Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:06

geweldig Antonius! lekker een bak aan huis met verlichting.

ik ben zaterdagavond naar JIM maastricht geweest. daaph en dirk nog kort gesproken.
maar ik heb daar op een zadel gezeten!!! :wow: :oo +:)+ _/-\o_ _/-\o_
een erreplus! mijn god...wat een waanzinnig zadel...maar duur :oo :oo :oo €3500.00
daar heb ik toch stevige sponsoren voor nodig :D :D _O- _O- := :=

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:11

Dat was inderdaad de planning om daar naartoe te gaan, maar dat blijkt nu 1 groot kinderparadijs te zijn, dat zich echt specifiek richt op kinder- en ponylesjes.
Ik ben er tot nu toe nog niet geweest omdat dat mij dus afschrikt en ik weet niet of Icaro daar wel past. Hij is doodbraaf als je de stal ingaat, hem gebonden zet etc. Maar zolang de staldeur dicht is en hij staat in de stal, dan ziet hij dat als zijn stukje terrein. Dus voor voorbijgangers is dat oren plat naar achter, dreigen en in heel uitzonderlijke gevallen (als hij het echt kotsbeu is om gestoord te worden) dan durft hij bijten.
Als je een schrijver zoekt voor bij de brevetten, laat maar weten. Het is sowieso niet evident om ergens stalling te vinden alleen voor de winter met binnenpiste bij. Ze geven allemaal voorrang aan mensen die er jaarrond blijven, wat ik uiteraard wel perfect begrijp. Voor zover ik het al gezien heb op FB en de website is dat daar wel goed opgeknapt.

De verlichting waar ik nu sta zijn 7 ledspots op een piste van 30x50. Om individueel dressuur te rijden is het wel voldoende. Om les te volgen is het niet echt geschikt (donkere vlakken) en voor springen is het een absolute no-go zonder daglicht. Ik kan wijken vanaf A naar E of B, maar niet vanaf C. Ik vertrek dan in een "donker gat" waarbij je hooguit een donker silhouet ziet met Icaro zijn 2 witte voetjes. Pas als ik dichter naar de E of B (en dus de lamp) kom, kan je ons als combinatie beter zien.
Voor iemand die basis rijdt is dat voldoende. Voor zijgangen is het al te beperkt, omdat je de voeten bijna niet ziet.

@ madelene: proficiat. Jij hebt dus waarschijnlijk op het zadel gezeten waar ik nu zo keihard voor aan het sparen ben :)) Héérlijke zadels toch!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:48

Dat meisje met die chique pony kan gewoon ook goed dressuren. Ligt niet alleen aan die pony! :D

En 't is waar Antonius, 'k zou beter naar een grotere piste gaan. Breem*eersen is beetje ver maar voor keer mss mogelijk met dat het 70cm voor jonge paarden is. Moo*rsele is al direct 80cm. Hij kan dat in feite maar 'k denk dat hij nog te hard met omgeving bezig gaat zijn aangezien er in Moo*rsele veel te zien is.
W*aregem kan ook al verschil maken, want een andere vriendin zei dat Gav*verranch 1 vd technische jumpings zijn. 'k Ga wel zien welke datum best past :)

Zoveel betaal ik nooit aan een zadel. :') Dan koop ik het liever tweedehands. :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:16

Is dat dat meisje dat vorige keer ook gewonnen heeft toen ik meedeed? Die kan inderdaad een mooi potje rondsturen :j

Vandaag weer heel fijn kunnen rijden in de les, ben echt content. Moet wel serieus voorzichtig zijn op mijn contact, iets teveel en het is whoem, hoofd de lucht in. Maar dat hangen, trekken en sleuren is er toch echt wel uit. Juist de overgang galop-draf moet ik weer flink aan mezelf gaan werken, heb hem er de laatste tijd te vaak laten doorkruipen en dat was nu te zien.
Vanmiddag tandarts gebeld, ze had morgen al plek omdat ze toch in de buurt moet zijn. Ideaal :D

Ja zadels, 't is een dure grap. Ik heb de afgelopen jaren altijd tweedehands gekocht en verkocht, of nieuwe zadels met fikse promotie op. Maar ze zijn nooit echt aangemeten geweest door een zadelpasser. De uitzondering daarop is mijn kieffer. Die heb ik wel nieuw gekocht en daarvoor advies/begeleiding gehad van mijn huidige zadelmaker. Als ik zie welke prijzen ze soms durven vragen voor zadels die ver uiteen vallen... dan koop ik liever een nieuw, aangepast, met garantie bij.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:25

Dat zal idd met haar andere (zwarte) pony Iris geweest zijn. :j

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:28

Ja ze rijdt gewoon heel goed, zet een ander 11 jarig kind op die dure pony en tgaat niet gaan hoor :P. Ze is ook al heel ambitieus, echt wel met de bedoeling om over twee jaar nationaal te kunnen rijden.
Ze heeft trouwens een heilige schrik van springen. Volgend jaar mag ze haar B brevet doen, maar ze foet enkel dressuur, niet het spring gedeelte.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 20:29

Leuke filmpjes van de jumping! Ik zou misschien het aanrijden van de 1 iets anders gedaan hebben Hanne. Nu spring je aan direct draaien en dan de hindernis al. Zou misschien al iets langer galopperen en misschien van de andere kant komen als dat meer ruimte gaf? Alle als ik het me nog goed herinner van het filmpje.

Fijn dat je toch nog naar Mechelen kan! Altijd wel bijzonder om daar te starten!

Leuk een projectje om mee te rijden Anthonius!

Fijn je nog eens gezien te hebben Madelene! Ik had die dure zadels ook gezien.


Ik ben het voorbije weekend op jumping geweest. Hij liep nul maar keek weeral zo erg. Wat opzich goed was want mijn lesgever stond aan de piste en die heeft het nu eens in RL kunnen zien. We weten waar aan te werken.

Dirk was op dressuur geweest zondag. Pas om 19.00 moest hij rijden. Voor het eerst de Z2 proef bij de lrv. Hij had aan de clubvoorzitter gevraagd welke proef het was, die helemaal geleerd, 5x vliegende wissel _/-\o_

Rijdt hij zondag de proef binnen, gaat de bel... :wow: had die persoon de verkeerde proef gestuurd := deze was veel moeilijker. Slangenboog mer 4 bogen op A-C lijn iedere keer wisselen. En op de boog van 2-3 van contra naar contra. Hij deed het wel allemaal! +:)+

Helaas toch uitgesloten. Want buiten het mis binnenrijden had hij me 1x verkeerd verstaan. Bij P afwenden dacht hij bij B afwenden... maar wel de proef mogen uitrijden. En de jury zei voor de proef nog nooit gereden te hebben dat het goed was.


Wel altijd grappig zo een eventingpaard tussen de dressuurpaarden. Zeker vr de mensen langs de kant. Wie is dat op die vos? Wat komt die hier doen?! Die heb ik nog nooit gezien... mag die wel starten. _O-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:43

Hahaha Daaphh, kan het me zo voorstellen! Maar is 2x omloopfout al een uitsluiting? Ik dacht dat dat vanaf 3x was en anders telkens -2? Kga mijn reglementen precies nog eens moeten nalezen.
Vind dat altijd zo leuk om te zien, een geheel onbekende die eventjes iedereen in verwarring brengt met zijn/haar plotse verschijning :)) Met een springpaard een dressuurproef rijden is ook zoiets.

Ik moet mijn proef voor zaterdag nog leren. Gaat weer ene fikse uitdaging worden met mijn gammele geheugen.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 20:57

Ik zou niet weten waarom hem anders geen punten heeft gekregen op equester...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:06

Heb het eventjes rap opgezocht.

"Wanneer een deelnemer zich vergist moet de jury waarschuwen, behalve bij het lichtrijden, waar doorzitten wordt gevraagd en omgekeerd. De jury wijst de deelnemer het punt aan, waarop met de proef wordt doorgegaan en de volgende opdracht,die moet worden uitgevoerd.
Elke vergissing, elke weglating, elke inbreuk op de volgorde van hetgeen moet worden gereden, wordt nadat ze is hersteld, als volgt bestraft: 1ste vergissing: 2 strafpunten, 2de vergissing: 4 strafpunten, 3de vergissing: uitsluiting."

Ik denk echter eerder dat de uitsluiting op basis hiervan is:
"De ruiter is niet verplicht het nummer uit het hoofd te rijden. Wanneer een deelnemer besluit om het nummer uit het hoofd te rijden, moet hij bij die beslissing blijven. Het is niet toegelaten dat hij op een bepaald ogenblik het nummer verder laat commanderen. Dit heeft uitsluiting tot gevolg."

Dirk is gestart met de proef uit zijn hoofd te rijden. Hij reed verkeerd (-2) en heeft nadien de proef dan laten voorlezen. Dat zal de reden tot uitsluiting waarschijnlijk zijn.
Tenzij je de eerste proef ook voorlas en hij hem als geheugensteun uit het hoofd kende.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:06

Grappig vaak die dressuurruiters VS eventing ruiters :P.

Wat leuk Antonius van je piste, een echte droom een piste die altijd goed ligt! Zal je veel plezier aan beleven. Fijn van je projectje ook :J. Vr te crossen ook?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:09

Sterk van Dirk! :D Ik zou half panikeren om plots andere proef te moeten rijden. :+ 'k Weet graag ongeveer wanneer welke oefeningen elkaar opvolgen. :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:13

Ik ga nu toch verdorie voor de zekerheid eens nakijken dat ik de goeie proef in mijn map heb zitten voor zaterdag :')
Deze zomer voorgehad. Rij mijn dressuur, een proef die ik al ongeveer 15x eerder had gereden, zoals altijd uit het hoofd. En ineens, poef. Zwart. Draad kwijt. Ik kreeg het toen héél erg warm. Godzijdank op het laatste nippertje ging het lampje weer branden en kon ik er alsnog een "swung" aan breien en stond er alleen maar "voorbij de letter" op mijn protocol :)) Maar dat wil ik toch echt nooit meer meemaken.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 21:25

Ja dat kan het wel verklaren... wel flauw, hij kon er niets aandoen.

Veel plezier op dressuur!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:29

Het was wel netjes geweest van de jury als ze het hadden meegedeeld.

Op zich flauw... het is in principe aan de ruiter om te zorgen dat hij goed voorbereid is als hij op wedstrijd gaat. En dus ook de goede proef kent. Bij zoiets is het dus een gigantisch voordeel om je proef te laten voorlezen. Dan is het hooguit een omloopfout. Rij je uit het hoofd, dan ben je eraan voor de moeite.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:51

Ben het volledig eens hoor dat ze goed kan rijden. Had dat ook niet gezegd. Alleen dat het een belachelijk dure pony is. :')

Oh zo jammer dat hij de verkeerde proef door kreeg :-( wel sterk dat hij als nog alle oefening goed wist uit te voeren. Die proeven zijn toch al niet meer van de poes he.

Daar ben ik best jaloers op Antonius. Wij moeten altijd op verplaatsing om te rijden neemt toch echt veel tijd in beslag. Wij hebben een weide achter ons maar die is niet van ons. Zodra we die kunnen kopen zal er ook wel een piste volgen :-) dan kom ik ten rade voor de ideale buiten piste :-)
Leuk zo nog een extra paardje bij om te rijden.

Hanne: denk niet dat de piste in bloso groter is dan de g*averranch. Denk wel dat de parcours zullen makkelijker zijn. Dominique zet vaak veel te technische parcours in zijn piste. Daarom wil ik daar ook niet meer springen. Voor paarden die niet zo zeker zijn zijn het parcours om ze nog onzekerder te maken. Laatste parcours die ik daar op jumping reed moest je de 1ste hindernis naar de muur springen. Was echt springen en al draaien of je ramde gewoon tegen de muur. Is wel al paar jaar geleden maar domi kennende zal het nog steeds zo zijn.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:09

