SGW Markelo Potdijk 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-18 12:41

Nog meer mensen die meedoen met Markelo Potdijk 2018? *\o/*

Na een heerlijke start van het seizoen in Alphen-Chaam (in de B) gaan wij hier het seizoen verder in de klasse L! :D

Soraya - (New Pleasure VDL x Carolus II) - D-OC
† Armstrong - (Clint Eastwood x Kennedy)


Cioccolato

Berichten: 6597
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:53

Lichte twijfel nog hier. Vind m eigenlijk niet leuk meer.. maar twijfel nog.


Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:06

Nope, potdijk vind ik niet eerlijk gebouwd. Vorig jaar voor het eerst gereden in het L, maar dat was ook gelijk de laatste keer.

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:08

Nee, ik doe er ook niet meer mee, vorig jaar in het M was zo niet fair en raar gebouwd. Is ook heel wat discussie over geweest, zoek maar terug in het topic van vorig jaar, volgens mij staat daar nog wel wat in...

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:15

Heb vorig jaar B pony's gestart en start nu in de L pony's. Cross is zeker pittig, maar vond het vorig jaar niet unfair. (kan bij andere klassen natuurlijk anders zijn geweest)

Dressuur: M1 ~ Springen: M ~ Eventing: Z

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:31

odilekk schreef:
Heb vorig jaar B pony's gestart en start nu in de L pony's. Cross is zeker pittig, maar vond het vorig jaar niet unfair. (kan bij andere klassen natuurlijk anders zijn geweest)


L ponies is B paarden, die was wel oke gebouwd.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:32

Ook ik sla deze over. Ik vond hem vorig jaar in de klasse L paarden te veel op het randje gebouwd tussen zeer uitdagend en unfair. Ik heb een zeer dapper paard en zelfs die werd vertwijfeld door de cross.

Ik hoop natuurlijk dat ze hun lessen hebben getrokken van vorig jaar en nu weer een geweldig leuke cross bouwen want het terrein is fantastisch

Cioccolato

Berichten: 6597
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:35

In 2016 was de L ook pittig maar beter te doen, ook heel veel klachten gehoord en toen hebben ze dus in 2017 een nog zwaardere cross gebouwd. Ik hoop ook echt dat ze er wat mee doen.. Je kan er echt iets heel leuks van maken.


DameX
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:41

Ze hebben idd veel bagger over zich heen gekregen... heel jammer! (maar voor sommige hindernissen ook enigszins begrijpelijk) Ik heb er echt prima gereden in klasse L paarden. Cross was zeer uitdagend en juist interessant voor ruiters (zoals ik) die het juist van de cross moeten hebben om nog een beetje op fatsoenlijke plek te eindigen ;-)
Ze zullen er dit jaar vast wat aan doen, want zoals ik nu lees houdt het veel ruiters tegen om er te starten...
Ik doe iig weer mee! Dit keet L met mn andere paardje :-)

Cioccolato

Berichten: 6597
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:45

Ik heb ook prima gereden hoor, daar niet van! Maar ik wil wel mijn paard heel houden. Het zag er ook super uit, top georganiseerd. Het is ook van mijn kant niet zo zeer een uithaal. Maar dat stukje paard heel houden.. T is een rauwe doordouer, dus ze gaat wel. Dan is het meer het stukje zelfbescherming, naar mijn paard. Want op sommige fronten.. Als ik filmpjes terug kijk..
Hoop ook van harte dat ze er wat mee doen, want het is voor mij nog redelijk af te rijden _O-


Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-18 20:04

Topic van vorig jaar heb ik voorbij zien komen maar heb hele wisselende verhalen over vorig jaar gehoord. En aangezien ik het een super leuke cross vond 2 jaar terug (B paarden) wil ik hem dit jaar ook graag weer rijden. Als het echt heel unfair staat dit jaar start ik gewoon niet maar wil het dan wel met eigen ogen zien. :)

Soraya - (New Pleasure VDL x Carolus II) - D-OC
† Armstrong - (Clint Eastwood x Kennedy)

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:35

Ik doe mee B paarden op zaterdag met dressuur.
Vond het B paarden vorig jaar goed te doen :j

Hoorde al afgelopen zaterdag tijdens sgw Staphorst dat ze flink minder deelname hadden in Markelo...

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:49

Ik doe met mijn haflinger dame mee bij de B paarden :)

*Geniet van alles zolang het nog kan*
*Want zeg nou zelf zou jij er iets van willen missen*

Anomien

Berichten: 7370
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:14

Prisjee91 schreef:
Topic van vorig jaar heb ik voorbij zien komen maar heb hele wisselende verhalen over vorig jaar gehoord. En aangezien ik het een super leuke cross vond 2 jaar terug (B paarden) wil ik hem dit jaar ook graag weer rijden. Als het echt heel unfair staat dit jaar start ik gewoon niet maar wil het dan wel met eigen ogen zien. :)

Wat heb jij een integere instelling zeg..!
Mijn complimenten

Mama van mijn lieve meisjes

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:26

Knert schreef:
Prisjee91 schreef:
Topic van vorig jaar heb ik voorbij zien komen maar heb hele wisselende verhalen over vorig jaar gehoord. En aangezien ik het een super leuke cross vond 2 jaar terug (B paarden) wil ik hem dit jaar ook graag weer rijden. Als het echt heel unfair staat dit jaar start ik gewoon niet maar wil het dan wel met eigen ogen zien. :)

Wat heb jij een integere instelling zeg..!
Mijn complimenten


Je moet idd zelf beslissen of je het fair vindt of niet. Dat is per persoon verschillend. De B paarden is prima te doen. L en M daarentegen...ik ben wel benieuwd hoe men over het algemeen naar naar de cross kijkt.

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 12:11

Knert schreef:
Prisjee91 schreef:
Topic van vorig jaar heb ik voorbij zien komen maar heb hele wisselende verhalen over vorig jaar gehoord. En aangezien ik het een super leuke cross vond 2 jaar terug (B paarden) wil ik hem dit jaar ook graag weer rijden. Als het echt heel unfair staat dit jaar start ik gewoon niet maar wil het dan wel met eigen ogen zien. :)

Wat heb jij een integere instelling zeg..!
Mijn complimenten


Dankjewel! :o

Soraya - (New Pleasure VDL x Carolus II) - D-OC
† Armstrong - (Clint Eastwood x Kennedy)

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:29

Ik ben verder geen echte crosser maar denk dat alles valt of staat met de voorbereiding.

Markelo is pittig, dat klopt. Maar denk dat er ook een aantal ruiters zijn die zich vergissen in hun eigen kunnen of dat van het paard. Als je nog niet veel crossen gedaan hebt zou ik Markelo niet starten. Of als je paard nog niet heel veel ervaring heeft of onzeker kan zijn in het parcours.

Bovendien hoor je ook nog steeds verhalen van niet voorlopen, amper lessen of gewoon van die dingen waarvan je denkt, hoe dan.

Natuurlijk zou er ook bij de organisatie een balletje moeten gaan rollen na alle klachten, ben benieuwd wat ze er dit jaar van gaan maken in elk geval.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Cioccolato

Berichten: 6597
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:09

Ik denk dat de meesten die L en M starten wel een goede voorbereiding hebben haha.
Ik heb er zelf 2 jaar geleden mijn eerste L cross gestart, foutloos en vorig jaar de L gewonnen. Dus het is niet zo dat het slecht ging. Het is hoe het parcour is opgebouwd en ik denk dat als zoveel mensen hetzelfde zeggen en vinden, er een kern van waarheid in zit en het niet ligt aan een voorbereiding of conditie van het paard


davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:19

Ik heb me wel opgegeven voor Markelo. Ik ben er nog nooit geweest en kan dus niet oordelen of het wel of niet fair is. We gaan het zien.
Heb gelukkig een paard wat altijd alles springt dus als we het tempo laag houden komen we overal veilig aan de overkant. Mocht het toch te unfair staan dan melden wij ons als nog af. Dit hebben wij vorig jaar in Gorssel ook gedaan, maar wil wel eerst de cross zien..
Wij starten in het L. De overgang voor het M staat op de planning dus misschien is het juist een goede leer voor ons. Ik heb er iig zin in!

ItsMeGaby

Berichten: 636
Geregistreerd: 23-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:14

Ik doe mee in de B paarden met dressuur op zondag :)

Voor mij de eerste keer dat ik deze cross ga rijden en ik ga het wel zien! ben heel benieuwd na alle verhalen

Chin Air (Chin Champ x Con Air) & Lacrima M (Gaillard de la Pomme x Parademarsch)

Eventing for All

Cookies_bilL

Berichten: 54
Geregistreerd: 11-04-16

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:20

Ik zal er dit jaar voor het eerst heen. Ik ga L starten. Start al een tijdje L opzich maar dit gaat wel pittig worden zo te horen. Ik ga het meemaken. In ieder geval hard trainen.

Soofshorseriding on youtube

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:09

Wij slaan hem over. 2 jaar geleden maakte mijn dochter haar crossdebuut daar en kwam gelukkig zonder kleerscheuren de cross uit met uiteindelijk een 3e plaats maar ook toen vond ik het geen faire cross. Vorig jaar hoefde ze door een onhandige actie in het springen de cross niet in en waren we allebei eigenlijk opgelucht dat ze de cross niet in hoefde... dus wij laten deze mooi voor wat het is. Beter voor mijn hart. We starten liever ergens waar er wel technisch maar vergevingsgezind gebouwd staat. Fouten mogen best afgestraft worden maar je hoeft niet keihard op je bek te gaan. Een langsloper of een stop door een ruiterfout of miscommunicatie moet niet het hele vertrouwen weghalen of tot ernstige blessures leiden.

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:28

Ik heb vorig jaar deze cross ook niet met veel plezier gereden en heb afgegroet over de helft van de cross. Ik kom helaas niet van de wachtlijst af in Maarsbergen. Ik heb me nu opgegeven voor Markelo Potdijk en ga de dag ervoor de cross lopen, als deze unfair is start ik niet. Ik hoop dat ze wat met de feedback van vorig jaar hebben gedaan. :)

Adonis (Larino X Landadel)

Carbus
Berichten: 246
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Markelo

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:16

Dit jaar weer actief als orginisatie! Heb er zin aan, hopen op mooi weer! De cross is bijna af en vrijwilligers rond. Natuurlijk hebben we de punten van vorig jaar meegenomen. :o Tot over twee weekjes allemaal :):) {:}

Esplendido: Dressuur: L2, B springen en B cross

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:20

Buxus bomen al terug? :')

Sommige mensen snap je ook echt niet.

Iemand een Kerstmuts gevonden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers