wist je dat je bij sgw....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

wist je dat je bij sgw....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 17:43

maar 9 hindernissen mag hebben in het parcours..(springen afcorse...) jaja, ik wist het niet hoor niet dat het heel boeiend is, maar de eigenaresse van Oeterma werd uitgesloten in Vasse omdat ze de laatste hindernis(nummer 10 Knipoog ) vergeten was...
maar volgens de regels was zij dus de enige die goed had gesprongen...we hebben er erg om gelachen *LOL* . meteen een mail gestuurd naar Vasse..en zij moesten ook toegeven dat ze fout zaten, ben bang dat ze haar wp voor de cross(ze was foutloos) niet krijgt, maar zo zie je maar weer... Tong uitsteken niemand die de regels perfect weet....want in Vasse wisten ze ook niet te vertellen hoe je moet rijden als je in een combinatie(bv AB of ABC) een weigering maakt op bv B of C...inmiddels weten we het(toch Gomir Knipoog )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:47

ja, dat wist ik wel (vaag), maar ik weet ook zeker dat dat lang niet altijd zo is (bv in IJsselsteijn en Barchem gisteren).

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:57

Zo zijn er nog meer dingen.........Als er bv bij een hindernis een alternatief is, moet dat aangeven staan dmv een schuine zwarte streep op het witte en rode bordje langs de hindernis. Dat is dus ook niet altijd het geval (in barchem toevallig ook bij hindernis 9 greppel en weide-insprong). De man die ik erover sprak zei dat dat niet perse hoefde en dat ik de reglementen maar eens moest bekijken! Nou ja.........

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:44

Klopt Simmie! Maar dat ben ik ook nog altijd wel zo tegengekomen vanaf dat het is ingevoerd!

Van dat springen... dat wordt vaak niet nageleefd helaas....

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:44

Zo heb ik begin dit jaar tijdens het verkennen van het springparcours bij een indoor SGW mooi 10 hindernissen verkent. Netjes losgereden en vervolgende het parcours in. je moest van 9, die in de hoek stond via de diagonaal naar 10.

......... maar die kon ik niet vinden ... Boos!
... hindernis weg ..... Huilen
...... paniek ......... fout springen is niet cross starten ...........

gefrustreerd schreeuw ik van "$@#%" Bloos

Hoor ik de omroeper van "foutloos parcours binnen de tijd". Snapte er niet zo heel veel van en ben maar heel stilletjes de bak uitgegaan in de hoop dat het wel goed zou zijn. Heb me later laten uitleggen dat er maar 9 hindernissen waren.

Om nu maar even bij het onderwerp te blijven, ik heb het ook al regelmatig meegemaakt dat de organisatie van een SGW niet helemaal op de hoogte is van de reglementen.

Wat me ook steeds verwonderd is dat ze het springparcours aan de lage kant houden terwijl je in de cross soms over gigantische bouwwerken heen moet. Ik zou het liever zien dat de springparcours weer naar de oude maten gaat. 70 cm voor een B parcours vind ik echt te laag.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:28

Volgens mij mogen ze het springparcours tot 90 cm bouwen Bitwise Verward (ik dacht 10 cm hoger dan de cross zelf en dat is 80 voor de B) Of is dat teruggeschroefd Verward

Ik wist ook niet dat er maar 9 hindernissen in het springparcours mochten zitten
Heb de organisatie in Nijeberkoop er nog wel op gewezen dat voor de B die tweede dubbel er toch eigenlijk wel uit moest Knipoog Hebben ze uiteindelijk ook gedaan

En ik weet sinds Vasse ook dat je bij een stop op bijv. 14b in de cross alleen 14b en c over hoeft te doen en dat je 14a niet opnieuw hoeft te nemen *LOL* (en wat was dat een probleem om daar achter te komen Schijnheilig )

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:32

Even opgezocht in het reglement, want ik was nu zelf ook wel nieuwsgierig Knipoog

Springen klasse B max 80-90cm, breedte max 100cm, max 9 hindernissen en 10 sprongen(1 dubbel)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 07:29

Gomir, dat is volgens mij veranderd en de hoogte is nu nog max 80 cm. Staat ergens in de aanvulling per 15-3-04

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:28

ik heb net opgezocht, het is idd 80/90 cm en 9 hindernissen/10 sprongen

en idd

sgw reglement schreef:
b. Indien een hindernis, hoewel bestaande uit verschillende onderdelen, zoals wallen, taluds of iedere ander vorm van een dubbele, drie- of meervoudige sprong, waarbij de onderdelen te dicht bij elkaar staan om ieder afzonderlijk te worden gesprongen, gebouwd is als een combinatie, dan zal hij slechts een nummer krijgen, maar elk onderdeel krijgt een andere letter (A, B, C enz.). in de desbetreffende kleur van de klasse Een deelnemer mag in totaal slechts tweemaal op de combinatie weigeren zonder uitgesloten te worden. Maar als hij weigert, dan mag hij naar keuze de hele hindernis overspringen of elk onderdeel dat hem uitkomt, maar in ieder geval dat onderdeel waarvoor hij geweigerd heeft.

Je mag overigens niet een eerder gesprongen hindernis overnieuw springen.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:29

Citaat:
Ik wist ook niet dat er maar 9 hindernissen in het springparcours mochten zitten
Heb de organisatie in Nijeberkoop er nog wel op gewezen dat voor de B die tweede dubbel er toch eigenlijk wel uit moest Knipoog Hebben ze uiteindelijk ook gedaan


Ooooh, jij hebt er voor gezorgd Haha! Ik vond het ook vreemd dat er 2 dubbelsprongen in zouden zitten (het stond immers op de parcoursschets die er 's morgensvroeg al hing). En toen reed ik het parcours, kwam ik bij hindernis 8; he verrek, et is geen dubbel meer! Het maakt mij opzich niet zo heel veel uit, het parcours is al laag genoeg, maar het is natuurlijk niet volgens de regels.
[/quote]

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:43

Lielle schreef:
ik heb net opgezocht, het is idd 80/90 cm en 9 hindernissen/10 sprongen

en idd


Je mag overigens niet een eerder gesprongen hindernis overnieuw springen.


Huh??!! Dan snap ik het niet meer of ik lees niet goed?? Verward Dus stel,
je weigert voor deel B van een a, b, c sprong. volgens het reglement mag je dus alle onderdelen opnieuw springen, maar tevens ook weer niet omdat je a reeds gesprongen hebt?
Ben ik nu gek of snap ik het gewoon niet Bloos

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:47

je mag wel een sprong (dus onderdeel van een combi) overnieuw doen, maar niet een hindernis.
Je mag dus wel bv 12a over doen bij een stop op 12b maar niet 11 bij een stop op 12.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:51

Ok dan snap ik het. Maar het is ook een beetje raar dat je 11 opnieuw zou springen als je op 12 een stop zou hebben.................hihi.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:56

ja, hoewel ik me situaties kan voorstellen waarin twee losse hindernissen zo dicht op elkaar staan dat het makkelijker is om ze alletwee over te doen. Maar dan had het eigenlijk een combinatiesprong moeten zijn.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:02

Dat is waar ja, kijk maar naar de waterbak in Barchem, daar was de eerste dikke boom 15 en de watersprong 16. Zat ook best dicht op elkaar alleen had je daar wel genoeg ruimte om alleen de waterinsprong opnieuw te doen als je daar eenweigering had.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:07

psies Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:32

gomir schreef:
Volgens mij mogen ze het springparcours tot 90 cm bouwen Bitwise Verward (ik dacht 10 cm hoger dan de cross zelf en dat is 80 voor de B) Of is dat teruggeschroefd Verward


Ja, dat mogen ze, maar het lijkt de laatste tijd wel mode om parcoursen van 60/70 cm neer te zetten. En dan denkt ons paard: Mwoah, daar kan ik ook wel met gewone galop overheen. Haha!

Ik kan me overigens nog een SGW herinneren waarbij ik het secretariaat zowat platgelopen heb met mijn reglementenboekje. Ze zagen me al elke keer wer aankomen Verward Zo hadden de starters en de finishers de tijdsklok niet gelijk gesteld (2 min. verschil, dus iedereen kwam te laat binnen), het tempo wat in de B gereden moest worden was opeens 500m/min en zo waren er nog tig meer dingen. Bleek achteraf dat de TA met een oud reglementenboekje rondliep.
Uiteindelijk toch met een 1e plaats naar huis gegaan. Wat was ik blij dat ik het reglement van buiten kende.

Overigens moet ik het huidige reglement toch nog maar eens goed doorlezen, want ik ben al veel dingen weer vergeten.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:44

Ik heb natuurlijk ook wel in het meest recente deel van het reglement gekeken Lielle Tong uitsteken (daar stond een heel mooi tabelletje Knipoog )

In Nijeberkoop stond het wel netjes 80-90 hoor Scum

Het maakt mij normaal ook niet uit Andrea, maar die dubbel stond op ruim 8 meter en dat is met Otje veel te ver weg Bloos Dan moet ik er bijna op 2 galopsprongen doorheen huppelen Clown (gaat dan trouwens wel heel simpel Lachen )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:49

gomir schreef:
Ik heb natuurlijk ook wel in het meest recente deel van het reglement gekeken Lielle Tong uitsteken (daar stond een heel mooi tabelletje Knipoog )

dat had ik kunnen weten Bloos!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:03

Tong uitsteken