starten met de eventing!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
myrthe_vel

Berichten: 51
Geregistreerd: 02-01-19

starten met de eventing!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 19:43

Haaiii allemaal,
Ik ben een meisje van 15 en ik zou graag willen beginnen met. Eventing maar het probleem is ik weet er vrij weinig van. Ik ben verliefd geworden na het boek een paard van een dollar. Ik rijd al 7 jaar paar maar ik heb maar 1 wedstrijd gedaan. :( Kan iemand mij vertellen in welke F of hoger ik moet zijn om te starten? En me misschien een kleine uitleg kan geven in deze geweldige sport? :D
Ik weet dat dit een lange weg word maar ik droom graag groot. <3

Myrthe :o


Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: starten met de eventing!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:46

Om officieel te starten heb je een winstpunt nodig in de B dressuur en B springen.
Voor oefenwedstrijden kan je gewoon deelnemen bij enig springervaring

Laerkens Beauty

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: starten met de eventing!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:51

Het maakt niet uit wat voor niveau je hebt qua F. Je koopt een pony( of least er 1 oid. ) en start hier mee. Je moet wel verplicht eerst dressuren voor je springen kan starten.

Niet perfect is ook goed

Pommier
Berichten: 3377
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:51

https://www.knhs.nl/paardrijden/paardri ... opleiding/

In het schema van de ruiteropleiding zie je ook de discipline eventing staan. Als je graag wilt starten zonder eigen paard kan je op zoek naar een manege die dit aanbied. Niveau eisen is F13 -F15 of springen 60/70cm

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:54

Hey wat leuk dat je graag eventing wil gaan rijden.
Helaas even wedstrijd stop maar krijg altijd zoon kick van een cross en blijf het geweldig vinden.

Alleen je moet voor de wedstrijden wel vaak zoon beetje het hele land door, weet niet hoe je situatie is? (gezien je wel iemand nodig hebt om mee te gaan en te helpen als je echt wedstrijden wilt rijden)
Heb je een eigen paard of verzorgpaard waarmee je dit kan doen?

Je kan altijd als je de kans hebt eens een cross training rijden dan maak je alvast kennis ermee.

Spoiler:
Life is a dick, sometimes it gets hard for no reason.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: starten met de eventing!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:59

Leuk dat je eventing wil rijden!

Waar in Nederland woon je? Er zijn steeds meer maneges die crosslessen aanbieden met manegepaarden, bijvoorbeeld Stal Jacobs in Nijkerk, De Treekhoeve (als ik me niet vergis) en bij de manege waar ik werk (in Diemen, bij Amsterdam) kan je ook crosslessen rijden met een manegepaard.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

myrthe_vel

Berichten: 51
Geregistreerd: 02-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 22:35

super bedankt voor de reactie!! :o
ik woon in friesland en mijn manege houd geen spring of amper F wedstrijden.
ook heb ik geen paard of verzorg paard. toch probeer ik zelf te gaan werken dat dit toch zo word. vroeger werd vaak tegen mij gezegd dat ik talent had. helaas heb ik springangst gekregen na een val. ;( maar in dit nieuwejaar wil ik me droom waar maken. :9 hebben jullie ook hier tips voor mij voor?

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:43

Ik dacht al dat dat boek mij bekend voorkwam, ik heb dat namelijk ook gelezen! :D
Ik snap wel dat dat je geïnspireerd heeft. Het zal zeker heel erg moeilijk worden en ik denk dat je er zelfs nog een of meerdere jaren bij moet tellen om je droom waar te maken, want het is niet makkelijk sparen voor je eigen paard. Ik heb geen ervaring met het sparen voor een eigen paard, maar ik wil je wel heel veel succes wensen!

En er zijn heel erg veel mensen op zoek naar een bijrijder voor hun paard, zeker gemotiveerde mensen die plezier hebben in het paardrijden, dus ik zal zeker op zoek gaan naar een verzorgpaard! Dat kan op facebook, marktplaats of de bokt markt.

Dit topic kan je misschien helpen:

[YRT] [VOLG]Sparen voor een paard als tiener
Laatst bijgewerkt door Sophie_Wind op 02-01-19 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:44

Misschien een ponykamp boeken bij een manege waar er ook crosslessen dan gegeven worden.

Eerst je springangst kwijtraken lijkt mij een goede eerste doelstelling. ;)

[o]

myrthe_vel

Berichten: 51
Geregistreerd: 02-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 09:27

ik denk ook dat me springangst over komen het begin in maar toch durf ik het niet. :o en ja het sparen kan jaren gaan duren maar eerst maar eens begin F wedstijden doen! :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers