SGW Diepenheim

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-17 20:16

Ik heb genoten van de mooie cross. Paard liep goed en het was hoef genoeg voor een 5de plek

Ik denk dat maarten van odd van mij niet zo een elegante foto heeft. Ik was zo bezig met zo min mogelijk tijd verliezen dat ik net daar mijn controlepunt vergat en een wat lompe sprong had :=


odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:38

ElineHoff schreef:
Jaa, hier ook benieuwd naar de foto's *\o/* Weet van EventingPhoto, OdD Fotografie en Wim Bussink dat ze er waren vandaag. Zag zelf ook nog een vrouw bij het bruggetje voor hindernis 7 foto's maken, maar weet niet wie dat was?


Joyce Kolfschoten was er ook nog.
Meisje met het rode haar (en camera ;) ).

Mijn foto's zijn bijna klaar om online te komen! :)
Laatst bijgewerkt door odD_Fotos op 15-10-17 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Maarten /3 /3 /3 /3 /3
--> Internet/Facebook: http://www.oddfotografie.nl, https://www.facebook.com/oddfotografie en http://www.odd-ict.nl
--> Mail: contact @ oddfotografie.nl Tel.: 06-20067112

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:39

whoo was weer leuk, en wat een mazzel met het weer.
Dressuur ging super slecht, wat een ***bodem. Springen waren we foutloos en foutloos in de cross.
buiten de prijzen maar wel als 8e geeindigd *\o/*

en zoals altijd had ik de gopro mee dus bij deze;

https://youtu.be/k9KpCmFtB7Y

Kissinger (Casallco x Negro) Dressuur L2+3. Springen L+2. SGW M #eventinghorseinthemaking

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:59

Zaterdag was Wim Bussink er ook.. Hij heeft ook alle foto's al op Oypo.nl staan
*\o/*

Hij stond bij hindernis 19 en heeft over het hele veld wat foto's gemaakt! Ben zo blij dat hij die hindernis op de foto gezet heeft! :D
Afbeelding

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:20

Nice! davinci2412

Wim heeft ze van de zondag nog geen foto's online
weet iemand wie er zondag bij de waterbak stond? Daar ben ik zo benieuwd naar (nope geen geduld :P)

Kissinger (Casallco x Negro) Dressuur L2+3. Springen L+2. SGW M #eventinghorseinthemaking

Cioccolato

Berichten: 6597
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:32

Wim maakt leuke fotos! Ik heb daar het alternatief genomen. Blij ook.
Zo jammer dat de bodem niet optimaal was bij deze cross. En zo jammer dat ee eigenlijk overal alternatief was _O-


kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:39

Mijn springen ging enorm onbenullig, gelukkig maar 1 balkje.
Ze had er zin in en wist wat er ging gebeuren. Dat resulteerde in een hoge hartslag bij de dierenarts, maar mocht toch door.
Crossen ging heerlijk.. Had bedacht de alternatieven te pakken als ze niet heel fijn aantrok, maar ze vloog zo dat we de directe route op 7 en 8 hebben genomen.
Ze ging het water na wat aarzeling in en voor dat ik het doorhad stond ik op het eiland. Het leek me niet zo'n goed plan om van het eiland het water in en dan er weer direct uit te gaan, dus heb een rondje om het eiland gemaakt om in ieder geval goed voor de uitsprong te komen. Kreeg dus wel een weigering aangerekend, maar ach, daar kan m'n paard niks aan doen. Daarna weer heerlijk verder. Hartslag na was 30 lager dan voor de cross...

DameX
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:45

Cioccolato schreef:
Wim maakt leuke fotos! Ik heb daar het alternatief genomen. Blij ook.
Zo jammer dat de bodem niet optimaal was bij deze cross. En zo jammer dat ee eigenlijk overal alternatief was _O-



Haha ja idd... denk dat er dan best wat ruiters gestrand waren ;-) ik heb nergens alternatief genomen en
vond het zo'n kick om die geweldige watersprong te doen, wel 1x geweigerd maar ach zoiets kom je ook nergens anders tegen...
Zijn er veel via die wateropsprong gegaan of toch voor de makkelijke weg gekozen?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:45

kamsel schreef:
Mijn springen ging enorm onbenullig, gelukkig maar 1 balkje.
Ze had er zin in en wist wat er ging gebeuren. Dat resulteerde in een hoge hartslag bij de dierenarts, maar mocht toch door.
Crossen ging heerlijk.. Had bedacht de alternatieven te pakken als ze niet heel fijn aantrok, maar ze vloog zo dat we de directe route op 7 en 8 hebben genomen.
Ze ging het water na wat aarzeling in en voor dat ik het doorhad stond ik op het eiland. Het leek me niet zo'n goed plan om van het eiland het water in en dan er weer direct uit te gaan, dus heb een rondje om het eiland gemaakt om in ieder geval goed voor de uitsprong te komen. Kreeg dus wel een weigering aangerekend, maar ach, daar kan m'n paard niks aan doen. Daarna weer heerlijk verder. Hartslag na was 30 lager dan voor de cross...


Dat hebben wij ook altijd met die hartslag. Na het springen is hij zo opgefokt dat de hartslag altijd wat hoog is en na de cross heeft hij zijn rust weer gevonden dus weer een nette hartslag. Veeartsen zaterdag vertelde dat dat wel vaker voor komt.

Cioccolato

Berichten: 6597
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:06

juf1986 schreef:
Cioccolato schreef:
Wim maakt leuke fotos! Ik heb daar het alternatief genomen. Blij ook.
Zo jammer dat de bodem niet optimaal was bij deze cross. En zo jammer dat ee eigenlijk overal alternatief was _O-



Haha ja idd... denk dat er dan best wat ruiters gestrand waren ;-) ik heb nergens alternatief genomen en
vond het zo'n kick om die geweldige watersprong te doen, wel 1x geweigerd maar ach zoiets kom je ook nergens anders tegen...
Zijn er veel via die wateropsprong gegaan of toch voor de makkelijke weg gekozen?


Ik ben meer van de pussy style als het niet hoeft zeg maar. Erg jammer, maar krijg de knop nog niet om bij mezelf. Als er geen alternatieven op zitten vlieg ik er nml wel gewoon over.....
Ik ben voor makkelijk gegaan in de waterbak. Ook omdat ik juist opsprong smalletje in combinatie leuker vind en vaker tegem kom. Dus voor ons handig om te oefenen.

Nee voor mij mogen alle alternatieven er wel uit in dat parcour. En veel meer uitdaging voor het M


DameX
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-04-13

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:14

Haha ik ken dat... nu ik de stap naar het M wil maken mag ik van mezelf geen alternatieven meer nemen ;-) de M route was min of meer hetzelfde als L toch? Dan was het idd niet veel uitdagender dan L als ze die alternatieven erin lieten...

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:32

Altijd doen waar je je goed bij voelt, toch? dan maar alternatieven. Ik heb om dezelfde reden als Cioccolato voor het alternatief gekozen in de waterbak. Dit combinatie kom je vaker tegen dan zo'n waterval. Had het water niet gestroomd waren wij gewoon recht door gegaan. Paard lief vind een smalletje na een opsprong nog lastig dus was voor ons ook een mooie uitdaging.

Cioccolato

Berichten: 6597
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:34

Precies wat hierboven staat!

Nee de M verschilde bijna niks. Alleen 8 was niet de optie voor de open sloot en 19 was het alternatief er geloof ik ook niet. Het was niet een noemenswaardige M cross vind ik persoonlijk.
Maar goed. Ik wil ook nog lang niet naar het M _O-


Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:44

Wij als organisatie waren zeer tevreden over het verloop van de wedstrijd. Geen gekke dingen gebeurd, rekenkamer liep mooi vlot door en het weer was prachtig. Dressuurbanen hebben we in totaal 4x opgeschoven, maar hielden zich zondag redelijk goed. De nieuwe indeling met springen, dressuur en parkeren vond ikzelf erg gezellig. Alles redelijk dicht bij elkaar. Tot op heden alleen nog maar positieve reactie en lachende gezichten van het terrein af!!

Zag iemand nog reageren op binnen inspringen en buiten het parcours, dit is helaas niet anders. Jullie hadden anders op gras moeten inspringen en dat was 1 grote drek bende geworden denk ik. In de de regio zie je veel meer concoursen die een all weather bodem hebben, waar je binnen moet inspringen.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:11

Ik vond het een leuke cross, was eerlijk gezegd wel blij dat ik zonder dressuur had, dat terrein zag er zwaar uit.
Ik vond het pittiger dan Neede, maar mijn paard volgens mij niet.

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:34

Vanuit deze kant veel complimenten voor de organisatie. Dressuur op hoofdterrein al zo'n verbetering vergeleken met voorgaande jaren! Wel zwaar maar er werd tussendoor zelfs nog geharkt. En verlegd tussen de rubrieken. Springparcours echt fantastisch! Losspringen binnen ging ook prima. Cross zoveel verbeterd met meer robuuste hindernissen. Parkeren ook mooi dichtbij.

Helaas heeft geen enkele organisatie invloed op het weer. En er is nogal wat gevallen in de weken voorafgaand. De grote weilanden waren zeker behoorlijk drassig, maar bij alle sprongen eigenlijk heel goed. 1 na laatste hindernis voor M en L vond ik de landing wel wat zwaar na zo'n flinke skyjump. Maar voor het L was daar een alternatief.

Heb zelf fijn gereden en gezien de verbeteringen in de cross denk ik dat we komende jaren ook wel weer in Diepenheim te vinden zijn. :)

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:47

Weinig fotograven verder op de zaterdag trouwens. Jammer.

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Cioccolato

Berichten: 6597
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:48

Scheelt dat op de echt natte stukken in het land geen hindernis was en het pad breed genoeg om toch een redelijk begaanbare eigen weg te kiezen. Erg fijn :j


Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:49

Was een hele mooie wedstrijd en natuurlijk super weer. Goede organisatie etc. etc.

Toch een kritische noot: evenals vorig jaar was de cross voor de B-pony's kampioenschaps onwaardig, dat wil zeggen "leuk als eerste B-cross", maar echt te simpel voor een kampioenschap. Er zat echt niets "echts" in, waar dan b.v. Een alternatief bij zat. Jammer, cross mag zeker meer bepalend zijn voor een kampioenschap.

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:57

Vond het wederom een super cross, wel eens waar vond ik ook het verschil tussen de L en de M te klein. Ik denk dat de M pittiger mag zijn en vond in het L een aantal alternatieven teveel staan. Wel een geweldige cross wederom om te debuteren in een hogere klasse.
Ik denk dat in een SGW kampioenschap de cross meer bepalend mag zijn.

Een supergezellige wedstrijd en vooral complimenten voor de organisatie voor de vlotte rekenkamer en prijsuitreiking.

Hier overigens overal rechtuit gereden, evenals vorig jaar tijdens m'n L debuut, schijnbaar loopt m'n paard hier altijd super safe door de cross. Gaf wederom een geweldig gevoel, gaan na Barchem eens serieus nadenken over een M debuut in het voorjaar.

Adonis (Larino X Landadel)

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-17 23:15

Er stonden inderdaad een aantal alternatieven maar die kostten ook allemaal extra tijd en dat is in mijn ogen ook hoe een alternatief moet werken. Je kan overal rechtdoor rijden en dan heb je de snelste maar niet de makkelijkste route. Kies je voor alternatieven dan lever je in op tijd en dat is al voldoende om plaatsen in het klassement te zakken.

Ik had echt niet het idee dat er in deze cross teveel alternatieven stonden. Als ik goed tel waren het er 4. 4x een alternatief nemen is zeer kostbaar voor je klassering.

We willen onze sport veiliger maken dat is nou precies waar een alternatief voor is; vind je de directe route boven je niveau dan kies je voor de voor jou veiligere optie van het alternatief

En of je nou met of zonder alternatieven aan de finish komt, als je maar lekker gereden hebt. Dat maakt de sport mooi

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:57

Ik denk dat de cross wel redelijk op niveau gebouwd is. Elke organisatie krijgt ook een technisch afgevaardigde van de KNHS toegewezen, deze komt vooraf al enkele keren kijken en geeft aan wat er aangepast moet worden voor verschillende niveau's. Als ik de gemiddelde uitval zag had het niet meer moeten zijn. Vorig jaar hadden we 2 zware hindernissen in het M en ze vielen er met bosjes af. Op een gegeven moment liepen er 4 paarden tegelijk los, dat was ook erg jammer. Deze 2 hindernissen zijn aangepast, weggehaald uit de cross. Ik heb ook mensen aan het loket gehad die de cross technisch vonden, dus ik denk dat iedereen zijn eigen interpretatie heeft.

Beetje hetzelfde als dat ik bij een springparcours sta te kijken en zeg dat ik het hoog vind en degene naast mij vind het laag. :')

Maar alles is weer opgeruimd, we zijn erg blij met het verloop van de wedstrijd en hopelijk komt iedereen volgt jaar weer lekker crossen in Deep'n! :D


ramaskri

Berichten: 345
Geregistreerd: 15-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:50



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers