[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:43

Leuk Elke! Ik ben er niet bij, toch iets te veel onderneming om naar Ermelo af te reizen na een dag werken.

Antonius, meestal ergens 2e helft december.

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 06:03

Zal wel snel komen want zag dat de Schalm de wedstrijdkalender met springwedstrijden en hun SGW en oefencrossen al op de site heeft gezet.

Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:12

Nou... het sgw seizoen is toch al een tijdje voorbij voor ons, maar dacht misschien toch leuk om hier mijn resultaten te delen, nadat ik het begin van het seizoen toch doodnerveus was voor onze eerste B cross.

Sommige zullen nog wel weten dat ik Alpenchaam , etten leur, kronenberg ysselsteyn enz van plan was mee te rijden, en dat helaas door wat pech het begin van het seizoen gemist. Toen toch besloten het dit jaar wat dichter bij huis te houden omdat we beide toch 0 cross ervaring hebben.

Dus vol goede moed zijn we een keer wezen oefenen, ging prima dus toen stond voor SGW Kronenberg ons B debuut ingepland, heerlijk kunnen rijden . Prima dressuur, springen geloof ik een balkje en cross officieel uitgesloten nadat ik ergens verkeerd reed maar heel lief uit mogen rijden en wat hebben we genoten. Op het begin een stop op hindernis 4?, hij struikelde net drvoor dus wouden het risicio niet nemen, en een stop op 6b? was een lijntje A net voor de boct en B net na de bocht van soort smalletje. Maar wat een geweldig gevoel!

Daarna nog een oefencross meegepikt in kronenberg, dat ging allemaal wat minder, trailer stuk, heel veel haast enz.. snel vergeten en doorgaan.

dus als laatste SGW seizoen(dachten we) zijn we naar ysselsteyn gegaan, lekker dicht bij huis. Dressuurproef met 193,5 punt tevreden mee aangezien ik toch veel te gestresst word in de dressuur, springen een pech balkje en de cross een langsloper op de picknicktafel, ik was er niet helemaal bij en het ging ietsss.... te snel. Mijn zusje stond daar en zei nog dat de hindernisjury tegen haar zei dat als ik niet was teruggegaan ze niet eens doorhadden dat die er langs ging :) .

Maar dat was dus een enorm fijne cross, heel tevreden mee ! wel mijn peesjes verloren daar haha.

De week daarna kregen we de mogelijkheid nog de clubkampioenschappen mee te rijden, klein crossje niet hoog of technisch gewoon fijn rijden. Heel fijn foutloos gereden, omdat we individueel reden waren er geen prijzen helaas.. maar toch een fijne afsluiting.

Inmiddels zijn we weer volop bezig met springen en kijken we uit naar het volgende sgw seizoen!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nummie

Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:43

Hoe staat Alphen Chaam bekend als eerste cross van het seizoen? Is dit goed te doen? Het is wel een eindje reizen voor ons :)

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:54

Zijn er zelf nooit geweest maar volgens mij is hij vrij pittig wat ik wel eens hoor. Wij wachten liever tot ietsje later in het jaar, april/mei. Omdat je dan ook wat meer kunt trainen buiten voor die tijd.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:03

Ik heb Alphen Chaam dit jaar gereden! Mijn paard vond het water erg spannend, dat is een vrij grote plas en het waaide wat, waardoor het water kleine golfjes had. Ik heb vaker gehoord dat hij als lastig bekend staat. Ik vond hem zelf moeilijker dan Etten Leur, maar er waren wel veel alternatieven die je kon pakken. Er stond bijvoorbeeld best een flinke trakehner, maar die was wel breed en redelijk aangeleund door het bos en daar was dan nog evt een alternatief. In vergelijking met Kronenberg in mei, vond ik Alphen wel meevallen.

Cioccolato

Berichten: 6529
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 16:40

Klinkt als een leuk seizoen sanne spikey! Ik zou je adviseren om, als je actief crosst, andere beschermers aan te schaffen. Of gewoon pees kappen te gebruiken. Voor een keer lijken deze niet zo'n probleem, maar erg fijn lijkt het me niet als ze zich volzuigrn met water en ze dan regelmatig te gebruiken!

Ik vind Alphen Chaam altijd erg leuk. De cross is pittig. Voor het begin van het seizoen en een eerste cross. Wij hebben er nooit problemen mee gehad. In de B en L. Er zijn vooral veel fotografen :))


Anoniem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:24

Ik wil eigenlijk kijken om wel (bijna) elke cross en endurance wedstrijd mee te pakken en zo mijn out door seizoen in te gaan vullen of er moeten hele grote gaten inkomen.

Chaam staat dus zeker al op de planning! Vandaag (eindelijk) mijn puntje in het B springen gehaald dus hoeven we ons ook geen zorgen meer over te maken, haha :)

DreamGuide

Berichten: 2010
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:11

Charizard schreef:
Ik wil eigenlijk kijken om wel (bijna) elke cross en endurance wedstrijd mee te pakken en zo mijn out door seizoen in te gaan vullen of er moeten hele grote gaten inkomen.

Chaam staat dus zeker al op de planning! Vandaag (eindelijk) mijn puntje in het B springen gehaald dus hoeven we ons ook geen zorgen meer over te maken, haha :)



Ohhh, dus daarom moet ik ook naar Chaam :+

Ik hoef volgend jaar eindelijk geen zaterdagen meet te werken dus ik kan eindelijk crossen wanneer ik wil.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:52

Ik ben bij toeval tegen een heel fijn, ervaren eventingpaard aangelopen die ik volgend jaar ga uitbrengen. Dus dan kan ik lekker wat meters maken! Wat vinden jullie de mooiste wedstrijden van het jaar? Ik ben eigenlijk dressuuramazone en dressuur gaat wel voor, dus nu ik de kans heb om wat eventing te rijden wil ik daar ook echt gebruik van maken! Ik woon bij Eindhoven dus liever niet in Groningen als het kan :+

Cioccolato

Berichten: 6529
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:11

Alphen chaam, kronenberg, barchem, Bathmen, Hulsberg. Bijna alles wel.


DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:51

@x_Milou, ik woon in dezelfde regio als jij, wij proberen om 5 kwartier als max. aan te houden qua reistijd. Waar wij heen gaan of zijn geweest de laatste jaren: Chaam, Etten-leur, Kronenberg, Tilburg, Leende, Oss, Ophemert/Beesd, Ysselstyn, Ede en Renswoude.

Ik vind zelf Chaam altijd pittig (vooral ook door het water), maar wel fair gebouwd met alternatieven. Ook nog nooit geen problemen gehad, hoewel ik dat eigenlijk nooit heb gehad (afkloppen). Paardlief weigert nooit :)

Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:03

Cioccolato schreef:
Klinkt als een leuk seizoen sanne spikey! Ik zou je adviseren om, als je actief crosst, andere beschermers aan te schaffen. Of gewoon pees kappen te gebruiken. Voor een keer lijken deze niet zo'n probleem, maar erg fijn lijkt het me niet als ze zich volzuigrn met water en ze dan regelmatig te gebruiken!

Ik vind Alphen Chaam altijd erg leuk. De cross is pittig. Voor het begin van het seizoen en een eerste cross. Wij hebben er nooit problemen mee gehad. In de B en L. Er zijn vooral veel fotografen :))


Haha ja , waren mijn peesbeschermerd vergeten dus twijfelde nog of we wel zouden starten.
Maar hij was voorzichtig genoeg dus hebben toch maar rond gereden!

JameyDL

Berichten: 198
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:19

Gaat er dit jaar iemand naar Indoor sgw Mortel?

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:11

Gisteren is de kalender vergadering geweest! Zin om te plannen!

ik heb een versie digitaal ;)

JameyDL

Berichten: 198
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:57

Wanneer staan ze er ongeveer op?

Tiahastrona

Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:52

Al een officiële of van iemand gekregen? Ik zie hem nog niet online

Paardloos

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 21:52

Via via ;)

Maar denk wel dat hij binnenkort online komt hoor!

nummie

Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:51

Duuurt laaaang :P

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

kamsel
Berichten: 3408
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:42

De kalender staat er *\o/*

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:22

Waar is Staphorst?!?!?! En niet meer Hattem als NK?! Zoooo zonde

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:04

Ik zit Staphorst ook niet!

Hattem geen nk is logisch, dat is elk jaar andere plek :)

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:24

Ik zou toch echt niet weten waar ik allemaal heen ga haha! Pak die in heerjansdam, moordrecht en het Kralingse bos sowieso want dat is om de hoek. :j

❥ Esprit

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:06

Kalender ziet er top uit. Veel beter verdeeld dan vorig jaar. Ik ben al aan het plannen geslagen

London's Kyla DG : B dressuur, 1.00 springen, B eventing.
Sold: Diamond van de Hoge Dijken DG : L1 dressuur.
+ Chappie DG: Z1 dressuur, M springen, M eventing.
Instagram: @dg_eventing , Website: http://www.dgeventing.nl , Youtube: DG_EVENTING

Cioccolato

Berichten: 6529
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:10

Nou idd. Ik zie ook veel meer verdeling! Nog een aantal dubbelen, maar die storen me eigenlijk weinig!
Ik ga beginnen, denk ik, met Alphen! Dan even kijken wat ik in april ga doen. Dat zal een 'rust' maand worden, gezien onze merrie.
Jammer genoeg is alles wel nog steeds ver weg.

En waar is Staphorst....?? Was er eindelijk 1 dichtbij..



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers