[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DreamGuide

Berichten: 2010
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:10

Wat een retegave foto's allemaal! Jullie zijn echt goed bezig zo te zijn.

Moest je vandaag of morgen Elke? Als je nog niet bent geweest, nog heel veel succes en plezier gewenst!

Ik had vandaag crosstraining in Hernen. Was gelukkig vroeg dus ik kon voor de storm uit. De les werd gegeven door Ilonka. Ik vind lessen bij haar altijd heel fijn, ze weet heel goed hoe ze het beste uit Horonae en mij haalt. We hebben weer heel veel geleerd vandaag, vooral ook aan mijn houding gewerkt omdat ik de neiging heb mijn teugels los te laten en gewoon een beetje rond te floppen in mijn zadel.

Ik zal ook nog wat plaatjes en het filmpje toevoegen die mijn moeder had gemaakt. Voor de liefhebbers. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!


nummie

Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:31

Vraagje.. is Norg een geschikte cross om voor het eerst L te starten?

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

Cioccolato

Berichten: 6530
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:25

Ja vind ik wel


_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:18

Ja vind ik ook. Genoeg alternatief op lastige lijntjes. Vriendelijk gebouwd.

nummie

Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:42

Top, ga ik me overschrijven. Kwam me toch iets beter uit.

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:17

Zie ik nog mensen de 17e in Renswoude?

Die van mij krijgt het spelletje eindelijk echt goed door. Gaat zoooo fijn springen. <3

Afbeelding

❥ Esprit

DreamGuide

Berichten: 2010
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:41

Wauw xsensibel! Ziet er goed uit!!

Ik zou misschien in Oudkarspel zijn gestart, maar vind het rondom mijn vaccinatie schema en dressuurwedstrijden toch wat teveel van het goede, dus wij doen het maar even rustig aan. Wel een springwedstrijdje volgende week, kijken of we dat puntje in de B kunnen sprokkelen. :)

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

nummie

Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:21

xsensibel schreef:
Zie ik nog mensen de 17e in Renswoude?

Die van mij krijgt het spelletje eindelijk echt goed door. Gaat zoooo fijn springen. <3

[ [url=m/4ZDrT1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Laat deze altijd de voorbenen zo hangen? Of is dat toevallig een momentopname? Anders kun je misschien eens proberen met lijntjes en in/uitjes of het verbeterd.. :)

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

Cioccolato

Berichten: 6530
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:23

Hier aanwezig in renswoude de 17e.


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:35

Xsensibel, je kan ook op je hindernis 2 balken in een punt vanaf de grond (zijkant hindernis) op het midden van de hindernis laten rusten. Dan gaat ie wellicht nog netter springen :)

Ik heb m'n planning ook weer rond voor het naseizoen. Ondanks ons puntje in de L maken we het seizoen lekker in de B af. Vertrouwen opdoen en kilometers maken!
Oudkarspel, Norg, Brabant Horse Trails, Ronostrand, Hattem, Diepenheim en Barchem staan nog op de planning :Y)

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:49

nummie schreef:
xsensibel schreef:
Zie ik nog mensen de 17e in Renswoude?

Die van mij krijgt het spelletje eindelijk echt goed door. Gaat zoooo fijn springen. <3

[ [url=m/4ZDrT1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Laat deze altijd de voorbenen zo hangen? Of is dat toevallig een momentopname? Anders kun je misschien eens proberen met lijntjes en in/uitjes of het verbeterd.. :)


Klopt! Zijn we hard mee aan het werken. De ene keer doet ze het heel netjes. De andere keer vergeet ze dat ze voorbenen heeft haha. De laatste tijd gaat het gelukkig erg goed!

❥ Esprit

paljaslaura

Berichten: 2730
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:48

Ik wil de 17e misschien wel gaan rijden met Mick in Renswoude. Kijken of we de wat moeilijkere route zouden kunnen volgen :P

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:36

paljaslaura schreef:
Ik wil de 17e misschien wel gaan rijden met Mick in Renswoude. Kijken of we de wat moeilijkere route zouden kunnen volgen :P

Stoer gewoon lekker doen! :D

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:28

Ik zat eens even voor de vermaak te neuzen in de aanstaande eventing wedstrijden (op mijnknhs) en zie nu bij Tilburg internationaal (23-25 aug) en Oss-Geffen(7-8 sept) 'geannuleerd' staan. Op facebook en de website die ik niets staan hierover. Iemand die hier meer over heeft gehoord?

Edit; ik zie nu dat Oss/Geffen er nog een keer op staat maar dan wel nog gewoon open. Wil geen onnodige paniek zaaien!

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:48

Dat komt omdat eerst Oss/Geffen een internationale wedstrijd zou zijn (deze is geannuleerd) en er is een nationale wedstrijd van gemaakt. Ipv de internationale wedstrijd in Oss/Geffen zou het in Tilburg gereden worden; maar ik denk dat dat de wedstrijd is geworden die dit weekend in Kronenberg is?

Heb in ieder geval ontzettend zin in Oss/Geffen! :D

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:40

Kan iemand mij uitleggen waarom bijna nergens SGW voor C ponys zijn. Ik word er wel een beetje wanhopig van. Vanaf de klasse M kan het wel, maar ja, we zullen toch echt in de klasse B moeten beginnen -O- -O- -O-

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Cioccolato

Berichten: 6530
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:44

Dat zijn idd weinig crossen die ze uitschrijven :j
Te kleine groep. Heeft Norg het niet? Ik weet dat sommige wedstrijden ze wel hebben, maar dat is vooral even zoeken bij elke wedstrijd die is.


tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:10

Cioccolato schreef:
Dat zijn idd weinig crossen die ze uitschrijven :j
Te kleine groep. Heeft Norg het niet? Ik weet dat sommige wedstrijden ze wel hebben, maar dat is vooral even zoeken bij elke wedstrijd die is.


Bijna allemaal vanaf de klasse M, Norg ook niet. Maar ja, hoe kom je dan in de klasse M??? Ze zullen toch echt in de B moeten beginnen.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

kamsel
Berichten: 3408
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:47

Wat springt de combinatie?
Gelselaar, Texel, Ophemert, Rekken hebben in ieder geval de B voor c-pony's..

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:41

kamsel schreef:
Wat springt de combinatie?
Gelselaar, Texel, Ophemert, Rekken hebben in ieder geval de B voor c-pony's..


Hij springt M, maar dat maakt verder niet uit. Bij eventing zal hij in de B moeten beginnen. Rekken staat op de planning inderdaad.
Gelselaar valt samen met Heino, waar we voor hebben ingeschreven. Texel is voor ons te ver weg. Ophemert zal ik gaan doen. We hadden Vasse ingeschreven voor dat weekend, Ophemert stond niet op de lijst van knhs.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Cioccolato

Berichten: 6530
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:56

In die categorie zal het idd verder weg zijn. Ze zijn er minder maar ze zijn er wel. Het is net zoals ik al zei een kwestie van uitzoeken. En van toch gaan reizen. Of een D pony starten. Of snel naar een volgende klasse. Of accepteren dat er weinig in de buurt is.
Nog best wat opties, maar of ze allemaal zo nuttig zijn _O-


tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:02

D pony hebben we.Snel naar volgende klasse graag, maar ik neem aan dat ze dan wel 10 wp moeten hebben.

De c pony is al z2 dressuur, hopelijk binnenkort z springen. Ze is ook z dressuur en vaardigheid aangespannen. Dus sgw is onze nieuwe uitdaging

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:09

tine10 schreef:
D pony hebben we.Snel naar volgende klasse graag, maar ik neem aan dat ze dan wel 10 wp moeten hebben.

De c pony is al z2 dressuur, hopelijk binnenkort z springen. Ze is ook z dressuur en vaardigheid aangespannen. Dus sgw is onze nieuwe uitdaging

Ik neem aan dat dit voor pony's ook geldt maar bij paarden mag je versneld naar de klasse L als de combinatie L springen is en in de B hoef je sowieso maar 4 wp en geen 10. Geeft misschien ook weer wat mogelijkheden :)

Cioccolato

Berichten: 6530
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:16

Ja in de, toch wel, zwaarste tak van de sport kan je snel over. Of het verstandig is.. Ik vind meestal van niet.

Ik zou lekker met de D pony crossen en de C meenemen als de cateogire wordt uitgeschreven. Maar dat ben ik. Wij reizen ook het hele land door, ongeacht reistijd. Dus ik zou er sws al verder voor reizen


_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:25

Bij pony's mag je tot en met M al na 4 winst door..

En als de combi al M springt mag je geloof ik ook al L of zelf M crossen? Maar dat zal ik moeten uitzoeken.

Ik zie na beetje speuren ook al een rijtje. Inderdaad verder weg, maar ja dat is nadeel van SGW soms.

Als die D pony er toch al is, zou ik lekker daar mee aan de gang gaan!

Edit*
Zijn er nog meer Norg gangers? Ik ga de 25e! Zin in! Leuke cross vind ik :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker