[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:32

Zucchero schreef:
Leuke foto's en fijne verhalen! Het weer is vandaag ook wel zoooo fantastisch! :j

M_Vainqueur: op de 1e foto in je linkje lijkt het net of jullie echt over een MEGA heg gaan springen!! Hihi!

Haha, nou ik kan je vertellen dat die het liefst er overheen ging, was denk ik meer moeite om hem er langs te sturen dan erover. Maar met het gras en de blote voetjes vond ik dat wat te riskant! Haha

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)


CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:39

Wat fijn dat iedereen fijn heeft kunnen trainen en ervaringen op heeft kunnen doen! Het was er ook een super weekend voor!
Volgend weekend heb ik (hopelijk) mijn laatste dressuurwedstrijdjes voor het komende half jaar.
En dan het weekend erna weer crossles!
Heb zin in het crossseizoen. 4 april is de eerste voor mij!

Calvin :o Vooraltijdmijnnummer1 // Dr: B+1 Spr: L+12 //
Warempel :o // Dr: B+20 L1+25 L2+27 M1+11 M2+12 Z1+22 Z2+18 ZZ-L+3 :D // Spr: B+15 L+7 // SGW: B+4 L+13 M+24 CIC*+2 :D
Vino Terma :o // Dr: M1+29 M2+10 Z1+10 Z2+1 // Spr: L+15 M // SGW: B+4 L+5

Bouwpakket
Berichten: 649
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Zuidoost brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:52

Leuk om te lezen dat iedereen volop aan het trainen is en het zo lekker gaat, ik heb vandaag ook in baarle gereden met mijn krackje, wat een power zeg heb alles gesprongen wat ik wilde veel paarse/zwarte hindernissen en een paar bruine, vond de bruine route te weinig uitdaging dus heb het iets moeilijker gemaakt voor mijn paardje haha maar die deed alles in een keer dus we gaan vol vertrouwen naar Etten-Leur wat haar wedstrijd debuut in de cross gaat worden!

Rambo vd Rietvenne L SGW B springen
Ivana D, nieuwe dressuurtopper

venga

Berichten: 1746
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:27

Super verhalen hier allemaal!
Ik had BN afgemeld, en ben lekker gaan trainen in Ysselsteyn. Heel fijn gereden weer, wat nieuwe dingetjes gedaan. Gezellig groepje, paard pakte fijn aan. Wat een zalig weertje vandaag, wat willen we nog meer {:}

doing the right thing is never the wrong thing

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:37

Wij ook blij met onze pony's in BN. 2 fijne rondjes gereden!
Ik heb in ieder geval GNS fotografie gezien, verder weet ik het niet

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:37

venga schreef:
Wat een zalig weertje vandaag, wat willen we nog meer {:}

Blijven zitten!! :D

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

venga

Berichten: 1746
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:46

Ja, daar heb je wel een punt :j

doing the right thing is never the wrong thing

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:14

Hahaha precies!

Nu ik wat filmpjes en ervaringen hoor, baal ik toch een beetje dat ik me had afgemeld voor de training dt weekend.
Maar goed gezieb ik een dik uur moet rijden ga ik niet elke twee weken een crossles nemen.
Dus hopen op goed weer de 22/23ste ;)

Calvin :o Vooraltijdmijnnummer1 // Dr: B+1 Spr: L+12 //
Warempel :o // Dr: B+20 L1+25 L2+27 M1+11 M2+12 Z1+22 Z2+18 ZZ-L+3 :D // Spr: B+15 L+7 // SGW: B+4 L+13 M+24 CIC*+2 :D
Vino Terma :o // Dr: M1+29 M2+10 Z1+10 Z2+1 // Spr: L+15 M // SGW: B+4 L+5

Nora_nora
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:36

Zucchero schreef:
Maar ja... Als hij stopt, is ie zooo vlug! Heb dus wel 2 keer op de grond gelegen. :o Ik ben namelijk niet zo vlug... Ja... Vlug op de grond :roll: :+
We hebben echt weer wat stappen kunnen zetten en iedere km is er 1. Ik ben blij met mijn paarden!! :j


_O- Heel herkenbaar!

_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:52

Ereprijs fotografie heeft wat foto's op fb gezet van de oefencross. Zal ze vanavond als ik thuis ben uploaden. Nr 340 en 352 ben ik. En of ze het leuk vond! Haha. Van GNS staan alleen nog 90 en 100 cm er op. ;) dus nog ff afwachten.

Be benieuwd naar jullie foto's!

_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:18

Afbeelding
Afbeelding

Mijn foto's van Ereprijs :D Zie pretface van paard op foto 1, galop over het veld. Beide niet echt spetterende foto's maar geeft wel een beetje beeld weer. Ben benieuwd of er nog meer foto's gemaakt zijn. Net heerlijk door het bos een beetje rustig dressuurwerk gedaan.

Jullie ook nog lekker van de zon genoten vandaag?

