[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:21

Ik vind Renswoude ook geen fijn terrein om laagdrempelig te trainen. Ik kom verder alleen veel op gras bodems, dus daar heb je niet zoveel aan in de winter..
Ik doe ook meestal de winter niet zoveel. Met geluk eind november nog een cross training. En dan met geluk februari/maart weer. Dus een vrij korte pauze, die ik best wel fijn vind :))

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:29

BravoT schreef:
Wij heb gisteren onze 2e cross les gehad *\o/* Hij doet het super goed en begint het echt leuk te vinden en naar de hindernissen toe te trekken *\%/* . Ik zit echt op een roze wolk *\%/* . het heeft lang geduurd maar eindelijk heb ik een (toekomstige) cross paard *\%/* . Ik wil graag volgend jaar de SGW regiotraining gaan doen, echter begint dit pas ergens in maart ofzo en tot die tijd zou ik graag nog wat cross lessen willen volgen. Weet iemand van nu tot die periode waar ze cross lessen in de bak organiseren ?? want het seizoen is natuurlijk tot zijn einde :( . Ik weet namelijk nog niet goed waar ik dit allemaal kan vinden/zoeken. Mijn paard staat in Epe en kwa afstand vind ik zo'n max 80 km-er te doen. :o
Hierbij nog paar leuke actie foto's van ons *-:)

[ [url=m/WD8wRX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zMSMaN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/p47QAS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RKS6c8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nou dat is leuk om te horen !! Deze training heb ik georganiseerd!

Ik denk dat je ook wel leuke dingen kan doen in Heeten bij horse and you.

Daar heb ik woensdag getraind, leuke dingetjes gedaan, leuk instap niveau daar. Vandaag weer naar Alice geweest. Flink op mijn donder gekregen, rijden moet ik..

Dus het mes tussen de tanden zondag in Barchem.

Carola heel veel succes morgen!!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:19

Ik hoop dat iedereen een goed weekend heeft gehad!

Het SGW seizoen is hier helaas afgelopen, we hadden zaterdag al sneeuw :brr: , maar gelukkig worden er nog wel wat oefen-springwedstrijden georganiseerd.

Zondag hebben wij onze laatste officiele springwedstrijd gehad. Roz heeft het spelletje nu echt door, dus we werden gewoon 3e in het gewone parcours, 3e in het progressieve parcour en hebben de gambler's choice gewonnen :D
Het handige van eventingpaardjes is dat je van een aantal scheve hindernissen prima een rechte lijn kan maken, daar konden de "gewone" ruiters niet tegenop 8-)

Aankomend weekend heb ik tickets voor de Royal Horseshow van Toronto, lekker de puissance en indoor eventing kijken. Misschien zelfs nog even koopjes shoppen.. :o

Ik mag trouwens volgende week ook even op en neer naar Frankfurt vliegen. Vriendin van mijn moeder heeft Zhivago gekocht en had een groom nodig om hem op te halen, daar kon ik best wel een dagje vrij voor maken O:) :~

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:12


annikavolder

Berichten: 752
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:49


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:04

Leuk allebei! Ik hoop volgend seizoen weer met jullie mee te doen :)

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:08

Snow white, goeie reis gehad?
Mooie foto topics dames!
Ik kan helaas bij Susan in de lappenmand. Knie gebroken, heb nog geen idee hoe lang het gaat duren, maar in ieder geval te lang.. overigens geen paard gerelateerde oorzaak.
Verplichte vakantie voor mijn paardjes..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:39

O jakkes kamsel beterschap.

Ik ben er weer aardig uit gelukkig. Heb vandaag zelfs uitgestapt. Aan een touwtje dat wel. Heb iemand gevonden die heel goed is om ruiters van hun angst af te helpen. Dus kan daarmee hopelijk goede stappen gaan maken om het rijden weer op te gaan pakken.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:59

Oeh wat een leuk topic! Dat ik dit nu pas zie. Heb een aantal van jullie wel al ontmoet/gesproken (voor zover je daar van kan spreken via bokt :+ ). Hoop dat het oké is dat ik me meld!
Even een kort intropostje:
Paard Diëgo, 10 jaar, B SGW, B springen en L1+4 dressuur. Ik heb hem nu twee jaar, en vind dat we nu klaar zijn om volgend seizoen officieel in de B te starten. We hebben al wat oefencrossjes erop zitten, en lessen natuurlijk ook. Onze laatste cross was de oefencross in Renswoude, dat was gemixt B/L niveau. Qua normale sprongen kan je hem, met wat overtuiging, overal wel voor zetten. De lastigheid zit hem nog in greppels en in mindere mate afsprongen.
Hier een fotootje voor de beeldvorming:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik klets graag mee!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:02

Heftig zeg, kamsel! Voor het crossen dan wel weer fijn dat het net aan het einde van seizoen is ;)
Beterschap! :(:)

Susan, wat fijn dat je aan de beterende hand bent. Misschien zie ik je morgen nog bij de Schalm? (heb dressuurles)

liekec welkom!

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:38

Zo kansel. Beterschap.. Klinkt heftig.

Fijn dat het beter gaat Susan.

En welkom! Leuk dat je er bij voegt!

Vos geniet nog van een vakantie. Al een week _O-

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 02:51

Beterschap kansel :(:)

De reis was goed gegaan, Zhivago is echt een grote knuffelbeer <3
Hengst stond samen met een ruin en merrie in een box.. Gelukkig is hij heel braaf en deed de merrie hem niet veel :=
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:47

Haha hij vindt het wel de moeite van het bekijken waard allemaal! Fijn dat het goed is gegaan is toch spannend zoiets.

Lieke: jou ken ik natuurlijk uit het Ramiro topic :D leuk dat je nu echt wil gaan starten volgend seizoen! Komen we je vast vaker tegen :j

FCSA: denk het niet, Hocus staat lekker buiten in de ochtend (alhoewel, of dat met dit weer lekker is vandaag) en vanmiddag gaat mijn man rijden. Jij bent er meestal in de ochtend toch?

Hocus gaat van het weekend weer dressuur starten. Kijken of ze net zo goed scoren als op hun debuut paar weken terug. Toen namen ze gelijk 4 winstpunten mee naar huis en een 1e prijs.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:29

Fijn dat het goed is gegaan, SW!

@Susan, ik ben er om 13u. Waar gaat je man starten dit weekend? Succes alvast!

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:30

Fijn sw!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:05

Dat neusje van Zhivago, wat een droppie!
Bedankt voor de welkomstwensen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:44

Hij gaat naar Rhenen lekker dichtbij dus.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:05

Heftige blessure kansel! Veel beterschap en een spoedige revalidatie gewenst.

Welkom liekec! Leuk een extra gezicht in het topic :)

Ik zag wat fototopics voorbij komen die ik zo nog ga bekijken.
Ook ik hoop, net als fsca, veel van jullie tegen te komen komend seizoen.

Leuk dier bravo! Wat betreft terreinen ging ik als beginner vaak naar Moordrecht, dat is complete zandbodem en veel (haast alles) op instap niveau. Ik vind Renswoude ook zeer goed te doen voor een groenere combinatie, al is het alleen al om lekker een rondje over de baan te gaan en tempo en ritme te kunnen voelen. Vooral jezelf niet overschatten en het bij de simpele dingen houden daar.
Ik ben ook op zoek naar locaties waar op zand getraind kan worden, kwam daarmee op hernen uit en ook bij de vijfsprong in Lunteren. Iemand ervaring met de laatste?


Tuck heeft afgelopen weekend goed gepresteerd! We hebben zaterdag gesprongen bb 90 en we zijn gewoon 1ste geworden! Hij sprong gewoon zooo krachtig en met zoveel techniek. Helemaal opnieuw verliefd op hem. Zondag dressuur en ook daar 1ste geworden in de L2. Dus nu nog even de cross tempo erin krijgen (tijdsfouten haal je snel op een niet al te hete pony die wel paardentempo zou moeten aanhouden) en wie weet wat we dan volgend seizoen kunnen gaan doen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:01

Vijfsprong is toch vooral gras hoor. Laatste keer dat ik het heb gezien was het erg verouderd maar dat is alweer een paar jaar terug volgens mij is er wel flink onderhoud geweest in de tussentijd.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:22

SusanH schreef:
Vijfsprong is toch vooral gras hoor. Laatste keer dat ik het heb gezien was het erg verouderd maar dat is alweer een paar jaar terug volgens mij is er wel flink onderhoud geweest in de tussentijd.


Zonde, ze promoten het als grasbodem!

Ga nu volgende week maar Aerdenhout/ marienwaert voor een training. Wil graag 1x in de maand toch nog iets van een cross dingetje meenemen om de ervaring van de pony te vergroten en ook mijn eigen oog en gevoel voor ritme te blijven ontwikkelen

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:24

Leuk! Les van Justus, toch?

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:30

Bah kamsel, beterschap!
Leuk paard heb je liekc!
Fijn dat Zhivago goed aangekomen is :)
Moordrecht wil ik van de winter nog wel een keer kijken vanwege de zand bodem. Heb nu ook geen stiftgaten meet :')

Hier verder lekker aan het springen en heeeel misschien een dressuurwedstrijdje volgende maand. Doet hij de laatste tijd toch ook best aardig.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:32

Ik heb met al die terreinen geen ervaring. Ik hou het bij 1 vaste trainer. Laatst wel met hem naar een ander terrein geweest.
Wel weer gebleken dat bij ee nader trainen niet bij ons past. Al zegt dat natuurlijk niet over iedereen hetzelfde.

Ik geniet nog steeds van het even niet crossen en paard van vakantie. Pak de andere paarden wat op _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:51

LuffB schreef:
SusanH schreef:
Vijfsprong is toch vooral gras hoor. Laatste keer dat ik het heb gezien was het erg verouderd maar dat is alweer een paar jaar terug volgens mij is er wel flink onderhoud geweest in de tussentijd.


Zonde, ze promoten het als grasbodem!



Maar het is ook gras :j jij bedoelt zand denk ik. Er zit wel zand maar daar groeit gras op. Enige wat ik verder weet op zand is bij Rob Jansen in Hernen. Staat ook van alles wat.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:06

Ik zag dat jullie er al een discussie over hebben gehad, maar ik ben momenteel aan het twijfelen over veiligheidsbeugels. Over het algemeen heb je het niet nodig, maar ik ben dan weer zo'n doemdenker dat ik denk die ene keer zal je het maar nodig hebben :7 Dus mijn vraag, wie heeft er hier veiligheidsbeugels en zoja welke?