We hadden het onlangs ook nog over dat hij altijd pittig bouwt!
Denk dat piste idd min of meer even groot is, ze lijkt mss groter omdat ze hoger is. We krijgen normaal begin 2018 nieuwe bodem binnen, dat is dringend nodig.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:16

Piste daar is 60*25. Wat niet klein is maar voor wat hij zet wel te klein.
Ik spring er niet meer op jumping toch zeker niet de hoogte die ik wil rijden. Ze werd alleen maar nog onzekerder van. Nu ga ik naar moorsele. Mss wel saaie parcours maar wel veel ruimte en eerlijke lijnen voor de paarden.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:18

Welja daarmee, als het niet zo technisch staat dat het ook veel zal schelen. :j 't Is nogal wat, Luxor al meteen zulke parcoursjes voorschotelen. :+ Hij doet het in feite niet slecht maar 't is nog wat te rommelig voor ons beide.

Dankje voor de tip Daaph! Zal ik zeker meenemen naar de volgende keer. :j

Idd nogal technisch. Vanaf de 80cm al direct veel dingen onder de sprongen. Eerste keer 80cm zal sowieso niet in Gav*erranch zijn. 90cm was nogal wat zondag. Veel uitgesloten.
Parcoursjes mogen nu saai zijn voor mij, dat we wat routine kunnen opbouwen. :) Moorsele qua parcours en hindernissen is het ideaal. Maar 't is de omgeving hé. :P Nu viel dat mee maar de prestige cup is dit weekend en gaan ze weer vanalles beginnen zetten in de piste. :P Als de vijver daar weer komt, 't zou nogal wat zijn moest ik daar passeren met Luxor. :')

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 08:36

daaph, die dirk, is toch ook zo'n nuchtere hè (tenminste voor zover als ik hem ken :D +:)+ ) stoer hoor.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:43

'mijn' projectje is op zich enkel bedoeld om hem wat makkelijker rijdbaar te maken voor de eigenaresse. Ze wil wel graag dat ik hem eens mee pak op jumping, en ik denk dat ze het ook wel leuk zou vinden om hem eens te zien crossen maar we zullen zien hoe het zal lopen.
Tegen volgend jaar heb ik ook die tweejaarse om zadelmak te maken, dus ik mis vooral veel tijd :P
Nu ja, intussen is mijn stal verhuurd en verdien ik wat op het rijden, dus ga maar niet te veel klagen :D

Daaph: wat raar dat er geen reden van uitsluiting op het protocol van Dirk stond dan?
Hoe zit dat trouwens, heeft hij aangevraagd om die proef te mogen starten op basis van zijn resultaten in de eventing?

Hanne: welke kant woon jij eigenlijk? Omdat je schreef vrij ver van de b*reemeersen te wonen? Dichter bij VM of ook nog veraf?
Zijn er in Moorsele trouwens ook geen trainingsdagen waar het parcours staat?

Hebben jullie de indoor cross al gezien begin febr in waregem? Kandidaten hier?
Ik vond het eigenlijk beetje 'tegenvallen' omdat de piste toch wel wat klein is om dit te doen, maar zou het op zich wel nog doen om die mensen te steunen...

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:47

nee ik niet, hopelijk kan ik dan echt gaan beginnen met opbouwen na 4 maanden rust.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:53

ik denk niet dat ik het ga doen. zoals je zegt redelijk klein veel kort draaien. denk dat ik ze wat ga sparen voor de zomer :)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 14:55

Ja hij mocht Z1 starten op basis van zijn resultaten in de cross. En dan als je Z bent mag je kiezen wat je start. Dus is hij Z2 gestart als oefening vr de wissels op wedstrijd. Als voorbereiding op de 3*.

Hahaha ja dirk is zeer nuchter. Zeker als het om zo iets gaat.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:50

Breemeersen is minstens een half uur. Tielt ook. Gave*rranch is paar minuten. W*aregem 10 minuten.
Z*ilveren Spoor is 20 minuten. Woensdag zijn het trainingsparcours voor jonge paarden. Maar is werkdag voor velen, waardoor vervoer moeilijk ligt. :)
't Is niet onoverkomelijk ver. Breemeersen mss toch wel eens doen.