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:36

Ziet er goed uit Marieke! Heerlijk, beide aan het genieten!

Helaas weinig van de zo'n kunnen genieten vandaag:( zo jammer als je een computer of mri scanner nodig hebt voor je werk...allebei niet bepaald verplaatsbaar naar buiten.
Vanavond in de dressuurles wel even flink oefenen voor de komende dressuurwedstrijd, hoop mijn laatste 2 puntjes te pakken zodat ik pas weer na het cross seizoen de dressuurring in hoef:p

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:58

Vandaag heb ik ook een kleine poging gedaan. Ben nog meer amateur dan de meesten hier dus let niet op mijn houding :+ heb ook geen BP aan en paard geen bescherming, maar heb alleen de lage boomstammetjes gedaan. Het begint wel steeds meer te kriebelen, dus die BP en lessen (en wie weet een oefencrossje) gaan echt wel komen.

Afbeelding

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:47

Whoehoe, na alle leuke verhalen hier heb ik vandaag ook weer de eerste crosstrainingen gehad :D het was weer geweldig!! En m'n paard deed het allemaal superbraaf! <3 Super gevoel geeft dat!

Ik begon voor de training een beetje te twijfelen, vond ik het wel zo leuk en moet ik m'n paard hier wel aan wagen.. Maar heb nu de smaak weer te pakken, was even vergeten hoe leuk dit is :D *\o/* zondag tripalon in Gorssel!

En ahum, wat een dikke picknicktafel Marieke!

Mooie enthousiaste foto's :D
Laatst bijgewerkt door Casca op 11-03-14 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

*\o/* Duchess of Esbi Z2+3 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni

may123

Berichten: 253
Geregistreerd: 19-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:49

Casca schreef:
Whoehoe, na alle leuke verhalen hier heb ik vandaag ook weer de eerste crosstrainingen gehad :D het was weer geweldig!! En m'n paard deed het allemaal superbraaf! <3 Super gevoel geeft dat!

Ik begon voor de training een beetje te twijfelen, vond ik het wel zo leuk en moet ik m'n paard hier wel aan wagen.. Maar heb nu de smaak weer te pakken, was even vergeten hoe leuk dit is :D *\o/*



dat twijfelen aan het begin van me eerste training had ik ook! en was ook wel weer zo over en heb zelf ook echt weer de smaak te pakken!

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:04

Wat een leuke foto's allemaal :)
Susan het begin is gemaakt!!
En marieke, wat een pretkop!!! :D

Vandaag weer een fijne springles gehad :)
Afgelopen 2 keren was ik weer veel aan het twijfelen, en aan het blokkeren,
Niet dat hij het niet kan, en het is de hoogte niet zo, maar vooral de afstand, dan zie ik het niet en raak ik ff in "paniek"

Vandaag privespringles gehad, even een schop onder mijn kont :=
Ging wel heerlijk toch weer dik 110/115 gesprongen :) kan ook niet wachten op de buiten crossles

Rijden jullie ook regelmatig nog springwedstrijden?
De mijne is enige tijd geleden.
Gezien ik dit weekend drs wedstrijd heb, volgend weekend crossles, dan moet ik zien of ik het weekend voor Maasbergen ergens een rondje kan doen :)

Calvin :o Vooraltijdmijnnummer1 // Dr: B+1 Spr: L+12 //
Warempel :o // Dr: B+20 L1+25 L2+27 M1+11 M2+12 Z1+22 Z2+18 ZZ-L+3 :D // Spr: B+15 L+7 // SGW: B+4 L+13 M+24 CIC*+2 :D
Vino Terma :o // Dr: M1+29 M2+10 Z1+10 Z2+1 // Spr: L+15 M // SGW: B+4 L+5

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:17

Vandaag weer les gehad. Zucchero had wel spierpijn van zondag. Eigenlijk had ik hem gisteren even aan de longe moeten laten werken, maar had hem in plaats daarvan met zijn moeder nog even buiten laten spelen. Bleek vandaag dat ik dat beter anders aan had kunnen pakken. We hebben dus lekker in verlichte zit in galop warm gereden. Komende dagen lekker dressuurmatig aan de slag en hopen dat we nog van de reservelijst af komen voor Gorssel.

@Venga: spierpijn valt mee, maar toch hoop ik wel dat ik de volgende keer (en alle keren daarna) nu eindelijk eens blijf zitten!! ;) Had jij nog last van spierpijn? Jouw paard pakte wel echt super aan hoor! Vond het fijn om achter jullie aan te kunnen rijden!

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

SplashIsLief

Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:34

Mijn laatste springwedstrijd is van februari vorig jaar en mijn laatste cross van mei vorig jaar. Maar ze voelt goed genoeg in de springles om zo mee naar Maarsbergen te gaan maar ik heb ook stress gehad of ik niet nog daarvoor op springwedstrijd/oefenparcours moet.

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:23

Wij hebben van de winter regelmatig gesprongen mijn man heeft hem regelmatig gestart. Ik heb zelf ook nog 3 onderlinge wedstrijdjes mee gedaan (BB niveau). Van de zomer doet hij mee met de springcompetitie bij ons op stal, dan worden en door het seizoen heen 4 springwedstrijden georganiseerd, alle klassen (op zandbodem!). Misschien ook leuk voor anderen hier? Informatie staat gewoon op de website.

Zucchero: paard had er dus meer last van dan jij.

Marieke: helemaal niet op jouw foto's gereageerd nog, maar ziet er goed uit! Paard had er duidelijk zin in :D .

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:07

Ik pak waarschijnlijk ook een paar wedstrijden mee bij jullie susanh. Alleen geen idee of ik tegen die tijd alweer b springen start en anders rijd ik bb

jenga_8

Berichten: 1416
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:50

_Sim_ schreef:
Ach jeetje! Daar schrik ik van! Wens Merel sterkte van mij.


Ik post het even hier omdat misschien meer mede-oud-sgw-bokkers het zicht afvroegen:

Hoe het gaat? Ja heel goed! Ik heb inmiddels een dochter van 1,5 jaar.

Samen met mijn oude paard Schoffie heb ik SGW gereden tot dik in de M (weet zeker dat hij meer kon). Helaas heb ik 1,5 jaar geleden afscheid van hem moeten nemen.
Tijdens mijn zwangerschap dacht ik dat hij ook wel een paar maandjes rustiger aan kon doen. Ik heb hem gereden tot in mijn 6e maand zwangerschap.
Afbeelding

Ik had een fantastische bijrijdster gevonden en zag dat met mijn toekomstige gezinsleven best zitten. Helaas als je denk dat rustiger aan doen minder risico's kent... Schoffie kwam met een ei op zijn been het weiland uit(toonde niet erg kreupel). Na een bezoek aan de faculteit Utrecht bleek 80% de doorsnede van zijn tussenpees voor een lengte van 6 cm tot in aftakking tussenbuigpees afgescheurd(de arts vertelde dat Schoffie veel karakter moest hebben om er nog zo bij te lopen, hij moest veel pijn hebben). Toekomst perspectief... GEEN |( Zoals ik hem zelf met liefde heb uitgezocht, heb ik hem op 3 aug. 2012 ook begeleid naar Nijkerk. Hij liep vol vertrouwen mee en heeft het einde niet zien aankomen.
Afbeelding

Nog steeds heb ik veel verdriet en mis ik hem dagelijks. Ik wist het al, maar nu weet ik met zekerheid te zeggen dat hij een heel bijzonder paard was(die kom ik niet een 2e keer tegen).

Omdat ik vanaf mijn 12e bijna elke dag paarden was had ik gezworen na het verlies dat ik geen ander paard zou nemen. Ik wilde een paardloos gezinsleven ens uitproberen. Dat duurde niet lang...
Edje kwam op mijn pad....
https://www.facebook.com/photo.php?v=4206101063577

Ik kon het niet afslaan... het gevecht om de afstandsbediening thuis kon ik niet winnen en mijn man vond het (door dat gevecht) een prima idee om te kijken of Edje iets voor mij was.
Edje (3,5 jaar) bleek een innemende persoonlijkheid, grote knuffelbeer, veel humor en een beetje stout. Ik was overtuigd, Edje (El Fuego Inidle Aganto op papier) ging met mij mee!

Inmiddels zijn we 1,5 jaar verder en pas nu beginnen we elkaar een beetje te begrijpen. Als je denkt dat je na Z2, M-springen en M-cross het allemaal wel weet, dan heb je het fout! Dat wist ik natuurlijk al, maar nu ervaarde ik het ook...(ego-downer :o )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit jaar is Edje 5 en beginnen we een beetje in de sport. Crossen wordt het voorlopig niet wedstrijdmatig(geen tijd) Maar we kunnen prima voort op onze thuisbasis Ekopensionstal Bronsveld te Lelystad. Dus misschien zie ik jullie daar regelmatig!

El Fuego Inidle Aganto (2009): Dressuur M1, Springen: B
Team Shotgun dressuur: Z2 Springen: M SGW M (+ 03-08-2013)

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:14

Tjee wat een update Merel! Edje is supergaaf! Hij zal de Shof nooit vervangen maar jullie gaan vast heel veel plezier krijgen samen!

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:51

*\o/* Jeeej!! Ben van de wachtlijst af voor Gorssel. Ga dus zondag tripalon rijden!! *\o/*
Veel te spannend!!!

En nu weer snel aan het werk!

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

venga

Berichten: 1746
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:53

Ik zag het! En je start vlak na ons :)
Wat een heftig verhaal, jenga_8.... :(:)

doing the right thing is never the wrong thing

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:00

Wat gezellig!!! Ik heb er echt zin in! Alleen nu wel blijven zitten!! Als Zuc voor de rest net zo aanpakt als tijdens de laatste training dan gaat het sowieso genieten worden! :j

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers