SGW Hooge Mierde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:45

o sorrie, ik loop achter zie ik Tong uitsteken ik dacht dat de tijden er nog niet op stonden

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:45

haha dat heb je fijn voor elkaar.... 8.35 dressuren... ben blij dat ik niet zulke tijden als jij hebt! aangezien wij nogal ver moeten reizen...

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:46

gelukkig is het maar uurtje rijden.. maar nog niet echt lekker... jezuz waarom moet altijd de M-ponys de dupe zijn... zul je zien als ik de voglende keer Z start, dat die weer om 8 uur moeten.. hopeloos Tong uitsteken

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:57

Chantal, bedankt voor het aanbod *LOL* , ik hou het in gedachten!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:07

Scum schreef:
Jaaaaaa!!!!!!!!!!!
Bitwise moet zelfs meteen na jou rijden in dezelfde ring zie ik op de lijst. Lielle doet niet mee.


ik ben wel fit, Pablo niet helemaal. Ik kom waarschijnlijk wel ff kijken Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 20:54

Hey, kom je dan toch kijken? Leuk! Bij deze ben je benoemd als officiele supporter! Knipoog

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:06

Jammer dat je niet mee kunt doen Lielle, is Pablo erg geblesseerd?

Chantal: moet jouw dressuurtijd niet 11.34 zijn?? Anders zit er een gat op die tijd.....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:09

Scum, ik denk het wel, moet nog even overleggen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:47

MissM schreef:
Jammer dat je niet mee kunt doen Lielle, is Pablo erg geblesseerd?

Chantal: moet jouw dressuurtijd niet 11.34 zijn?? Anders zit er een gat op die tijd.....


Nope mijn dressuurtijd is 12.34 er moet wss wel iemand om 11.34 ze hebben namelijk die tijden allemaal door elkaar gegooid zodat niet iemand maar 10 min tussen dressuur en springen heeft zitten bijvoorbeeld. Bitwise moet dus ook helaas niet direkt naar mij, die moet geloof ik een heel stuk vroeger... wel jammer!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:48

Ik krijg net een mailje trouwens dat Muriel (mijn zusje) als eerst volgende op de wachtlijst staat voor de B pony's dus zeer waarschijnlijk komt zij ook aan de start! Voor het eerst in haar leven! haha

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 22:57

Dat had ik nog niet gezien. Leuk voor je zus!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 07:44

Scum we kunnen samen lopen hoor (en anderen die willen zijn van harte welkom, hoe meer hoe leuker!) Als mijn zusje op de lijst komt moet zij ongeveer dressuren als ik moet springen/crossen dus dan kunnen we mooi voor mijn dressuur crosslopen!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 08:31

Gezellig! Lachen

We hebben gisteren besloten dat we zaterdag ook maar even gaan lopen. Dan kunnen we zondag weer een uur langer in bed blijven liggen Dromen Slapen Gaaaap .
En dan zondag nog een tweede keer lopen (wij lopen altijd 2x )
We moeten rond half 12 dressuren (ik geloof nooit dat ze 7 minuten per combinatie halen trouwens. Je moet altijd 8 min. per combinatie tellen) dus om half 11 moeten we terug zijn bij de trailer.

Wat dacht je van half 10 de cros lopen dan? Tong uitsteken

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:37

Lijkt me een goed plan! Als het niet lukt hoor je van me!

issatjuh
Berichten: 17
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:58

scum kan ik mischien zaterdag mee naar hoge mierde vat lopen ik moet zondag al hier om 5.45 uur weg rijden dus nouja ik hoor het wel

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:28

Scum schreef:
Hier dan een voorlopig lijstje. Als het niet klopt mogen jullie het lekker zelf veranderen Tong uitsteken .

B-paarden:
*Bitwise
*Lielle
*chantal_cs
*Simmie
*MissM
*Crossmonster??

M-pony's / L-paarden
*Maartjuh
*Nienkuh

Groom:
*Scum


Bashuk bij de L-pony's Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 08:21

Weet iemand nou of crossmonster nog meedoet?

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 07:47

geen idee.

ik moet mn dressuur om 10:10 rijden ,dus dat word vroooeeeeg voor ons

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 17:42

Hoi allemaal.

Wij zijn net terug van Hooge Mierde. FF het startnummer opgehaald bij het secretariaat. We kregen er meteen een tas bij met de Bit, wat snoepjes erin en een hele grappige stalplaat.

De pony's van het Z dressuur waren nog aan het rijden. Daar ff gekeken. Alles ligt fijn bij elkaar. Dressuur, springen, start en finisch allemaal op hetzelfde terrein.

Hindernis 1 is een hele lage hindernis met boompjes. Dat zal wel weer een groot probleem worden. Waar je moet weggalopperen bevinden zich op dat moment ook veel andere paarden, dus dat wordt vechten. Hindernis zelf stelt niks voor. Dan de weg over het bos in en daar rechtsaf. Tot mijn verbazing was de hindernis voor LMZ paarden veel simpeler dan die voor het B. Zij moeten nl. over een steiltje en de B paarden moeten rechts over een flinke tafel van berken gemaakt.

Dan moet je een stukje door een slingerig smal bospaadje en aan het einde van dat paadje staat zo'n karrewiel (hindernis 3). Die stelt niks voor, maar het is wel wat lomp aanrijden zo door het bos. Daarna moet je haaks linksaf een brede weg op. Daar kun je wel ff wat tempo maken.

Hindernis 4 staat heel lomp. Hij staat aan de linkerkant van die weg. Het is een opsprong van 1 m. hoog. Ik vind hem heel erg flink voor in een B cross. Bovendien moet je met aanrijden door het grasveld van een boer in. Op 2 galopsprongen daarachter staat een bankje.

Dan moet je door naar hindernis 5. Dat is een abc sprong (lijkt me een typische sprong voor stijljuryleden). Je moet eerst over een steiltje omlaag springen, dan een klein opspongetje en dan weer over een stijl omhoog haaks rechtsaf. Leuke hindernis.

Hindernis 6 is een berkensprong. De takjes steken best hoog uit, maar de steil op zich is normale maat. Daarna kom je weer terug op die brede weg.
Op een gegeven moment moet je dan een weg linksaf in en daar staat 7. Je kunt nu kiezen. Je pakt de officiele 7 een redelijk gewone sprong, gewoon een boompje maar hij staat zeg maar in de bocht. Of je pakt heel lomp het alternatief (2 hele smalle sprongetjes, die in een hoek van 90 graden staan.... Verward )

Rechtdoor, tempo maken, en dan kom je bij 8. Een breekboom met een gat eronder. Je kunt ook een AB alternatief pakken.
Hindernis 9 gaat terug het bos in. Een heel laag fazantenhokje, maar de truc is hier dat je terug een donker bos in moet springen. Vervolgens kom je op een heel smal slingerweggetje, waar ik me afvraag of je dat in galop kunt blijven doen. Hier dus tempo verliezen.

Aan het einde van die weg staat een steiltje en daarachter een afsprong.
Dan linksaf weer een brede weg op. Hier kun je een heel stuk echt keihard galopperen en tempo maken.
Daarna rechtsaf en meteen weer linksaf over een picknicktafel. Voor de L pony's staat dat ding flink aan de maat. Voor de B paarden ook best wel.
Daarna terug de weg over en dan kom je weer op het hoofdterrein.
Nou vraag ik me 1 ding af. Daar is dan het losrijden voor de dressuur. Dat vind tegelijk plaats met de cross. Dus dan moet je als je in de cross zit tussen de losrijdende dressuurders doorrijden Verward Morgen maar eens kijken hoe ze dat geregeld hebben.

Hindernis 13 is een rood blauw kruis. De B paarden mogen daar 1 armpje van springen. Goed te doen.
Enalaatste hindernis is de waterbak. Je krijgt dan eerst een stijlsprong. Best vervelend, want je springt dan weer een donkere ruimte in. Erboven hangen heel laag takken van een boom. Pony's zullen geen problemen hebben, maar als je op een paard zit krijg je die in je gezicht. Vlak erachter mag je het water in stappen. In het water ligt een boompje waar je overheen moet, en dan er weer uit.

Ong. 50 m. daarachter is de laatste hindernis. Heel mooi gemaakt met wijnvaten.

Kortom, er zitten hele pittige hindernissen in, en ook een paar gemakkelijke. Ik denk dat het een hele mooie voorbereiding is om te kijken of je L klaar bent. Ook kun je op sommige stukken flink tempo maken en op andere stukken ga je flink tijd verliezen.

Owja, degenen die later komen moeten heel ver weg parkeren. Neem een fiets mee voor naar het hoofdterrein te gaan dan. Knipoog

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:47

jeetje wat een verslag , goed van je. Jeetje nou Lachen ik ben benieuwd wat ze voor de L-pony's hebben verzinseld:P als het net zo ' lomp' Knipoog is als bij de B.
Jeetje is het zo ver vanaf het hoofdterrein?? gelukkig Haha! ik moet VROEG dressuren dus moeten we er ook VROEG zijn !

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 17:50

L pony's moeten hetzelfde als de B paarden. Dus jij moet dezelfde hindernissen als die hierboven staan. Als je vroeg bent mag je vlakbij (of zelfs OP) het hoofdterrein parkeren.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:00

Nou ben benieuwd zeg! Dit wordt mijn laatste cross in de B, dus ik heb al wel in gaten als ik hier lekker door heen kom en foutloos ben klaar ben voor de L!

Voor Muriel is er nog steeds geen plekje vrij, heb net nog weer gebeld maar toen pakte er niemand op, zal zo nog een keer bellen.....

Scum hoe lang is het ongeveer lopen van het terrein naar de auto? Als we 2 paarden meenemen kan er namelijk geen fiets mee... als we er 1 meenemen wel

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:08

Heb je toevallig ook foto's gemaakt Scum?? (ben niet benieuwd ofzo hoor...)

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 18:44

Hmm, alle mensen van het secretariaat zitten er wel. Was vanaf 2 uur vanmiddag open. Als ik het had geweten dan had ik het daar wel ff nagevraagd voor je zus. Heb je wel het nummer van de wedstrijd zelf gebeld?

Als je op het terrein mag parkeren dan sta je naast de dressuurringen. Maar daar stonden al allemaal de Belgen die morgen Z pony's moeten rijden. En die blijven daar vannacht natuurlijk staan. Achter het secretariaat kon je ook parkeren. Maar ik vermoed dat die plaats ook heel snel vol zal zijn. Van daaruit ben je ook in 1 min. tijd op het hoofdterrein.
Verder heb ik nog een derde terrein gezien... heel ver weg. ik schat 5-10 min. lopen naar het parkeerterrein. En ze hadden het er ook over dat ze mensen langs de weg wilden gaan parkeren.

Het terrein zelf heeft trouwens niks geleden van de regen van afgelopen week. De bodem ziet er prima uit.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 18:59

Ik heb geen foto's Chantal.