[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

DreamGuide

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:06

Vervelende is dat ik ook nog eisen heb. :')

Moet binnen 1,5 uur rijden zijn (nou woon ik gelukkig wel heel centraal) en ik kan helaas niet op zaterdagen starten want dan moet ik werken.

Daarnaast hebben oefencrossen nog wel de voorkeur, omdat mijn paard op het moment echt meer leert van twee rondjes rijden.

Horonae• M2 + 4
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:14

Ik kom niet uit Overijssel, maar rij vast wel crossen in die richting. :D

Ik woon nog net ff wat centraler in Nederland.

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:51

Nou, ik zit in het Gooi heel centraal, maar moet toch vaak zat super ver rijden hoor. :')

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:12

liekec schreef:
Ik heb voor mezelf de max op.ongeveer 100 km zitten. Paard staat ook omgeving Gooi dus centraal. Maar moet zelf rijden, en merk dat vooral de terugweg best pittig is na een hele dag en vooral als je heel vroeg weg moet.

Norg morgen is echter 156 km enkele reis :+

Haha, vandaar dat ik niet Norg ga. Ik vind het echt wel super ver. Waar sta jij als ik vragen mag?

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:18

Nog van harte gefeliciteerd suikermeisje! Ik begrijp dat je wel voorzichtig doet, volgend jaar kan je tenslotte ook nog crossen. :D

Wat jammer om te horen dat Texel zo tegen viel, zeker omdat het voor de meesten toch wel een eindje rijden was denk ik zo. Het weer was sowieso bagger.

Ik lees wel heel veel goeie resultaten, iedereen gefeliciteerd daarmee!!

Ik was gisteren lekker op training in Tilburg, de laatste regiotraining. Het weer viel enorm mee, we hebben het droog gehouden. Het terrein daar viel me helaas wel erg tegen. De meeste hindernissen waren behoorlijk pittig, en er stonden niet veel combinaties die voor beginners zoals ik echt fijn zijn om te rijden, laat staan comfortabel inspringen.
Daarnaast vond ik dat er echt bizar veel laaghangende takken waren. Ik heb nogal een groot paard, en zat constant met mijn hoofd in de takken. Zie voorbeeld hieronder. :')

Afbeelding

Het was wel weer een goede ervaring. Over een paar weken rijd ik weer een oefencross in Moordrecht om te testen hoe we er voor staan. Ik hoop volgend jaar misschien een keer B te kunnen starten.

Voor de liefhebbers, natuurlijk ook een filmpje:

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:52

Huh? Hoe dan? Zomaar kapot?

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:17

Wat fijn om te horen dat Heino zo'n fijne cross was. Het weer was ook heerlijk afgelopen weekend. Iedereen weer van harte gefeliciteerd met de resultaten!

Zijn er nog mensen van hier die over 2 weken in Moordrecht gaan starten?

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:26

liekec schreef:
Gefeliciteerd met alle resultaten!

Ik start Moordrecht over 2 weken dreamguide :)

Gezellig!!

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:33

Ik ga in principe ook geen crossen meer starten in het indoor seizoen. Met die bange poeperd van mij wordt dat niks. :')

Ik ga me van de winter focussen op springen en dressuur. Hopelijk de eerste winstpunten in B springen, mijn overige punten in M2 dressuur, want ik volgend jaar in april als mijn paard 8 wordt graag mijn Z debuut hebben.

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 10:54

Ik zou eerder investeren in een wat duurdere set, ik vind deze beschermers er zelf wat 'flimsy' uit zien. Ik denk niet dat ze heel veel bescherming bieden.

Zeker als je van plant bent vaker/langer te gaan crossen zou ik eerder een goede investering doen voor de toekomst.

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:43

Wauww, foto's van het Ronostrand zien er gaaf uit! Daar wil ik volgend jaar ook een keer heen. :D

Ik moest Moordrecht helaas afzeggen, er staat hier echt enorm veel wind en we (moeders en ik) durven met deze wind echt de weg niet op met onze trailer, ben doodsbang dat 'ie omkiept.

Broekelo is voor mij dus de volgende op de planning, en mogelijk ook Bathmen daarna nog omdat die op zand is.

Edit:

Ik zie nu dat Bathmen helemaal geen BB heeft, dus die valt af. :')

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:10

Crosskip schreef:
Ik kom even inbreken als zijnde lid van de organisatie van Rekken... :-)

@juulbx Rekken is qua vergelijk met Bathmen en Diepenheim niet heel veel verder hoor... ;-)

En... Rekken heeft inderdaad een oefencross op zondag 3 november. Vorig jaar super mooi weer gehad.

Hihi, Dan mag jou vast vragen of de oefencross geheel op zand is, of ook op gras?

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:06

Ja, Bathmen was helemaal op zand (althans laatste keer dat ik er was).

Maar dan is Rekken voor mij helaas geen optie, aangezien mijn achterijzers er half oktober afgaan en ik aan één glijpartij genoeg had voor dit jaar. :')

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:59

paschester schreef:
Bij bathmen was springparcours toch ook op gras of had ik dat mis?

Geen idee, ik heb daar toen alleen een oefencross gereden. Deze was volledig op zand en het springparcours was in de binnenbaan.

Edit: ik heb de organisatie even gemaild voor de zekerheid om te vragen of het ook op gras is en of er een BB verreden wordt. Niet geschoten is altijd mis toch? :j

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:03

Wauw, ten eerste gefeliciteerd voor alle toppers op het NK! Ik vind het echt super knap, zeker met die pleures weer. :')

Wat betreft de afsprongen/water, is mij uitgelegd door instructie dat het pas een weigering is als je achteruit gaat of zijwaarts wegloopt van het water. Je mag best (even) stilstaan.

Ik denk dat het volgende filmpje van 2:55 daar een goed voorbeeld van is; ik kom echt compleet tot halt, maar paard kijkt direct naar de hindernis en springt hem daarna alsnog.

https://www.youtube.com/watch?v=-AvBZlTe8Yg&start=175

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:31

@juulbx, ik heb een body Protector van BR, die is ook verstelbaar aan de zijkanten met veters. Kostte me destijds +/- 100 euro.

@tine10, ik gebruik een GoPro Hero (de 4 of 5), voorbeeld van de beeldkwaliteit kan je op mijn profiel vinden. Is wel wat prijzig, maar ik vind de kwaliteit erg goed en hij is ook heel makkelijk in het gebruik. (Met software etc.)

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:45

Hele gave foto's allemaal! Ik weet niet of ik nog wat ga bestellen, heb niet zo'n heel heftig jaar gehad.

Mijn doel is om volgend jaar minstens 10 oefencrossen te rijden. :Y)
Ik moet gewoon echt meer kilometers maken.

Horonae• M2 + 4

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:11

Charizard schreef:
Ik wil eigenlijk kijken om wel (bijna) elke cross en endurance wedstrijd mee te pakken en zo mijn out door seizoen in te gaan vullen of er moeten hele grote gaten inkomen.

Chaam staat dus zeker al op de planning! Vandaag (eindelijk) mijn puntje in het B springen gehaald dus hoeven we ons ook geen zorgen meer over te maken, haha :)

Ohhh, dus daarom moet ik ook naar Chaam :+

Ik hoef volgend jaar eindelijk geen zaterdagen meet te werken dus ik kan eindelijk crossen wanneer ik wil.

Horonae• M2 + 4