Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 14:10

Omdat een stalgenoot niet alleen wilde starten en omdat ik al lang roep dat ik een keer wil crossen, werd mij gevraagd of ik mee wil gaan. Dat is een kans die ik niet wilde laten schieten *D. Het zal mijn eerste (oefen)cross zijn.

Dit heb ik van een facebook-event van een van de voorgaande edities van de tripalon:
De tripalon bestaat uit een dressuurproef, een springparcours en een rit van ca. 9 km met hierin natuurlijke hindernissen. Deze hindernissen variëren in hoogte tussen 40 en 100 cm, maar ook een waterbak maakt deel uit van het parcours. Deze wedstrijd is niet alleen opengesteld voor paarden en pony’s met een KNHS startkaart, maar staat ook open voor ruiters die geen startkaart hebben.

Mijn startpas wordt nog aangevraagd voor de dressuurwedstrijd (stond toch al in de planning), en dit is ook meteen het gedeelte waar ik mij als dressuurruiter niet druk om maak. Ook het springen maak ik me niet al te druk om, daar heb ik jaren les in gehad en wordt de komende drie maanden wat extra geoefend. Erg hoog zullen we ook niet gaan. De cross vind ik echter wel spannend, vandaar dit topic. Zijn er mensen die al eerder de tripalon hebben gereden? Zijn de crosshindernissen een beetje te doen voor een cross-beginneling :D?

Dus: mocht je deze tripalon al eerder hebben gereden en er wat over willen vertellen, graag! En als je zelf ook van plan bent mee te rijden, meld je dan ook vooral :). Er kan ingeschreven worden vanaf 1 juli en de tripalon is op 17 september.

maj0

Berichten: 6580
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:19

Is het voor jou niet wat om een keer een crosslesje te volgen? Nooit verkeerd en je leert er veel van. En ook je paard heeft dan een idee wat hij moet.

Bij Michiel Mulder van Horse and you kun je heel leuk een les volgen. Hij pakt het echt leuk aan en op jou niveau.

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:25

Als je helemaal nog geen ervaring hebt met crosshindernissen zou ik eigenlijk eerst wel ergens een lesje plannen of zelf ergens gaan oefenen. Een groot deel bestaat uit 'gewoon' houten hekjes op dus vriendelijke hoogte die heel goed te doen zijn (al dan niet met een hele entourage van paraplu's/boomstammetjes/etc eromheen, mocht je paard daar wat spooky op kunnen zijn) , maar ik heb ook op/afsprongen, haagjes, greppel en een bruggetje voorbij zien komen.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 14:30

Crossles komt inderdaad nog een keertje van tevoren ja :)! Paard zelf is normaal gesproken de rust zelve, maar we gooien nog wel wat spannende dingen zoals paraplu's bij de springlessen voor die tijd!

@Maj0 bedankt voor de tip, ik zal hem eens opzoeken!
@Memories bedankt voor je reactie! Ik vind het fijn dat ik zelf een beetje weet wat ik daar kan verwachten aan hindernissen. Ik ken zelf alleen Renswoude en ben daar meermaals geweest, maar weet dat de hindernissen per terrein nogal kunnen verschillen.

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:37

Ik zou trouwens ook eens op youtube kijken als je dat nog niet had gedaan, denk dat je daar nog wel wat filmpjes van voorgaande jaren kan vinden. Meeste hindernissen komen jaarlijks terug dus dan weet je ook ongeveer wat er voorbij gaat komen :j

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:29

Tripalon is goed te doen! Ik vond het vorig jaar erg mee vallen. Ik wil dit jaar ook weer mee doen maar zoek nog maatje om achteraan te rijden aangezien mijn paard held op sokken is maar wel alles springt als er eentje voor loopt haha

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 15:52

Youtube net even kort wat filmpjes bekeken, het ziet er wel uit als een vriendelijke cross :) veel lange stukken ook tussendoor, ook wel fijn.
Fijn om te horen loesje4600! Wellicht melden nog wat mensen zich hier voor een maatje, misschien handig om te melden welke hoogte je wilt doen :)

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:54

Vorig jaar geweest maar enkel hindernissen met losse balken en een waterbak, dus maak je niet druk!

Ir111

Berichten: 11951
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:07

Kun je hier al info over vinden online, of je al opgeven? Ik kan niks vinden maar dat kan heel goed aan mijn zoekkunsten liggen... :o

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 16:17

@Jester bedankt voor je reactie!! Dat klinkt goed haha, prima crossje om mee te beginnen dan :)

Ir111 er staat slechts 1 post op de facebookpagina van Bussloo Tripalon. Daar staat aangegeven dat je je in kan schrijven vanaf 1 juli! Ik kon er verder ook maar weinig over vinden, vandaar dit topic.

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:00

Ik zal eens wat fotos zoeken van afgelopen jaren

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:07

Dit soort enorme hoogtes zijn er

Afbeelding
Afbeelding

LauraEden

Berichten: 579
Geregistreerd: 26-04-07
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:07

Hoi! Leuk dat je overweegt om mee te doen aan de Tripalon Bussloo. Zelf organiseer ik het evenement dus ik kan al je vragen beantwoorden. Voor de cross kan je zelf de hoogte bepalen. Je kunt kiezen uit 40/60/80 en 100 cm. Als je met een paard voor de 40 cm kiest, rijd je alleen niet mee voor de prijzen maar wellicht wel een leuk opstapje voor de mensen zonder ervaring. Nieuw dit jaar is dat het springen voor de cross gaat plaatsvinden. Ook bestaat het springparcours dit jaar uit 6 hindernissen. Vanuit het springparcours mag je de cross in. We hopen zo de doorstroming te verbeteren en opstoppingen te voorkomen. Volgende week is er nog een vergadering en daarna wordt alle informatie ook op startlijsten en Facebook geplaatst. Als je nog vragen hebt, mag je die altijd stellen! :)

Ir111

Berichten: 11951
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:11

November108 schreef:
Ir111 er staat slechts 1 post op de facebookpagina van Bussloo Tripalon. Daar staat aangegeven dat je je in kan schrijven vanaf 1 juli! Ik kon er verder ook maar weinig over vinden, vandaar dit topic.

