Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 13:20

Wat zijn jullie namen eigenlijk? misschien herken ik ze wel van de crossen :P
Of in welke kleuren crossen jullie? Dat zal wel makkelijker te herkennen zijn

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:37


Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 13:39


Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:31

Haha, wij hebben hier net hetzelfde geredeneerd, 2 paarden voor mama en 1 pony voor de dochter!
En merci voor de complimenten trouwens, maar je moet mij nu niet té veel krediet geven ook hoor. Laat ons zeggen dat ik vooral vrij sterk ben in paarden uitkiezen :D

Ik wil trouwens ook supergraag een bonte, liefst een zelfgefokte uit Fiona (voor wie haar niet kent, dat is mijn merrie die M liep en toen blessure op liep), maar ik denk niet dat Ceasar goed genoeg is als vaderdier om mee te doen wat ik wil. Mijn droom blijft toch Z, maar dan denk ik dat Ceasar wel wat springvermogen en bloed mankeert. Fiona heeft op zich wel genoeg uit zichzelf, maar wil toch altijd graag verbeteren ipv stilstaan en enkel fokken om het kleurtje vind ik nu ook geen goed idee.
Vind Ceasar een leuk sportpaard op zich, maar durf het niet aan om ermee te fokken. Ik zou er wel ene van durven kopen maar dan zie je al wat ze in zich hebben, bij fokken moet je toch nog altijd afwachten.
Mocht Fiona terug mank vallen zou ik misschien een gokje doen met Visage van de Olmenhoeve als hij te verkrijgen is. Geen garantie op bont, maar ook als 'simpele' bruine zou het wel een goed sportpaard zijn denk ik.
Jij moet natuurlijk ook wat rekening houden met karakter, denk wel dat Ceasar dit goed doorgeeft.

Pff, nog examens ook! Veel goeie moed hoor! Zie je het zitten om je opleiding af te maken?


Ik start trouwens in grijs en geel, zal straks ook eens foto zoeken. En ik heet E.velien C.attoir

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:31

Profiel geupdated :)

De naam van je paard zegt me wel iets, maar ik rij/reed vooral LRV eventings :)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 14:34

Ik rij beide.
Ben meestal bij een goed lachse man die best wel veel mensen kennen. D.irk S.meets

Voor bonte paarden, misschien is die hengst van S.arah V.anhasselt iets? Of eddy wally van Melanie?

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:36

Antonius schreef:
Jij moet natuurlijk ook wat rekening houden met karakter, denk wel dat Ceasar dit goed doorgeeft.

Pff, nog examens ook! Veel goeie moed hoor! Zie je het zitten om je opleiding af te maken?


Ja idd, en ik ben ook niet zo'n fantastische ruiter. Ik zou echt een paard voor mezelf fokken (niet dat dat daarom wil zeggen dat je een knol moet fokken, maar bon). Ik ben me bewust van Ceasar zijn capaciteiten. Hij zelf zal, denk ik, ook niet het eventingpaard worden voor de Z. Maar hij is schijnt heel braaf en allé, een paard dat L misschien M crosst, da's voor mij al genoeg :) Verder heb je ook Balan Soso van Sarah Van Hasselt hé, maar die geeft ook geen garantie op bont.

De examens ze gaan tot hier toe héél vlot, ik hoop er nu voor alles door te zijn. Dierenarts worden, het is mijn droom en met ons kindje gaat het moeilijk worden, maar niet onmogelijk, ik ben het eerste al gepasseerd en allé, ne keer dat ge goed gestart zijt, stop je natuurlijk niet meer zomaar :) Ik krijg ook enorm veel hulp van mij mama en mijn vriend, dat scheelt ook!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 14:40

SofieHavan schreef:
De examens ze gaan tot hier toe héél vlot, ik hoop er nu voor alles door te zijn. Dierenarts worden, het is mijn droom en met ons kindje gaat het moeilijk worden, maar niet onmogelijk, ik ben het eerste al gepasseerd en allé, ne keer dat ge goed gestart zijt, stop je natuurlijk niet meer zomaar :) Ik krijg ook enorm veel hulp van mij mama en mijn vriend, dat scheelt ook!


