Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 14:32

Knap veulen! Zo zwart <3


Oei winnie! Hopelijk niet te hard pijn gedaan?


Wij zijn gaan springen, bij kennissen van Sarah die parcours hadden opstaan. Ging goed, heeft blits deze week 2x parcours gesprongen.. nog meer kmters maken ~~}>

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:50

Goed bezig Daaphh!

Amai Flushje wordt al een hele Flush zeg. Knappe kerel!

Ik zit nu in Trier, weekendje weg als laat verjaardagscadeautje voor mijn vriend zijn verjaardag. Hele grote, fijne en vooral mooie kerstmarkt! Alvast ook weer lading wijn ingeslagen voor komende feestdagen en 2018 :D

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 15:11

Neu Neu geen pijn gedaan, kben redelijk goed in op de juiste manier vallen haha
10min instappen met een bommetjespaard is gewoon niet echt ideaal haha

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 15:21

Luxor gisteren na 2 weken niet werken, opstappen en wegrijden. <3 Zo'n braaf paard. :P
Gelukkig heb je je niet bezeerd!

Goed bezig Daaph!

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 15:27

Haha zalig Hanne!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:46

Geniet er van Varekaj!

Teken dat ze geen pijn meer heeft Winnie, is ze altijd zo fel :P?

Niet goed voor het vertrouwen. Florence, ik zou het niet forceren als en denkt dat het te vroeg komt. Volgende jaar weer een kans!

Echt al een flinke beer je veulentje MF! Wat gaat de tijd snel, al 8 maand! Hij gaat wss goed op zijn mama lijken. Of toch de papa? Wie was de vader ook al weer?

Canch is deze week voor de tweede keer gescand. Beetje later dan gepland. Je zag alleen maar ribbetjes op het scherm :D. Ze is nu drie maand.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:58

Kan je diva wat genieten van de dracht en haar vrije tijd PP?

Ik ben heel benieuwd hoe het vandaag gaat met Antonius en haar dochtertje!

Wij zijn met tussenstappen op weg naar huis intussen. Bernard massard geplunderd voor (schuim)wijn, in Luxemburg even stop voor hapje en uiteraard inslaan van drank. Vriend is heel blij met het weekendje :)
Als er kerstmarktliefhebbers zijn, die in Trier is echt leuk! Zowat 100 kraampjes, héle mooie versiering, veel sfeer. Ook erg veel winkels voor wie graag gaat shoppen. Zou hier met mama nog naartoe willen komen voor weekendje shoppen. Al kan het dat ik komend jaar haar eens verras met dagje Londen.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:36

Aldislamp2 schreef:
Jessol: gelukkig dat hij terug happy is en kan geloven dat het moeilijk blijft, ken het gevoel. Ik deed ook het liefste cross en was goed van start met nieuw paard voor te crossen enkele jaren geleden, maar spijtig genoeg kan ik het nu zelf niet meer. Dus beetje omgekeerd verhaal van bij jou. Moet wel zeggen dat ik ook wel meer genoot van het wandelen, dressuur rijden en werk met balken op de grond. Dus dat verdriet slijt dan ook wel weer.

Spijtig genoeg hier nog maar 3x kunnen rijden sinds de bevalling en ook vrij veel last gehad van bekken en rug, 2 zwangerschappen relatief kort op elkaar hebben er geen goed aan gedaan. Dus terug intensief kiné en osteopaat.

Oh dat lijkt me ook moeilijk om mee om te gaan, als je zelf niet kunt. :(:) ik zal err met de tijd ook wel meer van kunnen genieten, het is wel niet zeker dat we nog dressuurmatig aan de slag kunnen, ik zou dolgelukkig zijn als dat wel nog kan. Vind het vooral jammer ook voor hem dat een sprongetje niet meer zal lukken, dat is zijn lang leven.

Vandaag gaan wandelen, amai. Hij had energie voor duizend en had hem niet 100% onder controle soms, rustig galopperen zat er niet in, ik had zoveel schrik dat hij ging uitglijden. Gekke knol, was er dan een meneer aan het praten met mij, kreeg ik mini steigertjes. Het was wel super mooi om td wandelen deze ochtend, wel heel veel grote en diepe plassen, gelukkig gaat hij overal door.
Afbeelding
Afbeelding

Oh lief veulentje zie ik passeren! Ooit wil ik toch graag eentje!

Daaph, goed bezig! Hopelijk voel je het resultaat op wedstrijd!

Winnie: wat een varken! Wat steekt ze dan uit om je eraf te krijgen?

Hoera voor gezonde drachtige merries. **\O/**

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:47

Oh leuke foto's jessol! Echt genieten he zo'n zalige wandelingetjes!

En Aruba is eig wel een 'cool' paard en niet zo snel onder de indruk van dingen, maar ze heeft redelijk veel bloed en als het in haar koppetje stijgt dan stijgt het naar haar koppetje en transformeert ze naar een monster :+ nee mopje valt wel mee, maar ze bokt meestal nogal smerig. Zo eerst paar passen wegrennen, dan stilstaan, dan steigeren en dan bokken en dan draaien. En dan is het toch moeilijk om je evenwicht te blijven houden! Of wat ze ook vaak doet is met haar vier benen tegelijk in de lucht, precies of ze wordt opgezogen door een UFO hahaha

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 21:06

Ohh leuke foto’s! Niets zo leuk als een wandeling!

Ohh ik had de foto gezien op instagram geloof ik, fijn dat alles goed gaat!

Ik zag dat ze in Baarle alweer die oefencross organiseren. Vind ik altijd een leuke starter

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:20

Aii Winnie, paarden met winterkriebels.. Kan het mij goed inbeelden dat het dan moeilijk is om te blijven zitten!
Mooie foto Jessol, idd zo een wandeling doet altijd enorm deugd!
Leuk he Hanne eentje die daar geen last van heeft, de mijne blijft ook relatief braaf. Luxor is met de L, is die dan ook 6 nu of geen BWP?
Van welke hengst is ze gedekt PP? Ik heb dat hier gemist denk ik.

Ik vandaag op jumping bij VM geweest, eerste keer de meter gestart en ook geen parcours ervoor.. Lipton was was daar nog nooit geweest dus hij was wel wat onder de indruk. Maar ging redelijk goed, inrijden was mega hectisch. Drukte viel mee, maar wat van die oudere mannelijke ruiters die echt niet naar andere kijken _-:( . Parcours was op zich wel goed, eerste keer 1 balkje door te weinig tempo uit de wending. 2e keer BW 2 balkjes maar dan was hij wat fel, het kijkerig zijn was over dan. Maar de balkjes zijn altijd mijn fout, ik pruts dan teveel of laat hem net teveel alleen..
Als iemand filmpje wil zien dan plaats ik ze wel :)

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:22

Dat is inderdaad een leuk terrein om te trainen. Wij gaan meestal wel een week ervoor of erna ipv de oefencross.

Ziet er inderdaad heel leuk uit om te gaan wandelen daar, kan daar ook heel hard van genieten. Het zal overal wel nat liggen nu denk ik.

Wipala: filmpje mag altijd, wel heel goed voor de eerste keer!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:29

@WiPala: Ik ben benieuwd naar het filmpje. ;) Klinkt toch wel goed hoor voor de eerste keer 1m! En inrijden tja, altijd mensen die niet opletten zeker. := Ik heb nog geroepen op een jong kindje. :o Maar de mama zei direct dat het terecht was van mij. :+
En klopt, hij is BWP en is idd 6. :) Bij een betere ruiter zou hij wel al verder staan maar soit, Luxor zal niet klagen. :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:33

Voor een recreant moet je niet naar de leeftijd zien vind ik. Plezier maken eerst en de rest volgt wel. Icaro is ook laat met alles, I don't care. Voornaamste is dat ze zo lang mogelijk goed blijven :)

Ben eindelijk thuis na ons weekendje weg. Vanaf morgen vliegt de mijne weer in het werk zie. Verwacht geen onnozelheid, zou dan toch voort eerst zijn.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:36

@Lene: Zag onlangs toevallig passeren op fb dat er niet zo fijn nieuws is op sportief vlak voor je vriend? :/

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:38

Kan ik hier filmpje plaatsen of moet dat met een link naar youtube?
Ja is bij mij hetzelfde hoor Hanne, toen ik hem kocht was hij eigenlijk klaar om naar 120 te gaan maarja tbeestje moet nu met mij de 90 en de meter rijden. Ben daar soms ook wel onzeker over, dat ik hem beperk..

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:52

Ik doe altijd via link van youtube. :)

Zelfde gevoel hier hoor. Luxor heeft hele mooie papieren. Halfbroer en halfzus lopen 1m40 en 1m50 en sta ik nu nog mooi bij mijn 70 cm voorlopig. :+ Mijn springlesgever (via hem gekocht) wilt 'm ook wel graag zien groeien en dus ook vaker lessen. Maarja de tijd en vervoer kan ik daar niet altijd voor opbrengen.. :) + heb in mij nog wel wat angst zitten van die zware val in Tielt.
Nu met mij gaat hij toch nooit zijn topniveau halen, maar of hij er ongelukkiger van wordt... Integendeel. ;)

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:31

Inrijden kan inderdaad soms zo frustrerend zijn! En het zijn meestal de mensen die roepen dat je in de weg rijdt die zelf constant in de weg rijden haha

@hanne en @wipala ik denk niet dat jullie moeten denken dat jullie je paard beperken! Jullie paardjes zijn gelukkig en meer willen zij niet hoor! Plezier maken is het allerbelangrijkste, op hoog niveau of recreatiever, maakt niet uit!

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:48


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:56

Ik rij nog steeds rondjes in de L-dressuur en huppelde tot voor de zomer 90-1m thuis. Paard is 9 intussen :+ had volgens velen al lang stukken verder gestaan bij een "deftige ruiter" zoals het hoort op die leeftijd.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:35

Leuk paard WiPaLa! :) (welke getjes heb je? :P )

Vind je tweede parcours smoother ondanks de balkjes. :j Nu ik moet er nog niet van spreken hoor, Luxor is mega kijkerig nog. :') Sommige zeggen van je moet galoperen! Maar dat is nog niet zo evident als Luxor nog zo vaak in draf valt omdat hij het te spannend vindt. :P

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:45

Merci, ben er heel blij mee, this echt mijn once in a lifetime horse zoals ze zeggen. This zo ne goedzak maar toch genoeg karakter
Veredus carbon vento save the sheep, net nieuw ik wou ze al zoooo lang.
Ja volledig akkoord, vond ik ook. Aleja tot en met de 4 of de 5 toch, erna werd hij wat te loperig. Mijn parcour zou een combinatie moeten zijn van de eerste helft 2e en tweede helft 1e parcour :p.
Versta helemaal wat je bedoelt, zit met juist hetzelfde :+

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 09:54

Varekaj: ik zag dat je ook bij La Chouffe bent gestopt? Ik ben er 2 weken geleden nog geweest! Ik vond de cherry chouffe heeeeerlijk maar kan hem nergens in de winkel vinden. Ik vond ze trouwens niet echt vriendelijk daar :P Wij waren met een grote bende en tijdens het proeven werden we echt bijna buitengestoken omdat er nog een groep aan kwam en er was nog super veel plaats!

Wipala: je paard ziet er een goedzak uit! En mooie getjes inderdaad! Wel moet je nog wat werken aan je afstanden, soms doet hij op het laatste nog een pasje bij terwijl je dat makkelijk kan voorkomen door iets te verruimen op het einde. Nu kan hij dat nog maar als je hoger gaat kan hij geen pasje extra meer blijven doen.

Hier een foutloos ritje met Iskander in de jonge paarden (1m). Ik ben blij :P Het was een nieuwe piste voor hem en hij was erg kijkerig, het publiek moest de trap opstappen naar een platform dat zo naast de piste hangt en dat was natuurlijk spannend :P. Het enige waar wij nog echt aan moeten werken is de afstand in de dubbelsprong, als het ruim staat durft hij een pasje extra doen, maar hij wordt pas over 5 maanden 5 jaar, alles op zijn tijd.
Van Colorado ben ik minder content, hij is terug beginnen blokkeren, door onze miscommunicatie van woensdag is hij (zoals ik had gedacht) zijn vertrouwen kwijt. Moet nu opnieuw terug 1m starten voor het vertrouwen. Helaas dus geen Mechelen voor mij!

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:06

Ja, ik weet het :(. Ik laat hem zeker in mijn eerste parcour te veel alleen dan. Op training lukt het al wat beter, daar heb ik ook ergens een video van. Komt hopelijk goed met veel km's te maken, we gaan zeker niet hoger tot ik mijn afstanden beter heb, er is geen haast bij.

Proficiat met je foutloze ronde! Waar ben je geweest?
Spijtig dat je niet naar Mechelen kan, is toch altijd iets om naar uit te kijken denk ik!

edit: vorige week op training; https://www.youtube.com/watch?v=BWcyDW62POk

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:41

Het is zeker niet slecht hoor @wipala! Je ziet inderdaad dat je op training wel wat zelfzekerder bent. Nog goed oefenen op je afstanden en tempo en dat komt wel goed na wat kilometertjes!