[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:20

[/quote]
En hoe pak jij dit aan? Of ga je dan gewoon altijd met andere paarden mee?
Ik wil er namelijk wel aan gaan werken, maar weet nog niet zo goed hoe. Als ik echt duidelijk ben
en dr wat harder aanpak, lijkt het soms nog erger te worden. Maar aan de andere kant, als je alles maar toe laat gaat het ook zeker niet over..


Zag trouwens dat in Biddinghuizen 29 maart ook nog een oefencross is![/quote]

Ik heb haar nog maar 2 maanden en ga dus nu nog met zijn 2-en op pad (ze is nog niet 100% verkeersmak). Op het strand oefenen we met apart weggalopperen of bijvoorbeeld voltes naar links door mij en rechts door het andere paard. Binnenkort alleen op pad met iemand met de fiets ernaast en eerst starten met de oefencross (dus echt wegrijden van haar "vriendje").

Qua trainingsschema houd ik ongeveer het volgende aan:
- Maandag om de week springles
- Woensdag dressuurtraining
- Vrijdag dressuurles
- Zaterdag dressuurtraining OF oefencross
- Zondag buitenrit of oefencross

En dan 1x per maand minimaal wedstrijd. Door de weeks woon ik elders, vandaar dat ze dan wat meer rust heeft.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:38

@amberB, hoe herkenbaar, die van ons wordt in april 7 en heeft de concentratieboog van een eendagsvlieg.... :+ Heel lastig en idd vooral thuis lastig, op wedstrijd is ze geconcentreerder.

Ons schema is meestal:
maandag vrij
dinsdag dressuurles
woensdag vrij
donderdag vrij
vrijdag dressuurtraining of sprongetje maken
zaterdag dressuurtraining, wedstrijd of buitenrit
zondag buitenrit, dressuurtraining, wedstrijd of crosstraining (vanaf 2 maart)

Hier wordt door de weeks ook wat minder gereden omdat de ruiter elders studeert. Eigenlijk moet ze nog een keer gelongeerd worden maar ze is niet zo fijn met longeren.....
:o
Ze loopt dus 4x per week, voornamelijk dressuur

Vanaf maart beginnen de crosstrainingen weer om de week tot Markelo en Westerbork. Daarna weer wat rustiger.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:04

Als ik het zo vergelijk heeft mijn paard een zwaar schema. Toch heb ik het idee dat ze er geen enkele moeite mee heeft. En zoveel vrij als sommige hebben, begin ik niet aan aangezien het echt een workaholic is

Maandag: dressuur of vrij
Dinsdag: dressuur of buitenrit
Woensdag : dressuurles
Donderdag: springles
Vrijdag: dressuur
Zaterdag: wedstrijd, buitenrit of dressuur
Zondag: wedstrijd, buitenrit of dressuur

Feitelijk loopt ze zo een twee keer per week een buitenrit. Ze is eens in de twee weken sowieso vrij soms eerder als het mij beter uitkomt. crosstraining kan op alle dagen gepland worden, wel wordt mijn springles dan verplaatst naar minimaal twee liever nog drie dagen ervoor. Ze loopt bijna ieder weekend een concours omdat ze heel veel ritme nodig heeft

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:06

Die van ons zou ook wel meer kunnen, liep voorheen 6x per week. Maar helaas, de ruiter studeert in Enschede en Cézanne staat bij ons. Hij kan 1x per week terug komen uit Enschede, vaker kost te veel tijd.
In vakanties wordt ze wel vaker gereden.

_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:20

Wisseldende schema's hier, mijn schema is elke week anders omdat ik vaak zit met school/werk. Meestal lessen we 2x in de week, dressuur en springen of 2x dressuur en rijd ik 4x in het bos of dressuur (bak ligt bij ons onder het bos dus combineer het meestal) daarnaast wedstrijd als het me uitkomt, meestal 1 of 2x in de maand.

vandaag is het feest, een prachtige dag en zo naar Rob voor een crosstraining. Heb dr onwijs veel zin in! *\o/*

xDebora

Berichten: 816
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:37

Hier is het heel 'schema' ook wisselend.
Heb 1x in de week dressuur of springles (in de even weken dressuur en oneven weken springen)
En eigenlijk de rest van de dagen dressuur ik, dat is meestal 3-5 keer per week. Meestal niet langer dan 3 kwartier. Maar eigenlijk wil ik weer wat meer andere dingen doen, alleen heb je hier helaas geen uitrijmogelijkheden, de bermen zijn nu te nat om op buitenrit te gaan. Maar ik denk dat ik het longeren binnenkort ga oppakken.

Want hoe doen de mensen het die geen bos/strand/lang pad tot hun beschikking hebben met conditietraining? Ik heb wel eens iemand gesproken die elke keer na het rijden in de bak 5 minuten ging galloperen (en dit steeds langer maken). Maar ik was wel benieuwd hoe mensen dat doen als ze alleen een bak tot hun beschikking hebben.

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:25

Sorry... hier de luxe van stal aan het bos :o :D En dan zijn we inmiddels zo verwend dat we ook graag eens in een ander bos gaan rijden :+ Mijn schema van afgelopen week:

Dinsdag dressuurles
Donderdag zelf gereden (had geen puf voor clubles)
Zaterdag zelf gewerkt aan onze dressuur
Zondag buitenrit van 2 uur 45 minuten (met veeeeel stap!)

Het komt geregeld voor dat ik de vrijdag erbij pak om te rijden of te longeren. Het is maar net hoe het valt. Heb een nogal drukke baan en soms is de pijp gewoon leeg. Daarbij heb ik mijn oude merrie ook nog en die heeft ook recht op aandacht ;)
Ik probeer veel af te wisselen en gooi er zo links en recht dus ook spring- en crosslessen tussendoor :)







Edit:
Zit me nu overigens ernstig af te vragen wat ik ma, wo, vrij heb gedaan.... Hihi kan het me gewoon echt niet bedenken! :+ Als ik niet rijd, ga ik overigens doorgaans wel naar stal om ze even te zien en te verzorgen (oude merrie heeft cushing en dus pillen)

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:31

Hier ook de luxe van bos dichtbij. Warm stappen langs de weg en zodra we in het bos zijn kunnen we gelijk draven. Maar soms gaan we ook naar de ginkelse hei omdat daar mooie lange paden hebt om te galoperen
ik heb toch nog tweedehands beenbescherming kunnen vinden. NEW voor en achter voor 25euro incl verzendkosten. :) Zometeen even passen bij paardlief. Beschermers zien er in elk geval goed uit
Straks naar springles :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:34

Wij hebben geen bos op stapafstand, maar gaan zeker in de lente, zomer en herfst minstens eens per week op buitenrit. Verder is de baan bij stal ideaal, toch het gevoel van buitenrijden, lekker rechtuit kunnen galopperen, en uitstappen in de sloot :j. Hij wordt zeker twee en soms drie keer per week op de baan gereden, ene week is er spring en de andere week dressuurles. Gemiddeld ook 1 dagje echt vrij, zeker als hij ook het land op gaat. Andere dagen dressuur in de bak. Hij loopt dus 6 dagen in de week. Crossles is niet regelmatig, we hebben ook geen vaste dagen voor baan of bak, behalve wanneer er gecrosst is dan mag hij de dag erop naar buiten, lang en laag en lekker uit galopperen om de spiertjes los te maken.

