SGW-doelen 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 07:37

Naast het terug kijken of de doelen van 2017 gehaald zijn, zie [SGW] Zijn de sgw-doelen van 2017 behaald?, is het natuurlijk nog veel leuker om vast te beginnen met de voorpret voor 2018 door daar vast doelen voor te stellen.

Dus wat zijn jullie doelen voor 2018?

Mijn doelen zijn:
Paard en mezelf heel houden en er samen plezier in houden

Concrete doelen ( en daarmee ga ik mezelf flink uitdagen)
Sgw: z startgerechtigd
Springen; m springen met winst
Dressuur: z1 startgerechtigd

Zoals geschreven flink uitdagende doelen voor mij, maar ik zeg kom maar op met seizoen 2018

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:06

Lekker fanatiek Joki!

Even gekopieerd uit het andere topic:

Citaat:
Voor mij & mijn 7-jarige paard:
- SGW M startgerechtigd
- overstap L > M springen
- dressuur M2 startgerechtigd
- verhuizen naar de Utrechtse heuvelrug = lekker veel buitenritjes maken!


Of het gaat lukken weet ik niet, want we gaan een huis + stallen bouwen dus misschien kom ik wel helemaal niet aan wedstrijden toe :+

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:13

Leuk!! Ik durf me hier voor 2018 na een pauze ook weer te melden :o

Allereerst hoop ik voor het hele jaar op blije fitte paardjes, met bijbehorend doel voor 2018: eindelijk weer sgw starten!
Welke klasse weet ik nog niet zeker, waarschijnlijk B of L hc, maar eerst wordt ons tweede kindje geboren.

Frannelieke
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-08-13

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:28

Onze doelen in 2018:
SGW: winstpunten in L verzamelen
Springen: L startgerechtigd
Dressuur: L2 startgerechtigd

Moet normaal wel lukken (jaar is nog niet begonnen dus heb er nog moed in
:o )

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:06

Leuk, een 2018 topic!

Mijn doelen voor 2018:
SGW: lekker in de B rondrijden, hopelijk binnen de tijd gaan rijden (is nogal een dingetje voor ons) en L startgerechtigd worden.
Springen: B blijven starten (springen op wedstrijd heeft de minste prioriteit)
Dressuur: Z1 startgerechtigd zijn of misschien wel starten.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:33

SGW: eerste helft van het seizoen nog lekker B starten, en misschien de laatste wedstrijden L
Springen: M springen starten met punten voor het Z
Dressuur: M2 startg. of zelfs starten

allecher
Berichten: 15
Geregistreerd: 01-03-17

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:45

Wens voor 2018: Ik wil heel graag starten met wedstrijd rijden maar ben ondertussen al ruim 20+.....

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:47

Dit jaar niet gelukt dus ben benieuwd hoe 2018 word! Ik zet mijn doelen maar niet al te hoog. :list:

Dressuur: L2+10
Springen: B+10
SGW: L+10

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:35

allecher schreef:
Wens voor 2018: Ik wil heel graag starten met wedstrijd rijden maar ben ondertussen al ruim 20+.....


Dat kan prima hoor :) als jij en je paard je fit voelen en goed geoefend hebben gewoon doen! Je zal vast niet de oudste zijn :P

Sunnevalover

Berichten: 121
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:56

Mijn doelen voor 2018 zijn voornamelijk ervaring opdoen. Ik ben dit jaar namelijk 18 geworden en zal volgend jaar dus met mijn D-pony tussen de paarden moeten gaan starten! Tussen de pony's hebben we M eventing gereden, maar we gaan rustig beginnnen in de B paarden.

SGW: B paarden en hopelijk aan het einde van het seizoen een L wedstrijd meepakken
Springen: Ervaring opdoen met de paardenafstanden en wat BB parcoursjes
Dressuur: Nog meer verbeteren!

En met mijn nieuwe paard wil ik graag nog veel leren, beginnen met springen en wat dressuurwedstrijdjes meepakken.