Thanks, ik heb de pagina gevonden! Leuk. :)

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:17

Ohja inderdaad handig wil de 60 of de 80 gaan doen maakt mij niet zo heel veel uit, iemand die gaat en zich aanbiedt als maatje?;)

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 17:18

@Jester Bedankt voor je foto's! Dat durven we wel aan ja haha. De laatste keer dat ik een cross heb gekeken was renswoude dus, waar echt wel pittige boomstammen en zelfs al een picknicktafel etc etc te vinden waren. Dat vind ik wel spannend zeg maar, maar dit soort hindernissen moeten goed komen :)

@LauraEden Oh fijn die info! Ik verheug me erop! Ik denk zelf dat we 60 starten, even overleggen wat de stalgenoot wil aangezien zij een stukje jonger is en ook op een pony rijdt. Is dat trouwens geen probleem, dat ik bij de paarden start en zij bij de pony's?

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:21

Jester_ schreef:
Dit soort enorme hoogtes zijn er

[ [url=m/7Ec16V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/42TS3p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke hoogte spring jij hier? 40 of 60cm? Ik zit er ook aan te denken om mij op te geven, maar twijfel ook nog een beetje.

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:22

Met de donkerbruine was het 60, de vos volgena mij ook of zelfs 40 haha.
Maar 60 is echt prima te doen!

LauraEden

Berichten: 579
Geregistreerd: 26-04-07
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:29

November108 schreef:
@Jester Bedankt voor je foto's! Dat durven we wel aan ja haha. De laatste keer dat ik een cross heb gekeken was renswoude dus, waar echt wel pittige boomstammen en zelfs al een picknicktafel etc etc te vinden waren. Dat vind ik wel spannend zeg maar, maar dit soort hindernissen moeten goed komen :)

@LauraEden Oh fijn die info! Ik verheug me erop! Ik denk zelf dat we 60 starten, even overleggen wat de stalgenoot wil aangezien zij een stukje jonger is en ook op een pony rijdt. Is dat trouwens geen probleem, dat ik bij de paarden start en zij bij de pony's?


Nee hoor dit is geen enkel probleem zolang jullie maar dezelfde hoogte springen! :)

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 17:43

LauraEden schreef:
November108 schreef:
@Jester Bedankt voor je foto's! Dat durven we wel aan ja haha. De laatste keer dat ik een cross heb gekeken was renswoude dus, waar echt wel pittige boomstammen en zelfs al een picknicktafel etc etc te vinden waren. Dat vind ik wel spannend zeg maar, maar dit soort hindernissen moeten goed komen :)

@LauraEden Oh fijn die info! Ik verheug me erop! Ik denk zelf dat we 60 starten, even overleggen wat de stalgenoot wil aangezien zij een stukje jonger is en ook op een pony rijdt. Is dat trouwens geen probleem, dat ik bij de paarden start en zij bij de pony's?


Nee hoor dit is geen enkel probleem zolang jullie maar dezelfde hoogte springen! :)


Top! Bedankt voor je snelle antwoord!

xxKristy1998

Berichten: 55
Geregistreerd: 13-02-17
Woonplaats: Nijverdal

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:29

Wanneer is het ookalweer? Ben van plan met mijn camera erheen te gaan. Wie weet volgend jaar doe ik zelf wel mee als omstandigheden het toelaten.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 15:24

17 september is de tripalon! Met de camera is ook leuk natuurlijk :D

xxKristy1998

Berichten: 55
Geregistreerd: 13-02-17
Woonplaats: Nijverdal

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:32

Jazeker en weet zeker dat ik op den duur ook weer mee ga doen.
Met dat vooruitzicht is het extra leuk om te gaan kijken en fotograferen :)

Als er mensen zijn die graag foto's willen, wees vrij een pb te doen van te voren met je starttijd.
Dan zorg ik dat ik er sta!

Dymo1990
Berichten: 15
Geregistreerd: 22-07-16

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:06

Hoi! Ik wil 60 cm of misschien 80 cm gaan springen.. maar dit is de eerste keer heb wel een parcours met hem gesprongen is dat dan te doen? Moet je met een groepje starten of mag je ook alleen starten in de cross? Weet namelijk niet zeker als ik een maatje heb

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Tripalon Bussloo 2017 + ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 20:51

@gremlin1998 oh wat een leuk aanbod! Wanneer er meer bekend is stuur ik een pb'tje *D

@Dymo1990 leuk dat je ook mee gaat doen. Je mag alleen starten maar dus ook met een groepje (als je maar dezelfde hoogte springt). Ik vond het handig op youtube wat filmpjes te kijken van vorige edities, bijna alle hindernissen waren gewone losse hindernissen voor zover ik zag. Ik heb zelf ook geen cross-ervaring, maar het is dus wel een vriendelijke cross om mee te beginnen lijkt me zo!