[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:15

Bleeeh. Waarom nou nu nog dit weer? Dat past toch helemaal niet in mijn planning!? Ik wilde de 4e maart weer de eerste crosstraining gaan rijden voor de 18e...maar ik krijg het gevoel dat de banen dan bevroren zijn en mijn paard intussen alweer een week stilstaat dan... Krijg bijna de twijfels om Chaam ons voorbij te laten gaan en Etten-Leur als eerste wedstrijd aan te gaan houden. Hmm... Hoe doen jullie dat? Of hebben jullie de luxe van een binnenbak?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:18

Ja binnenbak. Maar ook niet ideaal want galoptraining en crosstraining is daar niet te doen. Mijn man had het geluk dat vorige week de baan goed was. Maar nu is alles kats bevroren en dat blijft voorlopig zo.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:21

SusanH schreef:
Ja binnenbak. Maar ook niet ideaal want galoptraining en crosstraining is daar niet te doen. Mijn man had het geluk dat vorige week de baan goed was. Maar nu is alles kats bevroren en dat blijft voorlopig zo.

De baan is nu al helemaal bevroren? Aii balen...dan is de 4e de baan sowieso nog ook bevroren...wilde juist ff in Renswoude gaan trainen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:12

Ja tuurlijk. Grond is overal bevroren toch? Stukken die in de schaduw liggen blijven hard.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:27

Ik heb echt de goede tijd uit gekozen om een kind te krijgen hihi
Ondertussen is onze kleine man alweer bijna 3 weken oud <3 voel me goed maar nog even wachten met op het paard klimmen hihi

Wat oliebol dat alles hard en bevroren is.. zul je zien, in maart met een cross gaat het sneeuwen {:)-:(

Welkom itsme!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:31

Gefeliciteerd Elke! :)

Ja, balen van de vorst. Mijn training van zaterdag (in Renswoude) gaat ook niet door..

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:01

SusanH schreef:
Ja tuurlijk. Grond is overal bevroren toch? Stukken die in de schaduw liggen blijven hard.

Bij ons is de bak, 'weiland' en paddock nog gewoon zacht als de zon er even op heeft gestaan. Dus verwacht (en hoop) dat ik minimaal nog tot en met vrijdag kan rijden.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:18

Ik heb gelukkig afgelopen weekend al een crosstraining gehad en ik heb er nog 1 staan voor 11 maart. Verder hebben we van de winter lekker gesprongen en gedressuurd en maken we bijna wekelijks een lekkere bosrit. Een echte galoptraining is/vind ik niet nodig als je B en L start. De basisconditie is prima in orde. En op de stal waar ik sta hebben we een binnenbak dus kan fanatiek blijven rijden.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 06:30

Ik kom morgen terug van vakantie. Paard is ondertussen wel doorgereden door mijn moeder. Ook heb ik een binnenbak maar ik vrees ook voor de crosstraining die op 4 maart gepland staat en dat is mijn enige crosstraining voor chaam

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:01

Ook hier nog geen crosstraining kunnen doen. Gelukkig wel een springles op de planning. Verder maak ik veel kilometers buiten, alleen galopperen zit er niet echt in. Nou durf ik in oudje wel mee te nemen zonder crosstraining, ervaring genoeg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:48

Hier staat Amsterdamse bos als eerste op de planning. Dat durft mijn man ook wel zonder training gok ik. Springen en dressuur loopt hij super op het moment. En idd galoptraining in de B en L is niet strikt noodzakelijk maar mijn man wil naar het M en dan is het wel nodig.

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:58

Voor ons staat 11 maart een crossles op de planning maar ik ben ook bang dat de baan dan bevroren is... oefencross amsterdamsebos is onze eerste cross na 1 jaar niet crossen... wil wel graag nog eventjes een lesje rijden :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:05

Dan zal de vorst toch wel uit de grond zijn de 11e? Het word idd even koud maar zo lang? Ik wil lente :brr:

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:09

Ik heb de 11e ook een geplant staan. Maar maart roert zijn staart, toch? 1 grote verassing wat het weer doet.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:40

jammer he al die vorst :brr: :brr:
Wij hebben ook 11 maart een crosstraning gepland, en dan Amsterdamse Bos als eerste wedstrijd.

En hoewel die van mij nog niet zo heel ervaren is, durf ik dat denk ik ook wel aan zonder training op de 11e (we hebbenwel wat indoor gecrossed, en wat springwedstrijdjes gestart).
Maar hopelijk is de vorst de 11e gewoon weer helemaal weg.

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:13

Hoihoi, ik lees soms met jullie mee.
Ik heb vroeger gecrost met mijn paard. Ik wil het dit jaar gaan oppakken met mijn nieuwe paardje. Zij heeft nog nooit een cross gelopen. Dus we gaan eerst wat lessen nemen. Super spannend. Voor mij is het ook al zoooo lang geleden.

Ik vroeg mij af welke beenbeschermers jullie gebruiken of gebruikte toen jullie begonnen met crossen. Ik wil niet gelijk hele dure aanschaffen. Ik wil eerst kijken hoe ze het oppakt.

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:24

Waar gaan jullie heen 11 maart? Toevallig ook moordrecht? :)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:24

Noahh_h schreef:
Hoihoi, ik lees soms met jullie mee.
Ik heb vroeger gecrost met mijn paard. Ik wil het dit jaar gaan oppakken met mijn nieuwe paardje. Zij heeft nog nooit een cross gelopen. Dus we gaan eerst wat lessen nemen. Super spannend. Voor mij is het ook al zoooo lang geleden.

Ik vroeg mij af welke beenbeschermers jullie gebruiken of gebruikte toen jullie begonnen met crossen. Ik wil niet gelijk hele dure aanschaffen. Ik wil eerst kijken hoe ze het oppakt.


Welkom! Je zou kunnen kijken naar een tweedehandse set, bv. van Dalmar. Die staan regelmatig te koop.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:12

Welkom.

Of de styles zijn ook niet bijster duur. Ik zou inderdaad op mp kijken of Facebook groepen staat regelmatig iets te koop. (Eventers groep)

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 07:17

ik hoop ook dat de vorst snel weg is.
zelf 18mrt pas training en de eerste wedstrijd zou maarsbergen worden.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:01

Welkom!
Ik gebruik PE. Staan ook regelmatig te koop.
Van dalmar kreeg mijne wondjes, zelfs met een kous er onder.

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:09

Dank jullie wel.

Watvinden jullie van deze


Afbeelding

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:04

Ik ken ze niet..

Ik gebruik zelf dalmars, zonder wondjes :) al kreeg mijn vorige paard er wel wondjes van.. als je gevoelige paardenbenen hebt kun je beter andere nemen inderdaad.

_E_

Berichten: 381
Geregistreerd: 18-09-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:26

Ik heb ook de dalmars. Mn ene paard krijgt er idd wondjes van, daar gebruik ik sokken er onder. Dan geen problemen meer.
Andere paard heeft geen last.

Vind ze er mooi uitzien, maar zou ze niet weer kopen.

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:05

Die van mij heeft gevoelige benen. Ze heeft regelmatig wondjes door springschoenen en beschermers. Die Dalmars durf ik niet aan.

18 maart gaat mijn instructeur op het crossterrein in Ede met mijn paard oefenen.