Vind knap dat je blijft doorzetten met je studies!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:50

Vind het ook knap dat je je studies verderzet! Hopelijk straks een brave baby :)

Weet niet of jullie de foto's met deze link kunnen zien (1e keer via mijnalbum):
http://www.mijnalbum.be/Foto-3TMGTDPY-D.jpg
http://www.mijnalbum.be/Foto-I8DQ3JYG-D.jpg
http://www.mijnalbum.be/Foto-ICDBBY3T-D.jpg

Qua bloedvoering vind ik die van S.arah Van H.asselt wel interessant, alleen heeft hij zelf ook nog niet veel bewezen. Hier wacht ik dus sowieso nog enkele jaren mee om te kijken of hij nog wat zal presteren. E.ddy W.ally vind ik zeer knap, twijfel alleen een beetje of die wat extra aan mijn merrie kan geven... Ik hoop hem komend seizoen wel eens aan het werk te zien. Is al een jaar of 2,3 geleden dat ik hem voor het laatst zag.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:57

Ik wil me even melden, ik rij zelf geen crossen maar ga op veel verschillende crossen wel foto's gaan trekken :) Zo blijf ik ook op de hoogte van wanneer en waar :Y)
Ik woon regio gent, als je foto's wilt kan je me altijd oppikken als je ook regio gent woont :')

Afgelopen jaar meestal oefencross gedaan: Zwijnaarde, Ingelmunster, Brugge, Heusden, Merendree

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:10

Stoere foto's, Antonius :) Blijft echt een schitterend paard he, die merrie van u!! Khoop dat ze correct blijft en ge der verder mee kunt!

Eddy wally vind ik naar de kleine kant, eerlijk gezegd. Ik moet echt bij paarden van rond de 1m70 blijven.

Ik hoop trouwens ook op een brave baby ;) mijn vriendin haar kindje (vorige bijrijder van Havan) is zo'n huilbaby. Natuurlijk gaat er dan van studeren weinig in huis komen, dus idd 't hangt allemaal af van hoe het kindje gaat zijn. Maar we zien wel :) als'k er nu geen in tweede zit heb, kan ik de hele tweede semester wel in tweede zit doen :)
Op school is het wel raar, ik word echt vreemd bekeken en krijg de grofste opmerkingen, de meesten denken echt dat ik 19 jaar ben ofzo -O- en allemaal gaan ze er van uit dat het een "ongelukje" was (wat niet zo is, door een bloedziekte kon ik niet wachten met kinderen tot na mijn studie).

Tof, xTitanic, ik ben vaak ook te zien op die crossen :) ideale afwisseling en mijn vriend rijdt die ook mee (de vrije dan) perfect om te oefenen!
Laatst bijgewerkt door SofieHavan op 22-01-14 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:11

ik kwam dit topic toevallig ook tegen, rij geen cross maar lijkt me super gaaf om te fotograferen, dus ik volg even om te kijken wanneer er cross in de buurt is :)

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:14

rayoow schreef:
ik kwam dit topic toevallig ook tegen, rij geen cross maar lijkt me super gaaf om te fotograferen, dus ik volg even om te kijken wanneer er cross in de buurt is :)

Volgende cross is begin maart in Heusden (OVL) :) da's een oefencross!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:17

En laten we hopen dat het niet sneeuwt net als de vorige keer :=
Jeetje wat lag het lelijk toen.. dan begrijp ik de mensen niet die door en over die hindernissen sjezen

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:22

xTitanic schreef:
En laten we hopen dat het niet sneeuwt net als de vorige keer :=
Jeetje wat lag het lelijk toen.. dan begrijp ik de mensen niet die door en over die hindernissen sjezen

Ik heb toen ook meegereden denk ik, maar ik rij dan gewoon een oefentoertje :) op mijn gemakje, draven tussen de hindernissen, stappen op slechte plaatsen, hindernissen die niet veilig waren, over geslaan,.... Het weer deert mij eigenlijk amper, maar ik hou wel altijd rekening met de veiligheid van mijn paarden, die komt altijd op de eerste plaats :)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:25

xTitanic: ik heb al foto's van jou zien passeren, zijn altijd mooi!
Kom je in Heusden de 9e maart? Vorig jaar was ik als zwangere toeschouwer, was idd zeer slecht weer. Denk ook niet dat ik zou gereden hebben, vind het niet leuk als het zo regent...

E.ddy W.ally is trouwens wel een stuk groter dan vermeld op de website, 1m70 zal hij niet zijn, maar toch 1m67-68 denk ik. En een vrij breedgebouwd paard vind ik wel. Denk ik combi met jouw merrie, dat dat geen popperig veulen zou geven. Maar geen garantie op bont uiteraard...

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:35

Ik had idd al gehoord dat hij groter was dan wat op de site vermeldt staat, maar ik denk dat die teveel bloed gaat hebben. Evita is echt geen evident paard. Ze is wat te vergelijken met Fleur qua streken denk ik. Ik zou eerder echt opteren om een brave te fokken dan een met heel veel potentieel. Want hoe je het ook draait of keert die met veel potentieel hebben ook veel bloed dat ze soms al eens tegen u durven gebruiken.
Nu ja, misschien ben ik beter af met gewoon een tof bont paard te kopen dat mij aanstaat en Evita te laten waarvoor ze is, fokken is gokken hé. Maar langs de andere kant, zo'n eigen veulentje, ach, ik vind het toch ook fijn!

edit: sowieso, eerst zou een van die twee ouwkes die hier nog staan naar den hemel moeten :+ en die zien der voor hun leeftijd (25 (die loopt zelf nog crossjes en wordt 3x id week bereden) en 30jaar (dezen zouden we nog kunnen/willen gebruiken als kinderpony voor ons eigen kindje)) nog perfect uit, dus k vrees dat ik daar nog even op ga moeten wachten. Maar 4 paarden is meer dan genoeg ;)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 15:51

E.ddy W.ally is rond de 164-165 had er laatst een gesprek over met Melanie.
Hij lijkt opzich veel groter, maar het is maar een depke eigenlijk :D.

Vind het altijd leuk om foto's te krijgen van de crossen dus hoop dat ik eens op een cross ben waar jullie xtitanic en rayoow aanwezig zijn. Krijg meestal foto's van S.talv.ane.yck ( zijn de achterburen ) en S.imon G.oorts , vriend van een vriendin van me.

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:53

Jeps van Stal VE heb ik er ook een aantal :) altijd tof als die er staan :D
Ik heb sinds kort ook een leuke camera gekocht, dus zolang ik zwanger ben, zal ik ook te zien zijn op de regionale (oefen) crossen hier in de buurt om foto's te nemen.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 15:54

Jammer dat ik dan aan de andere kant van het land woon :')

Iemand die trouwens vorig jaar op de cross in Genk is geweest?
Het jaar daarvoor was het zo modderig ofja dat vonden de meesten.
Dit jaar zat ik in Zuid-Afrika dus ben nu kunnen gaan.

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:59

Daaphh schreef:
Jammer dat ik dan aan de andere kant van het land woon :')

Ja idd, maar ik denk dat ook vaak als ik smorgens om 4u opsta om naar de cross te vertrekken in Vechmaal of tongeren, of wat dan ook dat zo belachelijk ver rijden is :') Zijn de meeste officiele crossen niet te doen qua afstand voor jou?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 16:00

SofieHavan schreef:
Daaphh schreef:
Jammer dat ik dan aan de andere kant van het land woon :')

Ja idd, maar ik denk dat ook vaak als ik smorgens om 4u opsta om naar de cross te vertrekken in Vechmaal of tongeren, of wat dan ook dat zo belachelijk ver rijden is :') Zijn de meeste officiele crossen niet te doen qua afstand voor jou?


Jawel , lig redelijk goed voor de lrv crossen :D
Tongeren is op een 20 min denk ik en vechmaal zal een 30 min zijn.
Zutendaal is 10 min, lummen en overpelt zullen een 45 min zijn ongeveer :D

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:03

Amaaaai luxe!! Vechmaal is 2,5u rijden voor mij -O- echt tof als ze u dan als 4e ruiter ofzo laten starten in de cross :') maar ja :) k vind wel altijd tof! Den dichtsen is hier Affligem van de LRV crossen :)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 16:05

Haha ja heb zeker luxe in dat geval :D
Ja wel stom dat jij dan bv als 4de ruiter moet starten terwijl ik ergens in het midden kan :P
Kunnen ze beter Limburg eerst zetten zodat die wat van ver komen toch niet te vroeg moeten vertrekken

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:10

Daaphh schreef:
Haha ja heb zeker luxe in dat geval :D
Ja wel stom dat jij dan bv als 4de ruiter moet starten terwijl ik ergens in het midden kan :P
Kunnen ze beter Limburg eerst zetten zodat die wat van ver komen toch niet te vroeg moeten vertrekken

ECHT WAAR! Dat vind ik ook, maar blijkbaar houden ze daar geen rekening mee. Mss omdat'k ik twee paarden mee heb, maar allé, ze lopen allebei een andere reeks, dus t zou toch doenbaar moeten zijn... maar ja, in Leuven zijn ze niet zo slim heb ik al gemerkt :+