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:25

(komt binnen rennen)

IK HEB ZO FIJN GEREDEN VANAVOND!!! <3

(rent weer weg, want moet naar bed :+)

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:08

Klinkt goed Zucchero! :D Ik heb gisteren ook erg lekker gereden tijdens mijn springles. Ik hou totaal niet van trippels, maar deze hebben we twee keer super gesprongen! (tweede keer wat hoger dan de eerste keer) Helaas stond precies net bij die sprong een andere ruiter voor de camera, dus heb het helaas niet op beeld jammer genoeg :(

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:35

Zucchero schreef:
(komt binnen rennen)

IK HEB ZO FIJN GEREDEN VANAVOND!!! <3

(rent weer weg, want moet naar bed :+)



fijn zo'n ritje :D

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:54

Marieke, hoe was jouw crosstraining eigenlijk? Ik mag zondag weer. Duimen dat het droog blijft!!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:23

Wat heerlijk! Ik lees alleen maar fijne berichten! Toppie!:) ik heb ook zin in m'n eerste cross training van het jaar!! Helaas nog eventjes wachten:(

Jeetje wat rijden jullie allemaal veel:p ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen tijdens m'n studie:p maar opzich doet paardje het top met het huidige schema.
Maandag wisselt, vrij als omgeven tijd heb soms rustig rekken en strekken
Dinsdag dressuurles
Woensdag eigenlijk altijd vrij maar soms rijden als ik tijd heb en niet in Utrecht blijf slapen.
Donderdag springles
Vrijdag, vrij rijden of Longeren, afhankelijk of ik zaterdag of zondag wedstrijd heb.
Zaterdag wedstrijd(dressuur springen of cross, zomers dressuur en springen op 1 dag) of thuis lekker trainen
Zondag of wedstrijd of bos of lekker wandelen losgooien of iets anders waar ik dan zin in heb.

Conditietrainingen doe ik eigenlijk alleen in het bos. Met een flinke dressuurtraining wordt er ook genoeg inspanning gevraagd dus dan ga inkjet achteraf de bak rondscheuren, denk dat de stal eigenaar ook niet blij wordt als ik de drainage op de korte zijdes naar boven ga ploegen:p
Oh en crosstrainingen zijn wanneer ik zin en tijd heb:)

Nu weer snel verder met de studie! Heb stiekem eigenlijk helemaal geen tijd om te bokken hihi!

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:16

Mijn week:
Maandag dressuurles
Dinsdag vrij
Woensdag dressuren
Donderdag vriendin rijd haar dressuurmatig
Vrijdag om de week springles of dressuren
Zaterdag Bos of longeren
Zondag Bos of dressuren

allemaal poging tot haha

_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:04

AmberB: fijn dat je 2e hands crossbescherming hebt gevonden, altijd fijn zo'n meevaller en fijn dat je trippels zo goed gingen!
Zucchero: fijn dat je les zo goed ging gisteren! De crossles bij Rob ging bij mij ook super! Zal jullie het gewzijmel over hoe blij ik ben met mn paard en hoe knap ze het wel niet deed besparen.. Alles in een keer gesprongen! kleine/grote houstapel, grote trap op en af, waterbak (juuu die was diep!) Al met al heel fijn gereden! *glimm :D * Vanmiddag krijg ik nog wat foto's en filmpjes van de les dus ben heel benieuwd of het ook zo tof er uit zag dan dat het voelde. Kan niet wachten tot de oefencross in BN 9 maart!
Heel veel plezier zondag! Het terrein is mooi, hier en daar wat modder en plassen maar niks extreems.

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:25

Joepie, vandaag super gesprongen. Riep zelf joepie boven de sprong. Pff als dat nou iedere x zo zou gaan. Maar we zijn op de goede weg. Morgen mag ze ff lekker aan de longe en dan richting Alice. Ik hoop dat ze het daar ook weer zo goed doet. Zijn er trouwens nog meer bokkers hier die bij Alice trainen?

