[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 08:26

Mijn man vindt indoor crossen niks toevoegen. Dan liever trainen op dressuur en springen en dat indoor starten in het winterseizoen.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 07:47

Heeft Rekken geen BB? Is wel pas in november dus met weer erg onzeker natuurlijk. Al is nu de bodem eigenlijk ook al best heel nat. Hopelijk droogt het van de week een beetje op voor de wedstrijden dit weekend.

Ik ga mijn man vergezellen naar Hattem dit weekend. Hij moet namens het regiobestuur er heen. Lekker dagje cross kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:01

Mijn man heeft er ooit L gestart, wij vonden het echt een mooie cross.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:37

In Noord Limburg is ook niet zoveel regen gevallen als elders in NL. Dat zal zeker schelen. Ik denk dat ze in Ophemert dit weekend de grootste uitdaging hebben, in de Betuwse klei.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:54

Hindernis an sich valt wel mee toch? Lastigste is van licht naar donker. Maar als het bewolkt is valt dat ook wel weer mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 09:23

Gefeliciteerd aan alle prijswinnaars!

En M_Vainqueur balen zeg. Heb jouw rondje net niet meer gezien. Onze dochter wilde perse Kristy (nr 175) nog zien springen daarna zijn we gegaan.

Ik heb me het grootste deel van de middag vermaakt door kijken bij hindernis 10 a/b in het L in Hattem. Ook in het M nog een paar combinaties voorbij zien komen daar. Vond het een mooie cross.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:10

Is goed dat we dat van Ophemert weten voor volgend jaar. Geen cross voor Hocus dus. Aan de andere kant, als ze in hetzelfde weekend als Ysselsteijn blijven gaan wij liever daar heen.

Ik had trouwens gisteren na het kijken wel de vraag, wanneer is het nu een weigering bij een afsprong? Soms stonden mensen best lang stil voor ze de 1e weigering kregen. Ik heb altijd geleerd echt stil staan (voorwaartse drang is weg) is een weigering. Nu was het ook best wel kijkerig kan ik me voorstellen. Je komt de bocht om en hebt ineens een flinke afsprong met beneden (donker) water.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:15

Dit staat in het reglement:

Citaat:
Bij een waterinloop of afsprong mag het paard even aarzelen om het water of de
landing even te taxeren. Daarbij moet de combinatie tonen voorwaarts te willen.


Maar tonen om voorwaarts te willen is (vind ik) niet abrupt stil staan, en flink been/tikken nodig hebben om er met heel veel aansporing af te gaan. Opzij stappen is trouwens ook weigeren. Niet alleen naar achter lopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:11

Ik zag nu vooral voorwaartse drang bij de ruiters. Wat ik snap, want je wil er af. Ik vind de reglementen en ook het instructiefilmpje van de KNHS echt niet duidelijk op dit punt. Daar zouden ze imo wel meer richtlijnen voor mogen geven. Ik heb als controleur ooit iemand een weigering aangerekend, die ging pontificaal in de ankers voor het paard de afsprong nam. Vond ik een weigering. De official van de KNHS niet, maar hij kon mij ook niet bevredigend uitleggen waarom niet. Hij had de situatie trouwens niet gezien. Maar wel het bezwaar van de ruiter gegrond verklaard. Terwijl zij ook geen bewijs had (visueel), anders dan haar eigen versie van het verhaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:18

Maar dat is toch geen voorwaartse drang? Vol in de ankers? Dat is gewoon keihard afremmen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:30

Ja, maar dat is niet wat er bij de situatie waar ik het over heb gebeurde. Dit paard uit het filmpje gaat met minimale aansporing heel makkelijk het water in. Dit paard waar ik het over heb stopt, heeft heel veel aansporing nodig en gaat dan. Dat vind ik geen voorwaartse drang meer. Dan heb je als paard niet zoveel aansporing van de ruiter nodig. Volle galop bij een afsprong is sowieso geen aanrader :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:16

Dat vind ik idd ook. Keertje extra inkomen met been, tikje met de zweep maar dan moet hij toch wel gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:24

Dreamguide ik vind jouw sprong ook geen weigering.

Iedereen die vandaag gestart is is een bikkel. Wat een pokkeweer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 13:00

Airowear heeft speciale maten voor vrouwen. Ik heb cup G, en bij mij zat deze het best. Peerdewinkeltje in Veenendaal verkoopt deze :j .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:33

Ik vind de aerowear juist helemaal niet zwaar. Zeker niet als je hem met de USG van mijn man vergelijkt. Maar dat is net een blok beton :') niet aan te raden voor vrouwen. Voordeel van aerowear is dat het naar je lichaam vormt. Die Tipperary pro ziet er prachtig uit maar kun je hier in NL niet passen denk ik? Is ook een stuk duurder als de aerowear :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:35

Odd fotografie is ook een deel van de dag geweest volgens mij, zag iets via zijn eigen FB pagina voorbij komen geloof ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:55

Ik bedoelde ook de zondag :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:47

Ingrid is echt een goede en vooral heel veelzijdige ruiter. Lijkt me heel gaaf en leerzaam :j

Geen ervaring met camera's maar volgens mij gebruikt Kristy (die ook vlogt) een cambox en dat ziet er op youtube prima uit. Ik kijk geregeld mee met onze dochter die is groot fan van haar. Ze is ook te zien in de vlog van het NK in Hattem, op 10.00 :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:29

Volledig. Op zadel plek na dan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 00:14

Onze ruitersportzaak heeft dat standaard hoor. Verkoopt ook veel tuig voor mennen dus allerhande haakjes op voorraad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:49

Gave foto van jullie samen, gefeliciteerd met je wp!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:03

Zal wel snel komen want zag dat de Schalm de wedstrijdkalender met springwedstrijden en hun SGW en oefencrossen al op de site heeft gezet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:54

Zijn er zelf nooit geweest maar volgens mij is hij vrij pittig wat ik wel eens hoor. Wij wachten liever tot ietsje later in het jaar, april/mei. Omdat je dan ook wat meer kunt trainen buiten voor die tijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:56

Ik vind het ook nogal wat. Maar dromen op zich is niet verkeerd natuurlijk. Wij bouwen nog verder aan het vertrouwen en nemen daar goed de tijd voor. Op dit moment heeft mijn man geen concrete plannen voor de nieuwe kalender wij plannen niet ver vooruit. Hij gaat nu top, ook al paar keer op andere locaties geweest maar ons eigen vertrouwen moet nog ietsje meer voor ze eventing durven te starten samen. Komt vast goed :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 10:52

M_Vainqueur zo waar wat jij schrijft. Mijn man is ook een tijdje gelijk op gegaan. Maar 2 keer uitgesloten in de cross in het M, 1 keer door een val, andere keer 3 weigeringen. En bij 4 verliespunten moet je terug naar het L en weer op 0 beginnen. Toen hij net weer lekker op dreef was een peesblessure. Vijf jaar paard heel kunnen houden en vanaf toen alleen maar kwakkelen jaar erop andere blessure toen hij het crossen weer op kon pakken en toen was het klaar en hebben we Chaplin helaas in moeten laten slapen.

Nieuw paard gekocht, grote plannen mee maar daar bleek een hoop in het vertrouwen niet goed te zitten. En dat kost tijd. Dus ook die plannen weer bijgesteld. Kan je als ruiter nog zo graag willen, juist in de eventing is vertrouwen zo belangrijk.

Liekec: goede tip al werkt het vast vooral op hoger niveau zo. Zie je topruiters ook vaak doen. Maar van BB naar B en B naar L is denk ik wel zo te doen, als je de wedstrijden goed uitkient hoeft die overstap niet zo groot te zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers