[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cioccolato

Berichten: 6529
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:33

Ik volgens mij de 24e. Klasse B.



kamsel
Berichten: 3408
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:39

Als de combi L springen is mag de combi direct L starten. Nu staat er niet dat M springen direct M eventingmag starten, maar L mag dus in ieder geval wel.
(307.2 in het reglement).

Ik ga donderdag weer lessen, Oss is m'n eerste, rest is me echt te ver weg..

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:12

Nooit de wedstrijden voor C pony's uitgezocht. Maar kan me voorstellen dat er weinig organisaties zijn die het uitschrijven. Toch een hoop werk een extra rubriek terwijl er niet zo veel C pony's starten, vaak zijn de ruitertjes toch nog een beetje te jong om verstandig eventing te gaan beoefenen (al was mijn nichtje 16 toen ze nog op een c pony eventing reed). Toch maar ver reizen dan?

Ik ben gister met windkracht 8 voor het eerst Z gestart. Dressuur weinig concentratie door de wind en daardoor een 60% proef, liep niet echt lekker. Springen vond ik bijzonder hoog staan, daardoor toch wat meer zenuwen. Op zich wel fijn kunnen rijden maar door een rijfout op 2 toch wat onzekerheid in de dubbel en de driesprong daardoor niet voldoende doorgesprongen en nog 2 balken. En toen ik ook nog een hele slechte afstand reed op de tripel kreeg ik nog een weigering mee. Laten we het zo zeggen...we hebben nog wat te oefenen (vooral de zenuwen op deze hoogte wegtrainen). De cross was pittig door de wind, dan voel je hoe goed ze uit balans gebracht kunnen worden. Maar op 2 minder soepele sprongen na een hele fijne ronde gereden en foutloos aan de finish gekomen!!! Super trots. Die winstpunten komen vanzelf :) Hattem denk ik toch maar overzetten van M naar Z.

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:44

_Elke schreef:
Edit*
Zijn er nog meer Norg gangers? Ik ga de 25e! Zin in! Leuke cross vind ik :)


Ik start de 24e in de B, doe mee met het noordelijke kampioenschap (Drenthe).

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

paljaslaura

Berichten: 2730
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:58

Ik heb vandaag sgw geestmerambacht gereden. Dressuur mwah maar had niet anders verwacht, is niet ons sterkste punt haha. Netjes 184,5. Met inspringen weer ernaast gegaan. Maar het parcours zelf alleen 1 suffe rij fout die resulteerde in een balk. Cross wel lekker foutloos en daar ben ik super blij mee! :D

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 00:03

Starttijden zaterdag in renswoude zijn 13.27 en 13.47. Ik ben heel benieuwd. Afgelopen keer pakte ze het fijn op. Nu het eerste rondje met iets meer lef rijden deze keer :j

Wie zie ik daar?

❥ Esprit

Cioccolato

Berichten: 6529
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 04:36

Ik ben ook aanwezig. Startlijst nog niet bekeken


Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:42

Startlijsten van Sgw Norg staan er ook al op.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Cioccolato

Berichten: 6529
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:39

Ja balen dat het niet zonder dressuur is de B _O-


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:47

Ik heb me blijkbaar opgegeven voor de L... Hier nog iemand met ervaring in de L in Norg?

DreamGuide

Berichten: 2010
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:24

Veel succes allemaal dit weekend! *\o/*

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Sim
Berichten: 31477
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:07

liekec schreef:
Ik heb me blijkbaar opgegeven voor de L... Hier nog iemand met ervaring in de L in Norg?


Prima te doen! Leuke cross! De afsprong vrij aan het begin van de cross kan pittig zijn als je paard daar moeite mee heeft.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:12

Zo ik mag vroeg uit bed naar Norg. Vergeet altijd dat het verder rijden is dan ik denk en dan is 09.15 dressuren aardig vroeg..

Maar ik heb er zin in! Dinsdag nog rondje trainen en dan gaan we er voor!

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:48

Cioccolato schreef:
Ja balen dat het niet zonder dressuur is de B _O-

Jaaaa :7

Ik mag eindelijk een keer uitslapen voor een sgw. Tot nu toe elke keer tussen 5 en 5.30 uur weg, maar deze is om de hoek en relaxte tijden :D

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:08

Ik had me voor de deadline opgegeven voor Norg maar de B Drenthe zit ‘vol’ en daarom kan ik dus niet meedoen met de strijd om het kampioenschap. Ik ben in de ‘overige’ groep op een soort van wachtlijst voor het echte kampioenschap geplaatst. Mag dus wel meedoen maar niet voor Drenthe. Echt zo balen...Wist niet dat dit risico er in zat en had dus gelijk met de opening van inschrijving moeten inschrijven. Met een kampioenschap moet iedereen toch gewoon mee kunnen doen als je op tijd bent met inschrijven?! Of je moet er echt bij zetten dat er een max op de groep zit. Ik baaaaaal.

Er zitten 32 starts in de Drenthe B en dit is dus al blijkbaar te veel. Zit er een max aan jureringstijd ofzo? Dressuur van die groep duurt van 11 tot 3.

Al die training dus voor ‘niks’ ‍♀️

Cioccolato

Berichten: 6529
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:00

Ik schrijf sws in zodra het open is als ik zeker weet dat ik mee rij. Zelfs als ik het niet zeker weet. Dan meld ik af voor sluitingsdatum.
Volgens mij is dst alom bekend bij de sgw wedstrijden dst er op tijd ingeschreven moet worden.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:51

Lijkt mij vrij logisch dat er een limiet op zit bij een kampioenschap. Immers iedereen moet door dezelfde dressuurjury(s) beoordeeld worden. Er zit nu eenmaal een max aan het aantal starts dat in 1 ring kan.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:06

Er zit inderdaad een maximum aantal deelnemers voor een jury op 1 dag.

Wat wij doen met het NK is al een deel op de vrijdag laten dressuren. Anders zouden er ook aantal moeten worden teleurgesteld

DreamGuide

Berichten: 2010
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:18

Ik vind het al knap dat jullie weten welke cross waar en wanneer is. Ik ben constant op zoek maar kan zelden wat vinden. :')
Inschrijvingstijd kan ik me geen zorgen om maken, ben allang blij als ik wat heb.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Cioccolato

Berichten: 6529
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:54

Er is begin van het seizoen een hele kalender bekend met alle wedstrijden erop.. Dus ze zijn makkelijk te vinden. Er komen ook steeds meer oefencross en op


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:25

@dreamguide, evetingkalender wordt op KNHS.nl gepubliceerd, makkelijker kunnen ze het je niet maken :D

Ik heb Norg van L naar B om laten zetten, geen zin meer in L dit seizoen :=

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:28

Ik lig met keelontsteking op bed. Maar ik wil zooo graag rijden zaterdag... _-:(

Die eventing kalender is echt top inderdaad, daar vind ik ook altijd alles op :D

❥ Esprit

Sim
Berichten: 31477
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:51

DreamGuide schreef:
Ik vind het al knap dat jullie weten welke cross waar en wanneer is. Ik ben constant op zoek maar kan zelden wat vinden. :')
Inschrijvingstijd kan ik me geen zorgen om maken, ben allang blij als ik wat heb.


Dit topic volgen, ben je altijd op de hoogte: [SGW] Inschrijfdata SGW 2019

DreamGuide

Berichten: 2010
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:02

Ah, bedankt voor alle tips! Dat scheelt al enorm. Die eventing kalender van de KNHS vind ik altijd zo vaag :')

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 23:23

SusanH schreef:
Lijkt mij vrij logisch dat er een limiet op zit bij een kampioenschap. Immers iedereen moet door dezelfde dressuurjury(s) beoordeeld worden. Er zit nu eenmaal een max aan het aantal starts dat in 1 ring kan.


Ja klopt! maar met 10 Drentse kandidaten op de wachtlijst en maar 32 op de startlijst vind ik dit voor een kampioenschap wel echt heel miniem. Moet toch wel anders kunnen lijkt mij. Dit gaat over een gehele provincie en dan zijn 32 startplekken wel echt weinig (dat is misschien nog niet eens 1 start per vereniging). Bij de dressuur is het maximaal 40 starts in een ring. Is dit bij een sgw nog weer anders? Kan het niet vinden.

Maar jullie hebben zeker gelijk! Had gewoon gelijk op moeten geven en dan had ik meer geluk gehad, dit heb ik zelf in de hand. Volgende keer beter. Heb er alsnog wel heel veel zin in en ben blij dat ze weer zo veel moeite doen om het te organiseren! Dus daarin niets anders dan lof.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers