu 10 maanden ohz dus ben best blij. Kwaliteit is heel hard achteruit gegaan.

Stukje draf
https://youtu.be/GkC0-vvHqMM

Stukje galop
https://youtu.be/omebNQzYrVc


Jullie fijn weekend gehad ?

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 07:39

Goed gedaan van silvy. Gefeliciteerd met je trouwdag!

Welke maat deken hebben jullie paarden?

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:03

Jane2 schreef:
Ik heb dekens van Nika. Storm heeft maat 185. Past echt te perfect. Woody heeft maat 165, en is bij de hals veelste wijd. Hebben er de clips afgehaald en de riemen door de ringen gedaan om te zorgen dat hij niet over de schoft zakt. Ook is hij wat aan de lange kant, maar dat vind ik niet zo erg.

Storm
[ [url=m/1SqhfI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woody
[ [url=m/qbGfL1.jpg]Afbeelding[/url] ]




Dit zijn foto's van vorig jaar.


Wat is hun stokmaat als k vragen mag?

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:43

Hmpf... ciarra is 1.50 en draagt 215... 205 zit vaak net te strak, dan kan hij niet dicht. 215 van horsegear zit perfect maar die neon is iets ruim in 215.

Zal haar eens meten kijken of ze in de hoogte gegroeid is in een jaar. Denk het niet, breedte wel haha

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:01

Ciarra is wel heel erg lang... grappig dat er zoveel verschil in kan zitten..

Romeo was 1.43 ong en droeg 185/195

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:54

Die van mij liep ook weer flink te stuiteren.

Ciarra is in een jaar tijd toch wel 1,5/2 cm gegroeid!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers