Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ja, dat is mijn persoonlijke mening, ik denk trouwens niet dat de stalbandages 's avonds nog enig effect zouden hebben op de cooling gel die je er eerder opgesmeerd hebt maar je kunt altijd het zekere voor het onzekere houden en de benen afspuiten. dit heeft nog een gunstig bijkomend effect op het oplopen van de benen op stal.
.
. Citaat:Ibonn, waarom gebruik jij geen klei?
Ibonn schreef:Citaat:Ibonn, waarom gebruik jij geen klei?
Ik heb nog niet zo lang geleden een artikel gelezen (in een wetenschappelijk tijdschrift in de Intervet-bieb) dat tijdens de arbeid heel veel warmte in de pezen opgebouwd wordt en dat deze warmte soms mede schade/blessures kan veroorzaken wanneer deze warmte het lichaam niet kan verlaten. Daarom wil ik na het rijden geen warme dingen rond de benen maar liever cooling. Is misschien bijgeloof maar het werkt nog steeds perfect voor ons.

Nickeltje schreef:Is ''iets'' op die benen smeren überhaubt noodzakelijk? Ben wellicht een beetj leek hierin.
Na cross als er gelegeheid op het terrein is spuit ik Nickjes benen af. Thuis gaat ze tot s'avonds laat lekker het land op en ik merk eigenlijk nauwelijks dat ze dikke benen heeft. En als ze dat een heel enkele keer een heel klein beetje heeft, is dat na een half uurtje rustig stappen helemaal weg....
Pak ik het verkeerd aan? Is het beter om klei ofzo te smeren?