Belgische Eventer zoekt hulp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anketje12
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-12-17

Belgische Eventer zoekt hulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 01:21

Goedemorgen bokkers,

Mijn naam is Anke en ik ben toch al wel enkele jaren aan het oefenen met mijn 7-jarig paardje Femme.

Wij hebben de afgelopen jaren vooral aan dressuur gedaan en sinds een half jaar zijn we ook begonnen met springen.
Onlangs hebben we onze eerste crossles gedaan en op enkele weigeringen na ging dit best wel OK.

Nu zou ik graag willen beginnen met de Eventing maar ik zie het bos door de bomen niet meer.
Ik ben Belg en ik heb niets van brevetten. Mijn paardje staat net over de grens in NL. Ik heb begrepen dat je in NL geen brevetten nodig zou hebben en in Belgiƫ wel, geld dit ook voor LRV wedstrijden?
Waar zou ik ergens oefenwedstrijden kunnen meedoen in de nabije toekomst?

Ik zou er graag aan beginnen maar ik weet nog niet goed hoe, alles is ook zo ver weg...

Alvast bedankt!

Grtjs Anke & Femme

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 05:21

Hoi Anke wat leuk!
Ik weet niets van belgie, maar anderen vast wel. Ik weet ook niet of je als Belgische gewoon voor Nederlandse wedstrijden in kunt schrijven. Wil je officieel eventing starten, moet je in nederland in elk geval een startpas van de knhs aanvragen en heb je minimaal 1 winstpunt in B dressuur en 1 winstpunt in B springen nodig. Voor oefenwedstrijden geldt dit vaak niet. Wij hebben hier in de buurt (maar dat is vlak bij Tiel dus niet echt jouw richting) regelmatig oefenparcoursjes. Ik krijg de info meestal via facebook van de rijverenigingen hier in de buurt. Misschien een idee om ook bij jou in de buurt op zoek te gaan naar een leuke vereniging en dat je zo in contact komt met andere verenigingen die dit in jouw buurt organiseren.
Heel veel succes alvast.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische Eventer zoekt hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 07:46

Zoek je de meest nabije club van de LRV op en richt daar een mailtje aan, dan heb je zekerheid en zij gaan je perfect kunnen vertellen hoe alles in elkaar steekt :) . Ik weet dat je voor VLP brevetten nodig hebt, maar er staat mij iets van voor dat je die voor LRV niet nodig hebt.

Er is een facebookgorep 'Friends of eventing Belgium'. Daar komen veel wedstrijden en handige info langs, misschien kunnen ze daar antwoord geven op je vraag :)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , Belgiƫ

Re: Belgische Eventer zoekt hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 07:52

Brevetten heb je niet nodig voor een lrv.

Voor een wedstrijd in de toekomst, het seizoen ligt nu even stil dus dat is wat moeilijker. Maar in maart is er een oefencross in Baarle. Dat is altijd een hele leuke starter.

Anketje12
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 16:41

Super bedankt iedereen, ik ga eens opzoek gaan naar een rijvereniging ergens in Noord-Brabant of Antwerpen! Die cross in baarle ziet er ook wel interessant uit!