MarloesV89

Berichten: 2162
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:51

Leuk om al jullie schema's te zien en zo een beetje met elkaar te vergelijken. Ik vind het ook leuk om te zien dat er veel afwisseling in de training zit. :)

xDebora: Ik heb zelf geen beschikking over een strand of bos dichtbij. Wel een toltbaan maar die is weer net te hard om lekker te galopperen. Ik probeer dan tijdens de dressuurtrainingen meer te galopperen. Niet in de zin van hard maar veel tempowisselingen en dergelijke.
Zucchero: Have fun bij Rob van het weekend! Hoorde hem al tegen Yvonne zeggen dat jij dit weekend kwam. ;)
M_Vainquer: Nog gelukt met de studie vandaag? Wat voor studie doe je?
Streep: Ik heb een aantal keer bij Alice gelest maar ik vind de lessen bij Roxana of Rob fijner. Ik vind het terrein bij Alice ook iets minder uitdagend dan bijvoorbeeld Lelystad of Baarle Nassau. :)

Verder lees ik ook een hoop positieve berichten dat jullie allemaal fijn gereden hebben! +:)+ Afgelopen dagen heb ik ook zeer fijn met de pony gereden. Morgen krijgt ze een dagje vrij en van het weekend weer op springconcours in Bodegraven. 8-)

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:18

@streep. Wij hebben vorig jaar de lessen bij Alice gedaan. Mark had toen les van Gert. Heel goed bevallen, paard was toen nog helemaal groen.
Dit jaar hebben we gekozen voor de regiotraingen oost. Pastte beter in de planning en je komt op diverse terreinen.

xDebora

Berichten: 816
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:34

MarloesV89; Bedankt voor de tip! Dan zal ik dat proberen, anders heb ik ook nog wel een weiland om in te oefenen, maar dat is nu te nat nog..

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:32

Marloes; ja wel gelukt, moet wel. Studeer Medical Physics maar zit in het laatste jaar van mijn master. Morgen geef ik de eindpresentatie van mijn eerste stage op de afdeling radiotherapie in het ziekenhuis(onderzoek)...spannend!! En ben afgelopen maandag op mijn nieuwe plek begonnen, mijn afstudeer stage/project, bij de afdeling radiologie waarbij ik de verschillende stoffen in de hersenen in kaart ga brengen in 3D:) maar een nieuw project betekent veeeeeel lezen:p en dan heb ik af en toe toch even een beetje bokt nodig tussendoor:) haha

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:29

wat een weer. Ik dacht wie weet regent het bij stal wel wat minder. De stal is hier 2 km vandaan maar ja je kan toch hoop hebben :-). Ik had springles maar deze maar afgezegd het kwam met bakken uit de lucht vallen. Jammer. Ik heb nieuwe brede beugels gekocht en die wilde ik dolgraag testen. Dan morgen maar bij Alice. Hebben jullie nog gereden?

@ bar waar kan ik die regiotrainingen zien? Zijn die voor iedereen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:33

Mag vanmiddag in de binnenbak :+ is natuurlijk wel een luxe maar ik ben zelf echt geen fan van binnen rijden. Maar ja, nog minder fan van regen :=

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:34

soms zou ik ook wel een binnenbak wensen maar ja. Veel plezier @ susanH. Ga je springen of dressuur rijden?

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:35

streep schreef:
wat een weer. Ik dacht wie weet regent het bij stal wel wat minder. De stal is hier 2 km vandaan maar ja je kan toch hoop hebben :-). Ik had springles maar deze maar afgezegd het kwam met bakken uit de lucht vallen. Jammer. Ik heb nieuwe brede beugels gekocht en die wilde ik dolgraag testen. Dan morgen maar bij Alice. Hebben jullie nog gereden?

@ bar waar kan ik die regiotrainingen zien? Zijn die voor iedereen?


https://sites.google.com/site/sgwtrainingregiooost/home

Ik weet niet in hoeverre het alleen voor deelnemers uit het "oosten" is.

Ik ben wel heel blij met onze binnenbak in de winter! Nou kleum ik alleen maar langs de kant maar zoonlief is ook wel een mooi weer-ruiter :Y)