SGW Bathmen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DameX
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-04-13

Re: SGW Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:48

Ik dacht dat de uitslagen live te volgen waren op sgwlive? De agenda van die site geeft het wel aan, maar verder zie ik helaas niks.


Sharonvd

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:08

DameX schreef:
Ik dacht dat de uitslagen live te volgen waren op sgwlive? De agenda van die site geeft het wel aan, maar verder zie ik helaas niks.


Bij mij werkt hij wel! Misschien was je te vroeg :D ?

Cumlaude Z1 Dressuur, M + 12 Springen, M + 13 SGW

A canter is a cure for every evil.
~Benjamin Disraeli

DameX
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-04-13

Re: SGW Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:46

Ohja hihi ik was idd te vroeg ;-)

Elsemiek98

Berichten: 138
Geregistreerd: 08-03-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: SGW Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:51

Vandaag ook in de B gestart. de dressuur vond ze toch echt te vroeg qua kou. dus helaas stond het dressuur knopje niet aan. springen met een goed gevoel het beste parcours gereden van alle 5de crossen van dit naseizoen met 1 balkje en de cross foutloos en ruim binnen de tijd.

Paardjes zijn nooit te oud om te leren 2 jaar geleden kon ze nog geen eens springen op 17 jarige leeftijd en nu met 19 rijd ze zo rond :)

Saar van Soulisse Dressuur L2+4 Springen B, Eventing B+10, Drachtig van de jonge hengst Jagger SRK

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:03

Brrr wat was het koud gisterochtend :brr:
Mooie plaatjes gaf dat wel. *-:)

Hier zelf een beetje dubbel gevoel.
Fijn gereden. Al moest ik bij hindernis 5 wel even doordrukken. Maar toen sprong hij toch braaf.

Daarna bij hindernis 12 stond de hindernisjury wel wat onhandig. Precies achter het gele pijltje. Terwijl ik bij het lopen had bedacht dat ik of heel kort er voor langs,of net er achter langs zou gaan. Zodat ik mooi recht kon aanrijden Dat ging dus niet. |( Dus toen te kort gedraaid en een weigering. En daarna nog een, want toen had hij het "gat" eronder gezien. Daarna netjes gesprongen en fijn verder gereden.
Maar toch jammer :(

*****************************************

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: SGW Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 15:08

Aah balen dat de hindernisjury in jouw pad stond Kelan, volgende keer optijd een gil geven? Maar dit overkomt iedereen wel eens in zijn carrière, probeer je fijne gevoel niet af te doen aan zo iets... Het gevoel is tenslotte het belangrijkste, als het echt zo fijn gaat zijn die punten binnen voor je het door hebt.

Hoe hebben anderen gereden? Met lopen merkte ik op dat de afsprong (ABC) in de L als pittig werden ervaren, is ook niet heel makkelijk zo uit een open veld weer terug het donker in springen en dan ook nog zo een gat naar beneden. Maar merkte ook wel op dat sommigen niet zo goed weten hoe je zo iets zou moeten aanrijden (op het laatste moment remmen voor de boom of zelfs de afsprong is toch écht te laat, ruim van te voren terug nemen zodat je weer voorwaarts kan met aanrijden maakt het allemaal zo veel makkelijker!).

Zelf fijn gereden (zo weinig wedstrijden gereden dit jaar dat ik zelfs zenuwachtig was whahaha). Dressuur was moeders iets te fanatiek en moest ik de ring al in voordat ik wilde, prima proef maar we kunnen beter (188.5). Springen stond best aan de maat, maar hij vloog heerlijk rond en foutloos. De cross ging die weer zooo fijn en zooo makkelijk (wat zou ik moeten zonder zo een heerlijk fanatiek paard), overal rechtdoor foutloos rond. In de waterbak verslikte hij zich echter wel in de bodem en gingen we bijna kopje onder, maar gelukkig op de been gebleven en rustig aan uit gereden. De tijdfouten nemen we maar voor lief. Dit alles maakt dat we nu eindelijk naar het Z mogen! En wat heb ik daar een zin in whoop whoop!

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

Sharonvd

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-11
Woonplaats: Limburg

Re: SGW Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:23

Ik heb redelijk fijn kunnen rijden!
Helaas besloot mn paard bij 5b alleen niet af te zetten... terwijl ze normaal nooit stopt. Ik reed ietsjes mijn lijn voorbij maar niet iets wat niet kan. Ze had wel nog een goede afstand maar helaas. Dit kosten me mijn 2e prijs -O-

Maar de ABC lijn vond ik voor t L wel goed. Je moest goed opletten en inderdaad op tijd je controle weer hervatten!

Ik ging voornamelijk voor de waterinsprong omdat ze daar in Barchem stil stond. En die ging echt super!

Cumlaude Z1 Dressuur, M + 12 Springen, M + 13 SGW

A canter is a cure for every evil.
~Benjamin Disraeli

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:48

M_Vainqueur schreef:
Aah balen dat de hindernisjury in jouw pad stond Kelan, volgende keer optijd een gil geven?

ze stond daar met al haar tassen krukjes etc. die was nooit meer op tijd weg geweest. Ik denk dat ze ook oprecht dacht dat ze best wel prima stond (in de gedachte dat iedereen ruim voor het pijltje langs zou willen). Ik had gewoon iets minder beleefd moeten zijn :D en toch maar kort voor of achter haar langs moeten draaien.....

Gefeliciteerd met de Z-startgerechtigheid M_Vainqueur

En Sharonvd, jammer van de weigering!

Ik zag er in het L inderdaad aardig wat wat moeite hebben met de afsprong.

*****************************************

Sharonvd

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:59

Kelan schreef:
M_Vainqueur schreef:
Aah balen dat de hindernisjury in jouw pad stond Kelan, volgende keer optijd een gil geven?

ze stond daar met al haar tassen krukjes etc. die was nooit meer op tijd weg geweest. Ik denk dat ze ook oprecht dacht dat ze best wel prima stond (in de gedachte dat iedereen ruim voor het pijltje langs zou willen). Ik had gewoon iets minder beleefd moeten zijn :D en toch maar kort voor of achter haar langs moeten draaien.....

Gefeliciteerd met de Z-startgerechtigheid M_Vainqueur

En Sharonvd, jammer van de weigering!

Ik zag er in het L inderdaad aardig wat wat moeite hebben met de afsprong.


Volgende keer gewoon draaien! Hadden ze maar een beter plekje moeten zoeken :')

Ja was wel jammer. Normaal stopt ze nooit. En in Barchem was haar focus weg.. nu flikt ze t weer. Kleine draak }>

Naja we gaan ervan uit dat t even n foutje was :D

Cumlaude Z1 Dressuur, M + 12 Springen, M + 13 SGW

A canter is a cure for every evil.
~Benjamin Disraeli

Sunnevalover

Berichten: 121
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:22

Ik heb heel fijn gereden gisteren in de B! Foutloos springparcours en een top foutloze cross binnen de tijd, wat ons de 6e prijs opleverde :D Super afsluiting van mijn eerste seizoen tussen de paarden met mijn top pony <3

-Spotted L1+7 L+2 M+2
-Sunneva frá Röðli
-Fenna
-Carrowbawn Dutch X "Love is immortal"

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:44

Het was inderdaad heel koud! De auto gaf -3 aan bij aankomst. Gelukkig warmde het wel snel op. Springen op wit gras is ook weer een nieuwe ervaring :j

Hier ook tevreden. Springen was hij niet zo safe mee afgelopen maanden dus doel was lekker crossen mogen starten. Mis afstand in het lijntje 2-3 daardoor een stop op 3. In mijn stop de grondbalk verschoven, net jammer dat de springjury de tijd niet stil zette in de tijd dat de pacourshulp die balk corrigeerde. Reaultaat 4 strafpunten + 17 tijdfouten. Ach ja, we gingen toch niet voor de prijzen en verder maakt het ook niet uit.

Vorige week bij de oefencross had hij nog moeite met vertrekken waarbij spanning zich uitte in gestaak; Nu vertrok hij super! Vorig jaar een stop op 1, gestaak en een stop op 3 en een stop op 4b, dit jaar gingen we heel goed over 1, 2 en 3, maar kwamen de twijfels na het galopstuk op 4. Helaas slaat hij dan dusdanig af dat hij niet door te drukken is. Stop op 4 en daarna ook op 5. Hierna pakte hij het super op en reden we easypeasy de cross uit! :D :D Heel blij mee zeker omdat hij de laatste tijd afsprongen eerst wil bekijken en deze afsprong best indrukwekkend was. Maar mede door de opsprong met tempo door kunnen rijden en voor we het wisten waren we alweer beneden *D
Ondanks de 2 stopjes dus heel tevreden het seizoen af kunnen sluiten!


@Kelan: Ik herken wel wat je zegt over de hinderniscontroleur bij dat gele bordje; ik had echter gepland om om het bordje heen te rijden. Dit werd door die persoon wel iets ruimer dan gepland maar ging bij mij wel goed. Het bordje had misschien ook beter een paar meter naar achteren gekund? (Geen idee hoe dat voor andere klasses zou lopen, maar voor het B in ieder geval).

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: SGW Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 14:22

Hier ook heerlijk gereden in het L. Was de 3e L cross voor mijn paard, maar ze pakte onwijs ruig aan. Nergens problemen en op alles flink aantrekken. Foutloos tot en met het water. 1 galopsprong na de landing in het water gaat ze in een gat staan ofzo en we maken samen een koprol. Beide helemaal koppie onder. Op spierpijn na beide gelukkig niks over gehouden! Toch onwijs tevreden met het lijntje 5a plus b en 8 abc. Tijd was tot de koprol ook optimaal. Volgend seizoen dus gewoon weer starten in het L!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers