[SGW] wat vinden jullie nou de 'engste' hindernis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valery
Berichten: 221
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Foxhol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:27

in uitje springen vind ik al eng laat staan dat ik sgw ga rijden...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 18:45

Afbeelding
Dit is een trakehner

Beate

Berichten: 597
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:57

Gail schreef:
Een Trakehner is een coffin met een boom erboven, dus een gat onder een steil van een boom.


Ahha! ok dank je OK dan!

Beate

Berichten: 597
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:58

Margon schreef:
[image]
Dit is een trakehner


omg! ok nu snap ik waarom veel van jullie hem eng vinden Cool

blondje
Berichten: 104
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 21:29

whaha denk maar niet dat je mij(+romeo)over zo'n pick-nicktafel krijgt ik peins er niet over...

blondje
Berichten: 104
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 21:31

en al helemaal niet over zo'n trakehner!!!!!!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 21:34

ik scheet over het algemeen 7 kleuren tijdens het verkennen, maar mijn pony was supersafe in de cross dus tijdens het rijden had ik nooit ergens angst voor.

Angst voor hindernissen met gaten heb ik nooit gehad. Gouden regel is dat je nooit in het gat moet kijken Haha! Zelfde geldt voor sk-jumps.

Ik ben natuurlijk wel zo'n dressuurkakker dat ik bij de paarden dus nevernooitniet durf te crossen Bloos dus ik heb alle bewondering voor de lefgozers onder jullie! OK dan!

(ik moet toegeven dat het wel kriebelt af en toe...)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 23:31

ik heb eigenlijk nergens schrik voor, behalve die megadubbelsprong in Baarle Nassau (zie mijn avatar), Pablo vindt de afsprong wel eens eng.

En idd, niet het gat inkijken, gewoon rijden.

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:28

ik vind ook niet echt wat eng... behalve die hele rare trakhener in Ede die daar helemaal rechts in dat hoekje zo ongeveer in het bos stond, dat was wel een flinke. maar voor de rest schrik ik eigenlijk nergens voor terug.. heb inderdaad van meerdere gehoord dat die dubbel van Baarle-N. erg pittig was!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:54

De dubbel ziet er wat imponerend uit. Dik hout, en de tweede (oxer) is best breed. Ik vermoed dat het een L-paarden sprong is (als hij in een normaal parcours zou staan met gewone springbalken).

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:36

Ik geloof dat ik de foto die Margon plaatste niet helemaal begrijp, waar moet je overheen springen, of tussen die vier takken door?
Ik hou het maar gewoon bij dressuur...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:16

Nee, je ziet de foto volgens mij verkeerd. Over die beek ligt een dikke boom. Je springt dus over de beek en die dikken boom heen.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:41

Die achter die afgezaagde (nog rechtopstaande) boom ligt? Dan snap ik hem Lachen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:53

Scum schreef:
De dubbel ziet er wat imponerend uit. Dik hout, en de tweede (oxer) is best breed. Ik vermoed dat het een L-paarden sprong is (als hij in een normaal parcours zou staan met gewone springbalken).



idd, zulk soort hindernissen lijken heel wat, maar ik vind ze het lekkerst springen, heel imponerend en masaal...dat geeft echt ene kick Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 08:32

Emeraldo schreef:
Die achter die afgezaagde (nog rechtopstaande) boom ligt? Dan snap ik hem Lachen


Yep, je springt over de boom die je zeg maar net achter die katapult ziet liggen. Lachen

flamingo

Berichten: 193
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:56

Ik vind zelf een skyjump het engste lijken, maar als je erover springt valt het echt reuze mee. Slim is dan idd wel om niet naar beneden te kijken...

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:56

Ik 'meende' heel eng te vinden door een groot gat uitgezaagd in een heg en dat op een afsprong, dus al helemaal erop voorbereid dat Lars zou blijven staan... neuh hoor, doen we even *LOL* Viel gelukkig nog allemaal erg mee qua hoogte en zo!!! Verders lijken me van die grote waaier hindernissen over slootjes en zo wel eng!!!

tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:08

mss een stomme hindernis maar een bank vind ik echt niet wijs om te springen.

ben ove laatst overkop gegaan over zo een bank en vanaf dan haat ik ze echt Boos!

voor de rest heb ik niet echt hindernisse waar ik zeg van "wow"
trakheners spring ik nog redelijk graag,tene maakt er ook nooit problemen op en coffins vind ik altijd wel spannend Tong uitsteken

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:23

Ik heb echt schrik voor Trakheners. En idd je moet niet in het gat kijken, maar het is psychisch he...
Het leukst vind ik de piano, het water en dingen als een heksenoog.
En Jumper vind het engst nog steeds die katapult met schapen ernaast van twee jaar geleden in Ede...Lachen
Trouwens, ik heb volgens mij nu een supertalent op stal... Haha! Vienna (2 jr.) springt dus over de kruiwagen de mestbult op en dan via de muur weer na beneden (ze wilde even door het raam kijken wat er binnen gebeurde... Tong uitsteken )

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:33

ik hou niet zo van opsprongen. en dan vooral niet als er dan een boom bovenop ligt waar ze dan ook nog een keer overheen moeten.

en die trakhener op de foto lijkt me ook wel eng. maar die heb ik nog nooit hoeve doen Haha!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:57

Ik heb een hekel aan vierkante hindernissen. Mochten de paarden die hindernissen raken, kunnen ze voor mijn gevoel niet mooi doorglijden, wat wel werkt bij dikke bomen.

In SGW Vlietland zat in het B een vierkante kast, die echt op maximale B maat stond. Ik heb liever tripples, die lopen mooi op, vind ik veel makkelijker aanrijden.

Ik heb helemaal een hekel aan een vierkante biels bovenop de afsprong, als de paarden zich dan voorzichtig willen laten zakken, kunnen ze toch eerder blijven haken dan wanneer er een ronde boom bij de rand ligt.

Verder vind ik opsprongen uit het water (de wat hogere) wel eng, want met al dat gespetter ben ik altijd bang dat mijn paard de hoogte en afstand niet goed inschat

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:58

Laat ik eerst maar eens een B parcoourtje springen voordat ik hier aan begin. Haha!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:11

Oh ja, en in Renswoude hebben ze een trakhener zonder grondlijn, terwijl de boom scheef over de greppel hangt.... die vind ik dus wel eng!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:15

Ik heb eigenlijk geen schrik voor een specifieke hindernis. Bij beide paardenm was de picknicktafel de eerste keer een (mijn Knipoog ) probleem, maar nu maakt het me niet zoveel uit. Alleen zijn hagen met Raimaer niet zo leuk, ze wil zo graag met 40 cm lucht springen Lips are sealed

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:14

een picknicktafel lijkt mij eng!
kep het nog nooit geprobeerd maar zou het denk ik ook niet durfen...
een piano vind ik leuk!
heb ik ook in ermelo gedaan maar dat is niet zo'n grote maar toch wel leuk!