Maar bovenal wil ik natuurlijk weer veel plezier hebben en hoop ik op net zo'n tof seizoen als 2017 voor ons was! :)

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:14

Mijn doelen zijn:
Mijn eigen grenzen verleggen en plezier houden samen met het puppypaard
Daarnaast hoop ik te kunnen starten met mijn eigen paard ( klein detail is dat ie nog wel even gekocht moet worden, maar het seizoen is nog lang :P )

Concrete doelen
Sgw: M starten. (Het liefst in Ede al)
Springen: Rust in het springen
Dressuur: L2 starten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:21

Waarom zou je als je wat ouder bent niet met eventing kunnen starten? Mijn man was 40+ toen hij voor het eerst SGW startte :j

Ons eerste en voornaamste doel is paard heel houden. En als dat lukt hoopt mijn man toch wel in de loop van het seizoen de overstap naar het M te maken. Ook in Ede is de planning. Maar eerst maar eens zien hoe alles loopt.

Van de winter gaan we ter voorbereiding geregeld op pad voor dressuur en springen. En hopelijk de nodige puntjes in de L2 en L springen bij elkaar rijden :j

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:07

Leuk, leuk!! Het belangrijkste, samen HEEL blijven! Mijn grote droom gaat volgend jaar hopelijk uitkomen.

SGW: 1* foutloos uitrijden
Springen: Z starten
Dressuur: geen _O-

In Chaam starten wij Z en dan de overstap naar de 1*. Nooit kunnen dromen dat ik zo'n fijn paard zou treffen en ik internationaal zou kunnen starten.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:11

Leuk een topic voor 2018!

Mijn doelen in 2017 dacht ik niet gehaald, maar na wat ups en downs wel heel veel plezier gehad!

Dus voor 2018: vooral heel veel plezier hebben, lekker trainen en buitenritjes maken. Daarnaast:

SGW L starten en er niet al in het springen naast liggen ;-)
Springen B met wp
dressuur stiekem droom ik van het Z2, van de week eerste vliegende wissel gesprongen.....maar Z1 met wp is ook goed
mennen: Gau in het enkelspan beleerd hebben en bosritjes maken en zelf mn menbewijs halen

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:03

De doelen van 2017 deels gehaald/ deels niet dan maar vast bedenken voor 2018...

even iets heel anders: afstuderen... hopelijk dit jaar m'n diploma in de pocket :+

Springpaard: heeft geen doel, is drachtig dus een gezond veulentje en gezonde mama is het
belangrijkste doel... Als ze dan mee kan is het punten verzamelen in de M cross en Z
springen...
Crosspaard: uit de dip komen waar we sinds Leidschendam in hangen... dressuur gaat goed maar met voornamelijk springen zitten we in een dip.... Ik heb haar tijdens een training in de hindernis laten springen, sindsdien durft ze niet meer goed (heeft sowieso maar 1 oog en is daardoor al afwachtender dan daarvoor met 2 ogen) en doordat ze dan makkelijk stopt (voornamelijk op oxers/ dubbel- driesprong) zit ik ook steeds meer te twijfelen of ze het nog wel goed ziet etc... dus we hangen een beetje in een negatief cirkeltje rond. ... hopelijk gaan we daar snel uitkomen...

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:53

2017 heb ik beetje overgeslagen. Paard verkocht en halverwege nieuw paard gekocht. 2 crossjes mee gereden allebei foutloos en nu dus L+2 (ook 1 keer B gestart)

Mijn doelen voor 2018

Een gezond kind op de wereld zetten in februari <3
Paard weer in conditie trainen en in mei/ juni proberen weer te crossen.

Dressuur verder in de L1, kijken wat lukt.
Springen B / L starten
SGW halverwege dus proberen in de stappen en dan lekker touren in de L :D

Ik heb er onwijs zin in!! :):)

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:00

Leuk, nieuwe doelen! Vorig jaar was niet echt top, we hebben niet kunnen crossen doordat we er de hele herfst uitlagen door een zeer hardnekkige woekerende hoefzweer... :( Paardlief heeft zelfs twee weken op de kliniek gestaan, dus ik zeg nooit meer dat een zweer 'wel meevalt' :n Nu hij weer fit is durf ik weer vooruit te kijken :)

Mijn eerste doel wordt dus: heel blijven en fijn trainen!
SGW: Een stuk of 4x fijn een B-cross uitrijden en een prijsje pakken. L is (nog) niet aan ons (mij O:) ) besteed...
Springen: Fijne rondjes in de B met wat puntjes, misschien wel L-startgerechtigd worden?
Dressuur: Een winstpunt in het Z1 rijden.

Dat laatste staat eerst op het lijstje! Pas als ik die winstpunt in het Z1 heb mag ik van mezelf weer springen en crossen. We mogen al Z1, maar ik wil pas gaan als ik het voor elkaar heb. Anders trek ik het mentaal echt niet :')

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:17

allecher schreef:
Wens voor 2018: Ik wil heel graag starten met wedstrijd rijden maar ben ondertussen al ruim 20+.....


Wat let je? Ik ben heel wat jaren ouder en heb afgelopen jaar mijn eerste springwedstrijden en crosswedstrijden gereden.

Mijn doelen voor 2018 zijn:
Natuurlijk mijn paard(en) heel houden.
Dressuur starten.
Meer springervaring opdoen.
L SGW starten aan het einde van het seizoen..

ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:53

Leuk weer doelen stellen voor 2018!

Als eerste wil ik de paarden en mij zelf heel en gezond houden.
En de sportdoelen zijn
Met Spix:
SGW: Z starten
Springen: geen, volgende wedstrijd terug naar het B.
Dressuur: geen, in het L2 verder hobbelen.

Mijn Schimmel:
SGW: lekker ervaring op doen in trainingen en in de B gaan starten.
Springen: L gaan starten
Dressuur: M1 gaan starten

Cookies_bilL

Berichten: 54
Geregistreerd: 11-04-16

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:09

Leuk om al die doelen te lezen!

Voor mezelf:
Eventing: Eind 2018 in de M winst hebben
Springen: M springen mogen starten
Dressuur: De Z1 doorrijden

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:35

Doelen de afgelopen 2 jaar zijn een beetje lastig geweest.
In 2016 midden in seizoen bevallen van een dochter en alleen keertje M gecrosst voor de hobby.
Vorig jaar plan om de overstapt te maken naar de 2*, maar tijdens ons warmloop rondje in Chaam een stomme val gehad. Paard gekneusde knie wat tijd kostte en ik afgescheurde spieren in mijn schouder. Dus begin van seizoen 2 maanden niet kunnen rijden. En voordat je dan weer opgebouwd bent is het eind augustus/september. Nog wel fijn gereden in Waregem en nu lekker aan het springen.
kortom waardeloos dus.

We willen graag nog meer kinderen, dus best kans dat ook dit jaar het weer niet veel wordt :Y)
Hopelijk in ieder geval de mogelijkheid het voorjaar lekker wat 1* en eventueel 2* te starten.
Heb nu het paard er voor dus moet er eigenlijk wel van genieten. Druk bezig met vrachtwagenrijbewijs. Dus hopelijk ook in het voorjaar een grotere wagen waar peuters en dreumesjes mee vervoerd kunnen worden en meekunnen :D

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:53

Ohh wat leuk Lau!!

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:25

Dit jaar een paard gekregen, een echte allrounder vind alles super leuk. Braaf op buitenrit :D

Ergens stond heel cross parcours deed ze super braaf en goed. En paar x geoefend met het water in galopperen en dan verderop op en af sprong deed ze ook super!

Dus mijn doel in 2018:

Eventing: aantal B crossen hebben gereden
Springen: L-startgerechtigd
Dressuur: L1 hebben gereden

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:17

Wauw wat een gave en ambitieuze doelen van iedereen! :)

Ik zal mezelf dan ook wat uitdagende doelen stellen, naast een super gezond en fit 2018 natuurlijk!

SGW: Z startgerechtigd
Springen: M + winst
Dressuur: L2 + winst

Oef :o :o

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: SGW-doelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:15

Wat een leuk topic :D

Mijn doelen voor 2018 in de cross zijn starten met mijn D pony tussen de paarden in de BB.
Halverwege tot eind 2018 ons B springdebuut maken tussen de paarden.
Dressuur starten we nu B met 2 winst, hopelijk kunnen we daar 10 winst van maken.