Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 22:48

Leuk Winnie! Wie rijdt Aruba dan?

Stilletjes hier. ;)

Hier Luxor op ijzers binnenkort. Altijd al blootvoets gestaan maar helaas slijten de hoeven niet correct en slijten ze ook te snel voor hetgeen ik wil doen (endurance). Hielen krijgen de kans niet om bij te groeien, waardoor ze ook wat onder schuiven en teen te rap lang wordt. Maar goed, probleem zou rap van de baan moeten zijn met ijzers! ;)


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:53

Hier gebeurt best weinig. Over 2 weken vertrekken we op reis dus bezig met voorbereidingen en dergelijke.
Gisteren bij de stomatoloog de botankertjes uit mijn bovenkaak laten halen. Pijn valt enorm goed mee maar zwelling! Allemaal onderhuidse lucht ook nog erbij, echt, ik zie er niet uit. Ook regelmatig misselijk. Zoals ik mij nu voel is rijden absoluut geen optie.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:33

Wat is het hier kalm!

Hoe gaat de verkoop Antonius?

Varekaj: is het ondertussen al wat beter? Geniet alvast van je verlof.

Hier dit weekend op dressuurwedstrijd geweest. Niveau 2 een 6de plaats, cavalorcup 4de plaats. Was zeker tevreden van de proef, enkel de wissels moeten nog strakker gebeuren. Wel mooi mijn mannetje kunnen staan met mijn eventinggefokt paard tussen de dikke dressuurbakken met gouden bling bling overal en lesgeefsters met oortjes in de hoek van de losrijpiste. Dat bewijst dat al diene show daarvoor niet beter is :P

Antonius nog voorbij gestoken op de autostrade thv afrit sint niklaas (e17). Nog opzij gekeken en gezwaaid maar ze zat geconcentreerd voor zich te kijken :+

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:20

Kalm inderdaad hier, ben er zelf ook schuldig aan, al even niet meer gepost.

Florence, ik ben er ook van overtuigd dat je met een 'gewoon' paard evengoed of zelfs beter kan scoren dan die echte dressuurpaarden met hun benen tot achter hun oren, toch zeker op provinciaal niveau. Proficiat met je mooie plaatsen!

Ah ja, ik heb je niet gezien :+ Tis wel waar, zeker in de camion ben ik echt gefocust, heb veel schrik om iets tegen te komen...

Wij zijn gisteren naar Minderhout gegaan. Dressuur ging ook, geen fouten in, maar in galop kan ik er zeker op linkerhand nog niet echt goed aanrijden. Ze blijft zich wat scheefzetten (zowel DA als osteo zien er geen medisch probleem in, dus we blijven maar gewoon doortrainen) en in galop is het dan toch beetje stilzitten en hopen dat we de proef rond geraken. Alé, klinkt nu wat dramatisch, het zicht is blijkbaar wel ok (stonden 3e :P ) maar ze heeft meer kwaliteit dan ik er nu uit krijg. Ben intussen wel al week of 6 met springzadel aan het rijden, mijn dressuurzadel zit in Frankrijk. Komt deze week terug, maar vrees dat het toch niet goed zal zijn voor Ny, dus dat ik alweer op zoek moet gaan...
Jumping ging heel vlot, super afstanden (was echt content!) en dan pakt ze toch balk op de voorlaatste, 1e van dubbel, en stevig geraakt, ze sprong naar mijn idee gewoon 10cm te laag. Vreemd.
Cross had ik eigenlijk geen al te grote problemen verwacht, vorige week nog eens getraind bij VM, sprong ze vlot en Minderhout J had ze vorig jaar foutloos gelopen en nu was het parcours grotendeels gelijk. We kregen dan toch 2 stops, 1 op elk water.
1e water was vanuit hoek 90° over boom inspringen en eens in het water moest je meteen rechts draaien om goed in de lijn te komen voor de volgende sprong. Denk dat ik onbewust toch iets teveel heb teruggereden om ze niet te ver te laten inspringen, maar te weinig overtuiging daardoor (denk ik).
En dan op volgende water een stop op de hindernis 2 foulé's voor het inspringen. Misschien daar dan ook iets te weinig gepusht in het idee van, ze heeft een minuut geleden ook al water gesprongen... 'k Weet het niet... Ik rij op training zeker niet met meer druk (integendeel, ben soms wat laks op training) en daar springt ze altijd meteen het water in.
Ze miste wel wat wedstrijdroutine vond ik, beetje kijkerig naar omgeving toe, soms moest ik toch wel wat focus eraan rijden ipv dat ze al op 100m aantrok bij wijze van spreken.
Maar op zich, alle hindernissen gingen vlot, Minderhout toch paar stevige bakken en moeilijke lijntjes, dat was vingers in de neus.

Verkoop van Play: er is donderdag iemand geweest die er heel goed mee weg reed (rijdt hoog niveau), ze hebben hem grondig getest en bekeken, ze hebben ook 2 dagen later de foto's opgevraagd, dus ik voel wel dat er interesse is, maar ik heb nog geen ja of nee gehoord. Ik weet niet of ze voor zichzelf kopen of verdere handel.
Ik heb in algemeen vééél reacties gekregen, maar de echte interesse komt wel van betere ruiters die kopen om door te verkopen. Ook mensen die denken dat ze dit soort paard kunnen kopen voor €5000 natuurlijk -:(-. Ik vraag een normale prijs denk ik (oa met k.obe eens besproken) maar voor een gewone particulier blijft het an sich wel wat geld natuurlijk. Ik denk wel dat het zal lukken voor min of meer de prijs die we willen, maar misschien niet direct. Nu ik 'blok' er ook vrij veel af, 15 jarige tieners met foto's op FB die op een manegepaard zitten, die laat ik sowieso niet komen, want die gaan er niet mee kunnen wegrijden, dat heeft geen zin.
Dat is soms moeilijk te omschrijven hoe hij is, want hij is echt wel braaf in de zin van hij gaat nooit zomaar bokken of steigeren of weglopen. Maar aandraven is letterlijk even bekken kantelen en hij draaft aan. Als je been zou geven, laat staan opsluiten tussen de kuiten, dan gaat hij wel weglopen, want voor hem is dat een hele zware hulp. Andersom ook, van draf naar stap is even de zit aanspannen en hij stapt. In het begin sloot ik mijn hand zoals ik ook op Ny zou doen, maar ipv stappen staat hij dan meteen stil zoals een westernpaard een sliding stop zou maken :+
Als je hem wat leert kennen, is dat wel aangenaam rijden, ik word er niet moe op :P maar als iemand er voor het eerst opstapt, moet je wel wat ruitergevoel hebben om daarmee te kunnen omgaan.
Dus ik hoop wel dat hij bij een goeie ruiter terechtkomt die daarmee kan omgaan, maar daar zal mss wel wat tijd overgaan.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:24

Sttttt antonius ik mag echt niet :+ k vind het echt een heerlijk beest. Ale ik heb er nooit mee gereden natuurlijk maar ik heb altijd al een voorliefde voor gevoelige beestjes. En vond hem in de stal altijd zo een knuffel. Lekker arrogant muiltje ook. Hoop dat je echt een fijne ruiter voor hem vindt!

Ik was dit weekend op TREC wedstrijd in we*tteren. Echt fijn gereden. Zaten wat crossdingetjes in (waterbak, haagje, opsprong etc) maar ook de andere hindernissen (slalommetjes etc). Pony deed het weer allemaal zo braaf. De orientatierit ging ook een stuk langs de cross in heusden en dwars door laarne etc. Ik was verbaasd dat daar toch nog heel wat mooie wandelpaadjes liggen :) zou dat eigenlijk ook niet iets voor jou zijn Hanne? Aangezien je richting endurance aan het kijken bent? Is wel een leuke mix van endurance, beetje springen, wat "dressuur" (achteruit, wendingen in labyrint etc). Voor de rest alles op een relatief laag pitje. Trouw en verbouwperikelen :Y)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 15:38

Leuke verslagjes! :D

Proficiat Florence! Ik hoop met mijn springpaard ook eens op provinciaal niveau op te vallen tussen de elektrische dressuurvoorbenen. :+

Jammer van de stopjes Antonius, mss idd die wedstrijdroutine die wat ontbreekt.
Hopelijk Play verkocht aan die persoon die donderdag is gekomen! Klinkt wel goed!

Luxor ondertussen op ijzers. Moermanijzers. Duur grapje. := (115euro) En tot nu toe zeer tevreden. Eergisteren voor het eerst ermee gereden en nog beetje drammerig (veel energie := was te verwachten na 2 maanden niet intensief werken) maar van iemand anders gehoord dat zijn achtervoetjes vlotter weg zijn/beter onderzetten. Mijn gevoel was ook dat de galop iets meer sprong had.
Ondertussen ook drama met zijn hoofdstel insteken of uithalen. Vanaf het bit contact maakte met zijn voortanden = paniek. Dus vandaag ander bitje in gestoken die ik had liggen. Een dunner en lichter myler ipv die KK sensogan D trens van Sprenger. Hoofdstel in en uit al veel gemakkelijker. Juist nog zijn hoofd wat omhoog doen, maar mits hem geruststellen ging het wel goed.
Daarnaast ging hij ook zooooo goed in het rijden! <3 Kort gehouden want was snel heel erg blij. Na het korte ritje nog een rondje gewandeld en gedraafd op steentjes. En hij loopt niet meer gevoelig.
Ben echt blij na vandaag. :D

@lene: Luxor is beetje een seutje, die crosshindernissen zouden niet zo vlot gaan met hem denk ik. :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:53

@ Antonius: Paarden verkopen, 't is een vak apart. Blij dat ik niet in uw schoenen sta. Ik hoor zo vaak rondom mij wat mensen soms maar willen geven voor een paard, maar dan willen ze wel eentje die fijn gereden staat, alles doet en nooit spookt. En dan nog liefst met mooi papier en ideale leeftijd erbij natuurlijk.
Ik denk wel te kunnen gokken rond welke prijsklasse hij zit en met wat hij laat zien... die gaat zeker wel bij een goede ruiter terecht komen die weet wat ermee te doen. Prijs is altijd bespreekbaar ga ik van uit voor een goeie plek zonder dat je daarbij enorme toegevingen moet doen. Hij is zeker +5000 waard in mijn ogen, zou daar niet over twijfelen.

@ Florence: fijn van de resultaten! Ik heb u al zien rijden en je kan zeker mee tussen die dressuurneuten om 't eventjes plat uit te drukken. Uiteindelijk beoordeelt een jury op uw proef en niet op alle tralala die er omheen hangt. Of alé, zo zou het toch moeten zijn. De dag dat roze bling bling strikjes gaan bepalen of je een proef wint of niet, of de kostprijs van uw helm/broek/outfit, dan hou ik ermee op.

@ Hanne: is dat dat beslag dat vooraan zo open is? Zo precies 2 halve ijzers aaneen?
Lukt het met je voorbereiding voor Beernem intussen?


Hier is het echt kalm. Mijn dressuurzadel mag de deur uit. In de opleiding zadelpassen zo wat dingetjes geleerd en daar eens vrijblijvend laten nakijken en wat ik dus al lang beetje in de smiezen had klopt.
Redelijk wat problemen aan waaronder boommaat te klein (geworden?) en dan met de vulling. Kort gezegd, het ligt gewoon slecht. Op zich zijn aanpassingen mogelijk maar de kans is redelijk groot dat ik dan ruim over de €500 ga zonder enige garantie dat het dan wel gaat passen.
Mijn springzadel daarentegen ligt prima, zou juist misschien eens beetje bijgevuld mogen worden. Oef.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 18:00

Ivm de ijzers: dat klopt. ;)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 18:13

Het plan was eerder om hier al een rondje van 20km te doen maar dat zal normaal niet meer gebeuren. Want het is al volgende week zaterdag. Eerst wou ik de 30 km doen maar na de ophoudingen door Luxor zijn gezondheid heb ik meteen besloten dat niet te doen. 20 km is de laagste klasse en qua conditie zou Luxor dit perfect moeten aankunnen. ;) In eerste instantie gaan we er gewoon voor om de eerste geslaagde wedstrijdkm's binnen te halen. (binnen limiet finishen + door de keuring komen) Voelt Luxor dan nog veel fitter aan dan verwacht, zullen we de ideale tijd proberen benaderen maar dat is niet de focus. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:31

Jammer dat het al zo rap is, anders had ik je hier eens uitgenodigd om een ronde van 20km te doen met redelijk wat veldwegen die qua gebied niet teveel wisselen.

Ik heb meestal een gemiddelde van 7 à 8km/u maar ik stap ook wel best veel. Voor conditietraining pak ik kortere afstand (6km meestal) maar dat is dan 5km veldweg met flinke stukken draf en galop.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 20:12

Met galop kan je de gemiddelde snelheid snel opkrikken. :) De 20 km is 10 tot 12 km/u.
Maar is niet makkelijk te vergelijken met een training die je zelf registreert. Want dat is dan inclusief stappen als opwarming enzo. Op wedstrijd is het op voorhand instappen en gelijk in draf (of galop maar dat is eerder in de hogere reeksen) door de start.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:00

Mag je eigenlijk iets gebruiken van tijdregistratie? Ik kan vb met mijn garmin die info wel gewoon zien op mijn uurwerk.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 22:29

Tuurlijk. :) Of anders wordt het wel heel moeilijk. :P

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:03

proficiat florence met je goede prestatie. ik vind het ook altijd leuk als iemand met een "normaal" paard goed presteert tussen al die dressuurbakken :)

Spijtig van de stopjes Antonius. In principe zou ze die stopjes niet mogen hebben zeker? Of is het soms met te veel vertrouwen rijden?
Hopelijk vind je de goeie match voor play :) je zal wel de goeie kiezen :) meestal kiest een paard zijn baas zelf :)

lene: klinkt leuk zo een trec wedstrijd. had er vaak over gelezen maar had niet echt een idee hoe het in zijn werk ging. Je hebt daar toch wel een leuk en veelzijdig paard aan pieter :)

hanne: hoe komt het dat hij plots vervelend doet voor zijn bit? Wel fijn dat je een leuk ritje had met het andere bit. en veel succes met de endurance. Lijkt me ook leuk van eens te doen :)

Hier is alles best rustig. onze volgende wedstrijd is wortegem petegem. Tussendoor neemt hij wel een een jumping mee en gaat hij vaak wandelen( lees galop training in het bos).
Ik zelf ben vorige week ook eens op jumping geweest. 80 cm wel :p maar ze sprong goed. Foutloos in het eerste parcours en had ik nog een 4de plaats :p 2de parcours had ik een balk op de 1. gewoon niet voldoende galop maar sprong ook goed :) zaterdag ga ik nog eens voor de 90. Jumping is 2 keer dicht in de buurt vandaar dat ik nu 2 keer kort op elkaar ga daarna zal het weer even gedaan zijn.
Volgend weekend vertrek ik voor een trektocht met de rugzak voor 4 dagen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:56

Interessant Hanne! Lijkt me wel tof om te doen. Alleen heel intensief qua training, en dan vooral qua tijdsduur. Je bent toch al rap 2u onderweg voor 20km en dan de rest nog. Ga je er nog rijden als Beernem meevalt?

Waar gaat de trektocht naartoe Mila?

Als ik nog eens wedstrijd start zal het misschien aspiranten springen zijn op 23/6 op onze eigen wedstrijd. Groepsdressuur op tornooi wss (we hebben nog steeds een groepje die dat graag doen, dus waarom niet) en dan ofwel L1 weer proberen ofwel aspiranten. Ik heb er tot nu toe amper gericht mee kunnen werken, ik vertrek volgende week op verlof en de motivatie zit ergens ver onder 0 op het ogenblik.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:26

We gaan naar luxemburg. We gaan niet te ver voor de eerste keer. Op mijn bucketlist staat de GR 20 in Corsica :)

Jij vertrekt ook binnenkort op reis?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:33

Yep, volgende week donderdag :D Eerst via de champagnestreek weer richting Clermond-Ferrand voor een nachtje en dan door naar tante in de Ariège. Daar lopen ook wel wat trekroutes heb ik gezien, maar nooit in een lus, altijd van A naar B. Dat is wel jammer, omdat ze dan te lang zijn om heen en terug te doen.
Zo is er een route van 15 km langs een oude spoorlijn, incl. door tunnels. Lijkt heel fijn om te doen maar je zit dan al snel op 30km. Bij 20-25 graden op gemiddeld terrein is dat toch een beste inspanning.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 10:01

Geen flauw idee waarom hij ineens zo doet. Vroeger deed hij dat ook maar is er uit gegaan. Nuja hoop dat hij nu weer goed is met dat bit. :)

De 20-30 km moet je niet persé lange afstanden gaan wandelen. Een goed getraind paard met een will to go kan dat aan. Luxor is niet opgefokt en kan goed recupereren. Goed voor de hartslag bij de vetcheck. :)

Vanaf 40 km zijn het reeksen waarin je moet slagen om een klasse hoger te mogen starten. Maw je mag meteen 40 km starten.

20km moet je finishen tussen 1u40 en 2u.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 10:02

Leuk van je jumping MF! Veel plezier op trektocht. ;)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 10:08

O ja als Beernem ons bevalt, zou ik graag in Stekene willen starten. :) De rest is allemaal ver. :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:35

Wanneer is Stekene :P
Denk dat Icaro zijn recuperatie ook wel goed zit. Maar ik stap tussendoor regelmatig. Soms ivm drukte op de paden hier en vooral omdat ik niet wil dat hij elke veldweg of grasbaan gaat ziet als gelegenheid om de gas open te trekken.
Kan het wel eens testen deze zomer, opties genoeg waar ze nu op de weide staan. Is weer eens iets anders ook :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 11:12

Stekene is in augustus.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:58

Hanne: dat lijkt mij zo tof om te doen. Alleen heb ik niet de tijd om Colo te trainen daarvoor en zo vaak alleen te wandelen. Nu is het rijden vaak snel snel want ik moet nog naar huis erna en mijn vriend zit dan te wachten.

Varekaj: welk springzadel heb je nu? Die erreplus? Heb je die ook met ruime boommaat?

Ik zit met het probleem dat mijn prestigespringzadel 2-3 boommaten te klein is. Het kan daardoor zijn dat ferro in verzet ging. Binnenkort nog maar eens proberen, hij heeft nu wat rust gehad en ontstekingsremmers. Maar ik wil niet zomaar 2000€ uitgeven voor een ander springzadel als ik niet eens weet of het een probleem is of niet. Verder weet ik bij een 2de handszadel ook niet of dat wel echt goed zal liggen op hem of niet. Lastig!

Antonius: ik vind hem echt leuk maar ik heb er al genoeg :P verkopen is idd niet simpel. Ik zie het ook van mijn schoonmoeder, er staan er hier een paar te koop die goed springen maar dan zit je natuurlijk al in een bepaalde prijsklasse. Die mensen willen dan weer ene die 1m40 springt als een doodbrave tjol en perfect goedgekeurd is.


Lene: dat lijkt mij ook zo tof om te doen! Ik zou graag gewoon wat meer tijd willen voor zo'n dingen. Zijn er bepaalde licenties aan verbonden?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 14:10

@Florence: 20 km kan ieder paard bij wijze van spreken aan. ;) Ken vriendin die ook lange (georganiseerde) wandelingen doet zonder er speciaal voor te trainen met haar pony. Deed ook ritten van 30km. Ik doe nu ook 20km ipv 30km omdat Luxor ook maar licht in het werk zat/zit. Maar ik voel dat hij veel energie heeft maar tegelijk goed en constant draftempo kan aanhouden met lange teugels ipv te hard willen gaan. Tenzij dat hij iets ziet of spannends vindt, dan kan het wel eens verschillen. :+ Gisteren een minuutje of 2 nodig gehad om langs een grote container te passeren. :P Maar ik blijf altijd geduldig want ik weet dat hij mits aanmoediging sowieso langs gaat. :j
Als het geen springbal op 4 benen is, kan je normaal gezien zonder problemen finishen. Hartslag moet na aanbieden lager zijn dan 60 slagen per minuut of je bent uitgesloten. Vanaf 44 slagen strafpunten. Kan pittig zijn met een hevig paard om dat te halen. :+ Bij Luxor is het ook voordeel dat hij snel tot rust kan komen bij de trailer met wat hooi. Maar aan andere kant heeft hij het niet zo voor dierenartsen dus kan zijn dat zijn hartslag wat hoger gaat door die stethoscoop op zijn buik. :+
Laatst bijgewerkt door Hanne_SP op 21-05-19 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:12

florence123 schreef:
Hanne: dat lijkt mij zo tof om te doen. Alleen heb ik niet de tijd om Colo te trainen daarvoor en zo vaak alleen te wandelen. Nu is het rijden vaak snel snel want ik moet nog naar huis erna en mijn vriend zit dan te wachten.

We zullen toch eens samen moeten wandelen. Ik denk dat ik nog niet alle onverharde paadjes ben tegengekomen hier in de buurt. Maar ik moet zeggen, ik ben even moeten bekomen van ons laatste wandelavontuur, afgestapt om de hundelgemse over te steken, hij stond al fel, dan verschoten en hem losgetrokken en de hundelgemse steenweg op. De paniek was enorm, want vanaf ik de boerenwegel waar hij hem lostrok af kwam, die wat in de hoogte lag afkwam, zag ik hem gewoon niet meer. Er is een super lieve madam gestopt en mij meegenomen. Hij is gewoon naar huis gelopen, en flink gewacht tot de auto's hem overlieten om dan de oprit op te lopen. Tranen van de emoties maar toch ook wel van wat boosheid. Het is toch soms echt een rotknol. :')

Veel succes Hanne met je endurance, ben benieuwd naar je ervaringen! Ook die Trec lijkt mij wel plezant, maar sprongen mag dik niet meer doen, dus dat is wel jammer.

Veel succes ook met de verkoop Antonius. Ik zag hem via via eens passeren denk ik, ik ben normaal niet aan de schimmels, maar wat een aansprekend paard. <3

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers