Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 16:16

Hahaha ja ik had het topic gelezen.... wel flauw van ze. Als gij de hond niet koopt, koopt iemand anders hem toch... en wat ik lees is het echt niet broodfok..


Ohh die bonte! Ik hou ook van bont

Woody zijn vacht is wel standaard hoor, bij Aussies heb je alleen maar zo vacht, veel haar, heel veel haar :=
Hahaha ja aandacht met hopen... als ge als man vrijgezel zijt en ge wilt een vriendin moet ge met Woody op pad, zoveel aandacht..
Laatst bijgewerkt door Daaphh op 13-02-18 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt


HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:17

@ Varekaj nee, dressuur rijd ik KNHS en jumping doe ik alles wat op mijn pad komt. In de zomer vooral de meetjeslandse vrije jumpings.
Zou met mijn quarter ook erg graag eens eventing willen meedoen, maar het lijkt me allemaal zo ver rijden in België. Ook endurance wil ik zo graag doen... Ah ik heb 30uren te kort in een dag.

Het is nog de vraag of ze ooit nog op de vanne zal willen stappen... Zodra de mijne hersteld is, begin ik met oefenen.
Enja, bij mij zit de schrik er ook in. Ben in de winter ook vaak 3-4x /week op stap en wat ik al allemaal ben tegengekomen. Djeezus.

Hihi dwergpincher :')
Ik heb een syberische husky en Border Colli. Die laatste mag altijd mee als ik met paardlief naar de zee/bos ga. Dat zou ik met mijn husky niet moeten proberen. Al is de husky soms makkelijker bij de paarden, die zit ze niet een godganse dag bijeen te drijven :Y)

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:27

Was even vergeten dat het een Aussie is Daaphh :o In ieder geval echt een prachtbeest!

Eventings is inderdaad altijd wel een eindje rijden helaas. Deurle vond ik een hele fijne vorig jaar (was onze allereerste keer, 60cm) en dan heb je nog een paar vrije crossen.

Zowel HROV als de tussenwedstrijden LRV zijn voor mij meestal 45 min tot 1u rijden. Alles zit altijd bovenaan de provincie en de grens met Antwerpen -O- Beveren, Bassevelde, Sint-Pauwels, Sint-Niklaas... De tornooien vallen wel mee voor deze zomer. Dat is dan Affligem (15min), Denderwindeke (half uur), Haaltert ( 15-20min)... De verste zijn Meise/Wolvertem en Zwijndrecht. En ons eigen tornooi natuurlijk.
Omdat alles in het voorjaar zo ver is ga ik dus HROV starten. Ik zit zo lang in de auto, dan maar gelijk voor een degelijke locatie gaan ipv gras en zwarte glijgrond bij slecht weer.

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:33

10 maart is er oefencross in Westdorpe in Ndl, dat is maar half uurtje van bij mij, dus voor jou wellicht ook in de buurt HiFive?
Ik heb trouwens een schimmel die al jaren wit is, ook altijd plezant om op wedstrijd te gaan :n , idd langer bezig met wassen dan effectief rijden...

Wij gingen vorige week bij die pups kijken, ze waren net geen 4 weken oud, 4 van de 7 al besproken... Dus blijkbaar liggen er niet teveel mensen wakker van mogelijke afwijkingen bij die honden.
Nu ja, ik heb Fi ook nooit RX laten keuren, zal ik ook wel weer heel dom en blond zijn, ze heeft al een aantal mankementen gehad, maar nog nooit iets wat op RX had kunnen voorkomen worden... Sowieso vind ik dat er teveel waarde gehecht wordt aan het nemen van RX'en, er gaat zo veel meer iets fout bij de weke delen is mijn ervaring.

Laurievc

Berichten: 4413
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:01

Welkom HiFive! Ik start ook HROV in Oost-Vlaanderen, dus misschien lopen we elkaar wel eens tegen het lijf :)

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:13

@florence: jaa was eventjes druk, einde van de examens en op reis geweest enzo!

Laatste dressuurwedstrijd dus inderdaad gewonnen, was wel leuk, maar de proef was misschien wel wat onder niveau (I.3). Maar de niveau 1 was al wat te hoog gegrepen met de overgangen galop-stap etc.

Ondertussen ook al terug ons 1ste sprongetje genomen (wel al tijdje wat cavelettiwerk gedaan)
Ging supergoed en het deed haar duidelijk deugd! binnen 2 weken gaan we voor het eerst terug op jumping (80cm). Ik zie er naar uit!

@Antonius: proficiat met je resultaten van de dressuurwedstrijd! In jouw proef (N1.2) reed er een pony mee die ik nog zadelmak gemaakt heb, weet niet of je hem gezien hebt? Superschattig klein dik vosje met de naam fonske :D en met een klein jongentje op!

@daaph: Amai Jomo ziet er zo braaf uit!! Ook leuk zo bij zonsondergang. :)
Leuke foto's van Woody! dat ene filmpje van die draad was ik echt verschoten hahaha gelukkig kon het hem niets schelen!

@HiFive: Welkom! Ik vind je bonte ook echt mooooi! spreekt me ook altijd aan zo van die donkere bonte paarden. Springt ook leuk die quarter! Wat erg van dat ongeluk :(:)

Die quick knots lijken me ook wel handig. Aruba heeft eigenlijk wel zalige manen om te dotten, dus met rekkertjes gaat het ook wel vlot en mooi. Als het echt chique moet zijn, doe ik het met naald en draad.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:25

Ik heb dat vosje eventjes gezien winnie! Was een koddig ding, was precies wel goed wakker? Wou niet direct stilstaan bij het opstappen geloof ik.
Hoe was de reis?

@ antonius: ik heb alleen maar vuilnisbakhonden gehad, nooit niks mis mee geweest. Idem met mijn 2 katten. Icaro is indertijd toen ik 'm kocht op zijn 2,5 jaar wel op RX geweest en klinisch gekeurd. Dat had vooral te maken met het feit dat hij van veulen af aan altijd gewoon lomp was: regelmatig uit de bocht vliegen en dergelijke. Hij is als jaarling zo eens keihard tegen de houten wand van een binnenpiste geknald waar zijn voorste kogel onder geraakt is, en daar was toen een schiefeltje af. Dat is toen gezien op RX, ingetaped geloof ik en met rust goed genezen maar niet meer inwendig gecontroleerd. Dus bij overname voor de zekerheid wel RX laten maken van de 4 benen, om zeker te zijn dat er vooraan geen restletsels meer waren en de rest was gewoon controle. Dat was toen volledig in orde.
Vond het wel bijzonder dat er bij die keuring de vraag werd gesteld "sport of recreatie" en "in welke prijsklasse wordt hij verkocht". Maar bon, van die DA hoor ik nog wel meer verhalen :+

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:22

Welkom HiFive5! Knappe paarden ook! :j

Hihih die minions blijven leuk hé. :P En Woody idd een hele knappe hond!

Hier met de trailer ook iets kleins tegengekomen vroeger. Ook auto die pas afsneed, mijn papa toeteren om te reclameren voor die pas af te snijden. Plots de auto voor ons vol in de remmen! Wij ook keihard moeten remmen. Papa was razend, hij stapte al uit om naar die mens te gaan. Die mens gewoon gas open gezet en weg gereden... Ik snel gekeken en Shuddy stond recht. Ter plaatse wel gemerkt dat de achterstang losgeschoten was door de klap van Shuddy.

Ja Antonius jij stomme broodfokker zonder hart voor dieren. :+

Hier 90 cm gesprongen met Luxor. *\o/* (ben echt een bangschijter, eerste keer sinds jaren die hoogte. :P ) Gewoon een rechte dat wel. ;) Hij had er wel zin in en trekt al wat meer naar de sprong dan vroeger! :D Was ook eerste keer voor Luxor die 90, hij deed dat eigenlijk met zijn ogen toe. :+ Nu baasje nog hahah

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:38

@antonius ja die in westdorpe wou ik meedoen. Is trouwens mijn club en 10 van me vandaan maar nu vallen al mijn plannen int water wegens auto en vanne die dus nog moeten hersteld worden (als dat überhaupt nog kan). Ik ging Zowiezo met mijn vosje gaan dus dat was geen probleem :-)

@laurievc wat leuk! Hopelijk zien we elkaar eens :j

En de rest: dankjulliewel :D

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:51

Icaro is zo onderuit gegaan toen ik nog met mijn vrachtwagentje reed. Ik rij 50 op een steenweg en voorrangsweg in de dorpskern. Een jeep denkt op een kruispunt er rap voor te kunnen, ondanks de stopstreep op zijn rijstrook. Heb alles vol moeten dichtsmijten om er niet tegen te zitten, begint die vent mij daar uit te schelden over voorrang van rechts en tralala. Ik ben er niet op ingegaan, eerste bezorgdheid was dat Icaro recht geraakte. (ik had en heb een camera in de laadruimte/trailer). Hij kwam toen net van Merelbeke na zijn castratie.
Hij werd al niet zo graag vervoerd in dat vrachtwagentje maar dat is er nadien absoluut niet op verbeterd.
Vanaf de eerste rit in mijn Ifor is alles weer koek en ei gelukkig.

Ze zijn me al voorbij gevlogen via de pechstrook op de op- en afritten van de autostrade tussen signalisatie van wegenwerken, fietsers/voetgangers die toch rap oversteken als je maar 10m van hen verwijderd bent (zonder zebrapad), auto's die claxoneren omdat je voorzichtig rijdt omdat er eentje een slecht evenwicht heeft, die vlak voor je invoegen en dan op de rem gaan staan, vrachtwagens die je van je rijvak drammen/pletten... soms zitten auto's zo dicht op de achterbumper dat ik ze niet eens meer zie: niet in mijn spiegels en niet op de camera, die nochtans een stuk over de achterklep kijkt.
Maar ik zie er even vaak op de autostrade tegen 120 en meer voorbij vliegen op het linkervak met een 2-paardstrailer en dikke bak ervoor dat ik denk, "ik hoop dat jij geen noodstop moet maken".

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 21:28

Oh dan heb ik precies nog chance gehad met de trailer...
Oké zo eens stoppen, maar dat heeft iedereen wel eens met de auto ook... maar al bij al met de trailer nog altijd geluk gehad. *neemt hout vast*

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:38

Kherken het volledig varekaj. Kheb een camera in de vanne hangen en zag na het ongeluk onmiddellijk dat het foute boel was.
De DA ziet de wond gelukkig positief in, er zijn geen pezen beschadigd.

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:48

Ik heb toch al een aantal keer een schietgebedje gedaan dat het allemaal goed afloopt. Ongeacht of de trailer er achter hangt. Vooral het fenomeen haaientanden lijkt geheel ter decoratie op de wegen geschilderd hier.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 21:52

Misschien dat het ook afschrikt dat wij nogal groot zijn...
Vrij grote auto, met reus van een trailer

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:08

Welkom Hi five! Je quarter kan nog springen zeg! Leuk dier :)! Ceasar is van hier in de buurt, en vroeger reed een vriendin ermee op cross. Ik zie ook wel graag bont, maar ze morgen mooi getekend zijn en liefst bruin :P.
Wat een nachtmerrie je accident! Hopelijk komt alles goed met je paard en zit alles nog op zijn plaats. En ben jij er met de schrik vanaf gekomen.

Sommige chauffeurs he :(! Vorige winter ook eens de pas af gesneden door een oplegger dan nog die helemaal geen voorrang had, hij slag af en ik reed recht door. Hij had ook wel groen, maar alleen om over te steken als als er niemand in de tegenovergestelde richting komt uiteraard. Dacht hij even dat hij gewoon mocht inslaan. Twas een domme pool die geen voorrangregels kende. Mijn tikker ging nogal.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:08

Hanne staat je topic klaar? Bijna 500 pagina's :P.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 22:22

Haha ja als we dit vanavond volpraten hebben we een nieuw topic en dat na 4 jaar :')

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 22:24

Als ik zo terug kijk zijn lene, Anthonius en PP erbij vanaf het begin

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:27

Haha ja idd!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:28

Nu zijn wel al met best veel eigenlijk.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 22:29

Ook veel die komen en gaan

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:32

Die vinden ons niet leuk genoeg :')

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:35

Kvind Het wel spijtig dat ze geen B doen bij de jumpcross in hul.sterlo. Mooie hindernissen hebben ze gekocht. De cross gaat over 2 pistes.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 22:35

Hahaha ja dat kan :’)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 22:37

Ja, ge Zou denken dat die toch het meeste volk trekken...
Zijn er eigenlijk veel inschrijvingen?

Heb al van verschillende gehoord dat ze het eigenlijk niets vinden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers