starten met de eventing!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
myrthe_vel

Berichten: 51
Geregistreerd: 02-01-19

starten met de eventing!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 19:43

Haaiii allemaal,
Ik ben een meisje van 15 en ik zou graag willen beginnen met. Eventing maar het probleem is ik weet er vrij weinig van. Ik ben verliefd geworden na het boek een paard van een dollar. Ik rijd al 7 jaar paar maar ik heb maar 1 wedstrijd gedaan. :( Kan iemand mij vertellen in welke F of hoger ik moet zijn om te starten? En me misschien een kleine uitleg kan geven in deze geweldige sport? :D
Ik weet dat dit een lange weg word maar ik droom graag groot. <3

Myrthe :o


Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: starten met de eventing!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:46

Om officieel te starten heb je een winstpunt nodig in de B dressuur en B springen.
Voor oefenwedstrijden kan je gewoon deelnemen bij enig springervaring

Laerkens Beauty

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: starten met de eventing!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:51

Het maakt niet uit wat voor niveau je hebt qua F. Je koopt een pony( of least er 1 oid. ) en start hier mee. Je moet wel verplicht eerst dressuren voor je springen kan starten.

Niet perfect is ook goed

Pommier
Berichten: 3377
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:51

https://www.knhs.nl/paardrijden/paardri ... opleiding/

In het schema van de ruiteropleiding zie je ook de discipline eventing staan. Als je graag wilt starten zonder eigen paard kan je op zoek naar een manege die dit aanbied. Niveau eisen is F13 -F15 of springen 60/70cm

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:54

Hey wat leuk dat je graag eventing wil gaan rijden.