SGW Renswoude

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 08:48

Nog meer mensen die meedoen met SGW Renswoude?

Ik start in de klasse L. *\o/*
Moet vrijdag avond om 21.30 uur dressuren, op zaterdag moet ik rond 18.30 springen en 19.00 crossen. :wow:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:50

Wij starten niet maar zijn aanwezig als vrijwilliger met het hele gezin.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:48

Had nog niet eens gezien dat de lijsten er op stonden! Ik start zondag in de B, wordt weer lekker vroeg... 08:56:00 springen en 09:16:00 de cross!

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:01

Mijn paard start in het L, vind de tijden redelijk absurd moet ik zeggen.. Dressuur mega vroeg en springen/crossen pas laat in de middag %) Ben veel gewend en heb er heel wat voor over, maar paard bijna 7 uur op de trailer laten wachten in de hitte vind ik wel erg lang.. :x Twijfel nog een beetje om af te zeggen dus.. Erg jammer want het is een mooie wedstrijd maar het moet wel leuk blijven voor het paard ook

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:09

Ik zou L starten, maar door blessure paard terug laten zetten naar de B. Dat vind ik al geen drama meer als ik de tijden van de L op zaterdag zie! Herstel van paard gaat echter traag, dus nog even afwachten of we er op zondag wel bij zijn!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:13

Hier erbij in de M. Prima tijden voor mij. Kwart voor 9 dressuur kwart voor 12 springen. Hopelijk wacht de echte warmte tot na 12 uur!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:54

DoretteK schreef:
Had nog niet eens gezien dat de lijsten er op stonden! Ik start zondag in de B, wordt weer lekker vroeg... 08:56:00 springen en 09:16:00 de cross!



Wees blij met die tijden! Als het warm wordt is het juist heerlijk zo vroeg te mogen starten.

Ik start L en dressuur op vrijdagavond. Fijn!

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:11

Ja daar ben ik zeker blij om! Ik had alleen even gerekend, en als ik vrijdagavond niet kan parcours lopen moet ik er zondagochtend half 5 uit O:) Meestal vind ik dat niet zo'n probleem, maar ik ben zaterdag pas ook laat thuis haha.

Maar ik ga proberen vrijdag avond te lopen, alleen vind 18u zo laat.. Ik ben namelijk rond 15u klaar in Wageningen, dus dan ben ik er al bijna. Alleen drie uur te vroeg -O-

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:19

Ik start ook in het L. Wat een absurde tijden zeg. 10.30u dressuur en dan om 18.30u springen en daarna crossen. Weet niet of de eigenaar daar vrolijk van wordt. Had helaas ivm werk van mezelf en bedrijf van de eigenaar niet de mogelijkheid om vrijdag dressuur te starten, maar dit vind ik toch wel erg overdreven. 8 uur er tussen, arm paard. 's morgens om 8u op de trailer en dan niet voor 21u weer terug.

Anoniem

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:41

Pff Wat een tijden.. 8 u dressuur en pas om 15u springen..

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:30

Hele bijzondere tijden. Al moet ik zeggen dat ik ook niet erg blij word van de 21:23 uur dressuur de avond er voor en dan pas dag 2 om 18:25 springen. Zijn wel 2 hele late avonden zo.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:15

Hier ook half 11 dressuur en na 6en pas springen. Ruim 7 er tussen.
Absurd. Helemaal als deze temperaturen aanhouden.

Daar mag de knhs ook wel wat van zeggen..

Dit maakt de sport toch bijna onmogelijk voor de amateur? Al helemaal niet gesproken over 'leuk'.

Dacht ook dat alle vrijdag dressuur mensen voor de zaterdag mensen stonden met springen. Maar dit is dus niet zo? Lijkt me heel logisch dat alle mensen die vrijdag dressuur pas springen na de mensen die zaterdag dressuuren.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:27

Cioccolato schreef:
Hier ook half 11 dressuur en na 6en pas springen. Ruim 7 er tussen.
Absurd. Helemaal als deze temperaturen aanhouden.

Daar mag de knhs ook wel wat van zeggen..

Dit maakt de sport toch bijna onmogelijk voor de amateur? Al helemaal niet gesproken over 'leuk'.

Dacht ook dat alle vrijdag dressuur mensen voor de zaterdag mensen stonden met springen. Maar dit is dus niet zo? Lijkt me heel logisch dat alle mensen die vrijdag dressuur pas springen na de mensen die zaterdag dressuuren.


Waarom?
Er word al 2x heen en weer gereden. Dan hoeven die mensen van de vrijdag dressuur toch niet pas helemaal aan t einde?
Ik moet zaterdag al laat zat springen en crossen. Hoef ik toch niet nog later omdat anderen niet kunnen/ willen dressuren vrijdag?

Ik snap dat t vervelend is om lang te moeten wachten. Maar aan het weer kan Renswoude ook niks doen...

Dat ze zo veel mogelijk mensen willen laten starten is toch logisch? Het kost allemaal genoeg en zo haal je er winst uit. :)
Als meer mensen vrijdag konden dressuren was het springen en de cross eerder geweest. Nu proberen ze het zo goed mogelijk te doen...
De dressuur ringen liggen deels bij de cross hindernissen vandaar dat er geen andere optie is.

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:31

Staat allemaal door elkaar. Had ook gehoopt dat ze zouden beginnen met de ruiters die zaterdag dressuur rijden. De ruiters die vrijdag dressuur rijden hoeven niet lang te wachten van te voren. Maar die moeten nu ook weer extra lang wachten op de uitslag als je bv om half 2 al mag crossen.

Ik weet wel dat er geen andere optie is met de dressuur, maar het zijn paardvriendelijke wedstrijden meer zo. Half 8/uur 8 van stal en waarschijnlijk niet voor 9 uur 's avonds weer op stal. Snap ook dat ze niks aan het weer kunnen doen, maar dan is rekening houden met toch wel het minste.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:31

Omdat de mensen van vrijdag later van huis kunnen.
Voor het welzijn de meest logische en beste optie. Paarden staan korter op de trailer en voor de zaterdag mensen ook. (prijzen kunnen nagestuurd worden met hitte protocol lijkt me, vanuit gaande in deze situatie)
Niet iedereen kan op vrijdag dressuuren dus dat houd gewoon op. Dan had het bij opgave al zo moeten staan, zoals Ede Putten bijvoorbeeld. En niet halverwege als de sgw planning al is gemaakt bij de meeste ruiters.
Had een hoop gescheeld denk ik.

En zoveel mogelijk starts willen snap ik. Met oog op winst en werk. Plezier voor iedereen. Maar het mag niet ten koste gaan van welzijn vind ik.
En ruim 7 uur er tussen vind ik echt wel erg lang..

Maar goed. Persoonlijke mening en ik denk dat veel ruiters deze mening wel delen.
Als het had gekund had ik liever de vrijdag gedressuurd en de zaterdag later op de dag achter de rest aan gesprongen en gedressuurd.

Maar ik denk wel dat als ze zo door willen gaan ze het moeten gaan doen zoals bijvoorveeld Ede Putten. Zou wel een mooie optie zijn. Maar dit jaar moet er toch wel iets zijn om die ruim 7 uur correct, fijn en leuk te laten verlopen voor paard en ruiter.....

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:44

Zeker mee eens dat 7 uur er tussen zeker te lang is! Vind dat met deze temperaturen zeker niet paardvriendelijk. Zoals het in Ede-Putten was, was het in ieder geval duidelijk. Echter vind ik 2 dagen weg, als amateur ruiter, met concoursen die verder weg zijn ook niet ook niet echt ‘leuk’ te noemen. Het staat daarnaast ook niet op MijnKNHS genoemd dat de wedstrijd over 2 dagen gereden zou worden.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:48

Nee om die reden rij ik Ede Putten eigenlijk niet. Maar dan had ik dus deze ook niet gereden of een over nachting geboekt. Er rekening mee gehouden met andere wedstrijden etc etc.

Heb nu namelijk al een andere overnachting en al heel veel reistijd gemaakt.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:20

Zeker eens met cioccolato, als ze dit volgend jaar nog eens gaan doen ga ik me sowieso niet meer aanmelden voor deze wedstrijd. Jammer want is een mooie locatie, maar het moet wel leuk blijven voor zowel ruiter als paard.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:23

Het wordt in ieder geval een stuk minder warm dan dit weekend volgende week, dus dat scheelt. Mss kun je een stal huren voor paar uurtjes? Das fijner voor het paard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:27

Ik snap het probleem niet zo eerlijk gezegd wij hebben zo vaak op wedstrijd gehad dat je paard lang op de trailer staat dat weet je als sgw start. Je kan hem er altijd even afhalen om een stukje te laten grazen of prikpaaltjes mee.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:33

Ik ben ook gewend aan lange dagen en kies er bewust voor en vind het ook niet erg. Maar ik heb nooit ruim 7 uur er tussen gehad. Dat betekend toch al snel 15 uur van huis. Ook dat hebben wij nog nooit gehad.

Zit ook sterk te denken om een stal te huren ja. Denkende aan het welzijn van mijn paard.
Maar ik vind dat vanuit een organisatie je geen 7 uur er tussen kan plannen :) 3 uur hebben wij regelmatig gehad. Keer 4 ook wel. Maar het gaat hier om ruim 7 uur

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:57

Hoezo gaat het ten koste van het paardenwelzijn? Vrachtwagens met een x aantal paarden er in zijn wekelijks/ maandelijks 10- 15 uur van huis naar diverse wedstrijden en die handelen er ook naar.
Genoeg water, paarden koelen en stappen/ grazen dan kan je je prima redden...
Ze staan overdag ook vaak zat midden in de zon in de wei ipv in de schaduw.
Het is ook maar net wat je er zelf van maakt... Paarden welzijn heb je zelf in de hand.
Toen ze bekend maakten dat ze de dressuur (eigenlijk geheel) op vrijdag wouden doen kon je je nog kosteloos afmelden. Sterker nog, je kan je tot 30 juni kosteloos af melden dus als je het ten koste van het paardenwelzijn vind gaan en het niet normaal vind dan had je je nog af kunnen melden toen de startlijst al online stond.
Dit is eigenlijk heel coulant want normaal is de sluitingsdatum veel vroeger.

Ze doen hun best om zo veel mogelijk mensen te laten starten en zo veel mogelijk mensen tevreden te stellen. Dat negatieve gedoe is soms zo vermoeiend... Zeker als je van te voren al beren op de weg gaat zien die er misschien niet eens zijn. Wie weet word het helemaal niet zo warm en wie weet waait er wel een heerlijk windje waardoor het veel minder warm aanvoelt.
Om dan nu, op voorhand, al te zeggen dat een organisatie het paardenwelzijn niet voor ogen heeft en de KNHS er wat van moet zeggen is wel ver gezocht en jammer dat er zo geredeneerd word. Aan deze warmte kan niemand wat doen en iedereen doet zijn best om het zo goed mogelijk te organiseren.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 23:05

Ik start zondag de BB cross. Telt dat ook? Maar ik wil zaterdag even gaan kijken. :D

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 23:13

Ik heb ook alle respect voor al het vrijwillige werk van welke organisatie dan ook. Maar ik blijf erbij dat ik 7 uur er tussen teveel vind en ook zeker niet nodig. :)
Warm of niet warm. Het blijft 7 uur. En het blijft amateuristische sport. Geen vrachtwagen maar trailers, geen professionele stallen die meer kunnen bieden qua luxe zoals een vrachtwagen. En ook geen paard dat het professionele leven lijd.
Al had ik het graag gewild :))
En ja ik vind dat de knhs dit wel eens onder de loep mag nemen, in z'n algemeenheid hoor. Wat is de maximale tijd tussen de onderdelen? Wat moet een organisatie bieden mocht de temperatuur wel zo hoog zijn? Wat moet een organisatie bieden als ze zulke tijden er tussen plannen? Zo wel 2 uur of 7 uur. De tak wordt namelijk wel steeds populairder en het imago van de gehele sport slechter.

Maar dit is mijn mening. En die heeft de organisatie ook via een nette manier gehoord dus ik roep niks achter hun rug om. Dus ik vind mezelf nergens fout zitten. Ik kraak ze ook zeker niet af, gezien al het werk wat erin gaat zitten. Het moet voor beide partijen leuk blijven. Ik hoop gewoon dat ze dit in de toekomst anders aan gaan pakken. Zoals ik al zei: een Ede Putten opzet bijvoorbeeld. Of gewoon minder starts aannemen. Doordacht en niet op het laatste moment hele grote aanpassingen aanbrengen. Maar al doende leert men. We zijn allemaal mensen

En beter nadenken over wat er gaat komen, dan slechte voorbereiding toch. Dat is zeker in deze situatie heel hard nodig. Ongeacht de temperatuur. En ik denk ook ongeacht de tijd die er tussen zit.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:36

Ik rijd de oefencross op zondag. Eerste cross weer in maanden met een belabberde voorbereiding dus we gaan gewoon voor weer eens beginnen en lol hebben