Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:46

Hallo allemaal, het is al heel lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb, maar lees nog altijd mee. Ik ga zondag normaal ook in St Gillis Waas crossen, vind dat de bodem op de foto's die ik op facebook gezien heb, toch goed meevalt. Hoe ga je weten hoe het erbij ligt zaterdagavond Varekaj? Ga je zaterdag verkennen? Zou je hier dan willen posten hoe de bodem ligt?

Florence, duim uiteraard ook mee voor een goed behandelbare diagnose. Welke dierenarts komt er nu?


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:55

Ik ben zaterdag hindernisrechter bij de pony's :) en ga uiteraard ook nadien nog even verkennen. Scheelt waarschijnlijk een uur op zondagochtend omdat ik dat dan niet meer voor de proef moet doen. Gok dat aspiranten ook eerst springen en crossen zal zijn en nadien pas dressuur.

Florence, hadden ze bij die behandeling dan garantie gegeven dat het zou aanslaan? Ik vraag daar wel altijd naar bij zo een bedrag.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:51

Varekaj: we wisten dat het vanuit zijn knie kwam en wss eerder iets richting spieren. Aangezien hij in het verleden al eens een soort van tenniselleboog heeft gehad. Als ik ging wandelen bvb liep hij goed maar als ik de berg had opgelopen begon hij weer zo zijn achterbeen op te heffen.
Dus we vroegen om te starten met een echo. Ze zijn begonnen met een standard mankheidsonderzoek (tot zelfs foto's toe van vooraan). Terwijl hij qua beenwerk volledig correct is... Dus ja zo lopen de kosten natuurlijk wel op. Uiteindelijk hebben ze dan die diagnose gezegd maar om zeker te zijn moisten ze een MRI nemen van 1500€. Gelukkig hebben we dit niet gedaan want we gingen daar schoon gestaan hebben. Er waren wel 7 studenten bij. Ik denk dat ze eens een standaard mankheidsonderzoek vanuit de theorie boek wouden voortonen ipv te vertrekken vanuit de voorgeschiedenis en beschrijving van de symptomen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:05

Ik zou dat dan toch durven aankaarten dat er nutteloze onderzoeken zijn gedaan als er al antecedenten zijn en dit daarop een vervolg was... Studenten of niet, een gewoon onderzoek zullen ze daar toch wel genoeg kunnen doen doorheen het jaar zeker?

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:00

Varekaj schreef:
Ik ben zaterdag hindernisrechter bij de pony's :) en ga uiteraard ook nadien nog even verkennen. Scheelt waarschijnlijk een uur op zondagochtend omdat ik dat dan niet meer voor de proef moet doen. Gok dat aspiranten ook eerst springen en crossen zal zijn en nadien pas dressuur.


Oei ja dat had je al geschreven, sorry, weet niet wat er mis ging in mn hoofd :)
Inderdaad ze starten altijd met Aspiranten en normaal eerst springen en kwartier later crossen. Dressuur in de namiddag.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:03

florence123 schreef:
Varekaj: we wisten dat het vanuit zijn knie kwam en wss eerder iets richting spieren. Aangezien hij in het verleden al eens een soort van tenniselleboog heeft gehad. Als ik ging wandelen bvb liep hij goed maar als ik de berg had opgelopen begon hij weer zo zijn achterbeen op te heffen.
Dus we vroegen om te starten met een echo. Ze zijn begonnen met een standard mankheidsonderzoek (tot zelfs foto's toe van vooraan). Terwijl hij qua beenwerk volledig correct is... Dus ja zo lopen de kosten natuurlijk wel op. Uiteindelijk hebben ze dan die diagnose gezegd maar om zeker te zijn moisten ze een MRI nemen van 1500€. Gelukkig hebben we dit niet gedaan want we gingen daar schoon gestaan hebben. Er waren wel 7 studenten bij. Ik denk dat ze eens een standaard mankheidsonderzoek vanuit de theorie boek wouden voortonen ipv te vertrekken vanuit de voorgeschiedenis en beschrijving van de symptomen.


Inderdaad, denk dat ze wel altijd standaard eerst een mankheidsonderzoek doen zodat de studenten dit leren, maar zomaar rx-en nemen terwijl ze niet weten waar te zoeken, dat is toch maar vreemd. Meestal beginnen ze met uitverdoven en als ze dan weten waar het probleem zich bevindt, dan gaan ze gerichter kijken met echo of rx. Maar vermits je al had aangegeven dat je wist dat het uit zijn knie kwam, vind ik het ook wel raar dat ze niet zijn begonnen met een echo van de knie te doen (na evt standaard mankheidsonderzoek).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 23:44

In Westdorpe hadden ook aspiranten eerst dressuur en dan pas later springen/cross. Toen kon ik na de dressuur rustig verkennen.
Door zaterdag er te zijn zie ik de bodem en kan ik verkennen. Dat is zondagochtend alvast 1,5u dat ik langer kan blijven liggen :))

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:01

Zit al hele ochtend op de cross in sint gillis waas. Maïsveld maar verdomd droog! Echt fijne bodem op paar mindere plekken na. Mooie lange lijnen en heel overzichtelijk. Ziet er fijn uit voor morgen.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:12

Ah dat klinkt goed, bedankt! Veel succes morgen! Hou je nog warm daar!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 15:42

Ik kan gelukkig jureren vanuit de auto. Zou anders wel flink fris geweest zijn met de wind die er is.
Het gedeelte waar ik zit heb je zelfs geen vijzen voor nodig. Ligt mooi droog en vlak, ook al zijn er al zo'n 150 pony's overheen gegaan en komt nu de laatste reeks nog.
Ook overal schors op de afzetplekken enzo.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:11

Goeiemorgen :O
Eindelijk uit bed geraakt na het pittige weekend.
Zaterdag vroeg op pad om te gaan jureren en gisteren nog vroeger op baan om zelf te gaan crossen.

Springen was hectisch, heel veel volk in een best kleine binnenpiste. Parcours in een kleine buitenpiste met genoeg om naar te kijken. 1 balkje door mijn eigen fout. Hij vertrok te vlot naar de 3, iets teveel teruggenomen en afgetikt met de achterbenen. Rest ging als uit het boekje.
Dan naar het wegparcours. Kreeg ik daar onder mijn voeten omdat ik zo laat was... Kon ik eraan doen dat ze bij springen 10min achter zaten? Dus flink doorgereden naar de cross, daar had ik nog 2,5min voor mijn start. Eerst controle door steward op uniform/tuig en dan rap rap in galop de inrijpiste in, 1x over de hindernissen van aspirant tem Licht en hup, op 30 sec naar de startbox.

De cross zelf... ik kan niet meer tevreden zijn dan dit. Als een speer vertrokken en op geen enkele sprong ook maar de minste twijfel. Oren naar voor, volop focus en perfect te rijden. Ik moest niet meer doen dan meeliften.
Vanaf hindernis 11 zat ik echter vast achter mijn voorganger. Dus in rustige galop erachter om afstand te behouden en te creëren. Na de "afsprong" op 15 was er weer iets meer ruimte en daar weer wat vlotter naar voor geschakeld.
Uiteindelijk binnen 8 sec. voor ideale tijd.

Dressuur was beetje een ramp. Bit vastpakken,hoofd omhoog gooien en dan nog heel veel te doen naast mijn ring... ondanks mooie stukken toch ook weer flinke momenten van spanning en complete afleiding.

Donderdag weer les, ik weet waaraan te werken.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:01

Goed gedaan! Das moeilijk, werken aan aandacht erbij houden, de mijne is 11 en dat is nog altijd moeilijk!

Wij hadden een superdag zondag! Voor het eerst sinds lang nog eens beginnelingen gestart en ik vond het niet makkelijk staan! Vorige week in aspiranten 2 weigeringen in het springparcours, dus daar was ik ook al bang voor. Maar het ging supergoed, hij had er duidelijk zin in! Was wel enkele seconden buiten de tijd in de cross, mijn schuld, we lagen bijna heel de cross voor op de tijd, dus op t einde hem wat ingehouden, maar niet meer gekeken op m'n horloge en te veel ingehouden blijkbaar. Mijn dressuur was ook goed (rij normaal M2), maar precies een jury die ze niet zo veel van kent. Was maar 5de uiteindelijk.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:28

eventing kalender 2020 staat online :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-19 19:55

Ik ben eergisteren voor eerst weer parcourtje gaan springen na een jaar. Het gevoel zit momenteel heel goed. :D Springen is toch leuk als paardje flink was en het ook leuk vond. :P

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:44

tof hanne. heb een stukje gezien op insta. Zag er niet slecht uit :)
Wij gaan binnen 2 weken naar stal de ruiter om te springen. Ziet er een mooie locatie uit.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:58

Had het gezien Hanne, supertof dat het zo fijn ging :D Ga je weer vaker springen? Hoe gaat het met je endurance enzo nog trouwens? Nog plannen/vooruitzichten?

Bij mij is qua dressuur het roer omgegooid. Herstart met lessen bij B*ert V*ermeir om de 14 dagen en we zijn helemaal back to basic gegaan. Het is niet makkelijk want intensief en Icaro denkt er het zijne van, maar heb lang zo geen boost in motivatie meer gehad moet ik zeggen.
Op 8/12 rij ik een oefendressuur mee met Laurence Van Doorslaer, de niv. 1.1 proef.
En dan tussen half december en half februari voorlopig 4x ingeschreven voor spring indoors bij LRV in Aspiranten.

Ik zou echter graag tegen de tussenwedstrijden (begin april) of zeker de tornooien (half juli) de overstap naar B maken maar ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dat best opbouw.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:53

zo gisteren ons dressuur elan verder gezet met nog een wedstrijdje in bloso :)

Eerste proef liep ze best goed. 1 galop vond ik zelf minder maar de jury vond het blijkbaar wel goed. Die was goed voor een 2de plaats.

2de proef: Tijdens het inrijden liep ze niet los als de proef en losrijden van de proef ervoor. Ze was ook beetje onder de indruk van een ander paard die aan het losrijden was( grote vos die veel geluid maakte bij draf en galop). Die vos moest voor mij in de ring binnen. maar hij werd terug weggestuurd omdat hij geen sporen aan had, wat verplicht is vanaf niv 1. Dus moest ik 5 min vroeger binnen( niet dat het een verschil zou uitmaken). Dus ze was wel wat gespannen en minder los in haar lijf dan de proef voordien. We hebben er het beste van gemaakt. Paar oefening die minder waren en de galop was naar mijn gevoel ook niet zo goed. Blijkbaar had de jury toch een beter gevoel en werd ik uiteindelijk 5de :) zeer blij met het resultaat want ik had het totaal niet verwacht :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-19 13:53

Endurance zal ik zeker nog doen! Maar niet met hoge ambities. :) Als ik meedoe zullen we natuurlijk ons best doen om binnen tijd te finishen en clean sheet bij de keuring. Maar ik heb geen doel om bijvoorbeeld tegen dan 40 km te rijden.

Proficiat MF! Super resultaten!

Gisteren heb ik ook meegedaan aan de dressuur in Waregem. Ik ben zeer tevreden van Luxor. :D Inrijden voor eerste proef ging niet zo goed. Luxor was loperig en niet zo zacht in de mond. Ik dacht ja lap. }:0 1 keer momentje van protest getoond. Vroeger was het dan niet meer vooruit krijgen in de ring. Maar vanaf ik in ring kwam, was Luxor niet hard in de mond en liep zeer braaf rond! Nergens naar kijken. Ik was zelfs vergeten dat er daar plantjes stonden. :')
Die proef was goed voor een 2e plaats! Punten waren wel laag voor mijn proef, had toch +65% verwacht. Maar goed, qua ranking zeker tevreden. :D
Tweede proef was minder. Verkeerd aangesprongen in rechtergalop. Wel netjes gecorrigeerd. En laatste staponderdeel was echt niet goed. Luxor dacht tis gedaan. }:0
Daar wel meer punten? Maar wel lager in ranking wat ik had verwacht.
Op naar de volgende! :D

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:10

Proficiat MF! Ik heb het niet gezien, maar tmoeten nette proeven geweest zijn :D. En jij ook Hanne! mag beetje meer voorwaarste drang tonen in de proeven vind ik. En zien dat hij niet te eng in de hals komt :). Mr anders hele stabiele proeven!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:13

Ik heb gisteren ook gereden. Het inrijden liep ze heel goed. Maar in de ring toch stukje minder. regelmaat van tempo meer behouden en dan eigenlijk dezelfde zaken als de vorige keer. Was uiteindelijk 14de vd 23. Vorige keer nog net in 1ste helft, nu niet, maar al bij wel nog OK. vorige week st Hubertus gedaan met haar. Was de eerste keer met haar maar ze vond het wel leuk!

2 weken terug met Winston op jumping geweest en we hadden een goeie dag, we werden 5de!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:35

Wat gaat het vlot bij iedereen zo te zien :D

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:50

Amai, iedereen nog druk bezig!
Proficiat met de resultaten!


Mijn paardrijden ligt op een zeer laag niveau.
En sinds vandaag ook officieel afgestudeerd, vanaf woensdag begin ik met werken als ambulancier

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:51

Proficiat!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 08:47

proficiat daaph!

ik heb zelf eigenlijk heel het jaar niet zoveel gereden. In het voorjaar zijn we veel te voet gaan wandelen ter voorbereiding van onze wandeltocht in luxemburg en daarna ben ik me beginnen voorbereiden om een halve marathon te lopen dus ook dan niet veel gereden. Nu na de halve marathon ben ik terug begonnen met meer te rijden. Zo rij ik voor de moment ook weer meer wedstrijden. Vandaag terug springles en mss zondag nog eens op jumping na lange tijd :) Eerste zien hoe het vanavond gaat :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:09

Ik ben wat aan het puzzelen met voer voor Icaro, ik mis wat pit. Al hou ik er rekening mee dat het ook kan komen omdat hij nu vaak op stal staat buiten het rijden om.
Tibor (de tinker) doet het tot nu toe goed onder het zadel. Geen rare fratsen en zijn dieet/training begint resultaat te geven. Moet alleen uitvogelen hoe ik Die kan wijsmaken dat stelling en buiging in stap en draf gewenst is ipv zich zo stijf als een plank door alle bochten te werpen. In stilstand gaat de neus probleemloos tot aan mijn tenen op minste vraag maar in beweging valt het kwartje nog niet. Zolang dat er niet op zit wacht ik nog met galop.

Daaphh, ga je ziekentransporten doen of bij een ziekenhuis/brandweer aan de slag?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sophie_ en 18 bezoekers